Is 50000 KM veel voor een tourmotor?

Mijn tourmotor, een VFR vtec heeft 89500km gelopen, winterbeurt dus verse olie/filter etc en verder gaan……zelfs vanmorgen een klein beetje nat geworden:

IMG_6744.jpeg
 
't Is niet moeders mooiste, maar voor dagelijks gebruik in Nederland wel heel comfortabel (ook niet mijn foto).
Het Deauville 650 dashboard was zo mogelijk nog oubolliger.
Ha, leuk topic.

Zie de post die ik eerder vandaag zette in motorpraat: Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dat is ook een oude Deauville. En die kocht ik toen de teller op iets van 48k stond. Of dat nou 48k of 148k is weet ik echt niet, maar hij gaat als de brandweer en elke meter is nog steeds een feestje. Met als toegevoegd voordeel dat het comfortabel voelt als een oude joggingbroek, en ik er dus ook op die manier mee kan omgaan. Heerlijk!
 
Nouja m'n eigen gekocht achter in de 70K. Bij 124K motorisch geen problemen gehad. Nou is dat wel een KTM, hoe die Jappen zich houden bij dat soort km's is natuurlijk de vraag :9
 
Grappig,

Het aantal mensen wat beweert dat 50.000 'net ingereden' is,
maar zelf bij vervanging er ook een zullen zoeken en kopen met minder km's op de teller.
En dat is ook logisch als je een toermotor koopt. Je wil er toch veel kilometers mee toeren en dan begin je liever bij een lagere stand. Ik reed altijd 28000 km per jaar en zocht toen naar oudere bouwjaar maar lagere kilometerstand. Je wil er een paar jaar op voort kunnen
 
Laatst bewerkt:
Ha, leuk topic.

Zie de post die ik eerder vandaag zette in motorpraat: Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dat is ook een oude Deauville. En die kocht ik toen de teller op iets van 48k stond. Of dat nou 48k of 148k is weet ik echt niet, maar hij gaat als de brandweer en elke meter is nog steeds een feestje. Met als toegevoegd voordeel dat het comfortabel voelt als een oude joggingbroek, en ik er dus ook op die manier mee kan omgaan. Heerlijk!
Het ziet er ook uit als een paarse joggingbroek en net zo "sportief" maar snap je punt. Supergoed maar nul beleving.
 
Het ziet er ook uit als een paarse joggingbroek en net zo "sportief" maar snap je punt. Supergoed maar nul beleving.

Voor mij is al twintig jaar lang elk ritje weer een belevenis, omdat ik er elk ritje weer van geniet dat ik mag leven, tot nu toe in redelijke gezondheid, en zeker dat ik in dat leven ook dit keer weer op zo'n heerlijke motorfiets mag zitten, en dat ik in het mooie en drukke Nederland weer een tochtje mag maken!

"Nul beleving." Dit vind ik altijd zo'n trieste manier om ernaar te kijken... Wat mij betreft is het emotionele en mentale armoede als je je eigen plezier niet kunt maken. Je zult maar zo blasé zijn dat je bij een hele categorie motorfietsen denkt "wat is daar nou aan". Nou ja, ieder z'n ding hoor, maar mijn motorplezier is hooguit anders bij een andere motor.
 
Voor mij is al twintig jaar lang elk ritje weer een belevenis, omdat ik er elk ritje weer van geniet dat ik mag leven, tot nu toe in redelijke gezondheid, en zeker dat ik in dat leven ook dit keer weer op zo'n heerlijke motorfiets mag zitten, en dat ik in het mooie en drukke Nederland weer een tochtje mag maken!

"Nul beleving." Dit vind ik altijd zo'n trieste manier om ernaar te kijken... Wat mij betreft is het emotionele en mentale armoede als je je eigen plezier niet kunt maken. Je zult maar zo blasé zijn dat je bij een hele categorie motorfietsen denkt "wat is daar nou aan". Nou ja, ieder z'n ding hoor, maar mijn motorplezier is hooguit anders bij een andere motor.
Ik ben een optimist en ook een realist. Ik zeg niet dat je geen fijn vervoermiddel eraan hebt. Jarenlang dag en nacht op een Transalp 600 en 650 gereden. Totaal betrouwbaar net als mijn Diversion 900 die ik naar een ton heb gereden. Ook bij de Diversion niet echt beleving. Wel een prima motor. Nu een Motor Guzzi Breva 1100 die ikzelf ruim over de ton heb gereden,.. met alle respect totaal een andere beleving. Niet beter of slechter, anders. Elke rit weer blij dat ik erop stap ondanks de vele uren en kilometers die ik op andere motoren beroepsmatig moet maken. Ik ben zeker niet blase maar beschrijf op mijn eigen korte wijze wat ik van een Deaville vind. Jij komt met mentale armoede als je ergens anders over denkt of andere ervaringen hebt. Het is slechts een verschil van mening.
 
Ja, maar dit is toch een forum? Verschillen van mening zijn leuk :)

Wat bedoel jij dan met beleving?
Dat moet je dus echt beleven. Heb zelf een Guzzi V85 en die is langzaam, heeft te weinig grondspeling en is ook nog eens ongeschikt voor harder dan stapvoets in het terrein. Haast geen motorisch geluid. Maar gewoon een beetje rijden is leuk, veel leuker dan op mijn andere motor, een Speed Triple 1050.
 
Dat moet je dus echt beleven. Heb zelf een Guzzi V85 en die is langzaam, heeft te weinig grondspeling en is ook nog eens ongeschikt voor harder dan stapvoets in het terrein. Haast geen motorisch geluid. Maar gewoon een beetje rijden is leuk, veel leuker dan op mijn andere motor, een Speed Triple 1050.
Die Guzzi heeft charme.
 
Ja, maar dit is toch een forum? Verschillen van mening zijn leuk :)

Wat bedoel jij dan met beleving?
Dat een motor iets losmaakt bij je, dat je geniet van de rij eigenschappen, het strakke frame de goede remmen het ruige geluid van de uitlaat en inlaat, het geklepper van de droge plaatkoppeling die zo zwaar gaat dat het niet voor iedereen is, dat je met 2 vingers in je neus elke motorfiets op een bochtig weggetje bij kunt houden of zelfs zoek kunt rijden. Een motor waar je na 400 kilometer rijden fris en fruitig van afstapt omdat hij zo lekker zit, een motor waarop je helemaal bijtrekt als je na een lange dienst op de motor eindelijk op je eigen motor naar huis gaat en na een paar honderd meter al helemaal bijtrekt,..Die beleving had ik nooit met een Honda die jij hebt, dat is vervoer, goed degelijk vervoer. Niets mis mee maar niet mijn eerste keus. Als ik geen budget had en puur rationeel zou zijn is een oude Honda Revere of Dauville een prima keus ipv een scooter of zo.
 
En dat is ook logisch als je een toermotor koopt. Je wil er toch veel kilometers mee toeren en dan begin je liever bij een lagere stand. Ik reed altijd 28000 km per jaar en zocht toen naar oudere bouwjaar maar lagere kilometerstand. Je wil er een paar jaar op voort kunnen
En eventuele restwaarde / weer snel verkopen in de toekomst.
Ik rij niet veel, maar over 1-2 seizoenen begin je bij een hoge kilometerstand bij aankoop al met 2-0 achter. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan