TomTom Rider 550

Nee met tanken ga je natuurlijk niet aangeven dat er een wegopbreking is.
Dan werkt de bug juist in je voordeel daar je als purist altijd terug wil naar het punt waar je de track bent verlaten. Anders mis je immers een stuk.
 
Bij mij doet hij de Kaart update in een half uur. Vergeet niet dat dit een grote (8GB dus 64Gb => 65536 Mb ) download is die inderdaad ook over 2.4Ghz moet.
Het wordt afgeraden om alle updates tegelijk uit te voeren.

Indien Wifi uren duurt wordt een Update via USB aan een PC met MyDrive Connect aangeraden.
Dus jij hebt de grote Europa kaart erop staan. Heb nu alleen west Europa erop staan. Iets van goed 5 gig. Heel Europa inderdaad over de 8 gig. Rest van de wereld zal ik wel nooit installeren.
 
Maandag tt550 gekocht (Garmin 395 ingeruild). Vandaag de mount gemonteerd. Kaarten geïnstalleerd (ca 15min). Wat een heerlijk gebruiksvriendelijk bediening!! (Ik heb ook nog een oude urban rider dus wist hoe fijn dat was). Top !. Aan telefoon koppelen/blauwe tand etc doe ik niet.
Vrijdag naar Luxemburg!
 
Klopt. Bij mij staat standaard de west Europa kaart erop. Die moet ik eerst wissen en dan kan de Europa kaart er pas op. Ben altijd een beetje huiverig voor dat wissen
 
Maandje verder met het vervangende toestel, wederom weer een condens vlek -O-
20190616_141909.jpg
 
Heb je lang hevige regen gehad onderweg op een naked bike?

Je kunt hem drogen door hem met de USB en SD klepjes open en een keuken papiertje er om heen in droge rijst te leggen.

Maar het lijkt me verstandiger om weer contact op te nemen met TomTom voor vervaning.
 
Wel een paar buien gehad ja, op een nakedbike inderdaad. Dat is ook alweer 3 weken terug en daarna nog 2500km met droog mooi weer gereden.

Lijkt mij dat ook een nakedbike geen reden mag zijn voor vocht infiltratie..

Contact met tomtom is al gelegd, gaat weer lekker snel natuurlijk :z
 
Maandje verder met het vervangende toestel, wederom weer een condens vlek -O-
Bekijk bijlage 1403409

Frusterend, Ik had precies hetzelfde en kreeg een nieuwe en die had het ook en toen weer een nieuwe en ... ja die had het ook dus weer een nieuwe.
Die lijkt oké want ik heb inmiddels aardig wat regen gehad in Schotland op een naked bike en geen vochtplek meer te zien.

Is gewoon een ontwerp fout kan nml niet anders als het zo vaak voorkomt!
 
Volgens mij gaat het ook niet zo goed bij TomTom?
Diverse grote autofabrikanten hebben toch de samenwerking opgezegd?

Er moet gesneden en bezuinigd worden, dus ook in de helpdesk enz.
En dan tref je de ene keer toevallig een goeie medewerker die de weg weet, en iets te vaak zo'n halve die eigenlijk niets weet.
Budgetten die te laag ingezet zijn.
En dan word het weer huilie huilie.

Je voelt je behandeld als een oetlul als klant, enz.
 
Frusterend, Ik had precies hetzelfde en kreeg een nieuwe en die had het ook en toen weer een nieuwe en ... ja die had het ook dus weer een nieuwe.
Die lijkt oké want ik heb inmiddels aardig wat regen gehad in Schotland op een naked bike en geen vochtplek meer te zien.

Is gewoon een ontwerp fout kan nml niet anders als het zo vaak voorkomt!

Al aan de 4e?! Holy shit!:X

Hoe zit jij qua tijd sinds aanschaf dan?
Weet eigenlijk niet eens wat de garantie termijn officieel is en hoe tomtom daar mee omgaat in dit soort gevallen.
 
Ik schreef het zojuist ook al op het R4 forum Maar is het iemand ook al opgevallen dat de TomTom nu perfect de route weer oppakt? Nadat je door wat voor reden dan ook, van je route afwijkt en daarna weer terugkeert op de route door gewoon de aanwijzingen te blijven volgen kun je dus gewoon zonder dat je iets hoeft te doen op je TT, gewoon door blijven rijden. Ideaal. Eventuele bugs die er vorig jaar weer in zouden zitten, die je een eerst een stukje terug lieten rijden of iets dergelijks, zijn nu afwezig. Die Rider is nu een echt heel prettig werkend apparaat. Ik ben er zeer tevreden mee na de laatste paar motorweekenden.

Vandaag ook zelf getest en inderdaad een grootte verbetering. Van de acht (voornamelijk expres gereden) omleidingen werden er zeven perfect herberekend. Bij de uitzondering werden wij terwijl wij al op de weg reden waar ons track verder ging toch nog even rechts af de weg ingestuurd waar wij uit hadden moeten komen. Om vervolgens na 100m te keren. (In plaats van gewoon rechtdoor rijden.)

Maar de andere zeven keer pakte de Rider 55O netjes het vervolg van ons track op zodra wij ongeveer halverwege het punt waar wij de track konden vervolgen en het punt waar wij deze waren verlaten.

Top ik ben bij met deze bug fix.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij wel maar de Nav4 apparaten hebben nu dus andere Firmware als Nav5 waar deze voorheen dezelfde firmware hadden.
Waarbij Nav4 (Rider 4x0) nog versie 18(.202) heeft zit Nav5 (Rider 5x0) al op 19(.101)

Moeten we waarschijnlijk wachten tot versie 19 voor Nav4 uitkomt.
 
Help ik heb een tomtom 550 ik zit nu in Spanje en ze hebben op de camping een mooie route deze staat nu netjes in de downloads van mijn telefoon Maar hoe krijg ik hem in vredesnaam op mijn tomtom . Ik zie om de app mydrive niets waar ik hem van mijn telefoon kan trekken .
 
Je moet de telefoon en de TomTom eerst vriendjes laten worden dmv blue tooth.

De rest gaat dan vanzelf als je ze koppelt. Tenminste, bij mijn autonavigatie wel. (Ik neem aan dat dat hetzelfde werkt)
 
Het koppelen is al lang gebeurd en de app op telefoon ook natuurlijk.
Dus de vraag staat nog iemand die dit kan oplossen voor mij.
 
Met de laatste versie van de MyDrive App kun je geen GPX files meer importeren.
(Deze optie is er uitgesmurft)

Wat nog wel werkt is via de MyDrive Website.
Ga met Chrome naar MyDrive.tomtom.com
Negeer de melding dat er ook een app is (onderaan staat doorgaan)
Ga naar Mijn Routes -> import GPX
Login (indien nog niet gedaan)
Open (en zoek) het bestand.
Selecteer synchroniseer track naar device.

Het kan handiger zijn om desktop mode aan te zetten.
Indien het niet lukt kun je ook de MRA app proberen dit is iets eenvoudiger.

Suc6
 
Hoi Ben bedankt je hebt me uit de brand hebt geholpen , kon de route mooi downloaden.
Wel raar dat het alleen zo werkte .
 
Al aan de 4e?! Holy shit!:X

Hoe zit jij qua tijd sinds aanschaf dan?
Weet eigenlijk niet eens wat de garantie termijn officieel is en hoe tomtom daar mee omgaat in dit soort gevallen.

Binnen 7 maanden.
Ik vind de service van TT persoonlijk overigens erg goed zowel qua snelheid met vervangen van een nieuwe Rider als online hulp!
Garantie is vaak maar 1 jaar garantie maar het is Europees afgesproken dat je er 2 hebt bij producten waarvan je mag verwachten dat langer meegaan dan 2 jaar en dat lijkt me bij Rider het geval.
 
Garantie is vaak maar 1 jaar garantie maar het is Europees afgesproken dat je er 2 hebt bij producten waarvan je mag verwachten dat langer meegaan dan 2 jaar en dat lijkt me bij Rider het geval.

Garantie is 2 jaar.

Koop je een product dat na 2 jaar kapot gaat maar waar je van zou mogen verwachten dat het langer meegaat, dan heb je recht op tegemoetkoming bij een reparatie (dus zeker niet volle pond betalen). Maar.....recht hebben wil nog niet zeggen dat je recht krijgt. Vaak wordt boot afgehouden door leverancier, volhouden helpt soms
Naar rechter gaan? Nou, bezint eer ge begint, zeker als het niet om echt groot bedrag gaat.
 
Toch rommelt het bij mijn TT, bij het opstarten BT niet goed mobiel/headset niet gevonden dan weer wel.... en update flitsers ging vd week weer moeizaam en een dag erna fluitend......last vd warmte...
 
Terug
Bovenaan Onderaan