Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Sticker geplakt, en dat met 5 halve liters 🍺 op :)

20240217_194403.jpg
 
Zo, net het lekkende ventiel van de Liberty vervangen
Direct alle boutjes met vet terug gemonteerd, werkelijkwaar alles is gort en gort droog
Ligt Heidenau op, wat een stugge harde tyfusband is dat
Maar, met nieuw ventiel is hij dicht, dus niet meer elke dag oppompen

Blij dat ik voor die ander zelf een City grip heb gekocht, heerlijk soepel om te leggen, en rijdt fantastisch
Kijken wanneer ik zin heb die band te wisselen, ligt ook zo'n tufus Heidenau op, en die mot er wel vanaf :(
 
Zo, net het lekkende ventiel van de Liberty vervangen
Direct alle boutjes met vet terug gemonteerd, werkelijkwaar alles is gort en gort droog
Ligt Heidenau op, wat een stugge harde tyfusband is dat
Maar, met nieuw ventiel is hij dicht, dus niet meer elke dag oppompen

Blij dat ik voor die ander zelf een City grip heb gekocht, heerlijk soepel om te leggen, en rijdt fantastisch
Kijken wanneer ik zin heb die band te wisselen, ligt ook zo'n tufus Heidenau op, en die mot er wel vanaf :(

Als de oude Heidenau toch geen functie meer heeft / krijgt, dan zou ik 'm met gepast geweld een slijptol o.i.d. eraf halen.
 
Als de oude Heidenau toch geen functie meer heeft / krijgt, dan zou ik 'm met gepast geweld een slijptol o.i.d. eraf halen.
Ik boor er een gat en een zaag ze over het midden door met de decoupeerzaag, als het twee helften zijn werken ze mekaar niet meer tegen en is het zo gebeurt. Ik heb dat idee bedacht toen ik vier sets velgen kaal naar de oudijzerboer moest brengen. Slijptol kan ook maar produceert veel rook!
 
Grrrrrr…. 🤬 Struick in D mineur modus momenteel -O-
 

Bijlagen

  • 427C5574-D1BE-486F-8A4A-C4DDAA62269A.jpeg
    427C5574-D1BE-486F-8A4A-C4DDAA62269A.jpeg
    208,7 KB · Weergaven: 0
  • E3AE111F-07EF-4687-94CA-F2FDDE0C36F4.jpeg
    E3AE111F-07EF-4687-94CA-F2FDDE0C36F4.jpeg
    198,9 KB · Weergaven: 0
  • E7D14295-C0BB-478C-8143-C645EA75AC3F.jpeg
    E7D14295-C0BB-478C-8143-C645EA75AC3F.jpeg
    472,9 KB · Weergaven: 0
  • B2DEA662-577D-4B04-9DB7-B34C493E2AE1.jpeg
    B2DEA662-577D-4B04-9DB7-B34C493E2AE1.jpeg
    377,6 KB · Weergaven: 0
  • 40EEB92E-7FDA-4C27-B3AB-307C2C2CBB33.jpeg
    40EEB92E-7FDA-4C27-B3AB-307C2C2CBB33.jpeg
    193,6 KB · Weergaven: 0
  • A24D2CF9-F160-4A77-AD6F-D547EE42EC8F.jpeg
    A24D2CF9-F160-4A77-AD6F-D547EE42EC8F.jpeg
    748,4 KB · Weergaven: 0
  • 096EDA0F-2029-45CC-9BCC-3B01975C4F25.jpeg
    096EDA0F-2029-45CC-9BCC-3B01975C4F25.jpeg
    462,8 KB · Weergaven: 0
  • 07C443EB-0BB2-4518-A4BF-AC114744F73E.jpeg
    07C443EB-0BB2-4518-A4BF-AC114744F73E.jpeg
    478,1 KB · Weergaven: 0
  • EFC157B9-69E1-4F88-ADC4-50392B759B93.jpeg
    EFC157B9-69E1-4F88-ADC4-50392B759B93.jpeg
    500,5 KB · Weergaven: 0
  • 0CD1638F-9649-41B3-A190-6462D924C593.jpeg
    0CD1638F-9649-41B3-A190-6462D924C593.jpeg
    515,1 KB · Weergaven: 0
Zo maar een tikje functioneel geweest, de rest van de vliegen mummies van de motor gewassen
#fuckpoetsen

Na dik 6000km maar toch de navigatiesteun verplaatst , die me al 5990km het ergeren was .

Nog even de killswitch van binnen schoongemaakt, kijken of m'n rare ontsteking-onderbreek storing
van gisteren nu weg is.
( doorgeblaft met contractspray ) , uit elkaar kan ie niet zo te zien .
Maar t is nu kutweer, dus geen zin in een testrit
Accupolen zitten goed vast.. dus dat was t zeker niet.. raar verhaal.

En me weer geërgerd aan de niet werkende middenbok, na de nieuwe schokbreker is die veel te lang, en die
300 kilo druk ik gewoon niet op de bok zo. nog maar s een plan op verzinnen. dit is ook niks zo.

Oh, en van de week nog effe olie bestellen, zal t beestje ook wel een keer lekker vinden.
 
En zelf ben ik ook weer bezig geweest, geheel tegendraads toch weer voor functionele knipperlichten gekozen. Nou heeft zo’n motor een richtingaanwijzermodule aan boord die je met simpele momentschakelaars aan het knipperen kunt zetten. Die dingen en led lampen zijn echter geen vriendjes van elkaar, vijanden eerder. Ook met weerstanden is het een drama en vandaag was het dan zover, dat rotding is muerto, mort, død, overleden dus.
Dus een module besteld die ook met momentschakelaars overweg kan, automatische annuleert en niet leip gaat doen met led lampies.

Deze draadjes zijn echt dun

IMG_7759.jpeg
 
na 2 maanden op de druppelader gestaan te hebben....wilde de tiger niet starten (gel accu)
1 nachtje op de gewone lader....broem broem direct !..
druppellader is ook voor gel accu.......kan hij kapot zijn?...er brandde wel een rood error lampje.....
nu wachten op droog weer en wat betere temperaturen ...dan kan er misschien weer eens gereden worden.
 
na 2 maanden op de druppelader gestaan te hebben....wilde de tiger niet starten (gel accu)
1 nachtje op de gewone lader....broem broem direct !..
druppellader is ook voor gel accu.......kan hij kapot zijn?...er brandde wel een rood error lampje.....
nu wachten op droog weer en wat betere temperaturen ...dan kan er misschien weer eens gereden worden.
Heb je toevallig een keer proberen te starten in die twee maanden, met de druppellader er nog aan? Want dat vinden druppelladers over het algemeen niet zo fijn, en schieten ze in storing
 
Heb je toevallig een keer proberen te starten in die twee maanden, met de druppellader er nog aan? Want dat vinden druppelladers over het algemeen niet zo fijn, en schieten ze in storing
nee, heb er niet meer naar omgekeken. het zou best kunnen dat hij na 2 minuten al in storing stond....
 
na 2 maanden op de druppelader gestaan te hebben....wilde de tiger niet starten (gel accu)
1 nachtje op de gewone lader....broem broem direct !..
druppellader is ook voor gel accu.......kan hij kapot zijn?...er brandde wel een rood error lampje.....
nu wachten op droog weer en wat betere temperaturen ...dan kan er misschien weer eens gereden worden.
Ik ben zelf niet zo van dingen constant onder stroom laten staan en zet een laad moment in de papieren agenda. :)

Nou is er hier alleen een AGM reserve accu uit 2023, want die in de motoren zelf zijn allemaal vervangen door Li-Ion.

Maar sloot de standaard accu onlangs na zes weken aan en binnen de minuut was die alweer uit.
Zonde van de moeite bijna. :+
 
Zaterdag nieuwe aftap boutjes/schroeven in de vlotterbakjes gedaan. 1 was de imbus rond geworden omdat deze zo dicht op het frame zit en ik de kogelkop imbus thuis was vergeten. Meteen maar alle 4 gedaan. Tank aangesloten en vast gezet.
Binnen kort de accu er weer in den dan kunnen we weer🥳🥳
 
Terug
Bovenaan Onderaan