Raad nodig Kawasaki er5

Droopz

Rookie
18 jun 2019
6
1
Vraag, ben sinds een aantal weken eigenaar van een er5 uit 2006.

Vandaag nieuwe olie op gegooid en filter, bij olie eraf halen kwam er echt maar bar weinig uit.

Nieuwe olie erop etc. En stukkie rijden.
Nu gaan mijn versnellingen alles behalve lekker, en alstie in zen 1 staat wil ie zelf vooruit als ik de koppeling inhoudt... bij rijden Gooit ie hem in zijn toeren maar vooruit komen ho maar...

Voordat ik er nieuwe koppelingsplaten in ga doen (lees geld aan uit geven), wil ik de kans minimaliseren dat ook de versnellingsbak is gaan hemelen.

Wat is jullie gedachtengangen hierover?
 
:o :o :o

Welke olie heb je er ingegooid? en vooral HOEVEEL

Plaats een een plaatje van de fles jerrycan...

daarna gaan we je roasten :P

Haha liever mij toasten dan de koppelingsplaten ( al ben ik bang dat het daar te laat voor is )

Exact 3,4 L zoals op het blok stond voorgeschreven.
 

Bijlagen

  • AD15FDDD-5988-4A9D-8FBF-E43D6A70A5E9.jpeg
    AD15FDDD-5988-4A9D-8FBF-E43D6A70A5E9.jpeg
    105,7 KB · Weergaven: 11
Olie is goed. 3,4 liter klinkt mij als veel maar kan best kloppen, komt ook omdat in zo'n gigantisch blok als onder de mijne maar 2,8 gaat (in beginsel :+ )
Lijkt er op dat je niet veel verkeerd hebt gedaan.. Wat dee die voordat je olie verwisselde??
 
Olie staat na het vullen netjes bovenaan het glaasje.

Iets wat ik dacht te zien alvorens het wisselen. Maar gezien er zo bar weinig uitkwam heb ik toch echt stront in men ogen gehad denk ik.

Laatste rit voor de wissel vond ik hem al erg heet worden dus denk gewoon met te weinig olie gereden en dat men koppelingsplaten zijn verbrand (maar ruik niets).

Maar kunnen verbrande platen de pook zo vast laten slaan als je wil schakelen? Of zit de reden dan toch in de bak?

Als het alleen de platen zijn bestel ik een nieuwe set en knal er die in, maar zodra het de bak zelf ook is dan is verkopen voor de wat handigere hobbyist toch een betere keuze.
 
Hoe is de speling op je koppelingskabel? En wat is de km-stand? Zitten er valbeugels op?

Heb de koppeling (zowel bij handvat en op het blok) zo goed mogelijk afgesteld conform het grote boek van YouTube. Maar hij blijft hetzelfde euvel hebben.

Ben geen monteur ofzo maar voor
Mijn gevoel zo goed mogelijk haha
 
Maar als het de versnellingsbak zou zijn zou ik überhaupt niet kunnen schakelen toch? Al moet ik soms echt wel Stampen en de neutraal vind ie ook niet altijd
 
Klinkt als een koppelingsprobleem
Nette manier: olie aftappen, koppelingsdeksel eraf halen, diagnose stellen.
Brikmanier: motor flink schuin op de zijstandaard, schuiner dan normaal, koppelingsdeksel eraf halen diagnose stellen

Nogmaals: km-stand en valbeugels?
 
Klinkt als een koppelingsprobleem
Nette manier: olie aftappen, koppelingsdeksel eraf halen, diagnose stellen.
Brikmanier: motor flink schuin op de zijstandaard, schuiner dan normaal, koppelingsdeksel eraf halen diagnose stellen

Nogmaals: km-stand en valbeugels?

Haha kan dat zo schuin dat je de olie er niet af hoeft te halen ja?

Km stand 55 k
Geen valbeugels
 
Terug
Bovenaan Onderaan