KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Lijkt me geen officiële KTM dealer.... Accepteert KTM dat bij garantie?

Is geen officieële KTM dealer nee. Hij heeft echter geregeld dat hij de beurt kan afmelden via dealer.net via zijn eigen connecties. Dus ja garantie blijft intact.
 
Verschil tussen het jaar 2018 en 2019:
1. Andere knop voor het verstellen van het windscherm
2.Kleurstelling

Verder zijn beide jaargangen exact identiek aan elkaar.
Persoonlijk zou ik voor een overjarig model gaan uit 2018 met een flinke korting.
2e hands zelf motor verkopen is echt drama heb ik begrepen alhoewel de MT10 een gewilde motor is zou ik hem toch eerder inruilen, stuk minder gedoe.

Investering die de moeite waard is: comfort zadel, het standaard zadel is wat hard. Zoek je echt een nieuwe of mogen er ook wat kilometers op staan?

Zoals met de meeste dingen in het leven zijn er positieve en negatieve ervaringen.
Ik verkocht mijn vorige motor binnen een week voor een beduidend hoger bedrag dan inruil.
Zijn vast ook mensen met horror-verhalen.
Over het algemeen; eerlijke fiets, eerlijk verhaal en eerlijke prijs : dan kost het beetje moeite, maar kan ook aardig wat geld opleveren.
 
en om het nog even moeilijker te maken. de ktm 1090 zit ook nog in mijn hoofd. Wat is hiervan het verschil tussen de 2018/2019. Alvast bedankt.
 
Hallo,
Ik sta op het punt om mijn yamaha mt10 in te ruilen voor een KTM 1290 SAS 2018/2019. Wat is het verschil tussen de 2 bouwjaren?
In eerste instantie was ik in de markt voor de kawasaki versys1000se, maar gezien het geringe extra prijs was ik toch bang dat ik de pk`s van de mt10 zou gaan missen. Reden van wegdoen van de yamaha mt10 is dat mijn vrouw het nu ook leuk vind om mee te gaan op de motor. En ik hoef jullie niet te vertellen dat het wat minder zit op de mt10 :-) . Ik heb de mt10 op marktplaats staan, maar kan hem ook inruilen. Kan ik nog iets van korting bedingen zonder inruil?

Ik zou idd ook eens bij Molenaar gaan kijken die heeft nog wel wat 2018 modellen staan. Ik loop er al jaren en bijn altijd zeer tevreden over de service en vakmanschap. Werkt ook een heel goede KTM monteur. En op de stelknoppen van het ruitje na zijn er geen verschillen in 2018/2019 modellen. En die knoppen kosten een paar tientjes meen ik.
 
Of je moet de nieuwe mat/oranje kleur erg mooi vinden, dan moet je dus gewoon een 2019 model hebben... zoals ik :]
 
Even een vraag heeft iemand al verschillende ruitjes geprobeerd ik heb de orginele op mijn 1090R zitten de verhoogde versie.
Ik ben 188 lang en merk als ik iets door mijn rug zak ,het een stuk beter is uit de wind.
Draag een klaphelm en heb hem altijd open staan.
Ik zat te denken aan een MRA vario screen zijn die dingen allemaal het zelfde en helpt dat.
 
Dag allen! Na een paar zeer geslaagde proefritten heb ik gisteren een 1190 adventure aangeschaft!*O*

Ik zal me waarschijnlijk wel wat vaker laten zien hier, ik heb meestal moeite om een motor standaard te laten :+

Wellicht dat jullie hier wat tips voor hebben; ik wil graag de passagiers handvatten verwijderen en er moet een topcase op voor de laptop. Nu zie ik dat er spacers te koop zijn om de handvatten weg te laten, maar ik weet nog niet zeker of een aftermarket topkoffer op de achterplaat te monteren is? Ik zat aan givi te denken omdat ik daar al een koffer van heb liggen. De originele KTM koffer leek me wat klein voor een flinke laptop namelijk...
 
Komende woensdag mag ik deze "fiets" de mijne noemen:

ktm.jpg

Mijn 5e motor, maar mijn eerste V-Twin, en eerste KTM ;)
 
misschien een rare vraag maar waarom wil je er een andere maat op doen als je deze vraag nog niet beantwoord hebt? Kleine kans dat het positieve effecten zal hebben
 
misschien een rare vraag maar waarom wil je er een andere maat op doen als je deze vraag nog niet beantwoord hebt? Kleine kans dat het positieve effecten zal hebben
Dag
Ik dacht misschien dat ik daar meer grip zou bij hebben omdat ik achteraan een tandwiel met 45 tanden heb gezet en nu veel beter rijdt in de hogere versnellingen.
Kan nu 75km/u in 6de versnellingen rijden zonder bokken,maar als ik doortrek de tractiecontrole tot in 4de versnelling tussenkomt.
 
denk niet dat dat de extra grip gaat bieden die je zoekt, een goede sportband zeker wel. Ik zou ze in de juiste maat kopen zodat de stuureigenschappen niet worden aangetast. Een bredere band op een smalle velg betekent niet dat het contactoppervlak groter wordt. Welke banden heb je er nu onder?
 
denk niet dat dat de extra grip gaat bieden die je zoekt, een goede sportband zeker wel. Ik zou ze in de juiste maat kopen zodat de stuureigenschappen niet worden aangetast. Een bredere band op een smalle velg betekent niet dat het contactoppervlak groter wordt. Welke banden heb je er nu onder?
Dat is waar bij bredere banden gaat hij waarschijnlijk minder vlot sturen.De standaard banden heb ik er nu nog op de Metzeler Tourance Next.
Een collega van mij heeft een 1190 en die velgen zijn blijkbaar even breed als van de 1090 en daar liggen standaard wel 120 en 170 op.
Hij heeft wel de conti trial attack 2 erop liggen misschien zoals je zegt eens een andere banden proberen als mijn versleten zijn
 
Dat is waar bij bredere banden gaat hij waarschijnlijk minder vlot sturen.De standaard banden heb ik er nu nog op de Metzeler Tourance Next.
Een collega van mij heeft een 1190 en die velgen zijn blijkbaar even breed als van de 1090 en daar liggen standaard wel 120 en 170 op.
Hij heeft wel de conti trial attack 2 erop liggen misschien zoals je zegt eens een andere banden proberen als mijn versleten zijn

Inmiddels zijn de Conti Trail Attack 3 ook uit echt topbanden heb ze zelf eronder liggen.
Als je echt aleen maar op de weg rijdt dan is de Conti Road Attack 3 echt een topper.
 
hmm, zou ik apart vinden maar wie weet, kan zo even niet de velgbreedte van de 1090 vinden, de 1190 heeft 3,5x19 en 5x17
 
Inmiddels zijn de Conti Trail Attack 3 ook uit echt topbanden heb ze zelf eronder liggen.
Als je echt aleen maar op de weg rijdt dan is de Conti Road Attack 3 echt een topper.
Vraag me af waarom iemand KTM kiest om dan 75 in de zesde versnelling te gaan rijden. Dat "Ready to race" lijkt me dan niet echt van toepassing meer. O-)
Tis niet altijd race hee ready altijd .
 
Terug
Bovenaan Onderaan