Het grote Vespa GTS topic

Inderdaad verbazingwekkend hoe duur die Vespa's tweedehands nog zijn. Ik zou er graag eentje kopen voor de lol als tweede motor in de stad, maar hik tegen de nieuwprijs van 7800 euro aan. Al is de kans groot dat ik hem over 10 jaar weer zou kunnen verkopen voor zo'n 5000 euro en dan is hij veel goedkoper qua afschrijving dan mijn normale motor :+
 
Geen echte bijzonderheden dus… dan gewoon proefrijden en meenemen :)

Dit is een import motor dus als ik jou was zou ik zeker ff grondig controleren op onderhoudshistorie en km stand. Dat ding is 12 jaar oud en heeft een km stand van 15k.

Het kan natuurlijk maar in dit soort situaties denk ik altijd: "vertrouwen is goed, controle is beter"
 
Dit is een import motor dus als ik jou was zou ik zeker ff grondig controleren op onderhoudshistorie en km stand. Dat ding is 12 jaar oud en heeft een km stand van 15k.

Het kan natuurlijk maar in dit soort situaties denk ik altijd: "vertrouwen is goed, controle is beter"
Maar hoe zou je dat moeten controleren
 
Tsja dat kan ik ter plaatse wel inschatten. Op foto ziet het er netjes uit en ik heb ook even naar de rest van het inventaris gekeken.

Voorband van 12 jaar oud is dan weer geen pluspunt maar ik begrijp wat je bedoelt ;)
 
Het is wel een heel goedkope, er zijn er niet veel onder de 4000€ , dat betekent waarschijnlijk dat er 0 € op is afgeschreven
Het voordeel is dat ze ongeveer het zelfde zijn gebleven sinds de 250 en dan blijft de prijs blijkbaar hoog
 
De verkoper is niet degene die de GTS nieuw heeft gekocht en ga er maar vanuit dat die er zeker op heeft afgeschreven 😉

Het is inderdaad een gunstige geprijsde GTS afhankelijk van wat je er daadwerkelijk voor krijgt.
 
De verkoper is niet degene die de GTS nieuw heeft gekocht en ga er maar vanuit dat die er zeker op heeft afgeschreven 😉

Het is inderdaad een gunstige geprijsde GTS afhankelijk van wat je er daadwerkelijk voor krijgt.
Ja beetje afschrijving is er geweest , ik heb even gegoocheld en in 2011 koste een gts 5500€
 
Jij weet blijkbaar wat de koper bij verkoop van de GTS heeft gekregen of de marge die de verkoper hanteert, want anders kun je daar niets over zeggen 😉
Oké je hebt bij deze gelijk , maar ik had het over het algemeen wat ze vragen voor een GTS zowel particulier als dealers vragen al gauw tussen de 5 en 6 voor een gts
 
Op het moment is het sowieso gekte met 2e hands motoren (en auto's ook). Ik kocht in 2009 een bijna nieuwe Yamaha Tenere XT660Z (2008 model met 800km op de klok) Die kosten toen nieuw €8000 en ik betaalde €7200. Een snelle blik op Marktplaats: van €4500 tot wel €7000 8)7

Dat zijn ze echt bij lange na niet waard en dat krijg je er ook niet voor.. Zeker niet als je ze gebruikt hebt waar ze voor gemaakt zijn.

Afschrijving ... Tja het is wat de gek er voor geeft...
 
Auto's, motoren, huizen. etc.
Waarvan is tegenwoordig wel de waarde in verhouding tot de (vraag)prijs?
OK, voor de slimmeriken: de markt bepaalt de waarde en heeft altijd gelijk 😉
Dat wil echter niet zeggen dat het ook zo voelt 🤔

ik had het over het algemeen wat ze vragen voor een GTS zowel particulier als dealers
Mee eens, maar vraag eens bij een dealer wat de inruilprijs van een GTS is of zelfs waarvoor hij het in wil kopen. Dan is er opeens wel sprake van afschrijving. Zeker weten!

De dealer waar ik heb gekocht heeft nu een GTS300ie Super Sport uit 2017 staan voor ..... €5500.
Hij had toen een GTS Super Sport in precies dezelfde kleur staan als ik heb gekocht van 2 jaar oud, maar vanwege het geringe prijsverschil heb ik een nieuwe gekocht met bovendien 2 jaar fabrieksgarantie.
 


In 2019 heb ik een splinternieuwe GTS 300 gekocht voor 5600,- Toen was de adviesprijs iets van 6300,- geloof ik. Dit was overigens niet de Super of SuperTech, maar de “gewone”.
Nou dat bedoel ik , 5 jaar later vragen ze er nog steeds zoiets voor
IMG_0009.jpeg
 
De kilometerstanden van tweedehands Vespa’s zijn vaak heel laag, valt me op. Staan die dingen altijd binnen? Of zijn die getallen niet helemaal eerlijk?
 
Laatst bewerkt:
Die van mij, nieuw gekocht in 2021, staat over 2 jaar waarschijnlijk nog geen 7,5k op de teller.
Gebruik hem alleen voor plezier ritjes en om gewoon even te ergens naartoe te gaan, niet voor lange afstanden of woon-werk verkeer.
 
Zo te lezen lijkt het dat er gemiddeld 1k tot 2k per jaar mee wordt gereden..

Mijn hpe is nu precies 5 jr en soms denk ik.wel eens.. .inruilen voor een nieuwe ?
Maar dan realiseer ik mij weer de extras, zoals voorek, hoger scherm, topkoffer, oliepeilglas, voetsteunverbreders, sierbeugels etc....kan ik.weer opnieuw beginnen
 
Zo te lezen lijkt het dat er gemiddeld 1k tot 2k per jaar mee wordt gereden..

Mijn hpe is nu precies 5 jr en soms denk ik.wel eens.. .inruilen voor een nieuwe ?
Maar dan realiseer ik mij weer de extras, zoals voorek, hoger scherm, topkoffer, oliepeilglas, voetsteunverbreders, sierbeugels etc....kan ik.weer opnieuw beginnen
Wat is het voordeel van een HPE iruilen op een nieuwe?
Motorisch is er niets verbeterd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan