Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Het was weer gezellig vandaag op Lelystad 👍 Deze keer met mct. Had een super instructeur (bedankt Bob) en een gezellig groepje met prima tempo. Vorige keer met 2theEx gereden en vond hun aanpak wel beter dan die van mct. Had mij opgegeven voor groep 2 maar vanwege de vele aanmeldingen in 1&2 was ik halverwege groep 3 geplaatst en dat ging wel prima. Merk wel dat ik nog wat vertrouwen mis in de “snelle” bochten.

Bekijk bijlage 1396069

Bekijk bijlage 1396070
Nice, met Bob heb ik wel vaker gereden bij MCT. Wist niet dat hij ook voor rijder was.
 
Bob deed het prima als voor rijder. Genoeg tips en aandacht gehad 👍 Hij had ook goed in de gaten wat het tempo moest zijn en dat is wel lekker. Niet te hard zodat je niet meer kan focussen op je houding maar wel hard genoeg om lekker rond te boenjeren.
 
Bob deed het prima als voor rijder. Genoeg tips en aandacht gehad 👍 Hij had ook goed in de gaten wat het tempo moest zijn en dat is wel lekker. Niet te hard zodat je niet meer kan focussen op je houding maar wel hard genoeg om lekker rond te boenjeren.
En hij heeft een waanzinnig mooie fiets :} .
 
Zo, dadelijk een paar ribben, vakantiegeld en deel spaargeld achterlaten in Schijndel, motor eens ophalen na een maand. Eerst gebracht vanwege de schade, nakijken, schakelset (hielplaatje wat pas vorige week binnen was), etc en vorige week besloten de afspraak van de remmen naar voren te trekken. Die moesten volledig gereviseerd worden na 14 jaar en 60dkm, keeringen waren al slecht en gedeelte van de leidingen waren nog origineel, snel vocht in het systeem. Deze week eindelijk het revisiesetje voor de remklauw achter binnen, dus die was vrijdag klaar.

Ben benieuwd *O*

Hier trouwens nog het verslag en wat foto's van het weekend met de MT10:
2019-05-19-09.22.23-Medium-768x576.jpg
 
Laatst bewerkt:
En mijn vriendin weer wezen ophalen met frisse remmetjes en nieuwe linkerkuip: *O*
2019-05-18-11.45.10-1-Medium.jpg

Dynamodeksel en wat boutjes enzo komen met de beurt wel eind Augustus :)

Maar goed, deze stapel:
2019-05-11-10.32.56-Medium.jpg

Samen met een setje zgan schijven, nieuwe remslangen, gereviseerde klauwen zitten er nu onder:
2019-05-25-10.17.11-Medium-e1558781523184.jpg

Ik rij nooit met pekel, maar hier zie je toch wat 1,5 jaar met woon-werk verkeer voor aanslag is op je remmen:
2019-05-25-10.17.15-Medium-e1558781530945.jpg

En achter ook alles nieuw en gereviseerd:
2019-05-25-10.17.01-Medium.jpg

Zie net dat het rubber van de beugel omlaag is gezakt, zo nog even terugzetten. Moet ook nog even de nieuwe schakelpook iets anders afstellen, en misschien de koppelingskabel even bijstellen. Die komt wat laat op. :)

Begonnen met inremmen, gevoel is direct anders, veel vaster en steviger, niet een punt waarop je kan remmen en dan door moet drukken, nu heel mooi geleidelijk. En warm, wat een feest! *O* Alsof je een anker uitgooit zo hard. 8-) Remmen blijft mooi knetterhard, worden niet wat zachter met aanleggen van de rem, nee ze blijven (eindelijk) volledig op druk en strak ook al zijn ze warm(er).
2019-05-25-10.37.47-Medium.jpg

2019-05-25-10.37.52-Medium.jpg

Leuk stukje binnendoor nog gereden, maar ik moet zeggen dat ik nog wel even wat vertrouwen terug moet krijgen. Ik ben niet direct meer vriendjes net zoals met de MT10 van laatst. :P Voorbandje kreeg ik met dit weer net niet helemaal lekker warm dus dat stapt ie wat snel opzij en dat gevoel irriteert mij steeds meer. Zodoende het doordrukken en werken in de bochten (ik heb geen stuur) en met name kortere bochtjes met draaien enzo dan moet ik toch nog even wat meer vertrouwen krijgen. :)
2019-05-25-10.38.01-Medium.jpg

En de cockpit:
2019-05-25-10.42.57-Medium.jpg

Maar die remmen, wat een genot.*O*
 
Tussen haakjes
Mochten jullie 's een keer een eigen ontworpen tankpad willen?
Niet stickermaster.nl (of motorsticker.nl, zelfde toko)

Ik had 3 tankpads besteld
1e een "proof of concept" grotendeels voor de kleur, en nog 2 met een verbeterd design

