Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Och die preek....

Die motorrijder was goed bezig in die bocht. Zijn stepje kwam tegen de grond, hij richtte zich op omdat hij er een beetje van schrok en nóg haalde hij de bocht zonder probleem.

Dat betekent dat hij op een veilige manier met genoeg marge door de bocht is gegaan zodat hij zich een 'foutje kon permitteren'.


Maargoed, probeer een ander dat eens aan het verstand te brengen.
 
Veel gravel gereden vandaag in noorwegen
 

Bijlagen

  • IMG_20190620_111302.jpg
    IMG_20190620_111302.jpg
    336,6 KB · Weergaven: 19
  • IMG_20190620_105858.jpg
    IMG_20190620_105858.jpg
    215,5 KB · Weergaven: 17
Achterband lek gereden ergens voor de beneluxtunnel tijdens het file rijden. Vond het al zo raar dat mijn motor zo zwaar stuurde en elke keer zwabberde als ik een stuurbeweging maakte. De gok maar genomen en door de beneluxtunnel gereden om gelijk aan het einde de vluchtstrook te pakken, was eventjes billenknijpen :$

Alsnog via de vluchtstrook thuis weten te komen en 1 voordeel: ik had sowieso een vers setje banden nodig.
 
Er is geen verschil, het mag gewoon niet bij de wet. Je wordt ervoor bekeurd:

https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/23749-overzicht-nieuwe-verkeersboetes-motorrijden-2018-2019

  • Als bestuurder van een motorvoertuig niet zoveel mogelijk rechts houden op een autoweg of autosnelweg (links blijven rijden) € 140
  • Als bestuurder niet links inhalen (rechts inhalen) € 240


Die twee mogen ze van mij omkeren...

En ik mis mobiel telefoon gebruik. Of denken ze bij nieuwsmotor.nl dat motorrijders zich daar niet schuldig aan maken? Want dan moeten ze die motorscooter-malloten eens wat vaker bestuderen...
 
  • Als bestuurder van een motorvoertuig niet zoveel mogelijk rechts houden op een autoweg of autosnelweg (links blijven rijden) € 140
  • Als bestuurder niet links inhalen (rechts inhalen) € 240


Die twee mogen ze van mij omkeren...

En ik mis mobiel telefoon gebruik. Of denken ze bij nieuwsmotor.nl dat motorrijders zich daar niet schuldig aan maken? Want dan moeten ze die motorscooter-malloten eens wat vaker bestuderen...
Ik had er zojuist 1 achter mijn koekblik rijden, t-shirtje en trainingsbroek aan. En direct nadat we een industrie gebiedje oprijden beentje uit de 'kuip' en mobiel in de hand bekijken... Wel ook gas los, dat dan weer wel |(
 
Vanochtend op de A15 richting Botlek net uit de Botlektunnel. Gaat een vrachtwagen naar links vanuit afrit naar Spijkenisse/Geervliet. Zit er zo'n aftandse VW Polo idioot lekker op te letten en wil ineens op laatste moment vlak achter de vrachtwagen ff hupsakee met een abrupte stuurbeweging de linkerbaan op. auto voor mij in de ankers, ik vol in de ankers. En die wel oplettende Polo idioot met eenzelfde abrupte ruk aan het stuur terug achter de vrachtwagen ook vol in de ankers om enig contact met de vrachtwagen te voorkomen. Vraag me dan toch echt af waar die flapdrol wel op zat te letten want die vachtwagen gaf ruim knipperlicht naar links aan...
 
Vanochtend op de A15 richting Botlek net uit de Botlektunnel. Gaat een vrachtwagen naar links vanuit afrit naar Spijkenisse/Geervliet. Zit er zo'n aftandse VW Polo idioot lekker op te letten en wil ineens op laatste moment vlak achter de vrachtwagen ff hupsakee met een abrupte stuurbeweging de linkerbaan op. auto voor mij in de ankers, ik vol in de ankers. En die wel oplettende Polo idioot met eenzelfde abrupte ruk aan het stuur terug achter de vrachtwagen ook vol in de ankers om enig contact met de vrachtwagen te voorkomen. Vraag me dan toch echt af waar die flapdrol wel op zat te letten want die vachtwagen gaf ruim knipperlicht naar links aan...

