Triumph Street Triple topic deel 24

hé, dat biedt mogelijkheden. Ik zag het eigenlijk niet zitten om de hele boel te vervangen of beperkt te zijn in de keuze vanwege (het gebrek) aan keurmerken. Een open pijp is leuk, maar ik wil ook fatsoenlijk over een dijk of door duitsland kunnen rijden zonder gezeik.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring
 
Laatst bewerkt:
hé, dat biedt mogelijkheden. Ik zag het eigenlijk niet zitten om de hele boel te vervangen of beperkt te zijn in de keuze vanwege (het gebrek) aan keurmerken. Een open pijp is leuk, maar ik wil ook fatsoenlijk over een dijk of door duitsland kunnen rijden zonder gezeik.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring
Houd er dan rekening mee dat een uitlaat van Mile Pajic geen goedkeuring heeft voor bijvoorbeeld Duitsland. Het E nummer op de uitlaat is altijd uniek voor een specifiek soort motor. Een uitlaat met een E nummer voor jouw model Street Triple zul je nooit passend hoeven (laten) maken want dat zal altijd al passen. Alle andere uitlaten zullen geen bijpassend E nummer hebben voor jouw Street Triple.

Edit: Je kunt er dus bijvoorbeeld wel een willekeurige Akrapovic op laten lassen door Mile, maar als het E nummer op die Akra voor een Yamaha MT09 is, ben je dus nog steeds zonder goedkeuring onderweg.
 
Houd er dan rekening mee dat een uitlaat van Mile Pajic geen goedkeuring heeft voor bijvoorbeeld Duitsland. Het E nummer op de uitlaat is altijd uniek voor een specifiek soort motor. Een uitlaat met een E nummer voor jouw model Street Triple zul je nooit passend hoeven (laten) maken want dat zal altijd al passen. Alle andere uitlaten zullen geen bijpassend E nummer hebben voor jouw Street Triple.
Zolang je niet het aantal db niet overschrijd zal het geen probleem moeten zijn.
 
Hallo, Ik heb een vraag die mogelijk al vaak langs gekomen is maar door de nieuwe mogelijkheden mogelijk weer recent is.
Ik heb op mijn huidige TR RS uit 2017 supercorsa liggen maar ik lees toch wel vaak dat deze in de regen echt niet goed uit de verf komen.
Welke vervangende banden hebben jullie onder de TR liggen.
Ik heb zelf op mijn vorige motor ervaring met de Power 5 die was erg fijn maar moet zeggen dat het directe sturen van de SC ook wel erg fijn is dus mogelijk moet ik in de Pirelli hoek blijven ? ( ik rijd veel voor de lol en als ik snelweg rijd is het naar een leuke omgeving om te rijden denk aan duitsland en belgie /lux

Ik ben niet echt een racer maar wil wel een band met zoveel mogelijk zekerheid ( lees veiligheid ).

Tevens net een Powerbronce besteld ben benieuwd of deze fijn is. ( mocht iemand een ruitje willen voor het model 2020 - 2023 laat maar weten ).
En nog een vraagje heeft iemand wel eens zelf OEM handvatverwarming gemonteerd op een ST uit 2017 ( ik heb gekeken er zit een gaatje in het stuur voor de draden )

Dank je
 
Laatst bewerkt:
Hallo, Ik heb een vraag die mogelijk al vaak langs gekomen is maar door de nieuwe mogelijkheden mogelijk weer recent is.
Ik heb op mijn huidige TR RS uit 2017 supercorsa liggen maar ik lees toch wel vaak dat deze in de regen echt niet goed uit de verf komen.
Welke vervangende banden hebben jullie onder de TR liggen.
Ik heb zelf op mijn vorige motor ervaring met de Power 5 die was erg fijn maar moet zeggen dat het directe sturen van de SC ook wel erg fijn is dus mogelijk moet ik in de Pirelli hoek blijven ? ( ik rijd veel voor de lol en als ik snelweg rijd is het naar een leuke omgeving om te rijden denk aan duitsland en belgie /lux

Ik ben niet echt een racer maar wil wel een band met zoveel mogelijk zekerheid ( lees veiligheid ).

Tevens net een Powerbronce besteld ben benieuwd of deze fijn is. ( mocht iemand een ruitje willen voor het model 2020 - 2023 laat maar weten ).
En nog een vraagje heeft iemand wel eens zelf OEM handvatverwarming gemonteerd op een ST uit 2017 ( ik heb gekeken er zit een gaatje in het stuur voor de draden )

Dank je

Voor straat gebruik heb je dan genoeg aan een Michelin Road (volgens mij is 6 de nieuwste).
 
Hallo, Ik heb een vraag die mogelijk al vaak langs gekomen is maar door de nieuwe mogelijkheden mogelijk weer recent is.
Ik heb op mijn huidige TR RS uit 2017 supercorsa liggen maar ik lees toch wel vaak dat deze in de regen echt niet goed uit de verf komen.
Welke vervangende banden hebben jullie onder de TR liggen.
Ik heb zelf op mijn vorige motor ervaring met de Power 5 die was erg fijn maar moet zeggen dat het directe sturen van de SC ook wel erg fijn is dus mogelijk moet ik in de Pirelli hoek blijven ? ( ik rijd veel voor de lol en als ik snelweg rijd is het naar een leuke omgeving om te rijden denk aan duitsland en belgie /lux

Ik ben niet echt een racer maar wil wel een band met zoveel mogelijk zekerheid ( lees veiligheid ).
Michelin is ondertussen ook uitgekomen met een opvolger,de Power 6! :Y
Maar gezien die vrij nieuw is zijn er nog geen ervaringen/reviews te vinden... (Maar kan niet slecht zijn gezien de Power 5)

Indien je in de Pirelli hoek wilt blijven en meer kilometers uit een band wilt halen/meer zekerheid in de regen/... zou ik eerder een stapje 'omlaag' kijken in de Pirelli reeks:
-Pirelli Diablo SuperCorsa (Heb je nu)
-Pirelli Diablo Rosso Corsa 4 (1 stap 'lager')
-Pirelli Diablo Rosso 4 (2 stappen 'lager')

(Met een stap 'lager' bedoel ik meer straatgericht maar begrijp me niet verkeerd,zijn alle 2 nog zeer sportieve banden met goede eigenschappen! :])
 
Welke vervangende banden hebben jullie onder de TR liggen.
Banden is vrij persoonlijk en als je goede ervaring hebt met Michelin dan zou ik daar lekker bij blijven.

Ikzelf vind de Bridgestone S22 of nu S23 band erg fijn. Plakken als Pirelli maar prima bij nat wegdek.


supercorsa liggen maar ik lees toch wel vaak dat deze in de regen echt niet goed uit de verf komen.
Klopt
 
Hallo, Ik heb een vraag die mogelijk al vaak langs gekomen is maar door de nieuwe mogelijkheden mogelijk weer recent is.
Ik heb op mijn huidige TR RS uit 2017 supercorsa liggen maar ik lees toch wel vaak dat deze in de regen echt niet goed uit de verf komen.
Welke vervangende banden hebben jullie onder de TR liggen.
Ik heb zelf op mijn vorige motor ervaring met de Power 5 die was erg fijn maar moet zeggen dat het directe sturen van de SC ook wel erg fijn is dus mogelijk moet ik in de Pirelli hoek blijven ? ( ik rijd veel voor de lol en als ik snelweg rijd is het naar een leuke omgeving om te rijden denk aan duitsland en belgie /lux

Ik ben niet echt een racer maar wil wel een band met zoveel mogelijk zekerheid ( lees veiligheid ).

