Mash 75 125cc naald

PTFOholland

Rookie
19 mei 2019
9
1
Ha beste mede motorrijders,

Sinds kort ben ik in het bezit van de bovenstaande Mash. Deze was van een meneer geweest die nooit de kans heeft gehad om erop te rijden door ziekte. Hij had dus nul kilometer op de teller maar was wel onderhouden. De eerste 1000km heb ik hem goed ingereden.

Echter bij de 1100km sloeg de motor af bij gasgeven vanuit een verkeerslicht (stationair deed het perfect)
Hierna startte de motor niet meer voor zo'n tien minuten.
De motor start nu weer prima maar zodra je het gas plots (langzaam aan gaat wel) opengooit valt de motor stil.
De ANWB heeft heel mn carb open gehaald en hier was niet veel op aan te merken, behalve dat de naald een deukje had in zn behuizing.
We denken ook dat dit het probleem is.
We zijn naar Motoport gehinkelt (dichtbijzijnde garage) maar die kon niet aan onderdelen komen... Maar goed staat ie iig wel droog.

Mijn vraag aan jullie is:
Kan het idd de naald van de carb zijn?
Weten jullie welke naald ik erin moet schroeven?
Gaat om het 2016 model met lucht gekoeld suzuki blokje
 
Ik ben niet gewend met carbs te rijden dus denk dat de naald zo snel versleten is door te lang met choke aanrijden. Deed dit omdat anders de motor afsloeg bij stoplichten. Iets langer met choke aan verhielp dit..
 
Je rijdt 1000km probleemloos en dan begint ie zich te "verslikken", lijkt mij niet de naald maar eerder een gebrek aan brandstof.
Mss toch ergens een vuiltje in je carburateur 🤔.
 
Kraantje wel, liep goed door. Filter weet ik niet te vinden op Mash echter.
Denk voor zekerheid iig eerst naaldje vervangen en dan verder te kijken maar moet ik wel het type hebben 😅
 
ANWB medewerkers zijn geen motorfiets monteurs.
Dus dat die zegt dat het goed is, is van nul en generlei waarde.
Carb is waarschijnlijk intern toch echt vervuild
 
Ik denk dat je de motor even helemaal moet servicen. Wat je beschrijft kan ook een ingeklapt luchtfilter zijn. Misschien zit daar wel een muizennest in. De carbuateur kan nog geen slijtage hebben, daar is de motor te nieuw voor. Vuil kan wel, het filter in de tank, of een filter waar de benzine de carburateur in komt.
Volgens mij heeft de Mash een imitatie Keihin, die kan je gewoon uit elkaar pellen en zelf schoon maken. Als je hier foto's plaatst wordt je wel geholpen met schoonmaken en samenbouwen.
Maar eerst de lucht en benzine toevoer controleren.
 
ANWB meneer was toevallig jarenlang motor monteur geweest en heeft de carb prima uit elkaar gehaald en alles haarfijn uitgelegd. Zelfs kleppen gesteld toen ie toch bezig was ;)
Luchtfilter is prima, hebben we gecontroleerd.
Ik hoor maandag van Mash klantenservice de naald, zal m bestellen en hem erop schroeven, is makkelijk te doen met deze carb gelukkig!
 
Ik denk dat je de motor even helemaal moet servicen. Wat je beschrijft kan ook een ingeklapt luchtfilter zijn. Misschien zit daar wel een muizennest in. De carbuateur kan nog geen slijtage hebben, daar is de motor te nieuw voor. Vuil kan wel, het filter in de tank, of een filter waar de benzine de carburateur in komt.
Volgens mij heeft de Mash een imitatie Keihin, die kan je gewoon uit elkaar pellen en zelf schoon maken. Als je hier foto's plaatst wordt je wel geholpen met schoonmaken en samenbouwen.
Maar eerst de lucht en benzine toevoer controleren.
Een imitatiecarburateur kan wel slijtage hebben. In China koestert men de traditie om dingen na te maken en daarbij minderwaardige materialen te gebruiken. Van goede afwerking en toleranties heeft men ook nog nooit gehoord. Wat doet trouwens een carburateur op een euro 3 motor?
 
anwb 8)7

Mijn ervaring is dat ze een hoop verkloten, mooi lulverhaal ophangen en de motor verneuken.
Ik heb maar zelden een juiste diagnose van een anwb-er meegemaakt, maar wel een heleboel verneukte shit van ze moeten herstellen.
 
China carb, die ook nog in de EU de weg op moet = Al best matige kwaliteit en ook nog erg arm afgesteld.
Zet een Japanse Mikuni of Keihin er op, dan goed (laten) afstellen en je herkent je motortje niet meer terug.
 
Heb je ZELF al gekeken of de sproeiers niet verstopt zit/water in carb en of de vlotter wel goed werkt?

Ja tuurlijk heb meegekeken hoe de ANWB alles deed. Snap jullie doemverhalen vast, maar deze meneer wist wat hij deed.

Ik heb het onderdeelnummer: 625003000000A KIT BOISSEAU COMPLET 70/75
via Mash gekregen. (Nummer 2)


1395119



Nu kijken hoe we het onderdeel hierheen krijgen...
Moet via een dealer en die is er niet.
Wel een scooterzaak (dus Mash tot 50cc) zij zouden het moeten kunnen bestellen, morgen maar bellen (vandaag gesloten)
 
ANWB meneer was toevallig jarenlang motor monteur geweest en heeft de carb prima uit elkaar gehaald en alles haarfijn uitgelegd. Zelfs kleppen gesteld toen ie toch bezig was ;)
Luchtfilter is prima, hebben we gecontroleerd.
Ik hoor maandag van Mash klantenservice de naald, zal m bestellen en hem erop schroeven, is makkelijk te doen met deze carb gelukkig!

de carb openhalen en enpassant even kleppen stellen?:/
 
Terug
Bovenaan Onderaan