Show hier je tent naast de motor

2016 Op campnig Kiefernhain in Prato Allo Stelvio in Italië. Achter de tent nog net de aanhanger die achter de GTR 1000 hing. Drie jaar met aanhanger op vakantie geweest. Nu even geen trekhaak aan de huidige motor maar daar gaan we komende winter aan werken.
 

Bijlagen

  • DSCF2844.JPG
    DSCF2844.JPG
    266,3 KB · Weergaven: 27
Je ziet op de foto dat de wind van de andere zijde van het schot komt. Dus de tent komt daarmee in de luwte te staan.
Mss niet voor iedereen, maar voor een ECHTE kampeerder is toch duidelijk dat je DAAR je tent neer gaat zetten. (als plek vrij is)
Na 50 jaar kamperen intussen wel geleerd waar de tent moet komen. Genoeg (beginners) ellende gezien!
Hangt af van je tent. Die tunneltenten in hevige wind vind ik eigenlijk maar niks, maar had ik een koepeltent gehad, dan had ik hem waarschijnlijk meer aan het water neer gezet.
 
Hieronder de setup voor de €500 Challenge 2019: Alpenstrudel!. Dit is een 4-persoons tent van de Decathlon die meegaat tijdens de challenge. Weegt 6,7 kilo en gaat met de slaapspullen in een dry bag achterop het zadel. Ruime tent, maar dat is wel handig voor twee personen met spullen. Op de foto tijdens het testweekend in de buurt van Lichtevoorde. Maar in juni in Duitsland, Oostenrijk, Italië in Zwitserland. En mee over de Stelvio :}

 
Ik heb/ had een heel simpel koepeltje. Voor 8 jaar mee in ca 12 landen gestaan.
Niet alleen bij de Stelvio, evengoed op de flank van de Etna, maar ook in de stormen bij Lands-End en bij Fisterra.
(waarom het tentje goed is omdat ie mee gaat over de Stelvio........................:?)
Tot afgelopen zomer nooit klachten over koepeltje gehad. Toen 1e lekkage.
Dan duidelijk tentje komt aan z'n eind. Op laatste camping niet meer ingepakt maar in de container!
 
Laatst bewerkt:
(waarom het tentje goed is omdat ie mee gaat over de Stelvio........................:?)

Eén heeft niks met het ander te maken, maar ben enthousiast over het feit dat ik voor het eerst de Stelvio ga doen, met een motor van 500 euro en met mijn dochter. Ik heb ook nog een heel klein trekkerstentje, maar daar ben ik wel een beetje klaar mee. Iets ruimer vind ik wel lekker.
 
Dit was afgelopen jaar. Ik bleek in de buurt te zijn waar mijn vader op dat moment ook op vakantie was. Ik deed al 2 weken met 2 kleine tassen en een tanktas, mijn vader had de toermotor met aanhanger, megatent, tafeltje, 2 stoelen, en zo nog maar even verder.

Hij was de hele vakantie alles constant kwijt. _O-

1395072
 
Eén heeft niks met het ander te maken, maar ben enthousiast over het feit dat ik voor het eerst de Stelvio, met motor van 500 euro en met dochter.
Ik heb ook nog een heel klein trekkerstentje, maar daar ben ik wel een beetje klaar mee. Iets ruimer vind ik wel lekker.
Een ruime(re) tent is altijd prettig. (wel meer kg's!)
Ik begrijp best dat als je daar nog nooit bent geweest dat je er enthousiast over kan worden.

Op dit forum bij 'Reis door Zuid Duitsland en Oostenrijk' had ik ook een opmerking gemaakt over de Stelvio:
Iedereen, fietsers, motoren, campers en dagjesmensen hebben maar 1 doel........................de STELVIO!!!!
Waarom, zo speciaal is mij raadsel. Voor die 48 bochten of omdat ie de hoogste is................... :?
Vergeet niet ná de Stelvio in Bormio gelijk door te rijden voor de klim naar de Gavia. Vind ik mooier!
Fijn is dan ook, dat het direct een stuk rustiger wordt. Daarna doorrijden naar Monno voor de Passo Mortirolo.


Een goede reis en veel plezier gewenst!
 
Laatst bewerkt:
Ben ik wel met je eens, de Stelvio is een circuspas waar het overdag totale gekte is. Maar ik heb hem nu 2 keer gereden op een stralende zondagmorgen om 7.00 in de morgen. Dan is er nog bijna niemand op de weg en is het een waar genot.
 
De Stelvio is inderdaad wel heel erg, maar fietsers, campers en motoren vind je op bijna elke bekende pas in grote getalen.
 
De Stelvio is inderdaad wel heel erg, maar fietsers, campers en motoren vind je op bijna elke bekende pas in grote getalen.
Heel opvallend verschil vorige zomer was het circus op de Stelvio en de stilte op de Gavia.
Die 2 passen liggen maar 45km van elkaar. Ik bedoel als je vanaf Bormio de ene of juist de andere kant op rijdt.
 
Die kg's zijn toch niet zo'n punt, zeker als je alleen bent op de motor zit.
Vergelijk een duopassagier; die weegt incl. kleding helm en laarzen al gauw 80 kg. Da's een heel ander gewicht maar ook geen probleem.
Een duopassagier incl outfit en dan maar 80kg. Oke, dat is dan mss een skelet van het modellenbureau met anorexia.
Als ik alleen rijd met volle vakantie-bepakking schiet het hard op naar de max. belading.
Ik denk dat ik met motor-outfit zo rond de 120kg doe. Tel daar dan nog een 40-50kg belading bij, (dus incl rekken, top-zijkoffers)
Mijn Blackbird (toch niet de allerkleinste motorfiets) heeft een max belading van 185kg. Dat schiet dus al flink op!
 
Heel opvallend verschil vorige zomer was het circus op de Stelvio en de stilte op de Gavia.
Die 2 passen liggen maar 45km van elkaar. Ik bedoel als je vanaf Bormio de ene of juist de andere kant op rijdt.

De Gavia is inderdaad ook een stuk rustiger dan de Stelvio. Maar vergelijk de Stelvio eens met andere bekende passen als de Iseran of de Galibier, daar kan je op een drukke dag ook tussen de fietsers door slalommen. Stelvio spant wel de kroon maar die andere zijn ook niet bepaald rustig
 
Afgelopen zomer gedaan: Stelvio, Gavia, Mortirolo, Iseran, Galibier, Bonette/ Restofond, Izoard en nog veel meer.
Maar ook cols in de Oostenrijk, Appenijnen, Zwitserland, Vogezen en Schwarzwald, maar dat laat ik dan maar even.

Op Stelvio te veel fietsers. Op de Bonette kon je er boven nauwelijks langs omdat het helemaal vol stond met motorfietsen.
Ik was er in augustus. Iseran en Galibier waren toen prima te rijden! In de klim ben je een fietser snel voorbij. In de afdaling ga je ze niet bijhouden.(*)
Ergste vind ik campers, die je natuurlijk altijd tegenkomt op onoverzichtelijke plaatsen dat inhalen onverantwoord is. Sukkel je met 30km/h :X

(*) En dat weet ik maar al te goed als ex-wielrenner!
 
Ik lees hier soms dat mensen bijna alles passen in 1 vakantie rijden zoals mean-machine .
Dat heb ik alleen 1 keer gedaan wat ik daarmee mis is het goed opnemen van de omgeving het crossen over de passen is feitelijk alleen plaatjes schieten, als je begrijpt wat ik bedoel.
Nu ,wat ik feitelijk al jaren doe is een camping voor twee weken en vandaar uit tripjes maken zo leer je echt de omgeving kennen en de mensen natuurlijk.
 
Je hebt gelijk!!
Afgelopen zomer idd wel extreem veel cols gereden. Niet geteld, maar 40 of 50 kunnen het er wel zijn geweest.

Maar als ik nu al voor de zoveelste keer op de Stelvio of Galibier ben, dan hoef je niet meer van alles een foto te maken. (heb ik ook niet gedaan)
Kijk in het plakboek van 1985 of 1992 of 2005 en dan blijkt dat je de foto al hebt.
In veel dorpjes in de bergen ben ik al eens in het hotel, B+B of op de camping geweest.
Toch vind ik het nog steeds leuk om eens in de zoveel jaar wat passen te rijden. (nu komende jaren dus effe niet meer)

Waar ik dan wel meer van geniet dat is van cols waar ik nog niet eerder was. Vorig jaar voor mij bijv de Col de Turini.........................
Maar het hoeven ook niet altijd hoge bergen te zijn. De Via Aurelia langs de zee en de Poggio di San Remo vond ik ook heel leuk.
 
Nu ,wat ik feitelijk al jaren doe is een camping voor twee weken en vandaar uit tripjes maken zo leer je echt de omgeving kennen en de mensen natuurlijk.

Zo deed ik het voorheen ook vaak. Nu kom ik jaarlijks meestal wel meerdere keren in de Alpen dus ga ik er vaak wat sneller doorheen.
 
Camping Salbertrand nabij Susa. Aan de voet van de Cols Finestre/Assietta. Dat middelste Coleman tentje is van mij, met AT met Nld-plaat... (Camping met prima bier en pizza. Veel motorrijders en kraakhelder sanitair....)

Het bier kan ik niet over oordelen want dat drink ik niet, maar verder volledig mee eens! Pizza's zijn echt top. Veel gelijkgestemden, zeker rondom het Stella Alpina weekend. Sanitair is perfect, zeker na een paar nachten wildkamperen :+

1395451

1395450
 
Terug
Bovenaan Onderaan