8 jaar cel dus, voor het doodrijden van motorrijders op de A10

Vòòrdat een straf opgelegd wordt van 8 jaar worden er best wat analyses gemaakt.

In de voorgaande berichten zie ik weer allemaal zou, zou , zou voorbij komen... Speculaties en hypotheses, daar redt je het niet mee.

Zo'n straf is dus gerechtvaardigd... De motorrijder is al gestrafd
 
Als ik geld zou krijgen voor elke bloedhond / prutser / zweefteef die een koekblik voor m'n vrachtwagen flikkert zou ik vervroegd met pensioen kunnen.

Je word er immun voor.. het doet me werkelijk niets meer.

Meestal zie je het nog aankomen ook ---> jjaaaaa, daar komt er weer één ( even het noodrem systeem uitdrukken )

"nope, geen prijs.. "
"oohhh bijna !!"

Of zoals gebruikelijk.. "ohh, zou ie em er op de rotonde nog proberen voor te drukken... even kijken.. leaseauto .. ja.. die probeert het.."
- jup -

Enz.. enz.. het is ondertussen een vorm van vermaak geworden.
Je erover opnaaien heeft geen zin, daar betalen ze me niet genoeg voor :)
 
Dit vat kort de oplossing voor alle verkeersruzies samen.

Het klinkt niet stoer of heldhaftig, maar kan er weinig anders van maken.
Door de aard van m'n werk is niet altijd iedereen even blij dat ze even moeten wachten of omrijden.
( tja, een helicopter inhuren is gewoon te duur.. sorry, t moet via de weg )

Trek de grens wel bij fysiek geweld ( dat is me een tijdje geleden gebeurt bij het uitvoeren van m'n werk )
Dan heb je prijs.
Al valt dat ( naar mijn idee , zeker op dat moment ) , onder zelfverdediging.

Je mag gerust helemaal los gaan met schelden ( gebeurt wel eens ) , het doet me echt niks.
Toegegeven, hoe fout het ook is.. ik schiet in de lach en sta -je- in de smoel uit te lachen en doe verder m'n ding.
Mijn grens is fysiek worden, dan word het -persoonlijk-
Al zal dat ook wel afhangen van hoe dik je huid is.


Maar.. ja.. het ding is, als je hele dagen op de weg zit zie je een hoop ongein en prutswerk..
Kan me stiekem ook wel voorstellen dat je er eens helemaal klaar mee bent.
Dat het uit de klauwen loopt en er doden vallen.. slordig.
 
De motorrijder schijnt volgens getuigen idd de wagen hebben willen schoppen , getuigd niet van slachtoffergedrag..

Dat ze overleden zijn is natuurlijk diep triest..
Deze zaak kent enkel verliezers.

Geven en nemen en stukje begrip is in het verkeer zo belangrijk, en af en toe niet je even de wijste zijn.
Kan je zelf ook mee beginnen, als ik met mijn vrachtwagen van baan wil wisselen en men geeft mij de ruimte dan krijgt men een vriendelijk knippertje terug of steek even mijn hand op.
En moet zeggen, op de 2 idioten die denken dat ze een vrachtwagen geladen met brandstof af kunnen snijden of ander idioot gedrag, staan 10 mensen die begrip hebben en verkeersinzicht tonen.
 
Tja, als hij er niet bij weg kon rijden dan ga je andere dingen verzinnen om die auto uit je buurt te krijgen. Mocht je dan niet toevallig net een handgranaat of een doorgeladen machinegeweer bij je hebben probeer je afstand te creeeren door te schoppen.
Maar laten we vooral het gedrag van de agressieve automobilist beargumenteren.
 
Je erover opnaaien heeft geen zin, daar betalen ze me niet genoeg voor
Buiten het finaciele aspect: Dit is zo, zo ontzettend waar... Ik denk dat dit de beste uitspraak is die ik in 17 jaar Motor-Forum ben tegen gekomen.
De stap terug naar "schijt aan de verkeersstress", want dat is de oorzaak van all evil, heb ik ook gedaan... Veel in Duitsland onderweg heeft me ook maling aan de medeweggebruiker geleerd te hebben, doe wat je wilt, ik doe mijn ding. In het nette. Duitsers rijden (voor zo ver ze daartoe capabel zijn) met een hand aan de grootlichthendel en de andere aan de toeter... ik doe mijn ding en zwaai... met een brede grijns en een kwart liter koffie in één hand... toedeledokie
 
Enz.. enz.. het is ondertussen een vorm van vermaak geworden.
Je erover opnaaien heeft geen zin, daar betalen ze me niet genoeg voor :)
Niets is minder waar. Tuurlijk, wanneer ik afgesneden word zit ik een beetje te mopperen in de auto (of soms keihard te schelden) maar laat het daar ook bij. Is het me de hoofdpijn waard? Nee. Hem (of haar) nu even een lesje te leren door terug te snijden, waar heeft dat nut voor? Het had fout kunnen gaan toen ik werd afgesneden dus sneed ik terug af. Wat voor een onzinnige redenatie is dat? Het kon fout gaan dus zorg ik er maar voor dat het nog een keer fout kan gaan.
Je zou zeggen dat men wel slimmer is dan dit maar... helaas wordt het keer op keer bewezen dat dit niet het geval is.
Zit er eentje ontzettend te duwen achter me? Dan ga ik opzij want die grote jongen achter mij moet vast met heel veel spoed naar iets heel belangrijks toe (sarcasme...). Ik ben de laatste die lacht wanneer ik weer doodlijk achter of naast hem sta bij het stoplicht onderaan de afrit.

Overigens heb ik gelezen dat het schoppen en trappen van de motorrijders begon nadat de automobilist voor de eerste keer op ze had ingereden. Niet meer dan een logische reactie vind je ook niet?
 
Is actie reactie, en dat is altijd verkeerd.
Ik weet niet of het logisch is, als motorrijder geef je even gas en je bent ver weg van die idioot in zijn auto.
 
Ik weet niet of het logisch is, als motorrijder geef je even gas en je bent ver weg van die idioot in zijn auto.

Niet altijd. Ik rij met een oud 125cc-tje woon-werk waarvan 4,5 kilometer autoweg. Afhankelijk van de tegenwind rij ik tussen de 80 en 90 km/h max. En ja, ik wordt dagelijks krap ingehaald (als in; op dezelfde rijstrook) door auto's en soms vrachtwagens. Heel soms is er een idioot die na het inhalen even moet laten weten dat ik daar niet mag rijden ofzo. Dan moet ik wel goed opletten met mijn 7 kW en twee trommelremmetjes.
 
Niet altijd. Ik rij met een oud 125cc-tje woon-werk waarvan 4,5 kilometer autoweg. Afhankelijk van de tegenwind rij ik tussen de 80 en 90 km/h max. En ja, ik wordt dagelijks krap ingehaald (als in; op dezelfde rijstrook) door auto's en soms vrachtwagens. Heel soms is er een idioot die na het inhalen even moet laten weten dat ik daar niet mag rijden ofzo. Dan moet ik wel goed opletten met mijn 7 kW en twee trommelremmetjes.

Zou haast zeggen dat het voor jezelf veiliger is om dan even "om te rijden" en binnendoor ipv dat stukje autoweg te pakken....

--Ontopic: Dochter die getuigd over de vader.... tsja dan zou je haast al genoeg weten over wat voor een type die vader dan is.
Maar zoals gewoonlijk, blijft het bij speculatie vervolgens.
 

Let ook op de vrachtwagenchauffeurs op de andere baan.

Die motorrijder is natuurlijk wel echt een *** om je eigen leven zo op het spel te zetten.
Maar los daarvan enorm frappant dat de automobilist eerst even uitgebreid de schade aan zijn wagen inspecteert, alvorens het slachtoffer dat je hebt gemaakt te gaan helpen (ook al is het absoluut niet je eigen fout).
 

Let ook op de vrachtwagenchauffeurs op de andere baan.
In Rusland heeft iedereen zo'n ding achter zijn voorruit als ik de televisie mag geloven. _O-
-O- Heftig zeg.
Die motorrijder is natuurlijk wel echt een *** om je eigen leven zo op het spel te zetten.
Maar los daarvan enorm frappant dat de automobilist eerst even uitgebreid de schade aan zijn wagen inspecteert, alvorens het slachtoffer dat je hebt gemaakt te gaan helpen (ook al is het absoluut niet je eigen fout).
Ik denk dat hij de chauffeur van de overkant al aan zag komen en hij wil er vast niet als eerste bij zijn. O-)
 
De muziek leuk en de biker is nog te stom om pinda’s te doppen 😂
 
Niets is minder waar. Tuurlijk, wanneer ik afgesneden word zit ik een beetje te mopperen in de auto (of soms keihard te schelden) maar laat het daar ook bij. Is het me de hoofdpijn waard? Nee. Hem (of haar) nu even een lesje te leren door terug te snijden, waar heeft dat nut voor? Het had fout kunnen gaan toen ik werd afgesneden dus sneed ik terug af. Wat voor een onzinnige redenatie is dat? Het kon fout gaan dus zorg ik er maar voor dat het nog een keer fout kan gaan.
Je zou zeggen dat men wel slimmer is dan dit maar... helaas wordt het keer op keer bewezen dat dit niet het geval is.
Zit er eentje ontzettend te duwen achter me? Dan ga ik opzij want die grote jongen achter mij moet vast met heel veel spoed naar iets heel belangrijks toe (sarcasme...). Ik ben de laatste die lacht wanneer ik weer doodlijk achter of naast hem sta bij het stoplicht onderaan de afrit.

Overigens heb ik gelezen dat het schoppen en trappen van de motorrijders begon nadat de automobilist voor de eerste keer op ze had ingereden. Niet meer dan een logische reactie vind je ook niet?

Je moet het ook niet doen.
En, om maar meteen duidelijk te maken dat ik géén ghandi ben , heb me in het verleden ook wel eens schuldig gemaakt / gereageerd
op verkeer-agressie.

Zover ik begreep ( eerste berichten )
Wilde de auto bestuurder de motor tot stoppen dwingen voor een schadeafhandeling.

Kan ik me voorstellen, een "doorrijder" is niet grappig.. we komen ze hier op het forum ook wel eens tegen dat het is gebeurd.
( en dan is de wereld te klein ;p )

Motorrijder stopt niet, maar wil de auto schoppen..

Vervolgens drukt de auto het hele spel de vangrail in, en vallen er 2 doden .


Zal me wel niet populair maken.. ( und.. ) .. máár .. ik kan ook wel een beetje begrip opbrengen voor de automobilist.
Schade aan je auto, en de dader vertikt te stoppen om het af te handelen / gegevens uit te wisselen.
Motorrijder kwam ook uit een bepaalde kring.. dat doorrijden ... daarna trappen... echt verbazen doet het gedrag me niet.

Het had allemaal zo makkelijk voorkomen kunnen worden..

Motorrijder had in z'n spiegel kunnen kijken..
Automobilist had even moeten slikken
Motorrijder had even kunnen stoppen voor gegevens uit te wisselen
Automobilist had rekening moeten houden met zwakkere verkeersdeelnemer

enz enz enz..

Er is op dat stukje weg héél veel mis gegaan , en uiteindelijk vallen er 2 doden, zit de bestuurder vast, en de inzittende
nog wat gesprekjes met een psycholoog voor de boeg.

In het hele verhaal zie ik niet veel "onschuldige" , wel veel slachtoffers.
 
Lijkt me wel want aan een rijontzegging in de bak heb je helemaal niks.
Stoer van die dochter om tegen haar pa te getuigen, wat moet je een enorme lul zijn als je kind dat doet. Ze had ook haar mond kunnen houden.

ouder /kind. in dat geval is haar zelfs nadrukkelijk aangegeven dat ze 'verschoningsrecht' heeft en in het geheel geen verklaring had hoeven afleggen over het geval.
 
Niet altijd. Ik rij met een oud 125cc-tje woon-werk waarvan 4,5 kilometer autoweg. Afhankelijk van de tegenwind rij ik tussen de 80 en 90 km/h max. En ja, ik wordt dagelijks krap ingehaald (als in; op dezelfde rijstrook) door auto's en soms vrachtwagens. Heel soms is er een idioot die na het inhalen even moet laten weten dat ik daar niet mag rijden ofzo. Dan moet ik wel goed opletten met mijn 7 kW en twee trommelremmetjes.

Tja, ieder zijn meug natuurlijk.

Maar of het veilig is, snelheidsverschil is een oorzaak van veel ongevallen.

Maar speculeren over wat er gebeurt is voelt wat ongemakkelijk
Je moet het ook niet doen.
En, om maar meteen duidelijk te maken dat ik géén ghandi ben , heb me in het verleden ook wel eens schuldig gemaakt / gereageerd
op verkeer-agressie.

Zover ik begreep ( eerste berichten )
Wilde de auto bestuurder de motor tot stoppen dwingen voor een schadeafhandeling.

Kan ik me voorstellen, een "doorrijder" is niet grappig.. we komen ze hier op het forum ook wel eens tegen dat het is gebeurd.
( en dan is de wereld te klein ;p )

Motorrijder stopt niet, maar wil de auto schoppen..

Vervolgens drukt de auto het hele spel de vangrail in, en vallen er 2 doden .


Zal me wel niet populair maken.. ( und.. ) .. máár .. ik kan ook wel een beetje begrip opbrengen voor de automobilist.
Schade aan je auto, en de dader vertikt te stoppen om het af te handelen / gegevens uit te wisselen.
Motorrijder kwam ook uit een bepaalde kring.. dat doorrijden ... daarna trappen... echt verbazen doet het gedrag me niet.

Het had allemaal zo makkelijk voorkomen kunnen worden..

Motorrijder had in z'n spiegel kunnen kijken..
Automobilist had even moeten slikken
Motorrijder had even kunnen stoppen voor gegevens uit te wisselen
Automobilist had rekening moeten houden met zwakkere verkeersdeelnemer

enz enz enz..

Er is op dat stukje weg héél veel mis gegaan , en uiteindelijk vallen er 2 doden, zit de bestuurder vast, en de inzittende
nog wat gesprekjes met een psycholoog voor de boeg.

In het hele verhaal zie ik niet veel "onschuldige" , wel veel slachtoffers.

Dat laatste vooral, we kunnen de automobilist wel aan de schandpaal nagelen, en het opnemen voor de motorrijder, feit is dat er een tragisch ongeval heeft plaatsgevonden waarbij alleen verliezers zijn.
 
Je moet het ook niet doen.

Het had allemaal zo makkelijk voorkomen kunnen worden..

Motorrijder had in z'n spiegel kunnen kijken..
Automobilist had even moeten slikken enz enz enz..
tja... en het redeneert hier op MF zo lekker... achteraf...
drama is en blijft dat er velen zijn die eerst doen, en dan pas nadenken....
zolang deze volgorde niet word omgedraaid, zullen deze twee motorrijders helaas niet de laatsten zijn die hun leven op twee wielen zullen laten....
we kunnen de automobilist wel aan de schandpaal nagelen, en het opnemen voor de motorrijder, feit is dat er een tragisch ongeval heeft plaatsgevonden waarbij alleen verliezers zijn.
+1

Gr.
Lonewulf
 
Terug
Bovenaan Onderaan