TomTom Rider 550

Als je een begin punt heb en een eind punt , dan kan je ingeven hoe spannend en wat je wil vermijden, je kan dus kiezen als je daar bent naar huis door de zelfde weg retour of de snelste .
Selecteer je alle gebruikte wegen (vermijden) dan maak TT er dus een rondrit van terug naar je begin punt .
 
De TT Rider 550 die ik heb en de site plan.tomtom.com krijg ik niet aan hun verstand gepeuterd dat ik wel degelijk onverhard wil rijden. Deze wegen gaat de route niet op! Dat maakt het eigenlijk onmogelijk om de TET te rijden, maar bij het importeren van een GPX en dan wijzigen gaan er enorm veel route punten verloren.
Ik weet niet wat het allemaal is, maar kan er geen informatie over vinden en wil eigenlijk overstappen naar Garmin XT2. Weet hier iemand raad?
 
De TT Rider 550 die ik heb en de site plan.tomtom.com krijg ik niet aan hun verstand gepeuterd dat ik wel degelijk onverhard wil rijden. Deze wegen gaat de route niet op! Dat maakt het eigenlijk onmogelijk om de TET te rijden, maar bij het importeren van een GPX en dan wijzigen gaan er enorm veel route punten verloren.
Ik weet niet wat het allemaal is, maar kan er geen informatie over vinden en wil eigenlijk overstappen naar Garmin XT2. Weet hier iemand raad?

OsmAnd+ proberen met een (oude) telefoon?
 
De TT Rider 550 die ik heb en de site plan.tomtom.com krijg ik niet aan hun verstand gepeuterd dat ik wel degelijk onverhard wil rijden. Deze wegen gaat de route niet op! Dat maakt het eigenlijk onmogelijk om de TET te rijden, maar bij het importeren van een GPX en dan wijzigen gaan er enorm veel route punten verloren.
Ik weet niet wat het allemaal is, maar kan er geen informatie over vinden en wil eigenlijk overstappen naar Garmin XT2. Weet hier iemand raad?
Onverhard (gravel) kan wel als het maar een weg is die op de TomTom kaart staat. De TET gaat merendeels over wegen en paden welke niet op de TomTom staan dus gaat niet werken. Dus zoals al aangegeven een Garmin of Osmand app op de tel.
 
De TT Rider 550 die ik heb en de site plan.tomtom.com krijg ik niet aan hun verstand gepeuterd dat ik wel degelijk onverhard wil rijden. Deze wegen gaat de route niet op! Dat maakt het eigenlijk onmogelijk om de TET te rijden, maar bij het importeren van een GPX en dan wijzigen gaan er enorm veel route punten verloren.
Ik weet niet wat het allemaal is, maar kan er geen informatie over vinden en wil eigenlijk overstappen naar Garmin XT2. Weet hier iemand raad?
Je zal er ook nooit informatie over vinden hoe het wel moet. Omdat TomTom dit niet kan. TomTom kan alleen maar navigeren over wegen die op de kaart staan. Een rechte lijn door een weiland kan TomTom niets mee en verplaatst deze vervolgens naar de dichtstbijzijnde wegen.

Dit is een ontwerpfilosofie.
 
Als je een TT gekozen hebt en je wil off-road dan heb je verkeert gekozen.
Wat wel kan met TT is een off-road track omzetten in een reeks waypoints. Simpel elke 50mtr of zo en die volg je dan. je krijgt dan geen aanwijzingen maar het is goed te doen door op je scherm te kijken
 
Indertijd bij de aanschaf van de TT er gewoon niet bij stil gestaan dat de kaarten beperkter informatie zouden bevatten en ik kon dit exemplaar met korting kopen. Na een jaar rijden en wilde ik avontuurlijker toeren en bleek dat het niet werkte met deze navi. Wel jammer want als ik niet van het asfalt af zou zijn gegaan is het een prima ding.
Eigenaardig is dat de wegen wel op de planner op internet staan maar dus niet op de kaart in het device zelf. Gemiste kans en ik stap over op Garmin.
Iemand nog een TT Rider 550 kopen? Met montage spullen, net een jaar oud.
 
Misschien is het hier al een besproken, maar kon het zo niet vinden.

Ik ben mijn Rider 550 aan het installeren (direct op de accu). Ik weet dat er een ingebouwde zekering in de houder zit, maar wil voor de zekerheid er een extra zekering tussenplaatsen om deze te beschermen (uiteraard goedkoper op deze te vervangen mocht er wat gebeuren). Ik heb de plus draad van de TomTom op een iets dikkere draad gesoldeerd waar een zekering blokje tussenhangt.

Ik neem aan dat deze zekering een lagere ampère moet hebben als die in de houder zit om eerder door te branden. Ik kan zo echter niet vinden hoeveel ampère er in de houder zit? Weet iemand welke zekering ik het beste kan pakken? Is er eventueel nog iets anders waar ik rekening mee moet houden?
 
Misschien is het hier al een besproken, maar kon het zo niet vinden.

Ik ben mijn Rider 550 aan het installeren (direct op de accu). Ik weet dat er een ingebouwde zekering in de houder zit, maar wil voor de zekerheid er een extra zekering tussenplaatsen om deze te beschermen (uiteraard goedkoper op deze te vervangen mocht er wat gebeuren). Ik heb de plus draad van de TomTom op een iets dikkere draad gesoldeerd waar een zekering blokje tussenhangt.

Ik neem aan dat deze zekering een lagere ampère moet hebben als die in de houder zit om eerder door te branden. Ik kan zo echter niet vinden hoeveel ampère er in de houder zit? Weet iemand welke zekering ik het beste kan pakken? Is er eventueel nog iets anders waar ik rekening mee moet houden?
Ik vind dit iets extra ingewikkeld maken als het totaal niet hoeft.
En waarom direct op accu en extra zekering?.
Zit toch al in de tomtom houder.
Zo als je nu wilt aansluiten trekt tomtom continu stroom.
Sluit hem liever geschakeld aan.
Neem de geschakelde plus draad van je achterrem--zit naar je achterrem schakelaar toe die plus draad.
En doe de min draad rechtsreeks op de min pool van de accu.
Klaar en geen gedoe met extra zekeringen etc.
En zie nu gaat tomtom aan als contact aan zet en weer uit als je contact uitzet.
Ik heb het zo en geen gedoe met kapotte zekering in tomtom houder.
Je bouwt nu iets extras in qua zekering maar waarom vraag ik mij af.
 
Laatst bewerkt:
Sommigen dealers doen het via de koplamp.
Hier al bij 3 verschillende motoren (laten) doen en het werkt prima.
 
Sommigen dealers doen het via de koplamp.
Hier al 3 keer (laten) doen en het werkt prima.
Ja kon het bij waypoint ook laten inbouwen voor 75€ maar dan doen ze het via koplamp en leggen ze een bos draden rommelig neer toen ik erom vroeg hoe ze het weg werkten.
Zelf inbouwen leverde 75€ op en nu loopt de draad netjes via route onder tank door naar geschakelde plus van achterrem.
En naar accu zonder gedoe.
Dat inbouwen door een ander is altijd leuk maar dan moet je maar accepteren hoe de monteur die het inbouwt de draden achterlaat of in het zicht.
Terwijl dat inbouwen tomtom echt zo simpel is.
 
De kabel van de TomTom lag er al (door de vorige eigenaar van de motor laten zitten). Aansluiten direct op de accu is wat mij betreft geen probleem. De houder trekt zo weinig (lek)stroom dat de motor maanden stil moet staan wil hij de accu leegtrekken. In de winter gaat de accu toch aan de druppellader. De extra zekering is gewoon een extra zekerheid om de zekering van de houder te beschermen. Alles is reeds aangesloten, moet alleen nog weten hoeveel ampère zekering ik het beste kan gebruiken.
 
Zo dicht mogelijk bij de accu een zekering plaatsen raad ik wel aan. Niet zozeer voor de houder, maar om de draad erheen te beveiligen. Mocht er wat doorslijten en kortsluiting ontstaan dan klapt de zekering.

Geen idee wat het sluipverbruik van de houder is, maar ik zou het via een geschakelde plus aan sluiten als je de kans hebt, of veel rijden;)
 
Zo dicht mogelijk bij de accu een zekering plaatsen raad ik wel aan. Niet zozeer voor de houder, maar om de draad erheen te beveiligen. Mocht er wat doorslijten en kortsluiting ontstaan dan klapt de zekering.

Dank je. De afstand tot de zekering is een cm of 5.
 
Als er geen TomTom op de houder zit geklikt zal er ook geen sluipverbruik zijn want er is dan geen verbruiker.

Ik las dat dit toch het geval is, omdat er altijd stroom op de polen blijft staan. Het sluipverbruik is echter zodanig dat je motor 2 maanden stil moet staan wil hij je accu leegtrekken. Als je de motor een tijdje stil hebt staan kun je altijd de stekker naar de houder even ontkoppelen.
 
Ik heb hem zelf gewoon via een geschakelde plus dus heb er sowieso geen last van.
Bijkomend voordeel is dat die geschakelde plus ook al afgezekerd is.
 
Ik las dat dit toch het geval is, omdat er altijd stroom op de polen blijft staan. Het sluipverbruik is echter zodanig dat je motor 2 maanden stil moet staan wil hij je accu leegtrekken. Als je de motor een tijdje stil hebt staan kun je altijd de stekker naar de houder even ontkoppelen.
Helemaal mee eens zelfs tomtom zegt dit en waypoint dat er toch sluipverbruik is .
Daarom raden zei ook geschakeld aansluiten aan.
 
Heb zoekfunctie gebruikt maar ik kom er niet uit. Ik probeer Traffic via Bluetooth en Hotspot Tethering zichtbaar te krijgen op mijn Rider 550. Ik krijg echter melding Authenticatie probleem. Verbinding heb ik wel met mijn telefoon dwz ik kan mijn playlist afspelen op mijn Cardo. Kom ik thuis dan pakt de TomTom mijn huis WiFi en heb ik Traffic. Maar het lukt niet via mijn Android telefoon. Ligt dit nou aan de instellingen van telefoon of de 550? Voor ik de hele zooi door elkaar gooi hier maar eens vragen.
 
In de houder zit (vermoed ik) een omvormer naar 5 volt voor de TT, deze veroorzaakt sluipverbruik, ook zonder TT erop.
Hoe het precies zit weet ik zelf niet.
Maar ik weet wel dat ie gegarandeerd een beetje stroom pakt (zonder de tt er op )
Dat zorgt er in veel gevallen voor dat ie tòch de accu leeg trekt in een winterperiode.
Aan de druppellader ermee dus !
(Druppellader is trouwens sowieso aan te raden )
 
Terug
Bovenaan Onderaan