XJ/FJ 600/900 topic

Je zou die reiniger ook via een hulptankje kunnen toedienen zeg maar.. een limonadefles oid ipv je tank.
 
Coating herken je vrij makkelijk als een bruinachtige substantie,ziet het er uit als gewoon blank metaal is
er geen coating aanwezig.
 
Ik heb een tank van een '67 jawa gecoat, ik herken het wel...(ik kreeg een klemmer door heel fijn vliegroest wat kennelijk door het filter heen ging, doch besloeg in de vlotterkamer)
 
Zo, Tank is niet gecoat. Door de vorm is erg slecht, eigenlijk niet te zien of het gevarengebied roest.
Onder de tank zitten de 2 stekkers naar de bobines, deze ook maar schoongemaakt.
Ik denk dat de bougiekabels -en bobines-origineel zijn maar heb niet kunnen zien of ze ingegoten zijn of niet.
 
Zo, motor had uurtje in de regen gestaan, wil weg rijden bij maatje, wil ook met volle choke erg slecht starten..
Is dit normaal voor deze dingen?
 
Schroef de bobines er eens af en kijk eens of er geen barsten in zitten.
Heb ik paar weken geleden gedaan toen de tank er af was om alle stekkers schoon te maken, kon er niets aan zien. Ook de bougiekabels aan de kanten van de doppen en stukje ingekort.. Zou de doppen vervangen nut hebben?
 
In het donker even de motor starten en laten lopen. Onderwijl met een plantenspuit water over de bougiekabels nevelen en kijken of de kabels en/of doppen beginnen door te slaan. Zie je van die mooie blauwe vonkjes dan is het mis
 
Kan iemand vertellen waarom zowel de doppen als de bougies weerstand moeten hebben? Op al mijn andere barrels met er juist geen weerstand zijn voor een zo-goed-mogelijke vonk!
Zijn de bobines trouwens gelijk aan die van een diversion?
 
Kan iemand vertellen waarom zowel de doppen als de bougies weerstand moeten hebben? Op al mijn andere barrels met er juist geen weerstand zijn voor een zo-goed-mogelijke vonk!
Zijn de bobines trouwens gelijk aan die van een diversion?
Dat is voor de ontstoring.
 
Kan iemand vertellen waarom zowel de doppen als de bougies weerstand moeten hebben? Op al mijn andere barrels met er juist geen weerstand zijn voor een zo-goed-mogelijke vonk!
Zijn de bobines trouwens gelijk aan die van een diversion?
Alleen de doppen of alleen de bougies hoeven maar weerstand te hebben,dubbele weerstand is onzin.
 
  • Leuk
Waarderingen: RR.
En een tijdelijke oplossing is om de bougiekabels te doordrenken met het hier o zo verguisde WD40.
Daar houdt mijn kaatje het al voor het 8e seizoen mee vol met half gare bougiekabels
 
..Onderschat niet wat ik kan verprutsen..:X

1396712
 
Als ik er nu doppen op mik zonder weerstand, kan dat gevolgen hebben voor de bobine? (Misschien daarom soms moeilijk starten door de dubbele weerstand?)
Ik kan het me zelf niet voorstellen, maar heb amper ervaring met electronische ontstekings-systemen, geen idee hoe gevoelig dit is en ik misschien iets over het hoofd zie..
 
Laatst bewerkt:
Als ik er nu doppen op mik zonder weerstand, kan dat gevolgen hebben voor de bobine? (Misschien daarom soms moeilijk starten door de dubbele weerstand?)
Ik kan het me zelf niet voorstellen, maar heb amper ervaring met electronische ontstekings-systemen, geen idee hoe gevoelig dit is en ik misschien iets over het hoofd zie..
Voor een bobine maakt het niet uit,het ding hoeft alleen maar vonken te produceren ,en met minder weerstand word die vonk ook sterker.
Die weerstanden hebben maar 1 doel en dat is er voor te zorgen dat jij geen rijdende stoorzender word,zoals je vroeger had als er weer eens een
brommer door de straat raasde en storing veroorzaakte .Maar aangezien het origineel ook met dubbele weerstand is uitgevoerd en dat ook
gewoon goed start zal dat niet de oorzaak zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan