KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Oef, is dus geen overbodige luxe.

Ik heb hem bij de laatste grote beurt laten vervangen.

Voor zover ik zie heeft KTM niet een vaste interval voor deze filter, of wel?
in Europa rij ik er ook wel 30k mee, maar nu een paar keer in Marokko geweest.
Dan is die na een paar weken al pik zwart (ik denk door "kwaliteit" benzine, want roest en zand wordt door een "sok"in de tank opening er al uit gefilterd).
 
Wie de eigenaar is weet ik niet. Hij stond op de stand van Rally-motor. Misschien kan je eens contact met hun opnemen voor meer info? Echt wel een dik ding hoor!
cool thanks! ik ga eens koekeloeren daar. mijn inspiratie is nu vooral Sands design, maar dan minder uitgebreid. Vooral esthetisch en paar hardware dingen, echt de woestijn gaan we niet in
 
in Europa rij ik er ook wel 30k mee, maar nu een paar keer in Marokko geweest.
Dan is die na een paar weken al pik zwart (ik denk door "kwaliteit" benzine, want roest en zand wordt door een "sok"in de tank opening er al uit gefilterd).
Mijn 1090 heeft een paar keer rond de 30k met te weinig benzinedruk gereden (inhouden). Dus ik laat het filter nu preventief vervangen bij de grote beurt.

En idd: het KTM manual schrijft voor dat de dealer de benzinedruk moet meten bij een beurt (en niet dat het filter preventief vervangen moet worden). Maar OF dat doet mijn dealer niet, OF het filter slaat binnen de 10k-15k km dicht.
 
cool thanks! ik ga eens koekeloeren daar. mijn inspiratie is nu vooral Sands design, maar dan minder uitgebreid. Vooral esthetisch en paar hardware dingen, echt de woestijn gaan we niet in
Leuk project man. Ik ben benieuwd, post maar wat foto’s als het zover is.
 
cool thanks! ik ga eens koekeloeren daar. mijn inspiratie is nu vooral Sands design, maar dan minder uitgebreid. Vooral esthetisch en paar hardware dingen, echt de woestijn gaan we niet in
Eigenaar staat rechts op de foto, sprak hem nog even over zijn mooie ADV.
 
Iemand hier toevallig ervaring met een Mivv uitlaat op een lc8? Kan er een voor een leuke prijs krijgen en heb nu nog de standaard uitlaat.

Wil niet al teveel herrie, maar een wat voller geluid mag wel :). Is lastig te beoordelen obv youtube filmpjes met karige microfoons.
 
Heeft iemand ervaring met het roadlok schijfremslot, werkt het handig?
Ik begrijp dat de pen door de kleine gaten in de schijfrem moet vallen, ik ben benieuwd of dat makkelijk gaat.

Welke versie hebben jullie gekozen, links of rechts?
 
Werkt wel handig. Lekker klein om mee te nemen. Als ie niet in het gaatje valt gewoon je motor ietsje bewegen tot je hem er in hoort vallen. Het is alleen geen vervanger van een ketting of beugel want je kan de motor nergens aan vast maken.
 
Montage kan een beetje trial and error zijn om de pen goed uit te lijnen met de gaatjes (De in de handleiding voorgestelde afstands bussen kwamen nét niet goed uit), maar verder is het een mooi systeem. Je hebt alleen de pen nog los mee te nemen.
 
Iemand hier toevallig ervaring met een Mivv uitlaat op een lc8? Kan er een voor een leuke prijs krijgen en heb nu nog de standaard uitlaat.

Wil niet al teveel herrie, maar een wat voller geluid mag wel :). Is lastig te beoordelen obv youtube filmpjes met karige microfoons.
Yep heb een MIVV op mijn 1290 SAS, immer nog met db killer erin gereden en bevalt goed, fijne roffel en naar mijn mening niet te extreem. Uiteraard blijft de mening hierover persoonlijk 😉
 
Lekkere start na de winter op maandag morgen: - dikke plas olie eronder, is een 2021 !
Bovendien kreeg ik het slot niet open.
Na het werk ( met de auto) beter gekeken.
Olie :
Bleek een boutje los te zitten, links van het oliefilter van de dynamo deksel. Kon in met de hand losdraaien.aandraaien met een drupje loctite.
- slot ging niet open, kwartiertje kloten ging er een lampje branden , verkeerde sleutel, goede morgen.
Dinsdag nieuwe kans.
 

Bijlagen

  • IMG_5739.jpeg
    IMG_5739.jpeg
    282,5 KB · Weergaven: 0
Boutje tussen bevestiging val beugel en oliefilter.
Zat hele slag los.
Lekker trillen die twin :)

Goede tip om in de gaten te houden. Op mijn vorige motor, Superduke 1290, moet ik ook regelmatig de bouten van de zijstandaard aandraaien. 1x met een niet startende motor gestaan nadat de accupolen waren los getrild (natuurlijk in Frankrijk met een buiten temperatuur van 34 graden en volle bepakking achterop).
 
Goede tip om in de gaten te houden. Op mijn vorige motor, Superduke 1290, moet ik ook regelmatig de bouten van de zijstandaard aandraaien. 1x met een niet startende motor gestaan nadat de accupolen waren los getrild (natuurlijk in Frankrijk met een buiten temperatuur van 34 graden en volle bepakking achterop).
Precies, laatst de olie en filters vervangen, ik kon zeker 8 van de kleinere bouten rondom het blok met de hand vast draaien. 😅
 
Die heb ik er al bijna 10000 onder zitten en bevallen erg goed. Ze kunnen nog wel zeker 5000 meer mee.
Ze zeggen dat oor en achter gelijk slijten en daar lijkt het wel op.
1190 R 21 inch voor en 18 achter 100% asfalt
 
Terug
Bovenaan Onderaan