Zijn telefoon wellicht? :+

Vanmorgen op de a59 een leuke Audi die de hele tijd achter me zat te duwen op de linkerbaan, ik had geen mogelijkheid om naar rechts te gaan. Keer gebaard om afstand te houden, dat deed hij vervolgens. Ik kan op een gegeven moment naar rechts en ik doe dat dus ook, dat meneer mij kan inhalen en ik ook normaal door kan rijden. Volgens mij dacht hij dat ik gebaarde dat ik wilde racen, hij bleef precies langs mij links rijden zodra ik wat gas bijgaf deed hij het ook en als ik wat afremde door het gas los te laten idem dito. Snap niet echt wat hij nu wilde, gelukkig moest ik 1 km later de afslag hebben dus heb ik verder geen last meer van hem gehad.
 
Vanmorgen in de auto zat ik achter een motor waarvan de remlampen bleven branden, ik heb m ff gewaarschuwd , ik vind dat zo gevaarlijk !
 
Reed gisteravond een collega naar huis vanaf Kijkduin met de auto.
Was een vrijwel lege weg dus reed 70 ipv 50, collega wist niet meer of het de 2e of 3e afslag was op de s200, was niet de 2e dus bleef op de linkerbaan, komt er een audi flink rap aangezet en blijft kleven, maar moest na 2/300m naar links dus hij wachtte maar ff.
Rij auto voorbij en zeg nog tegen mn collega: "let op, nu gaat ie me volgas rechts voorbij en prakt em tussen ons en de auto voor ons.
En ja hoor, nog geen seconde later klant de audi rechts voorbij en propt em ertussen.....was het er zo een met zwaailichten en strepen over de zijkant :o
Gaat meteen bordje omhoog :
"rechts"
crap, das 20 te hard binnen de bebouwde kom
"aanhouden"
Phew! Waarna mn lichter knipperlicht aanging want ik moest linksaf op het kruispunt _O-
 
Reed gisteravond een collega naar huis vanaf Kijkduin met de auto.
Was een vrijwel lege weg dus reed 70 ipv 50, collega wist niet meer of het de 2e of 3e afslag was op de s200, was niet de 2e dus bleef op de linkerbaan, komt er een audi flink rap aangezet en blijft kleven, maar moest na 2/300m naar links dus hij wachtte maar ff.
Rij auto voorbij en zeg nog tegen mn collega: "let op, nu gaat ie me volgas rechts voorbij en prakt em tussen ons en de auto voor ons.
En ja hoor, nog geen seconde later klant de audi rechts voorbij en propt em ertussen.....was het er zo een met zwaailichten en strepen over de zijkant :o
Gaat meteen bordje omhoog :
"rechts"
crap, das 20 te hard binnen de bebouwde kom
"aanhouden"
Phew! Waarna mn lichter knipperlicht aanging want ik moest linksaf op het kruispunt _O-
Ik wist niet dat ze die tekst ook konden laten zien. Hulde!
 
Vandaag op de motor naar huis.
Onderweg, auto die mij gewoon aan de kant duwde. (camera beelden) want hij vond dat ik op de baan voor rechtdoor reed...
Bij de politie geweest om aangifte te doen want meneer duwde mij en reed door, wilde geen gegevens uitwisselen. (en ik had geluk dat ik niet op mijn bek ging)

Bij politie heeft hij geluk dat er geen herkenbare krassen zitten op mijn koffer & ik niet onderuit ben gegaan, dus het kan alleen een aantekening worden van asociaal rijgedrag.
Camera beeld is duidelijk te zien dat ik gewoon correct in mijn laan reed.

Meneer duwde mij gewoon de baan uit... daarna heb ik nog geprobeerd zijn aandacht te trekken maar meneer reed door.
Dus dan maar bij de politie langs gegaan.... met bovenstaande gegevens.

Moraal van het verhaal... volgende keer onderuit gaan, politie erbij en dan met beelden een doorrijder plaats ongeval.
Ipv "ja er is een beweging die om een reden gebeurt maar is hier verder niet duidelijk"

-edit toevoeging camera beeld.
 
Laatst bewerkt:
De politie heeft het contract beëindigd en de televisie producent is failliet gegaan. Blik op de weg moderniseerde niet, Wegmisbruikers kreeg een modern likje en was daarmee bij het grote publiek populairder. Ook bij mij. :9 Maar ik snap wat je bedoelt.

De politie wilde nog wel met Blik op de Weg samenwerken, maar het is ze verboden. BodW wilde journalistieke vrijheid en dus ook af en toe commentaar geven op het politieoptreden of een overtreding relativeren. Wegmisbruikers vertelt wat ze wordt opgedragen door het Openbaar Ministerie.
 
Vandaag op de motor naar huis.
Onderweg, auto die mij gewoon aan de kant duwde. (camera beelden) want hij vond dat ik op de baan voor rechtdoor reed...
Bij de politie geweest om aangifte te doen want meneer duwde mij en reed door, wilde geen gegevens uitwisselen. (en ik had geluk dat ik niet op mijn bek ging)

Bij politie heeft hij geluk dat er geen herkenbare krassen zitten op mijn koffer & ik niet onderuit ben gegaan, dus het kan alleen een aantekening worden van asociaal rijgedrag.
Camera beeld is duidelijk te zien dat ik gewoon correct in mijn laan reed.

Meneer duwde mij gewoon de baan uit... daarna heb ik nog geprobeerd zijn aandacht te trekken maar meneer reed door.
Dus dan maar bij de politie langs gegaan.... met bovenstaande gegevens.

Moraal van het verhaal... volgende keer onderuit gaan, politie erbij en dan met beelden een doorrijder plaats ongeval.
Ipv "ja er is een beweging die om een reden gebeurt maar is hier verder niet duidelijk"

-edit toevoeging camera beeld.
Op welk moment word je dan aangereden ? Is op dit filmpje niet (goed) te zien.
 
Dat ziet een blinde zelfs.... op het moment dat ie dat slingertje maakt natuurlijk.
Er wordt inderdaad naar rechts uitgeweken, doe ik ook wel eens, en ook naar links, maar er is niet te zien dat hij daadwerkelijk wordt aangereden, door deze automobilist.

Okami, als deze bestuurder je aanreed, had je op het moment dat je die auto in wilde halen, nog wel ruimte om je motor ervoor te krijgen, en ervoor kunnen stoppen.
 

Bijlagen

  • 8ACBF074-F5B2-44C8-94CD-D260A33FF3BF.jpeg
    8ACBF074-F5B2-44C8-94CD-D260A33FF3BF.jpeg
    32,7 KB · Weergaven: 9
  • A5C40CEE-07FD-4232-A682-59D70C052B8E.jpeg
    A5C40CEE-07FD-4232-A682-59D70C052B8E.jpeg
    43,1 KB · Weergaven: 11
Okami, als deze bestuurder je aanreed, had je op het moment dat je die auto in wilde halen, nog wel ruimte om je motor ervoor te krijgen, en ervoor kunnen stoppen.

Ervoor zetten en stoppen, hoe voel jij je?
Als zo'n mafklep je al uit je rijstrook duwt, denk je echt dat hij stopt als jij m er voor neer zet? Hij duwt je dan ook gewoon weer aan de kant.

Maar ik nodig je uit eens naar Eindhoven te komen, dan zal ik eens jouw op die manier daar een duwtje geven en dan eens zien wat jij daar van denkt.
Zetten we wel even vooraf zwart op wit neer dat het hier om een vrijwillig experiment gaat en jij alle risicos van een eventueel ongeluk voor rekening neemt.
 
Ervoor zetten en stoppen, hoe voel jij je?
Als zo'n mafklep je al uit je rijstrook duwt, denk je echt dat hij stopt al jij m er voor neer zet? Hij duwt je dan ook gewoon weer aan de kant.

Maar ik nodig je uit eens naar Eindhoven te komen, dan zal ik eens jouw op die manier daar een duwtje geven en dan eens zien wat jij daar van denkt.
Zetten we wel even vooraf zwart op wit neer dat het hier om een vrijwillig experiment gaat en jij alle risicos van een eventueel ongeluk voor rekening neemt.
Ik heb je laten weten wat ik ervan denk, en gedaan zou hebben. Maar je had hem ook nog even kunnen volgen om op een, voor jouw beter moment, de bestuurder proberen aan te spreken op het veroorzaken van een aanrijding.

Je had je ook al eerder, in de bocht naar links, vóór die auto kunnen gaan rijden, was voor die bestuurder ook duidelijker geweest dat je links af wilde.

Motorrijders die teveel rechts rijden in de rijstrook, lopen het risico, door automobilisten ingehaald te worden, in dezelfde rijstrook.

Dit praat ik absoluut niet goed, maar zo reageren veel bestuurders nou eenmaal.
 
Laatst bewerkt:
Ff de beelden bekeken maar jij rijdt eerst tussen de auto's naar voren. Vervolgens rij je zo gauw het gaat rijden helemaal rechts in je rijstrook en dus totaal onzichtbaar voor de mercedes bestuurder die van 2 rijstroken links van je komt.
Zou toch proberen om duidelijker positie en links van het midden van de rijstrook te kiezen op je rijstrook en minder in de dode hoeken van koekblikkers te blijven hangen.
Kortom wat assertiever riiden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan