Suzuki Bandit GSF400 slaat niet aan.

Kujaku

Rookie
15 jun 2019
19
6
Ik heb iets vreemds, ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Ik heb een Suzuki Bandit 400 uit 94.
Wanneer ik de motor probeer te starten, slaat hij niet aan, hoe lang ik het ook probeer.., ik ruik dan benzine uit de uitlaat.
Als ik na de 1e startpoging 5 a 10 min. wacht, is het tikkie en lopen.
Ik heb de carburateurs zeer grondig gereinigd, het zijstandaard relais overbrugt, alle elec componenten doorgemeten, bobines, signaalopnemer, diode, nieuwe bougies, nieuwe accu, nieuwe accukabels..
Ik weet het echt niet meer...
Als de motor eenmaal gelopen heeft, blijft hij na een korte stop, altijd weer perfect aanslaan..
Maar de volgende dag begint het verhaal weer opnieuw...
 
De werking van de choke is correct, hij gaat rijker lopen bij het gebruik ervan..
Tijdens de 2e startpoging gebruik ik overigens nooit de choke, dit is ook echt niet nodig..
 
Ik heb de motor zo'n 6 maanden, ik heb hem gekocht met dit gebrek, ik dacht dat doe ik wel ff.....
De oude benzine is eruit, eerst 5 liter nieuwe benzine met een toevoeging voor carburateur reiniging, daarna volle tank schone verse benzine...
 
Manz, zal jij nou het probleem gevonden hebben...??

Ik denk niet dat ik de CDI intern warm genoeg krijg met een fohn..
Misschien kan ik wel eens een nacht het contact aan laten staan..??

Laten repareren is ook weer een hoop geld....
Zeker als ik het niet 100% zeker weet..
 
Als je benzine ruikt ,benzinekraan dicht, gashandvat helemaal open en proberen te starten. Waarschijnlijk lekkende vlotternaalden. Bij een warme motor zou die overtollige brandstof nog kunnen verdampen.
 
Ja duhhh, Carburateurs zijn voledig uit elkaar geweest en met perslucht gereinigd, tevens kanaaltjes ingespoten met losse reiniger, daarnaast ook de brandstof vernieuwd en daar reiniger aan toegevoegd..
 
Vlotter niveau wel gecontroleerd? Kan zijn dat de carb bowls tot de rond vol zitten en hij verzuipt.
Makkelijk te controleren door een buisje er aan te doen en deze omhoog te buigen naast de carb, dan het schroefje open doen.
Of even s'ochtends kijken hoeveel er uit komt, en dan vergelijken met hoeveelheid nadat hij gelopen heeft.
 
Draai je bij een start (koud of warm, 1e of zoveelste start) aan het gashendel? Zo ja, is er dan een effect op het darten merkbaar.
Wel een voorafgaand aan een koude start de bougies eruit gehaald en aan massa gelegd? Oftewel, is er wel een vonk bij een koude start.
 
Allemaal leuk een aardig maar ik lees nergens of de bougies vonken?
Dat is een goeie..
In het begin heb ik uiteraard gekeken naar een vonk, die was er niet..!, toen ik het daarna nog een keer probeerde sloeg hij aan,
dus heb ik er verder nooit naar gekeken..., nu met bovenstaande antwoorden, is het verstandig om dit weer eens nader te bekijken..
 
Vlotter niveau wel gecontroleerd? Kan zijn dat de carb bowls tot de rond vol zitten en hij verzuipt.
Makkelijk te controleren door een buisje er aan te doen en deze omhoog te buigen naast de carb, dan het schroefje open doen.
Of even s'ochtends kijken hoeveel er uit komt, en dan vergelijken met hoeveelheid nadat hij gelopen heeft.
Vlotterniveau gecontroleerd naar de waardes vanuit het WPL handboek, de manier die jij aangeeft kan ik nog wel eens doen... Ik heb ooit wel in een slang opgemeten wat er na een dag stilstand uitkwam, maar eigenlijk nooit direct na het rijden..
 
Draai je bij een start (koud of warm, 1e of zoveelste start) aan het gashendel? Zo ja, is er dan een effect op het darten merkbaar.
Wel een voorafgaand aan een koude start de bougies eruit gehaald en aan massa gelegd? Oftewel, is er wel een vonk bij een koude start.
Bij de koude start heb ik de gashendel in alle standen geprobeerd, al heeft het volgens mij geen zin daar het een CV carburateur betreft..

Bougies controleren heb ik in het begin wel gedaan, hij vonkte toen niet,
maar omdat hij de tweede start wel gewoon aanslaat ging ik ervanuit dat het electrische cirquit wel OK was..
 
Terug
Bovenaan Onderaan