Triumph Speed Triple topic deel 54

Goeiedag. Zal het proberen kort te houden. Afgelopen week liet ik mijn speed triple uit 2010 veel te lang onbeheerd warm draaien nadat hij de hele dag al vol in de zon stond en tijdens warm draaien ook. Toen ik bij me motor weer kwam knipperde de temperatuur streepjes en brande het water lichtje rood. Ben er toen achter gekomen dat de ventilator niet meer rond draaide. Vandaag langs me normale garage geweest. Ventilator doorverbonden maar die draaide toen op volle toeren. Hij heeft alles door gemeten en was 98% zeker dat het aan relais lag. Deze vervangen maar niet voor origineel triumph relais. Ventilator draait nu wel maar langzamer dan normaal. Koelt ook niet voldoende. En motor management lampje brand nu opeens ook. Aangezien hier veel kennis zit vraag ik het hier ook maar even. Hebben jullie misschien enig idee?
 
Draait hij dus sneller als je de aansluitingen van het relais doorverbind ten opzichte van de normale werking via het relais?

Dan zou er namelijk een verlies in het relais moeten zitten. Zou wel bijzonder zijn overigens..

Je moet eigenlijk in belaste toestand(draaiende koelvin) meten hoeveel volt er over de koelvin staan.

Check ook voor de zekerheid of hij wel de goede kant op draait.
 
Ik hoop dat je bekend bent met TuneEcu. Als je deze aansluit kan je en zien wat de foutcode is, maar ook een test draaien op de koelvin. De veranderingen na het vervangen van het relais zijn natuurlijk niet goed. Ik zou terug gaan naar de garage.
 
Draait hij dus sneller als je de aansluitingen van het relais doorverbind ten opzichte van de normale werking via het relais?

Dan zou er namelijk een verlies in het relais moeten zitten. Zou wel bijzonder zijn overigens..

Je moet eigenlijk in belaste toestand(draaiende koelvin) meten hoeveel volt er over de koelvin staan.

Check ook voor de zekerheid of hij wel de goede kant op draait.
Draait hij dus sneller als je de aansluitingen van het relais doorverbind ten opzichte van de normale werking via het relais?

Dan zou er namelijk een verlies in het relais moeten zitten. Zou wel bijzonder zijn overigens..

Je moet eigenlijk in belaste toestand(draaiende koelvin) meten hoeveel volt er over de koelvin staan.

Check ook voor de zekerheid of hij wel de goede kant op draait.
Hij draait sneller als je hem doorverbind dan los op niet originele relais ja maar hij draait weer sneller dan voorheen want toen stond ie stil 😀 monteur heeft ouwe relais opengemaakt en er viel mij niets op qua verkleuring of zo op het koper
 
Ik hoop dat je bekend bent met TuneEcu. Als je deze aansluit kan je en zien wat de foutcode is, maar ook een test draaien op de koelvin. De veranderingen na het vervangen van het relais zijn natuurlijk niet goed. Ik zou terug gaan naar de garage.
De naam Tune ecu wel vaker horen vallen ja maar verder niet bekend mee. Motor management lampje is wel te resetten las ik maar zou graag willen weten waarom die brandt. Misschien komen ze er achter als ze hem uitlezen/nakijken bij de dealer. Moet maandag bellen voor afspraak.
 
Om TuneEcu te kunnen gebruiken heb je sowieso een OBD2 naar USB kabel nodig of eentje die over Bluetooth werkt.

Als je er eentje met Bluetooth neemt kun je ook tijdens het rijden allerlei info weergeven op je telefoon :)
 
De naam Tune ecu wel vaker horen vallen ja maar verder niet bekend mee. Motor management lampje is wel te resetten las ik maar zou graag willen weten waarom die brandt. Misschien komen ze er achter als ze hem uitlezen/nakijken bij de dealer. Moet maandag bellen voor afspraak.
Dit is dus goed via TuneEcu te zien, en eventueel te resetten als je denkt het probleem opgelost te hebben. Ik zou in iedergeval eerst terug gaan met de problemen die je hebt naar de garage. Mocht dat niet lukken dan kan je altijd nog even TuneEcu proberen. Ik zie dat je in Amsterdam woont. Desnoods rij je even langs mij, sluiten we hem samen even aan op TuneEcu.
 
is het ook mogelijk om de versnellingsweergave in de cockpit te krijgen zoals bij een street triple , zou het wel fijn vinden.
 
Dit is dus goed via TuneEcu te zien, en eventueel te resetten als je denkt het probleem opgelost te hebben. Ik zou in iedergeval eerst terug gaan met de problemen die je hebt naar de garage. Mocht dat niet lukken dan kan je altijd nog even TuneEcu proberen. Ik zie dat je in Amsterdam woont. Desnoods rij je even langs mij, sluiten we hem samen even aan op TuneEcu.
Thanks voor het aanbod maar ga eerst wel even naar dealer bellen kijken wanneer ik terecht ken.
 
is het ook mogelijk om de versnellingsweergave in de cockpit te krijgen zoals bij een street triple , zou het wel fijn vinden.
Misschien leuk experiment: Bluetooth OBD2 stekker aansluiten, verbinden met telefoon, kijken of je het met TuneEcu of een andere app op je scherm kunt toveren :)
 
Misschien leuk experiment: Bluetooth OBD2 stekker aansluiten, verbinden met telefoon, kijken of je het met TuneEcu of een andere app op je scherm kunt toveren :)
Toevallig gisteren die Bluetooth stekker binnen gekregen, ik zal het morgen of overmorgen eens proberen.
 
I'm back! :D

5 jaar geleden een 2011 Speed Triple ingevoerd en eigenlijk te kort gereden, want een jaar later had ik een Multistrada. Daarmee veel km's gereden en mooie roadtrips gemaakt, waarvoor het echt een topmachine is! Was een van mijn fijnste/beste motoren die ik heb gehad. Maar ondanks dat je echt genoeg power tot je beschikking hebt en elektronische topvering, merk je toch wel dat het een grote motor is die toch wel meer tourgericht is. Aangezien ik voorlopig geen grote trips gepland had en de kans kreeg de Multi te verkopen heb ik de overstap weer gemaakt naar een naked. Dit keer een Speed Triple van 2008, de laatste met de ronde koplampen, het model wat mij eigenlijk toch meer trok dan het model wat ik had. En tot nu toe geen spijt. Voor een mooi prijsje kunnen kopen, slechts 16500 gelopen en inc. een aantal goodies. Rijdt toch wel een stuk strakker en die remmen zijn echt de beste die ik ooit heb gehad op een motor! Bij thuiskomst de stepjes achter verwijderd, samen met de dbkillers. Weer lekker ouderwets pruttelen. Wil nog wel een paar dingen aanpassen, dus weer lekker struinen op mp en ebay.
Dus ik lees hier ook weer lekker mee.
 

Bijlagen

  • ST1.jpg
    ST1.jpg
    245,5 KB · Weergaven: 25
  • ST2.jpg
    ST2.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 22
  • ST3.jpg
    ST3.jpg
    108,8 KB · Weergaven: 21
I'm back! :D

5 jaar geleden een 2011 Speed Triple ingevoerd en eigenlijk te kort gereden, want een jaar later had ik een Multistrada. Daarmee veel km's gereden en mooie roadtrips gemaakt, waarvoor het echt een topmachine is! Was een van mijn fijnste/beste motoren die ik heb gehad. Maar ondanks dat je echt genoeg power tot je beschikking hebt en elektronische topvering, merk je toch wel dat het een grote motor is die toch wel meer tourgericht is. Aangezien ik voorlopig geen grote trips gepland had en de kans kreeg de Multi te verkopen heb ik de overstap weer gemaakt naar een naked. Dit keer een Speed Triple van 2008, de laatste met de ronde koplampen, het model wat mij eigenlijk toch meer trok dan het model wat ik had. En tot nu toe geen spijt. Voor een mooi prijsje kunnen kopen, slechts 16500 gelopen en inc. een aantal goodies. Rijdt toch wel een stuk strakker en die remmen zijn echt de beste die ik ooit heb gehad op een motor! Bij thuiskomst de stepjes achter verwijderd, samen met de dbkillers. Weer lekker ouderwets pruttelen. Wil nog wel een paar dingen aanpassen, dus weer lekker struinen op mp en ebay.
Dus ik lees hier ook weer lekker mee.
Mooi bike. Nwe koplampen vanaf bouwjaar 2011😁. Ik heb zelf ook nog de ronde bouwjaar 2009.
 
I'm back! :D

5 jaar geleden een 2011 Speed Triple ingevoerd en eigenlijk te kort gereden, want een jaar later had ik een Multistrada. Daarmee veel km's gereden en mooie roadtrips gemaakt, waarvoor het echt een topmachine is! Was een van mijn fijnste/beste motoren die ik heb gehad. Maar ondanks dat je echt genoeg power tot je beschikking hebt en elektronische topvering, merk je toch wel dat het een grote motor is die toch wel meer tourgericht is. Aangezien ik voorlopig geen grote trips gepland had en de kans kreeg de Multi te verkopen heb ik de overstap weer gemaakt naar een naked. Dit keer een Speed Triple van 2008, de laatste met de ronde koplampen, het model wat mij eigenlijk toch meer trok dan het model wat ik had. En tot nu toe geen spijt. Voor een mooi prijsje kunnen kopen, slechts 16500 gelopen en inc. een aantal goodies. Rijdt toch wel een stuk strakker en die remmen zijn echt de beste die ik ooit heb gehad op een motor! Bij thuiskomst de stepjes achter verwijderd, samen met de dbkillers. Weer lekker ouderwets pruttelen. Wil nog wel een paar dingen aanpassen, dus weer lekker struinen op mp en ebay.
Dus ik lees hier ook weer lekker mee.

Heel mooi, ik heb zelf het 2001 model, maar die van jou is absoluut mijn favorite model!
 
Welkom terug ouwe. 8-)
Dacht dat je die Multi wel zou houden........je leek er erg tevreden over (opkik)
Of zelfs een stap naar KTM.

Maaruh, mooi kleurtje op een mooie brommert. :t
 
Welkom terug ouwe. 8-)
Dacht dat je die Multi wel zou houden........je leek er erg tevreden over (opkik)
Of zelfs een stap naar KTM.

Maaruh, mooi kleurtje op een mooie brommert. :t

Voor de opkik was het ook perfect en een KTM heb ik ook over gedacht, maar toch geen zin om zoveel knaken ertegenaan te gooien. Hou nu 2 Speed Triples in m'n portomonee :P.
Wellicht komt die KTM hierna weer.
Voor nu, lekker back to basic. Geen elektronische vering meer, geen digitale dash, geen keyless, geen abs etc.
Het enige wat ik wel mis is een benzinemeter of in ieder geval een indicatie hoeveel kms je nog kan rijden. Merk dat ik nu meteen wil tanken als dat lampje aan gaat. Ook het verbruik wat wordt weergegeven wijkt nogal af van mijn berekeningen.
Zal nog ff wennen zijn.
 
Ik had een opgefokte Speed uit 2008 en toen proefgereden op een Multi 1200 S, maar die vond ik maar traag aanvoelen vergeleken met m'n Speed :P
 
I'm back! :D

5 jaar geleden een 2011 Speed Triple ingevoerd en eigenlijk te kort gereden, want een jaar later had ik een Multistrada. Daarmee veel km's gereden en mooie roadtrips gemaakt, waarvoor het echt een topmachine is! Was een van mijn fijnste/beste motoren die ik heb gehad. Maar ondanks dat je echt genoeg power tot je beschikking hebt en elektronische topvering, merk je toch wel dat het een grote motor is die toch wel meer tourgericht is. Aangezien ik voorlopig geen grote trips gepland had en de kans kreeg de Multi te verkopen heb ik de overstap weer gemaakt naar een naked. Dit keer een Speed Triple van 2008, de laatste met de ronde koplampen, het model wat mij eigenlijk toch meer trok dan het model wat ik had. En tot nu toe geen spijt. Voor een mooi prijsje kunnen kopen, slechts 16500 gelopen en inc. een aantal goodies. Rijdt toch wel een stuk strakker en die remmen zijn echt de beste die ik ooit heb gehad op een motor! Bij thuiskomst de stepjes achter verwijderd, samen met de dbkillers. Weer lekker ouderwets pruttelen. Wil nog wel een paar dingen aanpassen, dus weer lekker struinen op mp en ebay.
Dus ik lees hier ook weer lekker mee.

Gefeliciteerd! Voor mij ook de mooiste uit de Speed Triple serie!
 
I'm back! :D

5 jaar geleden een 2011 Speed Triple ingevoerd en eigenlijk te kort gereden, want een jaar later had ik een Multistrada. Daarmee veel km's gereden en mooie roadtrips gemaakt, waarvoor het echt een topmachine is! Was een van mijn fijnste/beste motoren die ik heb gehad. Maar ondanks dat je echt genoeg power tot je beschikking hebt en elektronische topvering, merk je toch wel dat het een grote motor is die toch wel meer tourgericht is. Aangezien ik voorlopig geen grote trips gepland had en de kans kreeg de Multi te verkopen heb ik de overstap weer gemaakt naar een naked. Dit keer een Speed Triple van 2008, de laatste met de ronde koplampen, het model wat mij eigenlijk toch meer trok dan het model wat ik had. En tot nu toe geen spijt. Voor een mooi prijsje kunnen kopen, slechts 16500 gelopen en inc. een aantal goodies. Rijdt toch wel een stuk strakker en die remmen zijn echt de beste die ik ooit heb gehad op een motor! Bij thuiskomst de stepjes achter verwijderd, samen met de dbkillers. Weer lekker ouderwets pruttelen. Wil nog wel een paar dingen aanpassen, dus weer lekker struinen op mp en ebay.
Dus ik lees hier ook weer lekker mee.

Wauw, Mooie Triple!

Gefeliciteerd!
 
I'm back! :D

5 jaar geleden een 2011 Speed Triple ingevoerd en eigenlijk te kort gereden, want een jaar later had ik een Multistrada. Daarmee veel km's gereden en mooie roadtrips gemaakt, waarvoor het echt een topmachine is! Was een van mijn fijnste/beste motoren die ik heb gehad. Maar ondanks dat je echt genoeg power tot je beschikking hebt en elektronische topvering, merk je toch wel dat het een grote motor is die toch wel meer tourgericht is. Aangezien ik voorlopig geen grote trips gepland had en de kans kreeg de Multi te verkopen heb ik de overstap weer gemaakt naar een naked. Dit keer een Speed Triple van 2008, de laatste met de ronde koplampen, het model wat mij eigenlijk toch meer trok dan het model wat ik had. En tot nu toe geen spijt. Voor een mooi prijsje kunnen kopen, slechts 16500 gelopen en inc. een aantal goodies. Rijdt toch wel een stuk strakker en die remmen zijn echt de beste die ik ooit heb gehad op een motor! Bij thuiskomst de stepjes achter verwijderd, samen met de dbkillers. Weer lekker ouderwets pruttelen. Wil nog wel een paar dingen aanpassen, dus weer lekker struinen op mp en ebay.
Dus ik lees hier ook weer lekker mee.
Welkom terug :]*O**O**O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan