Burnen ging mis help !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

amg

Rookie
4 jun 2019
4
22
Hallo leden,

Afgelopen zondag ben ik gaan burnen en het ging goed maar na een tijd kon ik niet meer weg rijden.
Want hij pakte me koppeling niet, na een half uur te laten afkoelen ( Want koppeling voelde bloed heet aan).
Nog een keer geprobeerd maar weer kon ik niet verder rijden !

Wat denken jullie wat het kan zijn ?

Zelf denk ik eventueel aan me koppelingsplaten.


Alvast erg bedankt !!!!
 
1398630
 
De bedoeling van de koppeling is dat hij een verbinding tot stand brengt tussen de motor en de versnellingbak en de koppeling moet je vooral niet met hoog toeren en hevig slippend gebruiken. Met weinig toeren zo snel mogelijk helemaal los en dan gas er op.

Zo zag ik een bokkum met een Corvette Stingray een burnout plegen, er kwam ook een heleboel rook onder de auto vandaan, maar dat stonk niet naar rubber. En als je dan mazzel hebt ben je aan een nieuwe plaat toe, een nieuwe drukgroep en een nieuw vliegwiel. Dure sport dat outburnen.
 
Wat is nu weer een halve vloeibare koppeling?? En de natte koppeling is niet de enige reden van de (tov auto) kortere verversingstermijn. Vergeet de werking van de tandwielen in de versnellingsbak ook niet (tussen de tandwielen worden de lange molekuulketens gekraakt).
 
Wat is nu weer een halve vloeibare koppeling?? En de natte koppeling is niet de enige reden van de (tov auto) kortere verversingstermijn. Vergeet de werking van de tandwielen in de versnellingsbak ook niet (tussen de tandwielen worden de lange molekuulketens gekraakt).
Bij normaal gebruik waarschijnlijk wel, maar nu even in de context van dit topic:

Als iemand in vijf minuten tijd een compleet pak frictieplaten affakkelt kun je er gerust van uit gaan dat er een heleboel "dode" koppelingsplaat door die olie dobbert en er heel weinig tandwielen van invloed zijn geweest.
 
Laatst bewerkt:
Een mooie quote: meten is weten. Op afstand een diagnose stellen is niet te doen (ook al lijkt het probleem hier erg voor de hand liggend)

Waarom kijk je niet gewoon wat er loos is. Motor schuin of olie aflaten en deksel verwijderen. Heb je gelijk zicht op de koppeling. Heb je dan nog vragen stel ze dan hier gerust. Echter als je dit niet aandurft gelijk wegbrengen naar de dealer
 
De bedoeling van de koppeling is dat hij een verbinding tot stand brengt tussen de motor en de versnellingbak en de koppeling moet je vooral niet met hoog toeren en hevig slippend gebruiken. Met weinig toeren zo snel mogelijk helemaal los en dan gas er op.
Hoe hoog schat je 'm in?

Maarrehh, @amg bestel er ook stalen platen bij, dan hoef je m maar 1 keer open te maken, verse olie, vers filter... misschien zitten er nog rubberringen tussen de platen, alles vernieuwen, imitatie is goed en kost geen drol.

En doen zoals Han S zegt he...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan