N+1 - hoeveel motoren heb jij

Hoeveel motorfietsen heb je?

  • 1

    Stemmen: 81 37,2%
  • 2

    Stemmen: 65 29,8%
  • 3

    Stemmen: 23 10,6%
  • 4

    Stemmen: 21 9,6%
  • 5

    Stemmen: 9 4,1%
  • 5+

    Stemmen: 19 8,7%

  • Totaal aantal stemmers
    218
1 - Het zou thuis niet gewaardeerd worden als ik een tweede aanschafte, als was het een oud brikkie van nog geen € 500,- :N

Anders zat ik mogelijk op 2 of 3 nu
 
Hoeveel motoren? Ja, dat is een beetje moeilijk te zeggen?
Ik heb 2 echte motoren, maar oom agent zal zeggen dat ik er 3 heb. Ik heb in de poll toch maar 2 ingevuld.
Naast een 749cc heb ik er ook nog eentje van 1137cc. Met beide is pk niet een probleem.

Maar ik heb ook nog een 3e? Oom agent zal zeggen dat het ook een motor is.
Het is een Vespa Ciao met 70cc blokje. Wettelijk ook een motor, maar eigenlijk dus ook niet.
Wel leuk dat met brommer-ritten mij wordt gevraagd of het damesbrommertje het zal kunnen bijhouden."Komt wel goed!"
Bij deze old-timer-ritten is er veel Zündapp en Kreidler, maar 'no problemo' om mee te rijden voor mijn Vespaatje!
Eind van een rit komen ze vaak nog even kijken, want die Ciao loopt toch beter dan ze hadden verwacht.
 
Hoeveel motoren? Ja, dat is een beetje moeilijk te zeggen?
Ik heb 2 echte motoren, maar oom agent zal zeggen dat ik er 3 heb. Ik heb in de poll toch maar 2 ingevuld.
Naast een 749cc heb ik er ook nog eentje van 1137cc. Met beide is pk niet een probleem.

Maar ik heb ook nog een 3e? Oom agent zal zeggen dat het ook een motor is.
Het is een Vespa Ciao met 70cc blokje. Wettelijk ook een motor, maar eigenlijk dus ook niet.
Wel leuk dat met brommer-ritten mij wordt gevraagd of het damesbrommertje het zal kunnen bijhouden."Komt wel goed!"
Bij deze old-timer-ritten is er veel Zündapp en Kreidler, maar 'no problemo' om mee te rijden voor mijn Vespaatje!
Eind van een rit komen ze vaak nog even kijken, want die Ciao loopt toch beter dan ze hadden verwacht.

Oom agent zal op het kentekenbewijs kijken en als daar staat dat het een bromfiets is ( een snorfiets is voor de WVW ook een bromfiets maar dan met beperkte snelheid ) dan is het een bromfiets. Alleen is het met een 70 cc een opgevoerde bromfiets.
 
5+ dus. Zeker als je alles in het gezin meetelt: CX500 (2x), CX500 Custom (4x), GL500 (2x), GL1000, NT650 V Deauville, Vespa V90. Totaal 11.
 
Een vriend van me heeft er 17.

Ik heb er drie, maar zou ik meer ruimte hebben, dan had ik er veel meer. Bij mijn vorige huis had ik een loods van 240 m² en die mis ik voortdurend.

65393192_481299426031447_6067848062561157120_o.jpg



60493725_447188392775884_7151475999333416960_o.jpg
 
Heb er ook nu nog maar pas 0.
Geen gebrek aan financieen, maar aan tijd.

En meer dan 2 past toch niey in mijn kelderschuurhokboxding
 
2 motoren een Yamaha FZX750 en een Yamaha xj600
2 brommers een Sparta sa 50 en een Puch kikkerbek.
 
Een vriend van me heeft er 17.
Leuk om zoveel motoren te hebben. Oke, het kost een beetje ruimte.
Maar kan je dan ook op al die motoren met paar minuten de weg op?

Mijn vraag is dus hoe het dan gaat met verzekering en MRB?
Dat moet dan haast een vermogen kosten.......................??
Of zijn de meeste in de schorsing of echt old-timer? (>40jr)
 
Leuk om zoveel motoren te hebben. Oke, het kost een beetje ruimte.
Maar kan je dan ook op al die motoren met paar minuten de weg op?

Mijn vraag is dus hoe het dan gaat met verzekering en MRB?
Dat moet dan haast een vermogen kosten.......................??
Of zijn de meeste in de schorsing of echt old-timer? (>40jr)
Je kan een verzamelpolis nemen..
 
Ik had er 14 staan,maar heb ze allemaal op 1 na weer verkocht want ze werden er niet beter op van dat stilstaan,
de ruimte waar ze in stonden was ook te vochtig.
Ook de belastingdienst begon vragen te stellen waarom ik zoveel kentekens op mijn naam had staan,ik kon gelukkig bewijzen
dat ik de motoren ook daadwerkelijk in mijn garage had staan,anders had ik een groot probleem gehad.
 
Er staan er twee in de garage.
Een zzr1100c uit "92 en een project de VT1100 uit "87. De eerste wordt met zorg behandeld en rijdt geweldig. De tweede wordt in oude luister hetsteld.

IMG_2220.JPG


20190625_183330.jpg
 
De unieke motor verzamelpolis
Naast onze oldtimer motorverzekering hebben wij ook een unieke motor verzamelpolis. Als u een grotere collectie met klassieke motoren heeft, dan kunt u met deze verzamelpolis tegen een zeer lage premie tot 7 oldtimer motoren verzekeren op één polis! Bij de verzamelpolis voor klassieke motoren geldt wel dat u minimaal één vaste bestuurder dient op te geven. U kunt maximaal drie vaste bestuurders opgeven.

Je motor is een oldtimer wanneer hij 20 jaar is.
Ik deed een offerte voor 3 motoren en dat kost €8 p/m
 
Wat hieronder staat, 7 stuks... 1 in quarantaine bij mijn zoon, 1 helemaal uitelkaar, die wordt hergebouwd, 1 is een lange baan project en 4 compleet rijdende, 3 in de huiskamer en de fijnste in de hall... wat binen staat, staat onder camera en alarm
 
Ik heb er 1 en zou er nog 1 bij kunnen nemen, had laatst ook bijna een hele mooie R1 gekocht uit '99 maar op 't laatste moment toch van afgezien.

Financiën is het probleem niet maar dacht wat is de toegevoegde waarde afgezien van de hobby en ik heb een goeie fiets en kan er maar op 1 tegelijk rijden...

Af en toe denk ik wel eens waarom heb ik hem niet gekocht maar aan de andere kant is 't zo ook wel goed dus beetje een tweestrijd 💁‍♂️
 
Je weet pas waarom je hem niet gekocht hebt als je hem gekocht hebt.
Je kan idd maar op 1 motor rijden, maar wel telkens op een ander. Als ik op de 250 stap heb ik net zo veel lol als op de 1000
De twee 600's zijn dezelfde motoren, framenummers zit 80 verschil in... en oh hoe verschillend zijn ze. De ene superstandaard, de andere met hele mooie upgrades, een genot om op beide te rijden, 1 tegelijk weliswaar
 
1, mijn VFR. Wordt denk ik niet met open armen ontvangen hier thuis :')
Zoek wel een lichte enduro voor rond de 500€ als pekelfiets/om mee te raggen/voor de leut/om op te bouwen, want mijn VFR is me te zwaar om even naast de openbare weg te rijden.
 
Ik kon mijn ene FZR voor 200 euro kopen, schade op Assen. Van @Dizono . Liep ik langs een Multistrada van 20.000 eurie met de gedachte: daar koop je 100 FZRren voor -O-...
Ik bedoel: je weet niet half hoeveel lol je kan hebben op een goedkoop motortje terwijl je met angst en beven je multistrada aan het huidige verkeer toe moet vertrouwen.. en het plezier van af een toe een andere fiets uit de collectie te pakken die niet een waarde overstijgt van een ton
 
Laatst bewerkt:
Heb er 2 , een oude vfr750 voor "altijd" ( fun / woon werk ) en de xl500 als erf-stuk-zonder-er-iemand-doodging
Wil er eigenlijk nog 1 bij , of de vfr vervangen ( maar die zit ook zo lekker ) En echt in de weg staat ie ook niet.
En dan is het nog moeilijk kiezen tussen de 2 totaal verschillende motoren op het wensenlijstje
( TL1000S of R en een Africa Twin achtige / allroad ) .. of een KTM a la dakar maar * geld .. *

Heb wel plek.. ben goed in stapelen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan