Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De temperatuur was vrij hoog eigenlijk al tegen de limiet aan vandaar dat ik gok dat de koelvloeistof misschien de reden is van het probleem. En het koel element was ook helemaal leeg toen ik keek + plus een plasje onder de motor.Wat gaf je temperatuurmeter aan voordat je hem uitgezet hebt ?. Heb je de fan ook horen draaien ?.
Je geeft twee dingen aanWat bedoel je precies met meer dan 1 probleem ? Want ik heb de motor recent opgehaald van een beurt :s er zit een heel nieuw blok in etc.
Ik vind het apart dat er vloeistof lekt van onder die niet zwart is. Wel kon de motor niet starten na het lekkende vat
Proeven ging me te ver maar ik rook er aan en het had een licht scherpe geur. De Berger had meerdere motoren mee die door de hitte waren uitgevallenZiet er ook niet olie achtig uit, eerder koelvloeistof. Als je er nog naast stond even proeven of het zoetig is.
Olie error geeft hij sowieso als het blok niet loopt, je oliedruk is immers te laag tijdens het starten. Daar onderbreekt hij het starten ook niet op.
!het neutraal lampje
De Berger had meerdere motoren mee die door de hitte waren uitgevallen
Normaal komt een goed koelende Transalp niet verder dan 2/3 op de temperatuurmeter. Klinkt in jouw geval wel als een koelprobleem.De temperatuur was vrij hoog eigenlijk al tegen de limiet aan vandaar dat ik gok dat de koelvloeistof misschien de reden is van het probleem. En het koel element was ook helemaal leeg toen ik keek + plus een plasje onder de motor.
Ook nog wat rook gok ole rook
Ik wou de stoep op rijden om mijn motor te parkeren dit deed ik heel rustig met slippende koppeling.
Dat lampje geeft alleen aan dat er geen oliedruk is. Die zou altijd moeten branden (als controle dat hij werkt) als je contact aan staat maar de motor niet draait. Dat lampje is alleen een probleem als hij blijft branden (of gaat branden) met draaiende motor. Meer dat dat lampje niet.De motor startte niet meer en gaf de error Oil (dit kan van alles zijn aangezien er geen andere error mogelijkheid is)
Zou me niet verbazen. Je zegt ook een beginnend rijder te zijn... Deze fout(en) hebben we allemaal gemaakt.Ik vermoed dat de motor niet start door de jiffy, dodemansknop of niet in vrij staan. (Lampje brandt in ieder geval niet op je foto).
Gele sneeuw nooit opeten!bleek afkomstig te zijn van een hond
Haha ja ik hoop dat het bij mij ook zoiets is geweestzelfs met een koelvloeistof probleem zou die moeten aanslaan. Zoals reeds geschreven, probeer eerst na te kijken waarom het neutraallampje niet aangaat, en dan eens proberen te starten. Transalps zijn op zich redelijk bulletproof. Verder gok ik op slecht ontlucht koelsysteem.
Een aantal jaar geleden had ik mijn moto op de stoep geparkeerd in de Ardennen, toen ik terug kwam lag er ook een plas onder… bleek afkomstig te zijn van een hond….
Grappig dat je dat zegt terwijl er net een nieuw blok in zit.Ik snap de fout niet?
Als de Tomtom zegt: 'ga rechtdoor over de rotonde', dan is een oude transalp nou nét de motor waarmee ik dat aan durf.
Zonder gekheid, een oude transalp is onverwoestbaar, je moet echt gekke dingen doen om hem doelbewust te slopen.
Kijkend naar je foto en afgaand op de 'scherpe' geur, verwacht ik dat er wat benzine/water/troep uit een overloopslang is gekomen. Die slangetjes die bijvoorbeeld je luchtfilterbehuizing, carter ventilatie en accu afwatering komen uit zo rond die plek. Op zich niks om je heel ongerust over te maken als het een keer gebeurt, tenzij hij er zo veel uit blijft gooien.
Dat lampje geeft alleen aan dat er geen oliedruk is. Die zou altijd moeten branden (als controle dat hij werkt) als je contact aan staat maar de motor niet draait. Dat lampje is alleen een probleem als hij blijft branden (of gaat branden) met draaiende motor. Meer dat dat lampje niet.
Zou me niet verbazen. Je zegt ook een beginnend rijder te zijn... Deze fout(en) hebben we allemaal gemaakt.
de 87ers kunnen wel eens olieboten wordenGrappig dat je dat zegt terwijl er net een nieuw blok in zit.
Je kan ook overdrijven met de claims van "onverwoestbare" motoren... zeker als ze ondertussen al tientallen jaren oud zijn.
Maar het is wel nog makkelijk te fixen dus ? Zonder al te hoge gekke kosten ?de 87ers kunnen wel eens olieboten worden
wat?Maar het is wel nog makkelijk te fixen dus ? Zonder al te hoge gekke kosten ?