Mening gevraagd; uitlaat.

Welke uitlaat zouden jullie kiezen?

  • Standaard uitlaat

    Stemmen: 26 100,0%
  • Performance kit

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    26

Minhie

MF'er
13 jul 2023
56
59
Toch jullie mening eens peilen aangezien ik weinig motor-vrienden heb.

Mijn z650 zou komen met een performance kit (ik meende zo'n 1400 voor uitlaat, buddy seat, windscherm, en stickers enzo). Lang verhaal kort; de performance kit komt met een andere uitlaat dan mij is laten zien.
Links is stock en midden is nu de performance kit. Deze uitlaat komt uiteindelijk ook in de zwarte variant uit (zie mijn 2-min photoshop kunsten).
De verkoper heeft aangegeven dat als de zwarte uitkomt, hij in dit geval de uitlaat wel wil omruilen. De uitlaat klinkt wel een stuk fijner, niet per se harder (gelukkig) maar wel wat.. minder als een grasmaaier.

Ik ben echter de standaard uitlaat gewend (die er dus onder zit en niet uitsteekt) .. Wat vinden jullie standaard of performance kit?


1705497025215.png
1705496974779.jpeg
1705496989872.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Voor de "performance" hoef je het niet te doen, want veel winst is er met een andere pijp hier niet te halen. Qua uiterlijk: Wat kan jou het schelen wat anderen van het uiterlijk van jouw motor vinden?? jij moet er op rijden, niet deze verzameling onbekenden vanaf Internet. Als jij het de moeite vindt moet je het doen en zo niet dan laat je hem gewoon origineel.

En omdat je het zo vriendelijk vraagt ook nog mijn volkomen onbevooroordeelde, ongenuanceerde en totaal persoonlijke smaak: Als het mijn motor was zou ik lekker de huidige uitlaat houden en die 1400 euro uitgeven aan iets leukers. benzine of zo. 8-)
 
Originele houden en hitteschild even zwart laten poedercoaten.;)

Wel mooie motor trouwens!:t
 
Lekker die 1400 euro in je zak steken; originele uitlaat.

Kan je altijd nog kijken naar die Tail tidy / stickers / wat ander spul als je dat leuk vind.|

(ben ik de enige die 1400 euro voor een upgrade kitje belachelijk veel geld vind?)
Die Tail tidy is al gedaan 😝. Maar tot zover dank voor de antwoorden!

Nog wel nieuwsgierig over dat poedercoaten. Ervaringen? Gaat dat goed met de hitte?
Heeft er iemand adresjes?
 
Ik zou gaan voor de performance kit, maar dan zonder de uitlaat als dat mogelijk is.
De originele uitlaat staat verreweg het mooist, vind ik.

Is er eigenlijk een reden waarom je er een andere uitlaat op wilt hebben? Geluid óf looks óf omdat het toevallig deel uitmaakt van het performance pakket óf...?

Wanneer ik me echt zou ergeren aan de kleur dan zou ik dat laten poedercoaten o.i.d.. Dan ben je een stuk minder kwijt dan €1400 ook sowieso.

Maar doe vooral wat jij denkt dat mooi en goed is, het is tenslotte jouw motor!
 
Qua looks, persoonlijk vind ik ze allebei wel mooi.
Wel de ori nét ff een tandje mooier. Voor het geld zou ik zelf zéker de standaard ding pakken en voor de 1400e andere dingen doen of erop knutselen.
 
Denk trouwens dat die "aftermarket" groter is omdat ze ergens die extra demping vandaan moeten halen. Zo te zien zijn de voorbochten bij die performance kit ook anders.

Zo'n hitteschildje van een uitlaat kan je altijd laten poedercoaten..

Uitlaat zelf weet ik niet; dat coaten ze meestal in die kachelzwart "coating" omdat het tegen hitte moet kunnen.
 
Vindt hem persoonlijk zo groot de Arrow demper van de Kawa... ik heb op mijn GSX 8-S ook een Arrow demper en deze is een stuk compacter.
1705501228118.png

Ik heb zelf een zwarte GSX, mar plaatje is ter illustratie.
Als ze dat type slip on kunnen plaatsen smoelt het al veel beter.
Het geluid is overigens echt top in vergelijking met stock.
 
Ik zou gaan voor de performance kit, maar dan zonder de uitlaat als dat mogelijk is.
De originele uitlaat staat verreweg het mooist, vind ik.

Is er eigenlijk een reden waarom je er een andere uitlaat op wilt hebben? Geluid óf looks óf omdat het toevallig deel uitmaakt van het performance pakket óf...?

Wanneer ik me echt zou ergeren aan de kleur dan zou ik dat laten poedercoaten o.i.d.. Dan ben je een stuk minder kwijt dan €1400 ook sowieso.

Maar doe vooral wat jij denkt dat mooi en goed is, het is tenslotte jouw motor!
In eerste instantie hebben ze een andere uitlaat laten zien, die vond ik acceptabel (was zwart, een stuk korter dan wat er nu op zit en dat geluid was fijner dan de standaard).
De performance kit zonder uitlaat is ook mogelijk; daar neig ik inderdaad nu naar.
 
In eerste instantie hebben ze een andere uitlaat laten zien, die vond ik acceptabel (was zwart, een stuk korter dan wat er nu op zit en dat geluid was fijner dan de standaard).
De performance kit zonder uitlaat is ook mogelijk; daar neig ik inderdaad nu naar.
Ah zo...ja dan snap ik je vraag. Beetje vreemd om een andere uitlaat te laten zien dan degene die er daadwerkelijk op zou komen. 😕

Ik denk dat je voor het geld wat je dan bespaart wel een aftermarket uitlaat kunt vinden die wat meer op de uitlaat lijkt die ze je eerder hebben laten zien.

En qua geluid moet je altijd maar even nadenken over hoeveel je zelf nog van dat geluid hoort wanneer je met je oordoppen en je helm op op de motor zit. ;)
 
Nog wel nieuwsgierig over dat poedercoaten. Ervaringen? Gaat dat goed met de hitte?
Heeft er iemand adresjes?
Ik heb de hitteschild van mijn mijn uitlaat ook laten poedercoaten. Gewoon 'normale' poedercoating, dat zou volgens de coater geen enkel probleem moeten zijn m.b.t. de hitte. Tot nu toe(ruim 10000km. verder) blijkt hij nog steeds gelijk te hebben.

Uit welke regio kom je? In Nijverdal zit een goede coater, doet voornamelijk motor- en auto-onderdelen en begrijpt wat hij wel en niet moet aftapen voor het coaten.;)
 
De Akra demper onder de Z650 is qua design een stuk mooier. Lijkt meer op het origineel. Heeft optioneel ook een kat en dan e-keur. Geluid is binnen de normen maar wel zwaarder. Als je een alternatief zoekt lijkt dat mij de beste optie.
 
De Akra demper onder de Z650 is qua design een stuk mooier. Lijkt meer op het origineel. Heeft optioneel ook een kat en dan e-keur. Geluid is binnen de normen maar wel zwaarder. Als je een alternatief zoekt lijkt dat mij de beste optie.
Eens, echter is de 2024 versie bijna 2k en daarom heeft kawa hem niet meer in het performance kit zitten zoals ik het begreep.
 
Terug
Bovenaan Onderaan