Circuitbanden-Topic

Maar wel de meest betaalbare voorband als je vlot rijdt.
Qua tempo zal je ook niets te kort komen als je continu in de top 3 van de snelste groep bent.
Er rijden mensen onder de 1.50 op assen met rosso 3 banden.
Maar de meeste met rosso rijden boven de 2:00
Met straat banden kun je heel hard rond, alleen dan moet je goed kunnen rijden.
 
Maar de meeste met rosso rijden boven de 2:00
Met straat banden kun je heel hard rond, alleen dan moet je goed kunnen rijden.
Het ligt dus niet aan je band, bedoel je? :+
Met supercorsa sc0 en sc1 kun je ook heel hard rond rijden maar je moet ze warm kunnen houden.
Begrijp je m'n punt?
Als je op Assen niet onder de 1:50 of 1.47 rijdt kan je gerust op Bridgestone s22 of Pirelli supercorsa sp v3 rond rijden.
Die supercorsa heeft nog een groot deel meer grip dan een rosso.
En de td slick heeft nog net iets meer grip.

Waarom al met nog extremere banden rijden die extra gevoelig zijn bij temperaturen en bandendruk als je voldoende hebt met een band die 2 series lager zit?
Zo leer je niet rijden maar compenseer je vooral met "gadgets" ipv de essentie te leren/begrijpen.
En vaak leer je dan nog eens foute gewoontes aan waarbij je afgestraft wordt als je eenmaal sneller begint rond te gaan.
 
Vraagje, ik krijg van een collega de mogelijkheid om een Metzeler TD slick voorband 120/70 over te nemen voor een vriendenprijsje. Deze heeft nog voldoende profiel maar wel al 7 heat cycles op de band zitten.

Iemand enige ervaring welk maximum aantal heat cycles ik kan/moet aanhouden voor ik 'm in de prullenbak knikker?
7 heat cycles? Ik zou hem er niet meer opleggen, maar dat ligt helemaal aan je tempo en verwachtingen van een voorband.
 
De TD is niet de fijnste voorband, maar hangt af van je tempo zoals alle banden.
Dat lees en hoor ik vaak, maar heb er prima ervaringen mee, ook na vijftien heatcycles nog plakkerdeplak.
Over drie weken op Alcarras wel het stapje hoger proberen.
Die ligt al klaar.
Push like a bastard. ✊
 
7 heat cycles? Ik zou hem er niet meer opleggen, maar dat ligt helemaal aan je tempo en verwachtingen van een voorband.
Ben je bekend met de TD slick?
Ik vermoed dat je eerder met supercorsa sc1 bekend bent en gelijkaardige slicks.
De TD slick heeft nauwelijks last van heat cycles.
7 heat cycles is niets voor die band.
Volgens het rondetijden topic zit je onder de 1:50 op assen en 1.09.204 op Mettet (daar ben ik het meest bekend mee).
Dat betekent dat jij mogelijks tekort komt met die band.(ook al trainen redelijk wat mensen die racen op die band)
Ik rij bijvoorbeeld 1.14 op Mettet (gsxr600 k7)en het kan lager, dat ligt niet aan de band.
Ik ben al enkele mensen tegen gekomen die op 1.10 rijden zonder problemen met de TD slick, alleen de achterkant begint regelmatig te glijden, voorband geeft geen krimp.
 
Ben je bekend met de TD slick?
Ik vermoed dat je eerder met supercorsa sc1 bekend bent en gelijkaardige slicks.
De TD slick heeft nauwelijks last van heat cycles.
7 heat cycles is niets voor die band.
Volgens het rondetijden topic zit je onder de 1:50 op assen en 1.09.204 op Mettet (daar ben ik het meest bekend mee).
Dat betekent dat jij mogelijks tekort komt met die band.(ook al trainen redelijk wat mensen die racen op die band)
Ik rij bijvoorbeeld 1.14 op Mettet (gsxr600 k7)en het kan lager, dat ligt niet aan de band.
Ik ben al enkele mensen tegen gekomen die op 1.10 rijden zonder problemen met de TD slick, alleen de achterkant begint regelmatig te glijden, voorband geeft geen krimp.
Die rondetijd van 1.14 was na 5 circuit dagen, dus +-25 heat cycles, geen probleem gehad met de voorband.
 
Die rondetijd van 1.14 was na 5 circuit dagen, dus +-25 heat cycles, geen probleem gehad met de voorband.
Mettet was ook mijn vijfde evenement en reed er voor het eerst en een 1:11.
Daarna nog Assen gedaan en vorige maand een dag Cartagena.
De TD voorband was nog niet af, maar ter plaatse een setje Dunlops gekocht.
(Die in twee dagen bijna 100% versleten is :X )
 
Mettet was ook mijn vijfde evenement en reed er voor het eerst en een 1:11.
Jaja, je gaat harder, ik weet het :p
Maar ik ben nog niet gecrashed. :+
En heb 85pk minder, en geen TC of ABS, wel tokico remklauwen die iedereen kut vindt.
Hmm, welke uitvluchten heb ik nog....;)
Daarna nog Assen gedaan en vorige maand een dag Cartagena.
De TD voorband was nog niet af, maar ter plaatse een setje Dunlops gekocht.
(Die in twee dagen bijna 100% versleten is :X )
Blijf nog even bij die TD slick, het zal je niet teleurstellen.
Ik heb ook het gevoel dat jij eerst alles uit je motor/banden wil halen voor je upgrades uitvoert.
 
Jaja, je gaat harder, ik weet het :p
Maar ik ben nog niet gecrashed. :+
En heb 85pk minder, en geen TC of ABS, wel tokico remklauwen die iedereen kut vindt.
Hmm, welke uitvluchten heb ik nog....;)
Alleen om aan te geven dat de band wel gebruikt werd. :+
Met de straat R3 en te weinig grondspeling reed ik een dag eerder 1.20.
Het verschil is acceleratie.
Blijf nog even bij die TD slick, het zal je niet teleurstellen.
Ik heb ook het gevoel dat jij eerst alles uit je motor/banden wil halen voor je upgrades uitvoert.
Een ONK kampioen zei onlangs dat de Supercorsa zelfs wat meer grip heeft dan een TD. :?

Dit was mijn eerste TD set in ieder geval.
Ik heb de KR dinges :+ voorband inmiddels liggen.
En een gewone TD achter.
Maar ook een RR K2 voor de derde en vierde dag op Alcarras.
Dag vijf en zes weet ik nog niet. O-)
 
Alleen om aan te geven dat de band wel gebruikt werd. :+
Met de straat R3 en te weinig grondspeling reed ik een dag eerder 1.20.
Het verschil is acceleratie.

Een ONK kampioen zei onlangs dat de Supercorsa zelfs wat meer grip heeft dan een TD. :?
Welke supercorsa? Er zijn er veel, SP modellen(2 versies) en SC modellen.(3stuks)

Dit was mijn eerste TD set in ieder geval.
Ik heb de KR dinges :+ voorband inmiddels liggen.
En een gewone TD achter.
Maar ook een RR K2 voor de derde en vierde dag op Alcarras.
Dag vijf en zes weet ik nog niet. O-)
 
Heeft iemand ervaring met zowel Pirelli Rosso Corsa II als Pirelli Rosso IV Corsa? ( @Worldbeater 👀 )

Ik ben van plan om de komende weken de banden van mijn s1000rr te vervangen. Ik zal dit seizoen meerdere circuitdagen bijwonen en daar ook af en toe een weekend rijden.

Ik had mijn zinnen gezet op de Rosso IV Corsa, maar zag net dat een setje Rosso Corsa II zo'n 100 euro minder zou kosten op bandenleader.nl.

Denkt u dat het nieuwere model het extra geld waard is?

(Disclaimer: Sorry, ik kan nog geen Dutch spreken. Dus ik heb Google Translate gebruikt :))
 
Ben je bekend met de TD slick?
Ik vermoed dat je eerder met supercorsa sc1 bekend bent en gelijkaardige slicks.
De TD slick heeft nauwelijks last van heat cycles.
7 heat cycles is niets voor die band.
Volgens het rondetijden topic zit je onder de 1:50 op assen en 1.09.204 op Mettet (daar ben ik het meest bekend mee).
Dat betekent dat jij mogelijks tekort komt met die band.(ook al trainen redelijk wat mensen die racen op die band)
Ik rij bijvoorbeeld 1.14 op Mettet (gsxr600 k7)en het kan lager, dat ligt niet aan de band.
Ik ben al enkele mensen tegen gekomen die op 1.10 rijden zonder problemen met de TD slick, alleen de achterkant begint regelmatig te glijden, voorband geeft geen krimp.
Ik heb veel gereden met de CompK (voorganger TD) /minder met TD wel alleen achter (inc met Sc/K voorband). Mijn ervaring is dat de achterband heel hard wordt na veel heat cycles en achter ontzetten gaat spinnen en drive/edge grip verliest. Ik heb inderdaad geen ervaring met de voorband.
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Heeft iemand ervaring met zowel Pirelli Rosso Corsa II als Pirelli Rosso IV Corsa? ( @Worldbeater 👀 )

Ik ben van plan om de komende weken de banden van mijn s1000rr te vervangen. Ik zal dit seizoen meerdere circuitdagen bijwonen en daar ook af en toe een weekend rijden.

Ik had mijn zinnen gezet op de Rosso IV Corsa, maar zag net dat een setje Rosso Corsa II zo'n 100 euro minder zou kosten op bandenleader.nl.

Denkt u dat het nieuwere model het extra geld waard is?

(Disclaimer: Sorry, ik kan nog geen Dutch spreken. Dus ik heb Google Translate gebruikt :))
Voor mij was de IV niet duidelijk beter dan de II.
 
Welke supercorsa? Er zijn er veel, SP modellen(2 versies) en SC modellen.(3stuks)
SC1. SP gaat iets voorbij SC3. :?
IMG_0889.jpeg
 
Worldbeater haalt 1:10 met die band op z'n eerste keer Mettet, ik vermoed dat de band nog goed is tot onder de 1:07 op een s1000rr
Er zijn zeker mensen die 1.07 kunnen rijden met een compK, maar dat zijn er niet veel. Met 1.07 rijd je midden in de Benelux trophy 1000 SBK, ik denk als je op het paddock daar rond loopt je niet veel CompK's (of andere endurance banden) gestoken ziet worden.
 
Vorige jaar op Mettet een 1.08 gereden met een k1 voorband en een td achterband.
Ik ga zelf geen td slicks meer kopen want:
De voorband vind ik vanaf nieuw al niet fijn qua gevoel en grip.
De achterband is nieuw best goed voor een paar sessies, maar levert daarna snel veel grip in.
 
Vorige jaar op Mettet een 1.08 gereden met een k1 voorband en een td achterband.
Ik ga zelf geen td slicks meer kopen want:
De voorband vind ik vanaf nieuw al niet fijn qua gevoel en grip.
De achterband is nieuw best goed voor een paar sessies, maar levert daarna snel veel grip in.
Dit is ook mijn evaring.
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Worldbeater haalt 1:10 met die band op z'n eerste keer Mettet, ik vermoed dat de band nog goed is tot onder de 1:07 op een s1000rr
Geef mij droog weer op 16+17 mei en 19+20 juli. :9~

Afkloppen dat ik het zelf doe. :+
 
Ik heb veel gereden met de CompK (voorganger TD) /minder met TD wel alleen achter (inc met Sc/K voorband). Mijn ervaring is dat de achterband heel hard wordt na veel heat cycles en achter ontzetten gaat spinnen en drive/edge grip verliest. Ik heb inderdaad geen ervaring met de voorband.
Ik ben vorig jaar onderuit gegaan met een TD voorband, was wel al 9 dagen oud maar gebruik nu de TD alleen nog achter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan