KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Heren wat is nu een goede verkoop prijs voor een 2013 Ktm Smt met 23000km op de klok. Vorig jaar beurt gehad met de kleppen. Bandjes 60% en koffersetje erbij met groot topkoffer. En Akra's natuurlijk.
Zat aan een vraagprijs rond de 8500 te denken. Is dat redelijk.
Of akra's eraf en originele erop en evt inruilen.
De mijne, ook 2013 met akra en koffers, 18K, ingeruild voor 9000. Had ook net grote beurt gehad.
 
IMG_1821.JPGIMG_1822.JPGIMG_1820.JPGIMG_1819.JPGIMG_1818.JPGIMG_1817.JPG

Ik heb een gereedschapset en een tanktas te koop; zie afbeeldingen. Bij de tanktas zit ook nog een regenhoes (niet op de foto). Bij interesse graag PM.
 
In geruild bij dealer op en nieuwe?
Ja. Het is een beetje lastig te bepalen wat ze nou echt voor je SMT geven in mijn geval: of je krijgt meer korting op je nieuwe motor en/of accessoires, of je krijgt een hogere inruil. In mijn geval gaat het me om het bedrag wat ik onder aan de streep moet bijbetalen.
 
Ja. Het is een beetje lastig te bepalen wat ze nou echt voor je SMT geven in mijn geval: of je krijgt meer korting op je nieuwe motor en/of accessoires, of je krijgt een hogere inruil. In mijn geval gaat het me om het bedrag wat ik onder aan de streep moet bijbetalen.
Wat heb je gekocht dan. Een adventure of 790
 
Goedemorgen,

Ik ga morgen proefrijden op de 790 Duke. Nu is mijn vraag heeft er iemand hier ervaring met lange stukken snelweg op de 790 Duke?
Wil er ook regelmatig mee naar Duitsland en Oostenrijk. Is toch ruim 1000 km.
Ben zelf 1.80. Nu rij ik nog op de SMT.
Ben dus benieuwd of ik er op vooruit ga of dat de 790 leuk is voor de korte ritjes.

greetz, richard
 
Goedemorgen,

Ik ga morgen proefrijden op de 790 Duke. Nu is mijn vraag heeft er iemand hier ervaring met lange stukken snelweg op de 790 Duke?
Wil er ook regelmatig mee naar Duitsland en Oostenrijk. Is toch ruim 1000 km.
Ben zelf 1.80. Nu rij ik nog op de SMT.
Ben dus benieuwd of ik er op vooruit ga of dat de 790 leuk is voor de korte ritjes.

greetz, richard
Maak een proefrit van 400km, dan weet je het.
 
Je zit rechtop, groot windscherm. Dat hou je gewoon langer uit.

Tenzij je dat helemaal niet zo lekker vind natuurlijk :P Maar kwa zitpositie zou ik het uren kunnen volhouden op de 790Adv...echter niet kwa turbulentie, daar wordt ik knettergek van, geef mij maar de eerlijke lucht op een 790Duke.
En de SMT is beter geschikt voor lange afstanden, maar ik heb al een paar dagroutes van zo'n 500km gedaan met de 790Duke en dat gaat prima. De zitpositie is gewoon lekker ruim (ben 1.78) voor een sportieve naked.
 
Tenzij je dat helemaal niet zo lekker vind natuurlijk :P Maar kwa zitpositie zou ik het uren kunnen volhouden op de 790Adv...echter niet kwa turbulentie, daar wordt ik knettergek van, geef mij maar de eerlijke lucht op een 790Duke.
En de SMT is beter geschikt voor lange afstanden, maar ik heb al een paar dagroutes van zo'n 500km gedaan met de 790Duke en dat gaat prima. De zitpositie is gewoon lekker ruim (ben 1.78) voor een sportieve naked.

Ach ja...ook jij wordt ouder...500km is genoeg dan...😂
 
Tenzij je dat helemaal niet zo lekker vind natuurlijk :P Maar kwa zitpositie zou ik het uren kunnen volhouden op de 790Adv...echter niet kwa turbulentie, daar wordt ik knettergek van, geef mij maar de eerlijke lucht op een 790Duke.
:^

Helemaal mee eens, schone lucht mag lekker aan m'n nek en armen trekken. Ik word veel moeier (?) van die herrie en dat gerammel om m'n hoofd :)


Beetje jammer dat er bij de 950 Adventure niet echt een optie is om de turbulentie te vermijden... enige nadeel aan het ding.
 
Die 950's zijn nog erger, daar ontstaat een vacuüm achter die ruit. Ik droeg destijds toen ik een 950S had, zo'n Schuberth S1 en had constant last van mijn nek. Ben later mijn oude Shoei XCeed Nori Abe replica gaan gebruiken en daarmee werd het beter, maar nooit ideaal. Dan liever met mijn kop gewoon in de wind.
 
Ik moet het nog eens klaar zonder ruit proberen, en de ruit met spacers monteren (laminar flow creëren). Ingekort is ie al. Maar goed, first, things first.

Vorige week wilde ik nog even de koppeling controleren, want die hapte bij koud blok. Dat gebeurt vaker, dan is de veerring in de eerste stalen schijf geslepen dus moet je even de stalen schijf uitwisselen met een ander. Zo gezegd, zo gedaan maar er was geen ingeslepen stalen schijf te bekennen B|. Dus de koppeling maar weer dichtmaken en naar andere theoriën op zoek, draai ik de veren weer op hun plek...

DB0EF958-0A43-4576-A310-1ED6B8BA9B80.jpeg


KAK.

Dat wordt dus een nieuwe koppelingsbooster a 270 euro, je kunt niet even die busjes vervangen oid (althans, kan wel maar levert KTM niet los), ik heb geprobeerd hem uit te draaien en er een moertje op te lassen maar dat wilde allemaal niet... Welbeschouwd is het ook wel prima, want de loopvlakken van de booster zijn niet meer in nieuwstaat, dat zou achteraf gezien best eens wat met het happen van doen kunnen hebben. Die busjes lijken wel langzaam de boutjes op te vreten oid, ik heb ze eens goed bekeken en de draad ziet er érg bijzonder uit (bijna als een slagschroef, zo'n kozijnding bijvoorbeeld).

Verder heb ik ook nog de oliesproeier van de koppeling schoongemaakt (nog een handigheidje om die eruit te krijgen...), die zat zo goed als dicht, dat zal ook niet geholpen hebben. De eerste modellen hadden daar sowieso een blanke sproeier (dus zonder gat), dus enorm schadelijk is het ook niet maar er is een reden dat er een TSB is geweest om daar een sproeiertje 30 in te stoppen.

Hopen dat hij met het nieuwe spul weer goed werkt, maar de booster komt woensdag (als het goed is) pas binnen en ik moet donderdag klaar staan voor vertrek :+

Monteren is gelukkig peanuts...
 
Laatst bewerkt:
D'r was ooit eens een Italiaan die had een mooi carbon schernpje met gebogen rand gemaakt voor de 950 Adv dat scheen ook te helpen, weet alleen niet of die dingen nog te koop zijn.
 
Ik moet het nog eens klaar zonder ruit proberen, en de ruit met spacers monteren (laminar flow creëren). Ingekort is ie al. Maar goed, first, things first.

Vorige week wilde ik nog even de koppeling controleren, want die hapte bij koud blok. Dat gebeurt vaker, dan is de veerring in de eerste stalen schijf geslepen dus moet je even de stalen schijf uitwisselen met een ander. Zo gezegd, zo gedaan maar er was geen ingeslepen stalen schijf te bekennen B|. Dus de koppeling maar weer dichtmaken en naar andere theoriën op zoek, draai ik de veren weer op hun plek...

Bekijk bijlage 1398567

KAK.

Dat wordt dus een nieuwe koppelingsbooster a 270 euro, je kunt niet even die busjes vervangen oid (althans, kan wel maar levert KTM niet los), ik heb geprobeerd hem uit te draaien en er een moertje op te lassen maar dat wilde allemaal niet... Welbeschouwd is het ook wel prima, want de loopvlakken van de booster zijn niet meer in nieuwstaat, dat zou achteraf gezien best eens wat met het happen van doen kunnen hebben. Die busjes lijken wel langzaam de boutjes op te vreten oid, ik heb ze eens goed bekeken en de draad ziet er érg bijzonder uit (bijna als een slagschroef, zo'n kozijnding bijvoorbeeld).

Verder heb ik ook nog de oliesproeier van de koppeling schoongemaakt (nog een handigheidje om die eruit te krijgen...), die zat zo goed als dicht, dat zal ook niet geholpen hebben. De eerste modellen hadden daar sowieso een blanke sproeier (dus zonder gat), dus enorm schadelijk is het ook niet maar er is een reden dat er een TSB is geweest om daar een sproeiertje 30 in te stoppen.

Hopen dat hij met het nieuwe spul weer goed werkt, maar de booster komt woensdag (als het goed is) pas binnen en ik moet donderdag klaar staan voor vertrek :+

Monteren is gelukkig peanuts...

Dat is zonde, maar die bout kan je der nog wel uitboren.
Dat de koppeling een beetje hapt bij een koude motor is normaal bij ktm, als het maar weggaat bij warme motor.
 
Dat is zonde, maar die bout kan je der nog wel uitboren.
Uitboren heb ik geprobeerd, uitdraaien heb ik geprobeerd, moer oplassen heb ik geprobeerd. Boutjes zat muurvast (ging ook al te zwaar bij aandraaien...). De andere busjes deden ook "raar", zwaar draaien etc. Zitten eraan te komen, en zeker gezien de slijtage op de booster gewoon het hele zootje vervangen.

Dat de koppeling een beetje hapt bij een koude motor is normaal bij ktm, als het maar weggaat bij warme motor.
Dat hij er gevoelig voor is, prima. Maar het hoort zeker niet zo en je krijgt het ook gewoon weg met onderhoud. Ik heb het nu een paar keer gehad, en het was dus meestal die ingesleten veerring. Andere stalen plaat ertegen (en veerring een beetje schuren) en het was weg. Dit is de eerste keer dat dat niet werkte in 90.000km ;)
 
Uitboren heb ik geprobeerd, uitdraaien heb ik geprobeerd, moer oplassen heb ik geprobeerd. Boutjes zat muurvast (ging ook al te zwaar bij aandraaien...). De andere busjes deden ook "raar", zwaar draaien etc. Zitten eraan te komen, en zeker gezien de slijtage op de booster gewoon het hele zootje vervangen.

Dat hij er gevoelig voor is, prima. Maar het hoort zeker niet zo en je krijgt het ook gewoon weg met onderhoud. Ik heb het nu een paar keer gehad, en het was dus meestal die ingesleten veerring. Andere stalen plaat ertegen (en veerring een beetje schuren) en het was weg. Dit is de eerste keer dat dat niet werkte in 90.000km ;)

Hoe ziet je koppelingskorf eruit?
 
Van wat ik zo gezien heb normaal, viel me niets aan op. Zal wel een foto maken bij het weer monteren :)

Feit blijft dat koud happen niet de standaard is :P
 
Vandaag gereden op de 790 duke.
Rijdt wel erg lekker.
Viel me erg mee op de snelweg. Ook rustig rijden prima te doen.
Alleen wat ik terug kreeg voor mijn 2012 model ktm met Akra, hyperpro, led achterlicht en ledknippers en carter bescherming en 25000 km viel tegen .
Bij inruil op een nieuwe 6500 euro. Bij inruil op een 2de hands 6100.
Nu dus in een geestelijke spagaat of ik het wel of niet moet doen.

Greetz Richard
 
Terug
Bovenaan Onderaan