-1e levering, een vlakke sticker
Ok, foutje, maar hiermee kon ik wel de kleuren beter ijken op m'n motor voor de andere 2 te bestellen

-2e levering, weer een vlakke sticker
B|

-3e levering 2 tankpads zoals besteld, behalve dan met: Vervuiling in de epoxy, kreukel onder de epoxy, epoxylaag niet uniform in dikte, 1 logo half buiten de tankpad bedrukt
:(

-4e Levering, Vervuiling in de epoxy, smoezige, niet verwijderbare ‘film’ op de epoxy, epoxylaag niet uniform in dikte, lijnen in de epoxy gedrukt door stickerbacking die er op was gelegd voor bescherming
|(:(:(

-5e levering, Wéér vervuiling in de Epoxy, 2 opvallende zwarte vlekken (op een zwarte tankpad welteverstaan) onder de epoxy (Lucht? Vocht?),
En het mooiste van allemaal: de resolutie van de gebruikte logos was verlaagd naar het niveau “Pac-Man”
:( |( :( |( :( |( :( |( :( |( :( |( :(:(:(:(:(:(:(

Waar deze pads geproduceerd worden weet ik niet, maar ik vermoed ergens in een zwavelmijn met veel stof, weinig licht en slecht opgeleide mensen

Ik moet nou even checken, want volgens mij zijn er op het moment maar 2 van de 3 tankpad vergoed (uiteraard heb ik m'n geld teruggeëist)


Nu maar 1 in Amerika besteld, kijken of ze daar wel weten hoe het moet
 
Vandaag de duo stoepjes verwijderd. Ik had een geile beugel gekocht via onze Chinese vrienden. Helaas bleek de ophanging van het kontje er ook aan te zitten. Daar was duidelijk niet over nagedacht. Gelukkig was de slijptol gewillig... Direct ook maar even de bagage haakjes mee genomen
1396279
1396280
1396281
 
Ps, gister op Lelystad gereden. Aangezien ik in de snelle groep zat de rem ook moeten gebruiken. Hij wordt wat instabiel daarbij en ik moet de rem lossen en een seconde wachten voordat ik kan insturen. Is dat normaal? Ik dacht zelf eventueel aan speling op de glijbussen. Balhoofdlager is goed en recent opnieuw in het vet gezet in afgesteld.
 
Ps, gister op Lelystad gereden. Aangezien ik in de snelle groep zat de rem ook moeten gebruiken. Hij wordt wat instabiel daarbij en ik moet de rem lossen en een seconde wachten voordat ik kan insturen. Is dat normaal? Ik dacht zelf eventueel aan speling op de glijbussen. Balhoofdlager is goed en recent opnieuw in het vet gezet in afgesteld.

Te vaag, instabiel is een relatief iets. Wat jij denkt dat instabiel is kan normaal zijn...
 
Overigens, gezien je cursus verwacht ik niet dat je al dusdanig hard rond gaat dat de motor instabiel kan worden. Dus of het zit in je manier van rijden of er is iets serieus niet op orde?
Vandaar mijn vraag. Is het theoretisch mogelijk dat de motor instabiel wordt bin het aanremmen als de glijbussen versleten zijn (46k op de klok)
 
Glijbussen van de remmen bedoel je? Dat merk je alleen met trillende remmen. :) Bij mij waren ze rond die km stand ook versleten.
 
Remmen trillen niet. Zal wel tussen de oren zitten dan. Zat de laatste sessie ook al aardig tegen mijn psychische max aan in de snelle bochten en moest aardig werken op het korte gedeelte om weer bij te komen. Ik verwacht 14 juli dus een hoop tips 😜
 
Kostte ook "niets"? Van onze Chinese vrienden verwacht ik namelijk ook niets, je krijgt ook niets uiteindelijk.

Prijs was ongeveer gelijk aan een alledaagse tankpad, en uiteindelijk, wat moet de productie van zoiets kosten?
Maar ok, goedkoop is in dit geval duurkoop


Ps, gister op Lelystad gereden. Aangezien ik in de snelle groep zat de rem ook moeten gebruiken. Hij wordt wat instabiel daarbij en ik moet de rem lossen en een seconde wachten voordat ik kan insturen. Is dat normaal? Ik dacht zelf eventueel aan speling op de glijbussen. Balhoofdlager is goed en recent opnieuw in het vet gezet in afgesteld.

Kan zoveel zijn, wiellagers, vorkpoten/triple tree niet goed vastgezet
 
Naar aanleiding van In dit topic vroeg ik me af of mensen hier ervaring mee hebben.

Bij mijn Suzuki GSX-r K7 staat de klep in de uitlaat continu open. Hierdoor maakt hij iets meer geluid dan standaard.

Hebben jullie ervaringen of dit een probleem op Zandvoort is? Ik ga binnenkort circuit dag doen groep 1, nu vermoed ik dat het wel meevalt in groep 1 qua geluid.
Maar als er ervaringen hebben hoor ik het graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan