Kawasaki versys 650 deel 4

Eergisteren ook olie en oliefilter vervangen.
Tevens ketting opnieuw gespannen, de borgpen voor het achterwiel was foetsie, dus achterwiel begon langzaam los te gaan :o
 
  • Wow
Waarderingen: Tcat
Ai... die splitpen is een kloteding, erg onhandig als je op vakantie bent en dat ding los moet peuteren en weer terug erin moet steken. Ik heb er zelf een grotere veerpen in gestoken welke er makkelijk in en uit kan en toch goed vast zit.

federsteckerfedervorsteckerfedersplinte-1_ffeab3e2a7e07ebc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zeker al bijna 60 jaar 010.
Ben wel benieuwd hoe de sw adapter aansluiting werkt.
Dinsdag is het plan de motor op te halen.
Ga ik eens kijken voor een tasje en anders haal,ik de ring eraf, komt ook een topkoffer bij. Als ik alles heb gemonteerd kom ik keertje langs rijden.
En, heb je hem al gehaald?
 
Jazeker afgelopen dinsdagmiddag, de enige droge dag tot nu toe.
Beetje vreemd, maar uiteindelijk moet je aan elke andere motor die je koopt weer wennen.
Begrijp nu ook hoe de adapter werkt, simpeler kan het niet, direct alles in orde gemaakt
Tankring heb ik erbij gekregen en dus direct bij thuiskomst vervangen en niet onbelangrijk mijn tracker gemonteerd.
Zodra het weer wat beter is (hopelijk zaterdag) de topkofferdrager in orde maken.
Foto bijgevoegd maar goed is jou motor geweest dus bekend!
 

Bijlagen

  • IMG_0872.JPG
    IMG_0872.JPG
    628,6 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Hahaj, iig een stuk schoner dan toen ik hem inleverde..

Na 6500km was ik er nog steeds niet aan gewend, en begon meer lichamelijke klachten ervan te krijgen.
En de meestw verdwenen als sneeuw voor de zon op het Fje.
Met uitzondering mijn boven arm, maar dat komt door een valletje motor vs auto.
Auto wint..

Dus nu weer de originele ring op de tank.
Zou de Evo ring dan lekker particulier verkopen.
Of gewoon bewaren mocht je je bedenken..

Ja toch, heel makkelijk systeem voor de Navi.
 
Hahaj, iig een stuk schoner dan toen ik hem inleverde..

Dus nu weer de originele ring op de tank.
Zou de Evo ring dan lekker particulier verkopen.
Of gewoon bewaren mocht je je bedenken..

Ja toch, heel makkelijk systeem voor de Navi.
Klopt, tijdens proefrit was ie nog niet schoon. Mbt de ring misschien doe ik dat wel, ff afwachten.Navi systeem is zeker gemakkelijk.
 
Vanmiddag een versys 650 tourer plus 2023 gekocht, maart ophalen. Nu zou ik graag willen weten hoe dik de beugel is bij / onder / achter het scherm (de ronde). Wil daar een klembeugel opmaken voor de rider. Lijkt me een betere positie dan op et stuur. Iemand voorbeelden misschien.
 
Hedenochtend eerste ritje gemaakt en bevalt prima. De navigatie ga ik verplaatsen, van dat getril wil ik af, merk wel dat de toeren rond de 4000rpm of hoger moeten worden gehouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Vandaag zelf eerste oliewissel gedaan (naast de 1000 km beurt). Was effe zoeken wat de aftapplug was want links daarvan zit ook een bout met daaronder een koperen ring. De oliefilter had natuurlijk een andere maat dan mijn oliefilter sleutel van de vstrom dus die kreeg een schroevendraaier erdoorheen getikt.
IMG_20240302_141828583_HDR.jpg
 
Hedenochtend eerste ritje gemaakt en bevalt prima. De navigatie ga ik verplaatsen, van dat getril wil ik af, merk wel dat de toeren rond de 4000rpm of hoger moeten worden gehouden.
Jammer dat je last hebt van die trillingen. Vraag me af waar dat in zit omdat ik er geen last van heb. Rij al 6 jaar Versys 650 en herken het totaal niet.
Ok, als ik verkeerd uitkomen 2000 toeren in de zes doe bij 25 km/h trilt het absoluut zeker wel maar verder....
 
Hedenochtend eerste ritje gemaakt en bevalt prima. De navigatie ga ik verplaatsen, van dat getril wil ik af, merk wel dat de toeren rond de 4000rpm of hoger moeten worden gehouden.
Als je toch Zonder tanktas rijd, verplaats hem dan met een rammount naar/op het stuur.

Of misschien past de Motech op de stuurstang🤔
 
Ga het nog even aankijken, moet nog even wennen dat de motor hoger in de toeren moet worden gereden. Als dat geen verbetering geeft heb ik nog genoeg onderdelen om het netjes op het stir te maken. Kogel in 1 van de 4 bevestiging gaten stuur, komt altijd goed.
 
Op mijn '23 na een eerste toertje gelijk Hyperpro veren laten monteren met iets dikkere olie... dé beste investering die je kunt doen in een motor. Duiken is zo goed als weg, niet meer als een hobbelpaard door de bocht en veel betere remrespons doordat het ding niet naar beneden duikt.
Wat kost dat ongeveer?
 
Ok. Niet heel duur maar zeker ook niet goedkoop. Deze week de Dunlop d222 laten vervangen door de RoadSmart 4. Kijken wat dat brengt aan verbetering.
 
Die heb ik er nu ook onder liggen. Het is een totaal andere band qua ronding welke anders stuurt. Waar de D222 sportief de bocht in viel is de Roadsmart 4 veel meer een tourband. Waar de D222 af en toe nog wel eens een stapje opzij zette (nooit ernstig) is me dit bij de Roadsmart 4 nog nooit gebeurt. Bij mij was de D222 na 6000 km al op z'n slijtnok maar aangezien ik toen al op vakantie was heb ik er nog een goede 1000 mee gereden en toen was het profiel ook geheel vlak. In Frankrijk had men toevallig de Roadsmart 4 voorradig (310 euro inclusief omleggen van beide banden) en die is het toen geworden.

Inmiddels ligt de Roadsmart er ook alweer een kilometer of 5000 onder en is nog in prima staat! Zelf erg benieuwd hoe lang deze het gaat volhouden.

Voor en na...

IMG_20230718_090529959.jpg
IMG_20230718_123232543_HDR.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad dat lijkt zo... maar is echt niet het geval.

Ook niet geheel van achter maar hier zie je dat ie toch echt wel in het midden zit.


Zomer 2023-0293 - kopie.jpg
 
Goed om te horen!:t
Vraagje, rij jij ook altijd met de zijkoffers of alleen bij vakantie ritten
Ik had mijn bericht nog aangepast... daar zie je dat ze er niet op zitten. Maar 90% van mijn ritten zijn vakantieritten van A naar B en dan zitten de koffers er wel aan. Als ik naar een dorpje ga, zoals toen met de bandenwissel het geval was had ik ook de koffers eraan om mijn slippertjes mee te nemen en wat boodschapjes te kunnen doen. Als ik ga wandelen neem ik ze ook mee zodat ik er mijn motorpak in kan stoppen.
Echter met dagtochten blijven ze lekker thuis.
 
Helaas gemist maar ik zie het ja.
Precies mijn insteek, nu een topkoffer achterop geplaatst en daarmee voldoende ruimte.
Ik persoonlijk vind het wel prettig om wat zaken mee te nemen en helm in op te bergen.
 
Helaas gemist maar ik zie het ja.
Precies mijn insteek, nu een topkoffer achterop geplaatst en daarmee voldoende ruimte.
Ik persoonlijk vind het wel prettig om wat zaken mee te nemen en helm in op te bergen.
Exact voor mij ook de reden om topkoffer te hebben.
Zijkoffers gebruik ik voor meerdaagse trips, of om bij wisselvallig weer het regenpak in op te bergen.
 
Topkoffer komt er bij mij no way op... daarmee heb je een windvanger achter de motor waardoor je met wat zijwind echt zwabberend over de weg gaat. Ooit had ik er een op mijn VStrom zitten maar deze is er een keer van los gebroken (en de achterrijders konden m net ontwijken) daarna nooit meer een topkoffer genomen puur omdat ik het erg kut vind rijden, de boel zwabbert veel meer omdat je achter het eind van de motor er nog een stuk aanhangt wat daar wind vangt (hefboomwerking) dus nee... Rijplezier gaat voor opberggemak (anders had ik wel een auto genomen)
 
Haha, zo zie je maar wat een verschillene meningen.
Ik heb op bijna alle motorfietsen en motorscooters topkofer gehad een grote waar 2 helmen in kunnen.
Op mijn eerste ritje met de versys incl. de koffers vond ik het enorm windgevoelig.
Maar he heb met motor deze nog geen topkoffer gereden gaat as. donderdag gebeuren voor een ritje rchting Breda, ben benieuwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan