Sleutelen in de woonwijk

Ik heb hier geen "boswachter" thuis zitten, ofwel woon apart van mijn vriendin. Gisteren dus de voorpoten van mijn FZR in de huiskamer zitten reviseren... In de huiskamer sleutelen is mega, mega chill... Muziekje erbij, koffie en dom gelul, meestal wel 2, 3 of iedereen van de groep (we bestaan uit 6 man en een vrouw) , en het eindigt ook vaak in een BBQ waar we dan buiten tussen de rest van de motoren zitten met nog 20 soorten bier in de koelkast. Echt hoor, ik denk dat ik hier de hemel op aarde heb.

Heel chill! Als ik begaande grond zou wonen zou ik dat ook zeker doen!
 
Ik woon ook (nog) driehoog-achter. Ik heb daarnaast ook nog eens de luxe van een zeer 'meedenkende' buurvrouw. Ik heb bij de bouwmarkt een zo groot mogelijk plastic zeil gekocht, daar de motor opgezet en vervolgens rustig m'n olie, filters en bougies zitten vervangen. Buurvrouw in kwestie kwam nog even vertellen dat ze het zo fijn vond dat ik rekening hield met omgeving door geen vlekken op het trottoir achter te laten. Soms kan iets simpels als een extra zeiltje al genoeg zijn om anderen tevreden te houden. :)
 
En toch, als je dit leest.. wat is het toch een luxe om in de polder te wonen
( niemand boeit het ook maar niks wat je doet ) , en een werkplaatsje te hebben

En toch, is het allemaal wat anders geworden.
Heb in "de grote stad" gewoond, en toen was het nog helemaal niet zo raar om een motorblok op straat te wisselen .
Tja.. dat -deed iedereen- om te blijven rijden als je wat krapper op budget zat , en zoals iedereen .. bijna .. geen sleutelruimte had.
 
Ik zou best de motor in huis willen hebben, maar ik zie werkelijk geen kans hoe ik dat ding zou kunnen krijgen, tenzij in de voorpui draaibaar maak, ik ben toch aardig doof dus het gemekker van de vrouw hoor ik toch niet
 
En toch, als je dit leest.. wat is het toch een luxe om in de polder te wonen
( niemand boeit het ook maar niks wat je doet ) , en een werkplaatsje te hebben

En toch, is het allemaal wat anders geworden.
Heb in "de grote stad" gewoond, en toen was het nog helemaal niet zo raar om een motorblok op straat te wisselen .
Tja.. dat -deed iedereen- om te blijven rijden als je wat krapper op budget zat , en zoals iedereen .. bijna .. geen sleutelruimte had.
Ach, ik kocht ooit mijn eerste auto (voor heel weinig) maar wel met een versleten koppelings-plaat.

Ik had nog nooit aan een auto gesleuteld en een werkplaats had ik ook niet. Ook toen in die buurt waar mijn ouders (en ik dus ook) woonden, was het not-done om aan de weg aan je auto te sleutelen. Het is hier geen "achterbuurt"! Tijdens wisselen van de plaat stond het blok gewoon los op straat. Lang verhaal kort met enkele dagen had ik de auto weer in leven.
De negatieve blikken veranderden in positieve interesse dat de auto toch maar weer mooi voor elkaar was. Nee, dat hadden ze niet verwacht!:t

De meeste mensen in die wijk werkten op een kantoor of in de commercie. Vuile handen hebben de meesten daarvan nog nooit gehad!
Daarom heb ik nog steeds een allergie voor stropdassen! Veelal blaaskaken die zelf weinig kunnen!
 
Laatst bewerkt:
gewoon in de straat en bij oliewissel boven een afvoerput zetten })
En dan gaan mijn waterschapsbelasting weer omhoog. Dan kan ik weer minder tanken. Gaat Shell failliet en dan komt er minder accijns binnen dan moet dat gecompenseerd worden door meer inkomstenbelasting. En dat allemaal door jou idee. Mooie kerel ben jij.
 
Welnee, als iedereen dat doet komen er nieuwe oliebronnen waar weer vies geld aan verdiend kan worden. :+
 
Je kan er om lachen , maar nog niet zo heel erg lang geleden werd dat gewoon daadwerkelijk gezegd op het moment
dat je de plug opendraaide boven een put/parkeervak/stukje zand..

Tijden veranderen ( soms, zoals met dit.. ook wel ten goede )
 
De meeste mensen in die wijk werkten op een kantoor of in de commercie. Vuile handen hebben de meesten daarvan nog nooit gehad!
Daarom heb ik nog steeds een allergie voor stropdassen! Veelal blaaskaken die zelf weinig kunnen!
Mijn werk speelt zich ook vooral af op kantoren, hoewel zonder stropdas. Jaren geleden had ik eens een etentje bij mij thuis. Ik werkte toen bij een klein bedrijf met maar een paar mensen. Zo kwam het dus dat mijn baas in mijn garage stond. Ik was net bezig met een 'projectje' om van twee motoren één mooie & goeie te maken, dus overal lagen onderdelen, van blokdelen tot wielen en zijkapjes. Zelf vond ik dat best stoer natuurlijk. Tot zijn oog viel op een stapeltje winterbanden, voor de oto, kant en klaar op extra velgen. Zegt ie vol verwondering: "Zet je dat er helemaal zélf onder?!"

Echt, sommigen hebben geen flauw idee.
 
Je kan stom kijken, heb al meerdere malen een collega / beroeps chauffeur moeten assisteren zijn koplamp te vervangen..
Nee.. niet de hele montage omdat ie hem te barsten had gereden..

Nee... z'n koplampje.. een H7 pitje ...
 
Ik ga voor de Dagrijlampjes ook naar de garage....
 
Je kan er om lachen , maar nog niet zo heel erg lang geleden werd dat gewoon daadwerkelijk gezegd op het moment
dat je de plug opendraaide boven een put/parkeervak/stukje zand..

Tijden veranderen ( soms, zoals met dit.. ook wel ten goede )
In het verleden kwam ik wel op een autosloop waar dat idd zo ging.

De olie-plug werd losgedraaid en de olie liep zo tussen de blubber.......... :X
Benzinetank werd met een flinke schroevendraaier een gat ingeslagen.
Met een trechter werd dan de rest-benzine opgevangen waar de slopers dan zelf weer een stuk mee konden gaan rijden.
Bij de sanering hebben ze flink wat kuubs zand weg moeten graven.

Sloperijen in die tijd was sowieso gevaarlijk.
Bij vraag heb je nog dit of dat onderdeel....? Altijd antwoord: Kijk zelf maar. Bovenop ligt nog wel een auto die jij zoekt.
Auto's waren soms tot 5-6 hoog opgestapeld.
Dan zelf een onderdeel verwijderen 5 hoog op zo'n stapel die soms wankelde, was niet altijd prettig!!
Gelukkig nooit iets gebeurd!!!
 
In het verleden kwam ik wel op een autosloop waar dat idd zo ging.

De olie-plug werd losgedraaid en de olie liep zo tussen de blubber.......... :X
Benzinetank werd met een flinke schroevendraaier een gat ingeslagen.
Met een trechter werd dan de rest-benzine opgevangen waar de slopers dan zelf weer een stuk mee konden gaan rijden.
Bij de sanering hebben ze flink wat kuubs zand weg moeten graven.

Sloperijen in die tijd was sowieso gevaarlijk.
Bij vraag heb je nog dit of dat onderdeel....? Altijd antwoord: Kijk zelf maar. Bovenop ligt nog wel een auto die jij zoekt.
Auto's waren soms tot 5-6 hoog opgestapeld.
Dan zelf een onderdeel verwijderen 5 hoog op zo'n stapel die soms wankelde, was niet altijd prettig!!
Gelukkig nooit iets gebeurd!!!

Klopt, toen waren de prijzen ook anders. Ik vond het altijd wel leuk om tussen de sloopauto's door te lopen en op te klauteren op zoek naar het onderdeel waar je voor kwam. En je ging vaak met meer weg als waar je voor kwam, verstralers voor op de bumpers, sportstuurtje, etc.
 
Klopt, toen waren de prijzen ook anders. Ik vond het altijd wel leuk om tussen de sloopauto's door te lopen en op te klauteren op zoek naar het onderdeel waar je voor kwam. En je ging vaak met meer weg als waar je voor kwam, verstralers voor op de bumpers, sportstuurtje, etc.

En een broekzak vol zekeringen 👍

Maar tegenwoordig met marktplaats en goedkope onderdelen kom ik voor mijn auto's nooit meer op de sloop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan