Je eerste vergeet je niet snel

Dasher1976

MF veteraan
25 apr 2010
1.530
290
Finnewold
Mijn eerste eigen motor was een 1990er Honda cbr1000f . Gekocht bij Mulder Motoren in Veendam in 1995, ik was in augustus1994, 18 geworden. Direct auto- en motorrijbewijs gehaald en in maart 1995 kocht ik een cbr1000f. Na er een tijd op te hebben gereden ingeruild en een nieuwe cbr1000f gekocht.

In de loop van de jaren een aantal gehad en weer verkocht maar de eerste niet vergeten:)

Begin vorig jaar op MP een advertentie in de regio van een blauw-witte 1000f. Gebeld en motor bleek in 1996 gekocht te zijn bij Mulders in Veendam.............
Kenteken gevraagd en het bleek dus mijn eerste te zijn. Stond sinds 2001 stil in de hoek van de schuur. Kleine beschadiging rechts, maar daar kan de spuiter wel wat aan doen. Nu netjes maken, nieuwe banden, vloeistoffen en filters, buddy opnieuw laten bekleden en zoeken naar twee originele dempers.
Er komt wel een recht stuur op, is voor mijn rug beter ;)
 

Bijlagen

  • 20230129_155515.jpg
    20230129_155515.jpg
    573,1 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Ik denk nog wel eens met weemoed terug aan mijn eerste fiets waar ik op mocht rijden (25kw restrictie), een ls650. Veel lol mee gehad.😍

MAAR....dan denk ik verder aan hoeveel er kapot ging aan dat kolere ding, en ben ik blij dat ik toen na 1,5jaar een andere fiets heb gekocht (bandit 600). Geen seconde spijt dat ik hem opgeruimd heb.:r
 
Mijn eerste was 2x zo duur dan mijn geplande budget.
Een XJ600N uit 19-heellanggeleden.
Ik kijk niet met weemoed terug naar die fiets.
Vaak elektrische storingen, verrotte achterdemper, veel te klein voor mijn 187 cm.
Maar vergeten? Neen. :)
IMG_4616.jpeg
 
Ik vergeet nooit dat ik bij Safe een yzf750 mocht proberen.
Ik meen dat een Ducati 750 ss het snelste was wat ik tot toen gereden had, hoewel lang niet zo fijn en gemakkelijk als mijn Honda Hawk 650.
Na de Hawk kwam een fzr1000 die overjarig was, daardoor 17k ipv 24 voor het nieuwe 94 model, ipv 92 .

Als ik er ruimte voor had zou ik er graag 1 hebben, maar mijn R1 staat al teveel stil ..
 
Mijn eerste, ook Honda maar dan met wat minder cctjes :P

Had ik 'm nog willen hebben? Jazeker, maar nu nog erbij? neuh, ik heb de garage vol staan. Dat past niet meer..._O-
Precies zo eentje heb ik destijds ook gehad, maar dan niet als eerste motor, was m'n 3e. Ook een eerste serie, met de passagiervoetsteunen op de achterbrug, de latere hadden een extra framedeel, waar die op zaten.
 
Mijn eerste kwam ook bij Safe (Apeldoorn) vandaan
18e verjaardag 1e autorijles, had ik vlot binnen, de rijschool van mijn keus had een wachtlijst, dus kon pas in okt/nov beginnen met lessen, week voor mijn 19e verjaardag ook A
Wilde eerst af en toe huren, maar was toen ook al duur (en mams zag het echt niet zitten dat ik motor ging rijden)
Stond bij Safe een, op de dag af 1 jaar oude Jawa 350cc, en,..... binnen mijn budget, met heel veel bedelen, mocht ik die kopen
1711054126448.png

Ik had een witte
Klein jaar mee gereden, liep kapot op de terugweg van een snelweg rit naar Harlingen, vastloper, uiteraard zelf willen fixen, tot er een naaldlager uit elkaar viel, in het carter
Alles in een doos gegooid en naar een dealer in Halle gebracht, die heeft hem gerepareerd, heb hem alleen niet meer opgehaald, maar ingeruild voor nr 2, stond daar te koop
1711054309115.png

Yep, de 4 pitter, met een 4 in 1 laser, fantastisch geluid, deze heb ik heel lang gehad, mijne was ook deze kleur stelling
 
In 1972 toen ik 18 werd, gelijk m’n A rijbewijs gehaald en deze Jawa Californian 350 aangeschaft. (foto is van het internet)
Met een maat, dezelfde had gekocht, op vakantie door heel Nederland en diep Duitsland in. Ik heb er nooit problemen mee gehad maar hij miste toch wel wat power, dus na een jaar ingeruild voor een Suzuki GT 550. Dat was andere koek!

IMG_0392.jpeg
 
De beschadiging waar de spuitert van vertrouwen zich over mag buigen. Laatst zag ik bij een sloper nog hetzelfde paneel liggen voor veel geld. Was nog verder heen dan mijn eigen......
 

Bijlagen

  • 20230129_155520.jpg
    20230129_155520.jpg
    393,1 KB · Weergaven: 0
Niet mijn eerste (Express Radex 175 cc)
Express Radex 175.jpg

of mijn 2e (Honda Dream 305 cc)
dream 305.jpg

maar de derde (Matchless G3L 350) was ook groen, zoals hieronder
matchless G3L.jpg

zou ik wel eens terug willen hebben. Heb alleen geen plaats om hem te stallen en geen plek om er aan te werken.
Plaatjes komen van internet omdat ik toen (1961 t/m 1970) nog niet aan fotograferen deed.
 
Laatst bewerkt:
1711191257730.png

De eerste ,14 mnd ,12 ervan in Duitsland ,dolle pret ,enorm gelachen met t ding ,zelfs in noord-duitsland er nog mee in een moeras gezeten ,
wat een apparaat _O-,ook off road een best ding ,zou m nog wel willen ,alleen de prijzen zijn te gek!
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste, ook Honda maar dan met wat minder cctjes :P

Had ik 'm nog willen hebben? Jazeker, maar nu nog erbij? neuh, ik heb de garage vol staan. Dat past niet meer..._O-
Haha, exact hetzelfde hier.
Ook begonnen met een rooie CB400F in 1984 (😅), ook 1e serie met duo-steunen op de swingarm. Zou er voor de grap best weer een willen, maar de garage is vol zat en heb voorlopig meer dan genoeg projecten (Guzzi 850-T, Morini 3 1/2 Sport 1e serie, Morini 500....). Kan me de eerste rit nog goed herinneren, ding ophalen 40km van huis, uiteraard nog geen rijbewijs en nooit eerder op een motor gereden, en dan is de stap van Puch Maxi naar zo'n ding best heftig....
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motor (met kenteken) waar ik legaal mee de weg op mocht ik heb mijn rijbewijs pas in 2018 gehaald.
Honda CBF600N (foto van internet)


IMG_1140.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan