Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik eet weleens kibbeling op de markt in Leiden
Die toko op de hoek
Of het goeie is weet ik niet (wel lekker)
Op dat gebied ben ik digibeet :X
 
Tijdens het filteren oponthoud doordat een gast met roofboxer op groene kawa niet verder durfde te filteren (aanname, weet natuurlijk niet wat zijn overweging was om daar stil te staan). Hij stond tussen 2 banen stil, ik ben er uiteindelijk vol verbazing maar omheen gereden (was wel krap en heb net zijn tenen kunnen ontwijken), want er was verder genoeg ruimte om door te kunnen.
 
Tijdens het filteren oponthoud doordat een gast met roofboxer op groene kawa niet verder durfde te filteren (aanname, weet natuurlijk niet wat zijn overweging was om daar stil te staan). Hij stond tussen 2 banen stil, ik ben er uiteindelijk vol verbazing maar omheen gereden (was wel krap en heb net zijn tenen kunnen ontwijken), want er was verder genoeg ruimte om door te kunnen.
Benzine op? :? Er gebeuren in het leven en in het verkeer wel meer onverklaarbare dingen. Na verloop van tijd hou je op je nog ergens over te verbazen ...
 
Motorrijden begint steeds meer een afspiegeling van de maatschappij te worden.
Nu ik sinds korte tijd weer ww verkeer km’s maak zie je de meest bijzondere dingen in (en ook buiten) de file.
 
Motorrijden begint steeds meer een afspiegeling van de maatschappij te worden.
Nu ik sinds korte tijd weer ww verkeer km’s maak zie je de meest bijzondere dingen in (en ook buiten) de file.
Noem eens wat! Ik maak al sinds jaar en dag woonwerkkilometers maar zie zelden bijzondere dingen. Misschien vind ik ook de bijzondere dingen gewoon, maar ik zou 't ook wel leuk vinden hier eens de een of andere ervaring te melden :Y
 
Noem eens wat! Ik maak al sinds jaar en dag woonwerkkilometers maar zie zelden bijzondere dingen. Misschien vind ik ook de bijzondere dingen gewoon, maar ik zou 't ook wel leuk vinden hier eens de een of andere ervaring te melden :Y

Om te beginnen rijd ik sinds 10 jaar weer ww op de motor, en op de 1 of andere manier vallen bepaalde zaken meer/eerder op dan dat je ingeblikt zit. Meer bewust van de risico’s ofzo.

Heeeel veel appende/telefonerende bestuurders.
Lui die al rijdende het boodschappenlijstje nog even aanvullen of de notulen doornemen.
Smeulende peuken uit het raam werpen of het niks is.
En niet te vergeten de ikke ikke ikke mentaliteit :Y
 
Wij reden de afgelopen maand in India. We gingen met zijn zessen naar de Himalaya’s in de provincie Uttarakhand. Dat was een prachtige ervaring. Maar je moet een keer terug naar New Delhi. Aan de noordkant van deze stad met 20 miljoen inwoners wordt aan de weg gewerkt. Er is een brug met 4 rijstroken waarvan er nu twee open zijn. Wat daar gebeurt kan je je in Nl met de beste wil van de wereld niet voorstellen. Indiërs hebben geen enkele discipline en ook geen stereometrisch inzicht. Ze sluiten daardoor zelf elke doorstroom mogelijkheid af. Vervolgens staan ze met 4 voertuigen en wat motoren en brommers daartussen stil. Mensen in bussen die het te lang vinden duren, stappen uit en gaan lopen-over de snelweg. De complete verkeershel. Je slalomt op je motor tussen de voertuigen door. Op enig moment was er een redelijk groot gat tussen een auto met pech en een bus. Ik kon er makkelijk tussen door. Toen ik dat deed trok de bus opeens naar links en kwam ik klem te zitten met mijn bagagerek(waarop mijn zachte tas zat) en de bus en werd ik tegen de auto aangedrukt. De tas werd losgetrokken, gelukkig liet het klittenband van de bevestiging los en werd er niets beschadigd (aan mijn huurmotor). Ik begreep van mijn vrouw dat ik wel een stukje bumper van de auto met pech had verwijderd. Daar zat toch al geen glad stukje blik meer op, dus och. Ze reed achter me op dat moment. We reden over stoepen van 30 cm hoog en weer terug de weg op, door gaten en kuilen. Uiteindelijk deden we een uur over 1 km. Dan kom je vijf kilometer verder weer in zo’n stuk terecht. En je verzint het niet maar je komt ook tegenliggers tegen die dus gewoon spookrijden op de snelweg, soms zelfs met een vrachtwagen, want hé ik moet die kant op en ik ga niet eerst een doorgang zoek zodat ik de goede kant op ga. Van de buitengrens van de stad naar het centrum is 25 km, normaal doe je daar een uur over op de motor. Nu deden we er in totaal 4 uur over en de laatste twee uur in het donker. We hadden geplanned om voor de avondspits er te zijn, maar ja, een lekke band en een kapot wiellager, zorgde voor 2 uur vertraging. Na deze ervaring is het rijden in Nederland echt een andere belevenis.
Oh ja de wegwerkzaamheden zijn over drie jaar klaar!
 
Wij reden de afgelopen maand in India. We gingen met zijn zessen naar de Himalaya’s in de provincie Uttarakhand. Dat was een prachtige ervaring. Maar je moet een keer terug naar New Delhi. Aan de noordkant van deze stad met 20 miljoen inwoners wordt aan de weg gewerkt. Er is een brug met 4 rijstroken waarvan er nu twee open zijn. Wat daar gebeurt kan je je in Nl met de beste wil van de wereld niet voorstellen. Indiërs hebben geen enkele discipline en ook geen stereometrisch inzicht. Ze sluiten daardoor zelf elke doorstroom mogelijkheid af. Vervolgens staan ze met 4 voertuigen en wat motoren en brommers daartussen stil. Mensen in bussen die het te lang vinden duren, stappen uit en gaan lopen-over de snelweg. De complete verkeershel. Je slalomt op je motor tussen de voertuigen door. Op enig moment was er een redelijk groot gat tussen een auto met pech en een bus. Ik kon er makkelijk tussen door. Toen ik dat deed trok de bus opeens naar links en kwam ik klem te zitten met mijn bagagerek(waarop mijn zachte tas zat) en de bus en werd ik tegen de auto aangedrukt. De tas werd losgetrokken, gelukkig liet het klittenband van de bevestiging los en werd er niets beschadigd (aan mijn huurmotor). Ik begreep van mijn vrouw dat ik wel een stukje bumper van de auto met pech had verwijderd. Daar zat toch al geen glad stukje blik meer op, dus och. Ze reed achter me op dat moment. We reden over stoepen van 30 cm hoog en weer terug de weg op, door gaten en kuilen. Uiteindelijk deden we een uur over 1 km. Dan kom je vijf kilometer verder weer in zo’n stuk terecht. En je verzint het niet maar je komt ook tegenliggers tegen die dus gewoon spookrijden op de snelweg, soms zelfs met een vrachtwagen, want hé ik moet die kant op en ik ga niet eerst een doorgang zoek zodat ik de goede kant op ga. Van de buitengrens van de stad naar het centrum is 25 km, normaal doe je daar een uur over op de motor. Nu deden we er in totaal 4 uur over en de laatste twee uur in het donker. We hadden geplanned om voor de avondspits er te zijn, maar ja, een lekke band en een kapot wiellager, zorgde voor 2 uur vertraging. Na deze ervaring is het rijden in Nederland echt een andere belevenis.
Oh ja de wegwerkzaamheden zijn over drie jaar klaar!
Klinkt als mijn ex-schoonfamilie bij een buffet..
 
Op Urk heb je een bak prima kibbeling voor 3 euro en ik kreeg het niet op, zoveel was het.

En bij ons zit een Volendammer (in Grootebroek) die de lekkerste kibbeling maakt van kabeljouw, maar dat kost € 9.25 voor een pond.
Een Volendammer in Grootebroek? Ik weet dat er een kar staat op woensdag bij de deka, en dat is wel een goeie visboer.
 
Net even staan tanken waar zich al twee motorrijders bevonden. Die vonden het nodig om iedereen in de wijde omgeving te laten horen hoe ongelooflijk tof hun uitlaten klonken bij hoge toeren. Na de parkeerplaats op gepaste wijze te verlaten, waarbij menig voetganger maar even uit de weg moest gaan, vervolgden de heren al slalommend tussen het overige verkeer hun weg.
Na bij de rotonde gekeerd te hebben, besloten ze dat iedereen nog 1 keer van ze mocht genieten. Er werd een poging tot een wheelie gedaan en met flinke snelheid (tegen de 100 binnen de bebouwde kom met zijstraten waar redelijk wat verkeer uit komt) kwamen ze weer voorbij.

Uiteraard gebeurde alles wel met gepaste bescherming (lees: zonder handschoenen, een casual leren jas, casual jeans en een paar sneakers).

Bedankt heren, dat jullie zo je best doen om motorrijders een goede naam te geven.
 
Een Volendammer in Grootebroek? Ik weet dat er een kar staat op woensdag bij de deka, en dat is wel een goeie visboer.

Steur heet hij en hij zit aan de noordkant van het winkelcentrum en is momenteel aan het verbouwen, dus staat er naast met een verkoopwagen. Die gozer bij de Deka is goed, maar in mijn beleving is Robin Steur beter. Zijn paling is wel de lekkerste die ik heb geproefd, niet goedkoop, maar kwaliteit mag wat kosten.
 
Net even staan tanken waar zich al twee motorrijders bevonden. Die vonden het nodig om iedereen in de wijde omgeving te laten horen hoe ongelooflijk tof hun uitlaten klonken bij hoge toeren. Na de parkeerplaats op gepaste wijze te verlaten, waarbij menig voetganger maar even uit de weg moest gaan, vervolgden de heren al slalommend tussen het overige verkeer hun weg.
Na bij de rotonde gekeerd te hebben, besloten ze dat iedereen nog 1 keer van ze mocht genieten. Er werd een poging tot een wheelie gedaan en met flinke snelheid (tegen de 100 binnen de bebouwde kom met zijstraten waar redelijk wat verkeer uit komt) kwamen ze weer voorbij.

Uiteraard gebeurde alles wel met gepaste bescherming (lees: zonder handschoenen, een casual leren jas, casual jeans en een paar sneakers).

Bedankt heren, dat jullie zo je best doen om motorrijders een goede naam te geven.
Ik kan altijd wel genieten van zulk gedrag van een ander
 
Om te beginnen rijd ik sinds 10 jaar weer ww op de motor, en op de 1 of andere manier vallen bepaalde zaken meer/eerder op dan dat je ingeblikt zit. Meer bewust van de risico’s ofzo.

Heeeel veel appende/telefonerende bestuurders.
Lui die al rijdende het boodschappenlijstje nog even aanvullen of de notulen doornemen.
Smeulende peuken uit het raam werpen of het niks is.
En niet te vergeten de ikke ikke ikke mentaliteit :Y

Oooh, een doodnormale ww tripje dus.
Zat al met smart te wachten op iets bijzonders
😉
 
Maar ook als je niet in de spiegels kijkt word je verblind door iemand die met groot licht achter je rijdt, die schijnt via de spiegel recht in je ogen.
the_definition_of_a_bad_day_640_42.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan