KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

heb je de 2 kraantjes van de tank weer open gedraaid ?
of staan die nog dicht ivm het verwijderen tank en wel benzine in de tank ;)

starte de motor nog wel voordat je begon, of stond hij al een tijdje stil ( ivm winter weer)
met starthulp in de luchtinlaat, wat doet hij dan?

en sowieso checken of je alle stekkers wel weer goed vast heb zitten (die los zijn gegaan ivm monteren crashbar)

  • Accu checken
  • Vonk checken
  • Brandstofdruk checken
 
Laatst bewerkt:
Kraantjes staan open, net nog gecheckt, moeten volgens een youtube-filmpje uitgedraaid staan? Motor is vorige week nog lopend weggezet, accu hangt aan de druppellader. Uit mijn hoof zijn er 2 stekkers met de tank verbonden, 1 aan de bovenkant en 1 aan de onderkant. Dan is er nog een slangetje aan de linkerkant van de tank, met een soort kliksluiting, die is ook verbonden. Hoe check ik de brandstofdruk?
 
Opgelost! Deze leiding zat niet helemaal goed ingeklikt
IMG_0043.png
 
Ik ben op zoek naar een goede slotenmaker. Misschien heeft dit wat uitleg nodig...

Toen ik in oktober jongstleden mijn KTM 1190 Adventure kocht wilde ik daar graag een topkoffer voor hebben. Na een paar weken op Marktplaats gespeurd te hebben (wat zijn die krengen duur!) heb ik er één gevonden in KTM oranje en een mooi formaat. De koffer is mij verkocht zonder sleutel maar met de toezegging dat de sleutel vrij eenvoudig na te bestellen bij de KTM dealer. Marktplaats zou Marktplaats natuurlijk niet zijn als dit verhaal zou kloppen want wat blijkt, je kunt niet eenvoudig een sleuteltje bestellen voor een originele KTM topkoffer voor een SuperDuke GT uit 2016 (volgens mij?)

In mijn woonplaats al bij 2 slotenmakers geweest maar beiden konden geen sleutel maken zonder het slot van achteren te kunnen zien. Dit wordt natuurlijk lastig omdat het slot in de koffer gebouwd is.
Nu kan ik natuurlijk voor tussen de 70 en 80 euro een heel nieuw slot mechaniek kopen. Ik had alleen gehoopt iemand te vinden die voor het huidige slot een sleutel kan maken. Kent of bent er hier iemand die dit kan?
 
Heb ik ook naar gekeken, maar het probleem is dat ik geen idee heb welke cilinders en in deze koffer horen. Er zijn verschillende sets beschikbaar namelijk, ook ééntje waarmee je de koffer zou kunnen openen met je contactsleutel. Dat zou natuurlijk het mooiste zijn. Ben der trouwens wel achter dat deze koffer door SHAD gemaakt wordt en niet voor bijvoorbeeld Givi.
 
Als het een originele ktm koffer is, dan kan je dealer je waarschijnlijk helpen.
Ik weet dat mijn dealer de sloten( cilinder) van de originele zijkoffers kan aanpassen naar de
contactsleutel.
 
Mooi ding. Ik heb van het weekend mijn Cardo Freecom 4 (niet te verwarren met de + of X) vervangen voor een Cardo Packtalk Edge. Wat een wereld van verschil zeg. Alles werkt gewoon beter. Geluidskwaliteit is veel beter en volgens mijn vrouw ben ik ook beter te verstaan tijdens het bellen. Zo'n setje kost wat, maar dan heb je ook wat. Hopelijk houdt deze het net zo lang vol als de Freecom, een jaartje of 5/6.
 
Ik ben van plan bij de volgende kleine beurt ook de lambdasensoren en het SAS systeem weer terug te zetten.

Ik heb ze er zelf niet af gehaald, was al zo toen ik hem kocht. Als ik het zo zie heb ik alle onderdelen compleet.

Moet ik nog aan specifieke dingen denken? Moet ik bijv de accu loskoppelen als ik de lambdasensoren aan ga koppelen?

Daarnaast zie ik dat een aantal slangen van het SAS systeem zo'n "knijpklem" heeft. Die lijken voorzichtig wat opengewerkt te zijn; kan ik die hergebruiken? Ze zitten nog met de tandjes in elkaar, alleen knijpgedeelte iets verder uit elkaar. Lijkt me dat er niet zo gek veel druk op dat systeem staat?

Deel vd reden waarom het teruggaat is de uitstoot en typegoedkeuring. Je hoort steeds vaker in mn oostenrijk, luxemburg en duitsland dat de controles langs de weg best diep gaan. Dus ik ben van plan bij de volgende kettingwissel een tandje kleiner te gaan aan de voorkant, om hem zo ietsje in de toeren te doen stijgen, zodat eea elkaar beetje opheft.
 
Je kunt de sensoren zo weer aansluiten. Ik zou de accu min pool los halen 10 minuten wachten dan met sensoren stationair laten opwarmen totdat de ventilator aanslaat ( ~15 min ) om de adaptieve waarden opnieuw in te leren. Dit is geen must maar wel raadzaam
 
Ik ben van plan bij de volgende kleine beurt ook de lambdasensoren en het SAS systeem weer terug te zetten.

Ik heb ze er zelf niet af gehaald, was al zo toen ik hem kocht. Als ik het zo zie heb ik alle onderdelen compleet.

Moet ik nog aan specifieke dingen denken? Moet ik bijv de accu loskoppelen als ik de lambdasensoren aan ga koppelen?

Daarnaast zie ik dat een aantal slangen van het SAS systeem zo'n "knijpklem" heeft. Die lijken voorzichtig wat opengewerkt te zijn; kan ik die hergebruiken? Ze zitten nog met de tandjes in elkaar, alleen knijpgedeelte iets verder uit elkaar. Lijkt me dat er niet zo gek veel druk op dat systeem staat?

Deel vd reden waarom het teruggaat is de uitstoot en typegoedkeuring. Je hoort steeds vaker in mn oostenrijk, luxemburg en duitsland dat de controles langs de weg best diep gaan. Dus ik ben van plan bij de volgende kettingwissel een tandje kleiner te gaan aan de voorkant, om hem zo ietsje in de toeren te doen stijgen, zodat eea elkaar beetje opheft.

Wat ik zelf gedaan heb afgezien van een eu flash met blibber wat ook een mogelijkheid was om te doen.

Heb de keuze gemaakt om een rapidbike modul in te bouwen de evo versie . Helemaal top zelf leer functie werkt . daarnaast kan je nog div parameters aan passen.

Het zoeken schokken halen bij zeer licht belasting vooral in de bebouwde kom is compleet weg .
De motor is echt soepeler gaan lopen veel feller en krachtiger al was dat niet eens wat ik wilde.

Voor het geld hoeft je het ook niet te laten beetje zoeken kan best goedkoop
 
Ik ben van plan bij de volgende kleine beurt ook de lambdasensoren en het SAS systeem weer terug te zetten.

Ik heb ze er zelf niet af gehaald, was al zo toen ik hem kocht. Als ik het zo zie heb ik alle onderdelen compleet.

Moet ik nog aan specifieke dingen denken? Moet ik bijv de accu loskoppelen als ik de lambdasensoren aan ga koppelen?

Daarnaast zie ik dat een aantal slangen van het SAS systeem zo'n "knijpklem" heeft. Die lijken voorzichtig wat opengewerkt te zijn; kan ik die hergebruiken? Ze zitten nog met de tandjes in elkaar, alleen knijpgedeelte iets verder uit elkaar. Lijkt me dat er niet zo gek veel druk op dat systeem staat?

Deel vd reden waarom het teruggaat is de uitstoot en typegoedkeuring. Je hoort steeds vaker in mn oostenrijk, luxemburg en duitsland dat de controles langs de weg best diep gaan. Dus ik ben van plan bij de volgende kettingwissel een tandje kleiner te gaan aan de voorkant, om hem zo ietsje in de toeren te doen stijgen, zodat eea elkaar beetje opheft.
Ik zou achter een groter tandwiel monteren ipv een kleiner voor. Dan gaan je ketting en voortandwiel langer mee. Zie ook mijn post met ervaringen over dit onderwerp.
 
Deel vd reden waarom het teruggaat is de uitstoot en typegoedkeuring. Je hoort steeds vaker in mn oostenrijk, luxemburg en duitsland dat de controles langs de weg best diep gaan. Dus ik ben van plan bij de volgende kettingwissel een tandje kleiner te gaan aan de voorkant, om hem zo ietsje in de toeren te doen stijgen, zodat eea elkaar beetje opheft.
Je kan ook de spullen terug monteren maar niet aansluiten. Slangen inkorten en op een plek uit het zicht afdoppen etc.
 
Dank voor de reacties, ik ga het spul gewoon weer aansluiten. De ecu flashen e.d. heb ik al helemaal geen behoefte aan, gewoon origineel maken en geen gezeik en kosten :).

Nog iemand een tip mbt die slangklemmen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan