Benzinebestendige kit

adrinalino

MF'er
16 jun 2015
157
6
Eernewoude
Halo allemaal, ik heb jullie hulp nodig.
Om de inhoud van m'n tank te vergroten heb ik een aluminium tank gemaakt die bovenop m'n normale tank past. 20190607_172715.jpg
Deze tank had ik met een 4 cm dikke strip op mn tank geplakt. Dit ging ongeveer 3 maanden goed totdat ie vandaag begon te lekken. De kit was helemaal zacht geworden. Het leek wel eiwit. De kit die ik gebruikt had was Polymax high tack.
Omdat het systeem zo goed werkte wil ik het nog wel een keer proberen maar dan met een kit die wel bestand is tegen benzine. Wie kent zo'n kit?
Alvast bedankt. Hoi, Aad.20190607_173224.jpg
 
Ik zat zelf te denken aan een "kunstof" tank voor in mijn NC750X tank.... die met een slang naar de originele tank loopt...

De originele tank zou ik de dop van moeten aanpassen zodat er een dop op zit die volledig afsluit met alleen een opening voor een slangetje die naar de frunk-tank loopt...
Dan zou ik de gewone tank ook evt. kunnen vullen vanuit de frunk...

Maar toen heb ik het idee maar in de vriezer gezet en er niet meer uit gehaald.

--edit: voor adrinalino, zoals eerder in de reacties gemeld: waarom niet een "slurf" aan je expansie tank die "pas klaar" in de originele vul-opening gaat.
 
Hoe goed dicht je het ook krijgt met de juiste kit, het blijft een feit dat het er gewoon niet uit ziet. Waarom wil je zoveel benzine mee kunnen nemen?
Ik was altijd wel blij dat ik na 15 liter benzine even mijn benen kon strekken tijdens het tanken.
 
Met de juiste kit zie ik met de dichtheid geen probleem
Ik vraag me alleen af, kiep de motor met volle tank niet over z’n jiffy
En zal ook geen bochtenpikker zijn :+
 
Hoe goed dicht je het ook krijgt met de juiste kit, het blijft een feit dat het er gewoon niet uit ziet. Waarom wil je zoveel benzine mee kunnen nemen?
Ik was altijd wel blij dat ik na 15 liter benzine even mijn benen kon strekken tijdens het tanken.
Als je ziet dat fabrikanten ook wel rekening houden met de wens grotere afstanden af te kunnen leggen kan je een Tenere ook niet direct een schoonheidsprijs geven
 
Domme opmerking, Is die 747 waar je mee op vakantie gaat ook inmekaar geknoeid dan? De auto waar je in zit is grootdeels gelijmd

Sommigen wéten niet van technische mogelijkheden en dan is alles waar ze nooit van gehoord hebben meteen maar broddelwerk. Ik baseer mijn beweringen op ervaring en alle domme, domme antwoorden zijn gebaseerd op assumpties....


Het verschil is dat de mensen die een Boeing in elkaar zetten weten wat ze doen, dat is nogal belangrijk bij kitverbindingen.
Zoals ik het zie heeft de ts de lak van de originele tank laten zitten, dan kun je nog zulke goede kit hebben, dicht word het nooit.
 
Domme opmerking

je mag nu zelf stilaan stoppen met domme constructies te verdedigen ...

ik ben er zeker van dat bij Boeing beide delen perfect dezelfde vorm hebben, en niet aan mekaar "gekit" worden maar gewoon gelijmd, wat iets heel anders is.
deze beide tanks zijn als het ware met een "bijna benzine bestendige"-"constructie-foam"-achtige manier half-en-half aan mekaar geplakt waarbij de grote verschillen in pasvlakken opgevuld zijn.

Ik wil wel eens zien wat er gebeurt bij een ongeval. Het is niet dat het 2 tanken boven mekaar zijn hè. nee, de dop van de onderste is weg. als de bovenste los komt vliegt de benzine in het rond ... gewoon wat los komen, hij moet er daarvoor niet eens helemaal af ...

heb al veel idiote dingen gezien, maar dit ... nogmaals : 8)7
 
aan mekaar "gekit" worden maar gewoon gelijmd

Gaan we dit nou doen? Is dat wat je wil??? Is Bison Kit geen lijm?? Ga je nou de oude constructie af zitten kraken terwijl hij om iets nieuws vraagt? Had ik al niet gezegd dat dit niet loslaat? Dat de bodem uit de bovenste tank getrokken wordt als je er geweld op toepast??

Als ik heel zacht tegen een teddybeer aan rij en ik leg mijn motor neer ligt er ook binnen de kortste keren een plas benzine onder, zonder dat de tank lekraakt... Een ongeval is in alle gevallen desastreus, recht evenredig met de impact

Hypotheses en assumpties :r

:t
 
Laatst bewerkt:
je mag nu zelf stilaan stoppen met domme constructies te verdedigen ...

ik ben er zeker van dat bij Boeing beide delen perfect dezelfde vorm hebben, en niet aan mekaar "gekit" worden maar gewoon gelijmd, wat iets heel anders is.
deze beide tanks zijn als het ware met een "bijna benzine bestendige"-"constructie-foam"-achtige manier half-en-half aan mekaar geplakt waarbij de grote verschillen in pasvlakken opgevuld zijn.

Ik wil wel eens zien wat er gebeurt bij een ongeval. Het is niet dat het 2 tanken boven mekaar zijn hè. nee, de dop van de onderste is weg. als de bovenste los komt vliegt de benzine in het rond ... gewoon wat los komen, hij moet er daarvoor niet eens helemaal af ...

heb al veel idiote dingen gezien, maar dit ... nogmaals : 8)7

Ach een beetje aanklooien is niks mis mee, dezen ze bij Boeing ook
1399894

Uiteindelijk werd het nog wat met een likkie verf.

1399898


Maar die tank....
Misschien kan je in het politietopic vragen of je hierdoor het risico op een wok-melding loopt?
Zelf heb ik een externe achtertank waar uitdrukkelijk "not streetlegal" op staat.
 
Domme opmerking, Is die 747 waar je mee op vakantie gaat ook inmekaar geknoeid dan? De auto waar je in zit is grootdeels gelijmd

Sommigen wéten niet van technische mogelijkheden en dan is alles waar ze nooit van gehoord hebben meteen maar broddelwerk. Ik baseer mijn beweringen op ervaring en alle domme, domme antwoorden zijn gebaseerd op assumpties....

ja,...weten we wel ,.....ik heb 't proces en controle destijds allemaal wel 'ns gezien bij Fokker
 
Tis niet geheel mijn ding.
Een overweging om het eraf vallen tegen te gaan is om de tank met iets( snelsluiting, spanbanden whatever) vast te zetten. Dan is de kit er niet om de krachten op te vangen.
 

FMS1044 googelen daar plakken ze hele vliegtuigtanks mee anelkaar en gaat niet meer los, en 13 G haal je niet

Is een Milspec, FMS staat voor Fighter Material Specification 1044

Je hebt niks van mij O-)
BMS5-45 a.k.a. Proseal 1776 (Boeing Material Specification)

Ik weet ook niks ;)
 
Grappen en grollen over prutswerk van atoombom-vrije metaal-verbindingen dmv "kliek-met-saus" en "andersoortige plaksels" zijn wel leuk natuurlijk , maar :

Wat is er nou bijv. mis aan een methode om een tank te delen , en deze te vergroten met netjes op maat gemaakt plaatmateriaal en dat gewoon netjes met autogeen-lasapparatuur te gaan hardsolderen met messing en borax ?

( of desnoods een hele nieuwe tank uit de aftermarket of de sloop aan te schaffen , en deze op de laatst genoemde wijze vermaken/aanpassen voor montage ? )

:)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het te maken heeft met de frequentie waarmee iemand off-topic gaat, Rob.
Ik heb er zo'n moeite mee... :) doe echt me best :P maar ik laat me gauw meeslepen... Als ik het voortouw niet neem... Voor mij hoeft het ook niet zo strak.

Grappen en grollen over prutswerk van atoombom-vrije metaal-verbindingen dmv "kliek-met-saus" en "andersoortige plaksels" zijn wel leuk natuurlijk , maar :

Wat is er nou bijv. mis aan een methode om een tank te delen , en deze te vergroten met netjes op maat gemaakt plaatmateriaal en dat gewoon netjes met autogeen-lasapparatuur te gaan hardsolderen met messing en borax ?

( of desnoods een hele nieuwe tank uit de aftermarket of de sloop aan te schaffen , en deze op de laatst genoemde wijze vermaken/aanpassen voor montage ? )

:)

Dat zou natuurlijk helemaal het summum der techniek zijn maar ik denk dat TS wat feiten tegen elkaar wegstreept en dan op plak en fröbelwerk uitkomt. Ik weet dat dragende verbindingen van een een halve inch 13G aankunnen en dat dus deze tank makkelijk gelijmd kan worden.
Ik heb trouwens met ditzelfde spul de bevestigingsbracket van mijn RD tank, die met punt of rolnaadlassen vastzat en finaal afbrak vastgelijmd en dat is ook een dragend deel, die zit als sinds 1990 vast. Als een huis. Toe er later een gaatje in rotte, precies op het onderste punt heb ik dat gerepareerd met gewone Bison 2K epoxy lijm, ook al een jaar probleemloos dicht.
@Janbros
Op deze reparatiewerzaamheden heb ik dus nooit meer lekkage gehad, wel op de originele pleuriszooi die die jappen afleveren, wat is er dan gevaarlijk, die originele troep of inventief broddelweerk :W 2 keer een niet te stoppen benzinelekkage zonder ongeval of wat dan ook, door originele rotzooi maar nog nooit lekkage op lijm en broddelwerk...

Laamaar, ik hoef geen antwoord
 
Laatst bewerkt:
Gewoon doen wat jou het beste past. Ik ben wel benieuwd welke kit daadwerkelijk z’n ding gaat doen. Krijg je de onderste tank een beetje fatsoenlijk vol nu je als het ware een zandloper hebt gecreëerd?
De ergernis van een kleine tank kan ik me voorstellen. Onder m’n bus kon geen grotere tank dan 75ltr en soms sta je dagelijks aan de pomp omdat je niet 2 x 350km uit een tank kan halen. Een extra 30-40-50ltr tank ergens zou erg prettig zijn. Please keep us posted
 
I.g.v. een politie-controle in Duitsland mag je alvast geen centimeter meer doorrijden als zulk gevaarlijk geknoei wordt opgemerkt .
( dit gebeurt bijv. al als ze zien dat je "fancy" AFTERMARKET remhendels hebt gemonteerd .)
 
Terug
Bovenaan Onderaan