Tevens net een Powerbronce besteld ben benieuwd of deze fijn is. ( mocht iemand een ruitje willen voor het model 2020 - 2023 laat maar weten ).
En nog een vraagje heeft iemand wel eens zelf OEM handvatverwarming gemonteerd op een ST uit 2017 ( ik heb gekeken er zit een gaatje in het stuur voor de draden )

Dank je
Ik hoor hele positieve berichten over de Bridgestone S23. Worden iig mijn volgende.
 
Er is volgens mij ook geen 'track' engine mapping, de engine map bij de track ride mode is sport. Tenminste wel in die van mij en ook volgens de manual.
trackmode.png



Ah track heette ie. Nou ja, best goed onthouden gedurende vijf jaar alsnog imho :+

Technical Bulletin 190
 
als alles mee zit ga ik morgen proefrijden op een 2021 street triple r 765....

kijken hoe die rijd t.o.v de street triple uit 2012 van mijn vrouw.

wellicht wordt de bmw r1200rs ingeruild als de proefrit bevalt en het inruilvoorstel ook ;)
 
Laatst bewerkt:
Op een Ducati die ik had, had ik goede ervaringen met een setje Pirelli Diablo Rosso Corsa. Ik ben nu in Duitsland, dus kan niet kijken wat er nu onder mijn ST R ligt, maar daar heb ik ook nog geen referentiekader voor. ;)

Ik zit aan wat mogelijke modificaties/opties te denken voor mijn '08 ST R. Willen jullie eens meedenken?:
  • Is er een originele set Triumph handvatverwarming? Ik heb nog wel een setje liggen van Oxford, maar die hebben dan weer zo'n groot bedieningspanneel.
  • Is het mogelijk om een quickshifter op de R te zetten? Ik zie online wel wat dingen, maar heeft iemand ervaring?
    Zijn er handige frame sliders/crash pads voor de 675 die niet te veel opvallen, maar de boel wel beschermen?
  • Tips voor iemand die mij kan helpen om de instelbare vering echt aan te passen aan mij en mijn rijstijl? Instelbare vering is leuk, maar zonde als je hem niet echt gebruikt.
  • Ik heb een Givi kofferrek, maar niet de koffers. Goede suggesties voor koffers zijn welkom? Ik zit mogelijk te denken aan een setje van Enduristan, omdat ik ze dan later ook weer over een andere motor kan gooien.
 
als alles mee zit ga ik morgen proefrijden op een 2021 street triple r 765....

kijken hoe die rijd t.o.v de street triple uit 2012 van mijn vrouw.

wellicht wordt de bmw r1200rs ingeruild als de proefrit bevalt en het inruilvoorstel ook ;)
Waarom geen RS?
 
Hallo, Ik heb een vraag die mogelijk al vaak langs gekomen is maar door de nieuwe mogelijkheden mogelijk weer recent is.
Ik heb op mijn huidige TR RS uit 2017 supercorsa liggen maar ik lees toch wel vaak dat deze in de regen echt niet goed uit de verf komen.
Welke vervangende banden hebben jullie onder de TR liggen.
Ik heb zelf op mijn vorige motor ervaring met de Power 5 die was erg fijn maar moet zeggen dat het directe sturen van de SC ook wel erg fijn is dus mogelijk moet ik in de Pirelli hoek blijven ? ( ik rijd veel voor de lol en als ik snelweg rijd is het naar een leuke omgeving om te rijden denk aan duitsland en belgie /lux

Ik ben niet echt een racer maar wil wel een band met zoveel mogelijk zekerheid ( lees veiligheid ).

Tevens net een Powerbronce besteld ben benieuwd of deze fijn is. ( mocht iemand een ruitje willen voor het model 2020 - 2023 laat maar weten ).
En nog een vraagje heeft iemand wel eens zelf OEM handvatverwarming gemonteerd op een ST uit 2017 ( ik heb gekeken er zit een gaatje in het stuur voor de draden )

Dank je
Ha Asfkaltkouwer (hopelijk wordt je geen asfalthapper :+),

Ik ben zelf van de Supercorsa's overgestapt op de S22 (de 23 was er nog niet) en die bevallen uitstekend. Ik hoor eigenlijk alleen maar lovende berichten. Voor mij zijn ze perfect omdat ze al op veel lagere temperatuur in hun werkbereik zitten. Ook bij regen doen ze het prima. Waar ik de Supercorsa's regelmatig onder koude en natte omstandigheden voelde slippen is het mij nog maar 1x gelukt om de tc aan te krijgen met de Bridgstone's.

Handvatverwarming heb ik zelf gemonteerd op een 2020 rs. Kan me niet voorstellen dat dit veel anders is op de 2017.
Was niet heel moeilijk.
Kijk even of de stekker onder de tank er al ligt (of misschien weet iemand hier dat wel). Draadjes erdoor is een beetje priegelen en pielen. Volgens mij is rechts beginnen het makkelijkst (er staat me zoiets bij iig). Ik had er zelf een beetje glijmiddel lubrication aan gedaan om het wat makkelijker door het buisje te frotten.
 
Een R is voor mij goed genoeg denk ik :)
Waarschijnlijk wel (voor mij ook) maar de rs heeft gewoon het pakket compleet.
Doe je veel lange stukken of meer een rondje om de kerk? Want het is wel andere koek dan een 1200rs
Veel plezier met de proefrit!
 
De RS is wel beter afgeveerd en luxe uitgerust. Je komt van een r1200rs af. Dat is nog al een verschil!
Klopt! Maar ik heb nu een paar keer gereden op de street triple r van mijn vrouw, en dat rijd veel leuker, en daar gaat het nu om.
Voor de lol is het gewoon, auto's heb ik voor de lol ook liever met wat minder luxe.... en heb nu na 2,5 jaar de bmw gehad te hebben, en een aantal keren op de motor van mijn vrouw te hebben gereden dat speelser (en minder luxe wellicht dan) toch voor mij meer lol / plezier brengt van het motor rijden.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik geen lol beleef aan de r1200 rs hoor!!!!

Waarschijnlijk wel (voor mij ook) maar de rs heeft gewoon het pakket compleet.
Doe je veel lange stukken of meer een rondje om de kerk? Want het is wel andere koek dan een 1200rs
Veel plezier met de proefrit!
Rondje rond de kerk, door de polder, binnendoor etc.
Reden van de mogelijke switch is dus gewoon het soort van rijden, en waar ik de motor voor gebruik.

ik heb 1 keer op een rs gereden (van 2020) maar vond het verschil niet het verschil in prijs waard voor hoe ik de motor gebruik :)

Het hoeft niet altijd het complete pakket te zijn of te hebben, het gaat om de beleving en het genot. Gaat mij dat complete pakket extra genot op brengen (ook gezien de prijs): ik denk het niet.

De r1200rs heeft idd alle luxe, maar ik gebruik daar eigenlijk bijna niets van. Verstel nooit iets, staat altijd hetzelfde.
Enige wat ik evt zou kunnen missen is de cruise control. Die heb ik nu wel en gebruik ik vaak als ik over de snelweg rijdt. Maar...... ik rijd eigenlijk nooit lange stukken (gaat om hooguit enkele tientallen kms over de snelweg op een enkele uitzondering na), dus ga ik dat missen: nah, denk het niet.
Als ik op de motor van mijn vrouw aan het rijden ben (ook over de snelweg soms), dan mis ik het ook niet.

ik heb overigens de bmw niet gekocht voor de luxe,.... dat zat er gewoon op... ik heb het gekocht omdat ik de boxer zo fijn vond rijden.
maar de 3 cilinder vind ik eigenlijk nog veel leuker :)
 
Top! Ik denk ook niet dat je wat gaat missen op de r hoor.
Misschien alleen de blipper, weet niet of de r die ook al standaard had toen.
Maar ook dat is alleen een gadget die je niet echt mist als je geen circuit rijdt.

We zien de foto's hier wel verschijnen!
 
Top! Ik denk ook niet dat je wat gaat missen op de r hoor.
Misschien alleen de blipper, weet niet of de r die ook al standaard had toen.
Maar ook dat is alleen een gadget die je niet echt mist als je geen circuit rijdt.

We zien de foto's hier wel verschijnen!
nou, die blipper die ga ik wel missen ja, dat denk ik wel....
er van uitgaande dat die er op de R niet op zit (maar dat weet ik morgen evt).
Quickshifter heeft hij wel.

ik vind de blipper namelijk errrrrug fijn en leuk rijden :) maar ja.... mijn vrouw heeft een quickshifter en geen blipper, en dat rijd ook leuk.
Schakelen zonder koppeling kan toch wel, deed ik daarvoor ook zonder quickshifter, gewoon met het polsje ;)
 
Klopt! Maar ik heb nu een paar keer gereden op de street triple r van mijn vrouw, en dat rijd veel leuker, en daar gaat het nu om.
Voor de lol is het gewoon, auto's heb ik voor de lol ook liever met wat minder luxe.... en heb nu na 2,5 jaar de bmw gehad te hebben, en een aantal keren op de motor van mijn vrouw te hebben gereden dat speelser (en minder luxe wellicht dan) toch voor mij meer lol / plezier brengt van het motor rijden.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik geen lol beleef aan de r1200 rs hoor!!!!


Rondje rond de kerk, door de polder, binnendoor etc.
Reden van de mogelijke switch is dus gewoon het soort van rijden, en waar ik de motor voor gebruik.

ik heb 1 keer op een rs gereden (van 2020) maar vond het verschil niet het verschil in prijs waard voor hoe ik de motor gebruik :)

Het hoeft niet altijd het complete pakket te zijn of te hebben, het gaat om de beleving en het genot. Gaat mij dat complete pakket extra genot op brengen (ook gezien de prijs): ik denk het niet.

De r1200rs heeft idd alle luxe, maar ik gebruik daar eigenlijk bijna niets van. Verstel nooit iets, staat altijd hetzelfde.
Enige wat ik evt zou kunnen missen is de cruise control. Die heb ik nu wel en gebruik ik vaak als ik over de snelweg rijdt. Maar...... ik rijd eigenlijk nooit lange stukken (gaat om hooguit enkele tientallen kms over de snelweg op een enkele uitzondering na), dus ga ik dat missen: nah, denk het niet.
Als ik op de motor van mijn vrouw aan het rijden ben (ook over de snelweg soms), dan mis ik het ook niet.

ik heb overigens de bmw niet gekocht voor de luxe,.... dat zat er gewoon op... ik heb het gekocht omdat ik de boxer zo fijn vond rijden.
maar de 3 cilinder vind ik eigenlijk nog veel leuker :)
Het is een beetje wat je wilt. Ben sinds vorig jaar ook heel blij met m'n Street triple R van 2021. Op de openbare weg ga je weinig van de vering upgrade merken die de RS wel heeft. De R heeft wat dat betreft ook een prima instelbare vork en achtershock. Tenzij je af en toe een circuitdagje wil pakken natuurlijk. Het enige wat ik wel mis is die Brembo rempomp die de RS wel heeft. De remkracht op de R vind ik toch iets wat tegenvallen.
 
Het is een beetje wat je wilt. Ben sinds vorig jaar ook heel blij met m'n Street triple R van 2021. Op de openbare weg ga je weinig van de vering upgrade merken die de RS wel heeft. De R heeft wat dat betreft ook een prima instelbare vork en achtershock. Tenzij je af en toe een circuitdagje wil pakken natuurlijk. Het enige wat ik wel mis is die Brembo rempomp die de RS wel heeft. De remkracht op de R vind ik toch iets wat tegenvallen.
Een RS van ‘21 heeft toch ook een blipper. Voor op straat misschien overbodige luxe, maar opt circuit heerlijk…
 
Terug
Bovenaan Onderaan