Ride-On Tire Protection Ervaringen

Nee, dan moet je opzettelijk loodjes plakken en daarna op de balanceermachine draaien. Dan heb je een objectief meetbaar resultaat.

Maar als je vloeistof in de band giet en dan gaat draaien zal de vloeistof zo dun mogelijk verdelen. Ik kan me niet voorstellen dat er ergens een bergje gaat ontstaan omdat de band daar lichter is.
Dan weet je niet hoe een balanceermachine werkt.
De omtreksnelhied daarvan is te laag om een verdeling van de Ride-On in de band te krijgen.
Je krijgt geen betrouwbare meting.
Beter is dus een wiel/band te nemen, die te meten op de balanceermachine, dan expres aan de verkeerde kant lood opbrengen zodat de onbalans goter wordt, dan RO er in, niet balanceren en dan proefrijden....
 
Dan weet je niet hoe een balanceermachine werkt.
De omtreksnelhied daarvan is te laag om een verdeling van de Ride-On in de band te krijgen.
Je krijgt geen betrouwbare meting.
Beter is dus een wiel/band te nemen, die te meten op de balanceermachine, dan expres aan de verkeerde kant lood opbrengen zodat de onbalans goter wordt, dan RO er in, niet balanceren en dan proefrijden....

Je hebt een flinke voorraad ingekocht waar je graag vanaf wil zeker? _O-
 
Dan weet je niet hoe een balanceermachine werkt.
De omtreksnelhied daarvan is te laag om een verdeling van de Ride-On in de band te krijgen.
Je krijgt geen betrouwbare meting.
Beter is dus een wiel/band te nemen, die te meten op de balanceermachine, dan expres aan de verkeerde kant lood opbrengen zodat de onbalans goter wordt, dan RO er in, niet balanceren en dan proefrijden....
en dan op het balanceer apparaat
 
Als je het vanuit het kosten oogpunt bekijkt.
Is het dan interessant?
Spul kost € 40/€ 50 voor een set.

Voor hoeveel geld aan banden verlies je door Lek rijden?
Dat het voor een transportbedrijf interessant is geloof ik wel.
Maar voor de gemiddelde motorrijder met een paar duizend km per jaar?

Puur financieel zal het nooit interessant zijn, je moet elke band zo'n beetje 4 keer lekrijden in plaats van vervangen voor het goedkoper wordt, dus voor een transportbedrijf waag ook te betwijfelen of het financieel interessant is. Ik heb de afgelopen 30 jaar ongeveer 1,5 miljoen km gereden (50.000/jaar) en heb 2 keer een lekke band gehad met de auto, met de motor nog nooit. De vraag is of je het gemak wil van een product wat wel werkt, maar wat je eigenlijk niet (of bijna nooit) nodig hebt. Maar als je met diezelfde blik naar je motor kijkt, ik heb allebei mijn motoren niet echt nodig... -O-

De balancerende werking ben ik ook nog wel benieuw naar en ook daar is het alternatief dat er bij montage wat lood wordt geplakt. Voor mij geen probleem, het vergt verder geen onderhoud en ik kan het ook niet onoverkomelijk lelijk vinden.

Of het financieel interessant is, blijft de grootste vraag. Iedereen hier zal er wel van overtuigt zijn dat het als tyre sealant wel zal werken. Ze hebben op hun site echter nog meer statements, zelfs een leuk lijstje. Ik heb 'Beschermt tegen lekke banden' en 'Eén keer aanbrengen is voldoende voor de gehele levensduur van de band' alvast doorgestreept want dat hebben andere tyre sealant's ook en ik ben juist benieuwd wat Ride-On zo uniek maakt.

  • Beschermt tegen lekke banden
  • Geen zorgen over bandendruk
  • Banden gaan 25% langer mee
  • Brandstofbesparing tot 4%
  • Perfect gebalanceerde banden voor een optimaal rijcomfort
  • Eén keer aanbrengen is voldoende voor de gehele levensduur van de band

Bron: https://shop.ride-on.com/nl/go-green-nieuws[/sub]


Dus als 4 keer een nieuwe band gevuld met Ride-On goedkoper is als 5 nieuwe banden, dan is het financieel al interessant. Daarnaast is een besparing van 4% op de brandstof ook geweldig.

Ga ik verder zoeken dan word die 4% besparing al 3% en word die 25% langere besparing in een bepaalde context gezet.

Brandstofverbruik en bandenslijtage nemen aanzienlijk toe wanneer een band aan spanning verliest. Door de bandenspanning optimaal te houden helpt Ride-On dit te beperken: het brandstofverbruik vermindert tot 3% en banden gaan tot wel 25% langer mee.

Bron: Ride-On Persberichten | Ride-On Tire Protection

-O- Dat is jammer, die 25% langere levensduur is dus vergeleken met een prutser die nooit zijn bandenspanning checkt en de hele levensduur met een te zachte band rijd.

Op basis van deze nuance kun je concluderen dat de hun lijstje bij iemand die zijn banden netjes op spanning houd al korter word.

  • Beschermt tegen lekke banden
  • Geen zorgen over bandendruk
  • Banden gaan 25% langer mee
  • Brandstofbesparing tot 4%
  • Perfect gebalanceerde banden voor een optimaal rijcomfort
  • Eén keer aanbrengen is voldoende voor de gehele levensduur van de band

'Geen zorgen over de bandendruk' kun je ook doorstrepen, want die slaat nergens op. Ook met Ride-On zul je de bandenspanning regelmatig moeten checken aangezien je door een spijker gereden kan zijn, Ride-On het gat heeft gedicht, maar je bandenspanning toch niet meer optimaal is. Daarnaast check je als motorrijder toch regelmatig de staat van je banden.

  • Beschermt tegen lekke banden
  • Geen zorgen over bandendruk
  • Banden gaan 25% langer mee
  • Brandstofbesparing tot 4%
  • Perfect gebalanceerde banden voor een optimaal rijcomfort
  • Eén keer aanbrengen is voldoende voor de gehele levensduur van de band

Dan blijft de perfect gebalanceerde band over als pluspunt tenopzicht van andere tyre sealant's. Laat dat nou net een statement zijn waar ik geen degelijke onderbouwing kan vinden. Op basis van de andere mooie statements (25% levensduur, 4% brandstof besparing) die niet op mij van toepassing blijken te zijn heb ik hier ernstig mijn twijfels over.

Graag laat ik me door iemand, met degelijke onderbouwing of testen het tegendeel bewijzen. Maar voor nu zie ik dit gewoon als een tyre sealant met een mooi verhaal erbij.

Dat staat los van het feit dat voor bepaalde mensen/bedrijven het gebruik van tyre sealant erg interessant kan zijn, omdat de economische gevolgschade van een lekke band de kosten van tyre sealant ruimschoots zullen overschrijden.
 
Laatst bewerkt:
Maar als je vloeistof in de band giet en dan gaat draaien zal de vloeistof zo dun mogelijk verdelen. Ik kan me niet voorstellen dat er ergens een bergje gaat ontstaan omdat de band daar lichter is.
Stel nu dat een band niet helemaal perfect rond is, maar kleine uitstulpingen heeft.
Op de plek van zo'n uitstulping is de diameter van het wiel iets groter.
De centrifugaalkracht is bij gelijkblijvende hoeksnelheid bij zo'n uitstulping dus net iets groter.

Om dat te compenseren zou je dus daar het wiel iets lichter willen maken
of, omdat dat niet gaat aan de tegenoverliggende zijde gewicht aan moeten brengen.
De vloeistof mag echter zeker niet in de uitstulpingen lopen, want dat zou juist averechts werken...
Ik ben lichtelijk sceptisch.
 
Dan weet je niet hoe een balanceermachine werkt.
De omtreksnelhied daarvan is te laag om een verdeling van de Ride-On in de band te krijgen.
Je krijgt geen betrouwbare meting.
Beter is dus een wiel/band te nemen, die te meten op de balanceermachine, dan expres aan de verkeerde kant lood opbrengen zodat de onbalans goter wordt, dan RO er in, niet balanceren en dan proefrijden....
Dan moet je zo'n ouderwets apparaat nemen waarbij je een rol tegen de band duwt en een pen uittrekt waarbij de lamp het zwaarste punt aangeeft en de pen het gewicht.
Ik betwijfel overigens of jouw bandenmachine veel langzamer draait als een Toyota Aigo wiel bij normaal gebruik. Dan zou die Aigo ook nooit vanzelf balanceren.
 
Dan moet je zo'n ouderwets apparaat nemen waarbij je een rol tegen de band duwt en een pen uittrekt waarbij de lamp het zwaarste punt aangeeft en de pen het gewicht.
Ik betwijfel overigens of jouw bandenmachine veel langzamer draait als een Toyota Aigo wiel bij normaal gebruik. Dan zou die Aigo ook nooit vanzelf balanceren.
Geen idee wat voor apparaat je bedoeld.
En geen idee waarom een Aigo-wiel vanzelf zou balanceren.
Ofwel, ik begrijp jouw reactie in zijn geheel niet.... |( (zal wel aan mij liggen hoor...)
 
Lekke tuub toen ik vanmorgen naar mijn werk wilde rijden, spijkertje in het loopvlak (en ik vorig jaar op basis van het aantal platte banden en mijn km's maar inschatten dat het risico niet zo groot was). Pak uit en het koekblik maar weer gepakt. Band is pas 800 km geleden vervangen, dus dat was balen maar nadat ik om 1700 motoport in veldhoven gebeld had kon het vandaag nog wel gerepareerd worden met ride-on. Omdat het spul blijkbaar even zijn weg moet vinden als het in een band wordt gepompt die al lek is (gewoon effe een stukkie rijden), kon ik vertrekken met de boodschap dat ik morgen maar even moest bellen of ie ook op spanning bleef. De knip blijft vooralsnog op zak. Naar huis gereden en net na de soep en aardappelen de band weer op de juiste spanning gezet, morgen maar eens checken of het werkt...
 
Check werd vandaag en vooralsnog was het lek niet dicht. Terug gegaan en daar is er nog wat meer van het spul bijgepompt. 50 km gereden om de band zelf lekker warm te krijgen, morgen maar weer eens kijken. De monteur die me nu hielp leek overigens zelf ook niet veel vertrouwen in ride-on te hebben en zei dat ik er maar gewoon een prop in moest laten zetten als dit niet werkte. Aan de hulpvaardigheid ligt het in ieder geval niet.
 
Ik heb in het verre verleden ook dat OKO een keer toegepast in een lekke motorband met binnenband. Het spul is op basis van Latex dat bij blootstelling aan lucht verhard. Het heeft gewerkt maar bij vervangen van die band bleek dus veel tussen binnen en buitenband gelopen te zijn.

Een goedkoper alternatief zou latex-muurverf kunnen zijn, dat verhard ook bij blootstelling aan de lucht.
 
Check werd vandaag en vooralsnog was het lek niet dicht. Terug gegaan en daar is er nog wat meer van het spul bijgepompt. 50 km gereden om de band zelf lekker warm te krijgen, morgen maar weer eens kijken. De monteur die me nu hielp leek overigens zelf ook niet veel vertrouwen in ride-on te hebben en zei dat ik er maar gewoon een prop in moest laten zetten als dit niet werkte. Aan de hulpvaardigheid ligt het in ieder geval niet.
Als het dezelfde zooi is als je in mountainbike banden toepast (en daar lijkt het wel op, alleen dan zonder de gelvorm om te balanceren) kan het wel eens even duren voor gaten dicht zijn. Deze week banden tubeless gemaakt en daar bleek ook een gaatje in te zitten. Spul spoot er zo weer uit. Na paar keer was de band dicht. Nu nadat het spul er een aantal dagen in gezeten heeft, heb ik nauwelijks meer druk verschil. Het lijkt zelfs uit de poriën van de band te komen. Als het gat wat groter is, is het in ieder geval geen wondermiddel.
 
Ja, ik heb er zat ervaring mee.
Maar ik ben dan ook dat bedrijf wat in die pagina genoemd wordt, dus mijn mening kan je aldaar lezen..... :+
Toch even dit topic nog een schop geven.

Wat ís jouw ervaring dan? Dat ouwe blad heb ik niet ;) ik zou verwachten dat goeie ervaring betekent dat je zelden tot nooit klanten ziet met lekke banden waar wel ride-on in zit.

In de sealant review van Fortnine kwam ride-on niet al te best uit de bus qua lekkage.

Ik heb nu ride-on in mn Anakee Wilds zitten, maar moet volgende week weer wisselen naar de straatbandjes. Tot nu toe niet lek gereden met die anakee wilds, maarja... ik heb in de dik 500.000 km die ik met mijn eigen voertuigen heb afgelegd uberhaupt pas 1x een lekke band gehad... dus om nu te zeggen dat de afgelopen 10k (onbewust) goed zijn gegaan dankzij de ride-on...?

Achterliggende vraag is natuurlijk of ik bij de bandenwissel weer ride-on er in laat duwen.

En wat ik mij ook nog afvraag: stel dat je ride-on er in hebt en het niet goed genoeg afdicht. Kan je er dan alsnog een veter in proppen, of 'pakt' die niet goed als het gat vervuild is met ride-on?
 
In de sealant review van Fortnine kwam ride-on niet als best gesponsorde uit de hoek.

Die gozer altijd met een emmer zout nemen!

Ik heb nu voor het eerst die Ride On in m'n banden zitten, en eerlijk gezegd? Dat deed ik niet voor de lek-bescherming, maar voor het balancerende effect. En dat doet het goed.
 
Zit ook bij mij in mijn banden, en die zijn nog steeds niet lek.

Kan toeval zijn, maar toch.......
 
Toch even dit topic nog een schop geven.

Wat ís jouw ervaring dan? Dat ouwe blad heb ik niet ;) ik zou verwachten dat goeie ervaring betekent dat je zelden tot nooit klanten ziet met lekke banden waar wel ride-on in zit.

In de sealant review van Fortnine kwam ride-on niet al te best uit de bus qua lekkage.

Ik heb nu ride-on in mn Anakee Wilds zitten, maar moet volgende week weer wisselen naar de straatbandjes. Tot nu toe niet lek gereden met die anakee wilds, maarja... ik heb in de dik 500.000 km die ik met mijn eigen voertuigen heb afgelegd uberhaupt pas 1x een lekke band gehad... dus om nu te zeggen dat de afgelopen 10k (onbewust) goed zijn gegaan dankzij de ride-on...?

Achterliggende vraag is natuurlijk of ik bij de bandenwissel weer ride-on er in laat duwen.

En wat ik mij ook nog afvraag: stel dat je ride-on er in hebt en het niet goed genoeg afdicht. Kan je er dan alsnog een veter in proppen, of 'pakt' die niet goed als het gat vervuild is met ride-on?
Mijn ervaring is gewoon goed. Anders zou ik het trouwens al lang niet meer verkopen....
Maar het is geen 100% veiligheid, ik zie nog steeds wel eens banden die ook met R.O. er in lek gaan. Het is dan wel vrijwel altijd ofwel een veel te groot gat (tot 6,4mm zeggen ze dat het kan dichten), ofwel een gat teveel naar de zijkant van de band.

Ik heb 1 keer geprobeerd om een pluutje te plaatsen in een band waar al R.O. in zat, en dat werd geen succes. Het is lastig om zowel de binnenkant van de band waar de kop van het pluutje zit schoon te maken, als ook het gat zelf waar de steel van het pluutje in gaat. Daarnaast zitten de niet vanzelf (door R.O.) gedichte gaten dus meestal ver naar de buitenkant van de band waar het gebruik van een pluutje altijd al lastig of onmogelijk is (en ook eigenlijk niet toegestaan).
 
Toch even dit topic nog een schop geven.

Wat ís jouw ervaring dan? Dat ouwe blad heb ik niet ;) ik zou verwachten dat goeie ervaring betekent dat je zelden tot nooit klanten ziet met lekke banden waar wel ride-on in zit.

In de sealant review van Fortnine kwam ride-on niet al te best uit de bus qua lekkage.

Ik heb nu ride-on in mn Anakee Wilds zitten, maar moet volgende week weer wisselen naar de straatbandjes. Tot nu toe niet lek gereden met die anakee wilds, maarja... ik heb in de dik 500.000 km die ik met mijn eigen voertuigen heb afgelegd uberhaupt pas 1x een lekke band gehad... dus om nu te zeggen dat de afgelopen 10k (onbewust) goed zijn gegaan dankzij de ride-on...?

Achterliggende vraag is natuurlijk of ik bij de bandenwissel weer ride-on er in laat duwen.

En wat ik mij ook nog afvraag: stel dat je ride-on er in hebt en het niet goed genoeg afdicht. Kan je er dan alsnog een veter in proppen, of 'pakt' die niet goed als het gat vervuild is met ride-on?
Het is het moment om het te testen : neem een plank met wat nagels of schroeven en rij er over.
 
Zet eigenlijk nog steeds mijn vraagtekens bij de balancerende werking van Ride-On. Door de centrifugale kracht verdeelt dat spul zich gelijkmatig over de binnenkant van de band zou je zeggen. Dus hoe zou het dan balancerend werken?
 
Zet eigenlijk nog steeds mijn vraagtekens bij de balancerende werking van Ride-On. Door de centrifugale kracht verdeelt dat spul zich gelijkmatig over de binnenkant van de band zou je zeggen. Dus hoe zou het dan balancerend werken?
Ik heb het geprobeerd.
Een gebalanceerde voorband leeg laten lopen, R.O. er in, en expres gewicht toevoegen om onbalans te veroorzaken. Pas ruim boven de 100 gram begon ik vibraties te voelen.....
De uitleg hoe het werkt staat bij Ride On op de site.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ulgi
Zet eigenlijk nog steeds mijn vraagtekens bij de balancerende werking van Ride-On. Door de centrifugale kracht verdeelt dat spul zich gelijkmatig over de binnenkant van de band zou je zeggen. Dus hoe zou het dan balancerend werken?

Als je mijn hobbelpaard na een bandenwissel meemaakt, en het verschil met Ride On er in, dan ga je vanzelf geloven dat het fantastisch werkt.

Bandenwissels doe ik inmiddels zelf voor de transalp, maar fatsoenlijk balanceren werkt bij mij thuis niet wegens gebrek aan het juiste materiaal.
Dus Ride On er in gemikt en ik ben aangenaam verrast. :t
Wat ik wel fijn is, is dat ik de spanning minder vaak hoef te checken. Eerste maand in de gaten gehouden, maar ze lopen echt minder snel leeg.

Ik hoop wel meer dan één set buitenbanden met de ride on te kunnen doen trouwens. De Alp heeft binnenbanden, en ik verslijt nu twee sets buitenbanden per jaar. Dus ik hoop dat ik niet te veel banden lek steek tijdens montage, zodat ik gewoon de binnenbanden (met ride on er in) kan hergebruiken.
 
Mijn ervaring is gewoon goed. Anders zou ik het trouwens al lang niet meer verkopen....
Maar het is geen 100% veiligheid, ik zie nog steeds wel eens banden die ook met R.O. er in lek gaan. Het is dan wel vrijwel altijd ofwel een veel te groot gat (tot 6,4mm zeggen ze dat het kan dichten), ofwel een gat teveel naar de zijkant van de band.

Ik heb 1 keer geprobeerd om een pluutje te plaatsen in een band waar al R.O. in zat, en dat werd geen succes. Het is lastig om zowel de binnenkant van de band waar de kop van het pluutje zit schoon te maken, als ook het gat zelf waar de steel van het pluutje in gaat. Daarnaast zitten de niet vanzelf (door R.O.) gedichte gaten dus meestal ver naar de buitenkant van de band waar het gebruik van een pluutje altijd al lastig of onmogelijk is (en ook eigenlijk niet toegestaan).
Thanks! Goeie input. Er gaat morgen dus gewoon weer ride-on in :).

Het is het moment om het te testen : neem een plank met wat nagels of schroeven en rij er over.
Heb het overwogen, maar ben te druk geweest met werk om het te proberen en kon even geen risico lopen op gedoe (morgenochtend bandenwissel, vrijdagochtend op motortrip). Ik neem wel de oude band mee om eens veter-reparatie te proberen ;).

Zet eigenlijk nog steeds mijn vraagtekens bij de balancerende werking van Ride-On. Door de centrifugale kracht verdeelt dat spul zich gelijkmatig over de binnenkant van de band zou je zeggen. Dus hoe zou het dan balancerend werken?
Heb me er niet in verdiept, maakt me eerlijkgezegd ook niet zoveel uit ;). Gaat mij om de lekbescherming, bandjes worden toch door de zaak er op gelegd en netjes gebalanceerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan