Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Heren/Dames Suzuki aanbidders,
Ik zit met een vraag over de carburateurs van een gsx550ef.
Het zijn van die rare dubbele dingen.
Vraag 1 is welke slang wasr op hoort en vraag 2 is hoe werken die dingen eigenlijk ivm de benzine toevoer.
Foto's:

1392492


1392493
 
Laatst bewerkt:
Ik gok bij de laatste foto dat het op de linker carburateur zit (op de motor rechts als het gemonteerd is)
De dikke voor de brandstof toevoer en de dunne voor de vacuum van de kraan,

Maar het geval is dat de rechter carburateur overloopt en de linker niets krijgt lijkt het. Hoe werkt dit....ding?
 
Iemand eventueel interesse in losse onderdelen van een GS550?

Ik kreeg namelijk de vraag of ik de tank en uitlaat los wil verkopen. En het bedrag wat ze noemen staat me wel aan.
 
Laatst bewerkt:
Zo.....de Gs is verkocht! Ging sneller dan verwacht. Er kwam vanavond iemand voor de uitlaat en die kwam met een aanhanger. Bleek dus dat hij weer een vriend had meegenomen die wel interesse had in de rest.
 
Een paar gsx'en 1100 E en ESD waar ik nog meerij.
Het is een uitstervende klasse. De postclassics (tot 1991) zijn veel talrijker en uiteraard ook sneller.
Voor jullie selecteer ik onze gsx en een paar anderen die meededen.
 

Bijlagen

  • IMG_0976.JPG
    IMG_0976.JPG
    174,2 KB · Weergaven: 13
  • IMG_0787.JPG
    IMG_0787.JPG
    129,3 KB · Weergaven: 13
  • IMG_0715.JPG
    IMG_0715.JPG
    137,9 KB · Weergaven: 13
Heb je geen last van de ontstekingsdeksel die op de grond komt in bochten? Ik heb er al 2 doorgesleten met op straat rijden, met knie aan de grond en met zwaardere voorvorkveren....
 
Zeker en vast dat schuren. Het grote nadeel van die blokken. Heb reeds te vaak een zijstap gezet. Zeer vies gevoel. Zeker op Chimay waar je tussen rails rijdt.
In het begin let je er op en hang je er goed naast en zet je de knie goed ver en diep, maar met het verstrijken van de uren word je moe en beweeg je niet meer zo goed op de motor om krachten te sparen en krijg je dan plots een wake -up call. Minstens 2x per wedstrijd in droge omstandigheden.
Hier een goede foto waar het weer niet te lang gaat duren of we gaan met de deksels schuren.Met een zijsprong of een komma als gevolg. :Y*O*

De handige techniekers onder ons die verzetten heel de alternator. Ik heb er foto's van maar vind ze niet direct terug.
2014-05-17%200371%20Mettet%20(4%20H%20Liège%20Classic%201)[2].jpg
 
Laatst bewerkt:
Omdat we maximaal 41mm vorken mogen hebben en de oude gsxr 750 en 1100 vorken te kort zijn, zitten we dit jaar te experimenteren met yamaha tdm 850 vorken die langer zijn.
Voorkant zetten we wat hoger om meer grondspeling te krijgen.
Maar ze buigen bij het remmen. Bij het gedoseerd rem lossen tijdens het insteken schiet de vork toch te fel terug naar voor om in zijn initiële rechte positie te komen en heb je een onrustige motor tot gevolg.
Dit jaar hebben we enkel nog maar in het nat gereden en hebben we nog geen goede conclusies kunnen trekken.
 
Hier een foto van één van de snelste gsx1100 ter wereld.
Ja ter wereld.
In de endurance discipline.

In de sprint en de 1/4 drag zullen er wel nog snellere zijn, maar in de lange afstand is dit wereldklasse.

Vorig jaar nam ik deel aan de 4h classic endurance europees kampioenschap in Oschersleben.
Het was het weekend waar ook de WEC (world endurance championship) van de moderne motoren meededen voor de 8h van Oshersleben.
Die rijden een heel kampioenschap zoals de 8h van Oshersleben , de 8h van Suzuka, de 24h van Le mans, bol d'or,...

Wel, deze "klassieke" gsx 1100 reed snel genoeg om gekwalificeerd te geraken bij de moderne. Weliswaar op 1 van de 3 laatste plaatsen, maar wel met 18" velgen en straatbanden!!!!!!!! :Y:Y:Y (let ook op de eenvoudige remmen !)
De piloten die daarop rijden zijn dan ook niet min.
Maar de motor rijdt maar 50% van de races uit. Of een valpartij of er gaat iets stuk.
Door het torenhoge vermogen hadden ze last van gescheurde carters omdat het blok in het frame zo hard torste onder het zware vermogen dat er vanalles stuk ging.
Sinds ze de motor met meer flex hebben opgehangen gaat het beter, maar ten koste van de wegligging.






19667610[1].jpg
Suzuki-GSX-1166-Belgium-Team-Force (1).jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat ze vroeger vaak deden was de deksels al voorschuinen en een dik stuk alu plaat er in lassen.
Win je wat bodemvrijheid mee en de deksels slijten niet zo snel door. Ook kunnen ze beter glijden ipv happen in het asfalt.
 
Hier een foto van één van de snelste gsx1100 ter wereld.
Ja ter wereld.
In de endurance discipline.

In de sprint en de 1/4 drag zullen er wel nog snellere zijn, maar in de lange afstand is dit wereldklasse.

Vorig jaar nam ik deel aan de 4h classic endurance europees kampioenschap in Oschersleben.
Het was het weekend waar ook de WEC (world endurance championship) van de moderne motoren meededen voor de 8h van Oshersleben.
Die rijden een heel kampioenschap zoals de 8h van Oshersleben , de 8h van Suzuka, de 24h van Le mans, bol d'or,...

Wel, deze "klassieke" gsx 1100 reed snel genoeg om gekwalificeerd te geraken bij de moderne. Weliswaar op 1 van de 3 laatste plaatsen, maar wel met 18" velgen en straatbanden!!!!!!!! :Y:Y:Y (let ook op de eenvoudige remmen !)
De piloten die daarop rijden zijn dan ook niet min.
Maar de motor rijdt maar 50% van de races uit. Of een valpartij of er gaat iets stuk.
Door het torenhoge vermogen hadden ze last van gescheurde carters omdat het blok in het frame zo hard torste onder het zware vermogen dat er vanalles stuk ging.
Sinds ze de motor met meer flex hebben opgehangen gaat het beter, maar ten koste van de wegligging.






Bekijk bijlage 1402064Bekijk bijlage 1402060
Mooie fiets van Team Force! Hoop dat ze dit jaar op Spa ook weer mee rijden :)
 
Wat ze vroeger vaak deden was de deksels al voorschuinen en een dik stuk alu plaat er in lassen.
Win je wat bodemvrijheid mee en de deksels slijten niet zo snel door. Ook kunnen ze beter glijden ipv happen in het asfalt.
Dat heb ik nu ook aan de ontsteking kant. Gewoon met de slijptol afgeschuind en dicht geplakt. In bochten naar links moet ik meer oppassen.
 
De koelman hier op mf ff vragen die hebben op hun xr replica ook een dynamo gebouwd aangedreven door de uitgaande versnellingsbak as
 
Heeft er iemand interesse in een niet afgebouwd caferacerproject op basis van een GSX 1100E uit 1980/81? Rearschakelset en mooie clipons....
 
@djagia ik misschien wel. Hangt er van af wat het precies is en hoever het uit elkaar ligt of al in elkaar zit. En natuurlijk wat het moet kosten. Echte hollander he _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan