KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Heb het zelf ook niet gehad met mijn 1290'ers. Bij een maat van me wel een voorvelg afgedraaid. Zat 0.1 mm slingering in. Na afdraaien 0.01 mm. 15000 km later remt de 2020 sas nog perfect
 
Is niet correct. Het probleem is dat het oplegvlak van de schijven niet perfect paralel is tov rotatie as. Velg afdraaien en nieuwe schijven monteren. Indien je niet afdraait komt het probleem terug

Voor de helft correct dan ;) bij de S wielen (gegoten dus) speelt het probleem zoals jij het schetst. Bij spaakwielen ligt het weer anders en zou het met enkel nieuw schijven opgelost moeten zijn.
 
Bij de 1190 spaakwielen speelt dit probleem ook. Door de spaak spanning vervormd de naaf. Met identieke problemen. Haan heeft een oplossing incl nadraaien
 
Goeiemorgen allen, ik ben me zo stilaan wat aan het toeleggen op het off road rijden met mijn 1190, en daarmee bedoel ik dan enkel gravel en hier en daar een boswegel, bij droog weer weliswaar.

Nu ben ik aan het rondkijken om eens een cursus te gaan volgen daaromtrent, mijn oog was gevallen op “allroad academy” iemand hier ervaring mee? Of andere organisaties die aan te raden zijn?

Ik ben wel van Belgie, net over de grens (Boekhoute).

Mijn huidige banden zijn continental roadattack4, welke ik eiglijk stiekem graag zou vervangen door Rally STR. Maar de banden hebben mij over de 350euro gekost nog geen 2000km geleden dus zou wat zonde van het geld zijn. Gewoon de druk een heel klein beetje verlagen en dit zou op gravel een evenwaardige band zijn als een 80/20 heb ik mij laten wijsmaken?

Nu heb ik op mijn ktm ook enkel de onderste valbeugels, beschermt deze de fiets genoeg bij het vallen?

En hoe zit het met de uitlaat? (Akra) heeft iemand zo een uitlaatbeschermer? Want kan me inbeelden dat deze wel rap beschadigd raakt bij het vallen.

Verder zijn alle tips welkom voor een beginnende offroad rijder ;)

Bedankt alvast
 
Laatst bewerkt:
Mijn huidige banden zijn continental roadattack4, welke ik eiglijk stiekem graag zou vervangen door Rally STR. Maar de banden hebben mij over de 350euro gekost nog geen 2000km geleden dus zou wat zonde van het geld zijn. Gewoon de druk een heel klein beetje verlagen en dit zou op gravel een evenwaardige band zijn als een 80/20 heb ik mij laten wijsmaken?
Hoi, welkom. Wegbanden hebben meestal ook een karkas dat minder berekend is op bijvoorbeeld puntige stenen. Weet ik uit ervaring :) (Nieuwe Pirelli Angel GT kreeg een niet te repareren scheur)
 
Goeiemorgen allen, ik ben me zo stilaan wat aan het toeleggen op het off road rijden met mijn 1190, en daarmee bedoel ik dan enkel gravel en hier en daar een boswegel, bij droog weer weliswaar.

Nu ben ik aan het rondkijken om eens een cursus te gaan volgen daaromtrent, mijn oog was gevallen op “allroad academy” iemand hier ervaring mee? Of andere organisaties die aan te raden zijn?

Ik ben wel van Belgie, net over de grens (Boekhoute).

Mijn huidige banden zijn continental roadattack4, welke ik eiglijk stiekem graag zou vervangen door Rally STR. Maar de banden hebben mij over de 350euro gekost nog geen 2000km geleden dus zou wat zonde van het geld zijn. Gewoon de druk een heel klein beetje verlagen en dit zou op gravel een evenwaardige band zijn als een 80/20 heb ik mij laten wijsmaken?

Nu heb ik op mijn ktm ook enkel de onderste valbeugels, beschermt deze de fiets genoeg bij het vallen?

En hoe zit het met de uitlaat? (Akra) heeft iemand zo een uitlaatbeschermer? Want kan me inbeelden dat deze wel rap beschadigd raakt bij het vallen.

Verder zijn alle tips welkom voor een beginnende offroad rijder ;)

Bedankt alvast
Houd er rekening mee: off road = vallen = schade. Zou het niet doen met mijn mooie fiets…
 
Wat vinden jullie van het gas respons van de 21+ modellen? Ik rij in sport maar als ik stationair gas geef dan vallen de toeren terug tot +-1600 toeren en vanaf daar zakt het een stuk langzamer terug naar stationair. Bij mijn superduke was het een stuk directer.
 
Houd er rekening mee: off road = vallen = schade. Zou het niet doen met mijn mooie fiets…
Wat er beschreven wordt, zou geen problemen mogen opleveren.
Zou het wel bij enkel droog weer houden, anders schuift het alle kanten uit. (en moet je veel poetsen)
Die dingen zijn gemaakt met gravelbanen en zwaarder in het achterhoofd.
 
Goeiemorgen allen, ik ben me zo stilaan wat aan het toeleggen op het off road rijden met mijn 1190, en daarmee bedoel ik dan enkel gravel en hier en daar een boswegel, bij droog weer weliswaar.

Nu ben ik aan het rondkijken om eens een cursus te gaan volgen daaromtrent, mijn oog was gevallen op “allroad academy” iemand hier ervaring mee? Of andere organisaties die aan te raden zijn?

Ik ben wel van Belgie, net over de grens (Boekhoute).

Mijn huidige banden zijn continental roadattack4, welke ik eiglijk stiekem graag zou vervangen door Rally STR. Maar de banden hebben mij over de 350euro gekost nog geen 2000km geleden dus zou wat zonde van het geld zijn. Gewoon de druk een heel klein beetje verlagen en dit zou op gravel een evenwaardige band zijn als een 80/20 heb ik mij laten wijsmaken?

Nu heb ik op mijn ktm ook enkel de onderste valbeugels, beschermt deze de fiets genoeg bij het vallen?

En hoe zit het met de uitlaat? (Akra) heeft iemand zo een uitlaatbeschermer? Want kan me inbeelden dat deze wel rap beschadigd raakt bij het vallen.

Verder zijn alle tips welkom voor een beginnende offroad rijder ;)

Bedankt alvast
Vallen is altijd schade. Ik heb de 1090R regelmatig op de grond gehad, maar zolang je niet op hoge snelheid valt, kan ie best aardig wat hebben.

Wat ik wel heb gehad:
- kroonplaten voorvork uit verband (rechtgezet)
- handvatkap gebroken & remhendel krom
- uitlaatbeugel krom, kreeg hem niet meer goed teruggebogen, dus nieuwe moeten kopen (niet goedkoop voor stukkie staal!)
- krassen hier en daar
- kromme valbeugels en flink wat verf er af

Gravel kan je met alle banden doen, maar het is wel veel leuker / makkelijker met noppen. Droge half-harde bosgrond kan ook nog wel met straatbanden, maar dan houdt t snel op.
 
Wat vinden jullie van het gas respons van de 21+ modellen? Ik rij in sport maar als ik stationair gas geef dan vallen de toeren terug tot +-1600 toeren en vanaf daar zakt het een stuk langzamer terug naar stationair. Bij mijn superduke was het een stuk directer.
Ik snap hem niet. Stationair toerental is ca. 1600 toeren. Dus hoe kan ie dan terugvallen tot 1600 als je gas geeft🤔 en daarna nog lager naar stationair?..
 

Bijlagen

  • IMG_0042.jpeg
    IMG_0042.jpeg
    87,3 KB · Weergaven: 0
Wat vinden jullie van het gas respons van de 21+ modellen? Ik rij in sport maar als ik stationair gas geef dan vallen de toeren terug tot +-1600 toeren en vanaf daar zakt het een stuk langzamer terug naar stationair. Bij mijn superduke was het een stuk directer.
Ik begrijp je stationair toeren en terugvallen niet helemaal, maar ik weet wel dat mijn sdr inderdaad veel directer oppakt dan de adventure. Rally modus helpt iets
 
Wat vinden jullie van het gas respons van de 21+ modellen? Ik rij in sport maar als ik stationair gas geef dan vallen de toeren terug tot +-1600 toeren en vanaf daar zakt het een stuk langzamer terug naar stationair. Bij mijn superduke was het een stuk directer.

Bij warme of koude motor?
En stationair in N of in 1 met ingetrokken koppeling?

Het anti stall systeem wilt nog wel eens zorgen wat gekke toeren schommelingen.
Als je de koppeling iets laat opkomen verhoogt ie toeren zonder dat je gas geeft. Althans dat had mijn 2020 1290R die ik een blauwe maandag heb gehad..
 
Terug
Bovenaan Onderaan