Welke paddocks stand hebben jullie? En welke kan je voor de voorkant kopen?
Ktm origineel achteren en voor een gewone die ook op de racer bruikbaar is
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Welke paddocks stand hebben jullie? En welke kan je voor de voorkant kopen?
Ja top man! Ach eerste 100km rustig aan...er staat nu 300 km op... Daarna paar keer ff flink erop...Leon, jij kunt volgens mij beter iemand anders die eerste 1000km op de teller laten zetten. want rustig aan is volgens mij voor jou geen optie.. Knal maar keer langs Breda. Dan kunnen we eens kijken of we wat originele onderdelen kunnen kunnen verwijderen..
Laat ik voorop stellen dat de veiligheidssystemen van de SDGT imho prima functioneren bij het meeste normale gebruik op de openbare weg, maar bij sportief rijden is vooral het TCS (MTC) van de SDGT idd nogal "rudimentair". Even snel wat verkeer voorbij steken tussen 2 hairpains in de bergen is soms een interessante belevenis: SDGT doet dan van alles (zeker als het wegdek wat slechter is), maar het vertaald zich allemaal maar moeizaam in een voorwaartse beweging, laat staan de op dat moment gewenste acceleratie.Ik zet alleen die traction MSc ding uit... Die is ronduit vervelend... Motor gaat dingen voor je doen, ik bepaal zelf m'n rechter hand en niet Electronica terwijl er nog niks gebeurt.
Wat is jullie ervaring hier in?
Ik had het aangegeven toen ik terug ging voor mijn remschijven die krom waren. Hebben ze meteen die update uitgevoerd.iemand ervaringen met Goedhart m.b.t. software updates? Moet je dat zelf aangeven? En moet je dat inplannen bij een beurt?
Extra sterke paddockstand enkelzijdige ophanging - KTMWelke paddocks stand hebben jullie? En welke kan je voor de voorkant kopen?
Ik heb nog een middenbok te koop, dan kun je heel je motor in één keer omhoog zettenWelke paddocks stand hebben jullie? En welke kan je voor de voorkant kopen?
thnx voor je input, hey vroeger hadden we al helemaal geen electronica en ging t ook prima. (abs is perfect voor een nood situatie voor alle andere situaties grijpt t veel te vroeg in.Laat ik voorop stellen dat de veiligheidssystemen van de SDGT imho prima functioneren bij het meeste normale gebruik op de openbare weg, maar bij sportief rijden is vooral het TCS (MTC) van de SDGT idd nogal "rudimentair". Even snel wat verkeer voorbij steken tussen 2 hairpains in de bergen is soms een interessante belevenis: SDGT doet dan van alles (zeker als het wegdek wat slechter is), maar het vertaald zich allemaal maar moeizaam in een voorwaartse beweging, laat staan de op dat moment gewenste acceleratie.
Volgens mij komt dat vooral omdat de tractieregeling veel te snel ingrijpt. De K16GT, die ik voor hetzelfde werk gebruik, is onder die omstandigheden per saldo de (veel) snellere motor, terwijl je dat op basis van formaat nou niet bepaald zou verwachten. Maarja, dat ding zakt dan ook bijna door de berg heen qua massa, dus tractie is daarmee eigenlijk nooit echt een probleem. Met de tractieregeling van de SDGT uitgeschakeld kloppen de dingen weer (vooropgesteld dat je weet wat je doet), dus ik snap goed dat je liever zonder rijdt.
Overigens geldt hetzelfde voor het ABS van de SDGT, dat regelt veel te behoudend af, waardoor de remweg eigenlijk best lang is in vergelijking met andere motoren met soortgelijke remmerij. Dat verschil is zodanig dat ik er aanvankelijk best wel van schrok. Het is iets beter in standje Sport (anti-duik is dan uitgeschakeld), maar met uitgeschakeld ABS is een aanzienlijk kortere remweg te realiseren. Wel kan het achterwiel dan een flink stuk omhoog komen - dus opletten is raadzaam - en dit zal ook de reden zijn dat KTM voor deze calibratie koos, denk ik.
thnx...maar ik koop wel bokjes, in de schuur mooi voetjes van de vloer blijven de banden nice, en t is alleen als ik mn wielen eruit wil halen voor een banden wissel. Na de angels stap ik over naar de Pirelli Rosso 3 (trouwens).Ik heb nog een middenbok te koop, dan kun je heel je motor in één keer omhoog zetten
Vooral als je iets aan de voorkant wil sleutelen is dit ideaal, want dan zit er niks in de weg aan de voorkant
[Verkocht] universele motorbok / lift (sport)motoren
Met deze hefboom / motorbok kun je de achterkant of de voorkant en de achterkant tegelijkertijd (dus heel de motor) in de lucht houden. Voor heel de motor trek je de achterkant met een spanband vast aan de beugel, zodat de voorkant blijft zweven. Handig als je bijvoorbeeld op beide wielen nieuwe...www.motor-forum.nl
En toch, ik merk daar allemaal niet zoveel van. Tenminste niet met de Engine mode in Sport. Flink doorremmen zonder dat de ABS ingrijpt is voor mij geen probleem, volgens mij heb ik de ABS nog nooit aan gehad. Of ik merk/zie het niet en het ding zou nog harder kunnen remmen dan ik denk Plat in de bocht op de openbare weg ga ik sowieso niet de TC opzoeken en bocht uit probeer ik de motor zoveel mogelijk rechtop te zetten met het gas erop. Alleen in de bergen hairpin uit heb ik tot nu toe wel vaak gemerkt dat het achterwiel vrij ver uitstapt voordat de TC ingrijpt, dat is het enige waarin ik jullie verhaal herken.
Ik weet niet hoe jullie een bocht rijden. Pak je de apex in het midden of pak je 'm pas na het midden (MotoGP stijl)? Ik heb mezelf dat laatste aangewend omdat ik 4 jaar lang alleen maar in de Eifel heb gereden. Bij onoverzichtelijke bochten langs bossen en bergwanden wil je liever ietsje langer rechtdoor inremmen, vervolgens de bocht en apex iets later en wat hoekig en dan zo rechtuit mogelijk bocht uit gas erop. Ik doe dit zodat ik vrij zeker ben dat ik niet op de verkeerde weghelft kom en dan op een voertuig klap wat je niet aan kon zien komen. Tevens voordeel dat je niet verrast wordt dat de bocht ineens knijpt wat je pas op het laatste moment ziet. Deze rijstijl past overigens ook perfect bij de SDGT en daarom vrijwel nooit last van de TC denk ik
Eigenlijk rijd ik ook met het ding alsof het er niet opzit. TC opzoeken is leuk, maar dat moet je leren op het circuit en zeker weten dat ie het goed doet en doet wat je hoopt dat ie moet doen
De dealer kwam al met een betere oplossing. Ik krijg een topkoffer te leen tot de zijkoffers geleverd worden! #GoedeServiceEn ik moet het toch even vragen, is er iemand die een koffer-set heeft of weet die te koop is, te huur, te leen (voor een wederdienst)?
@DucBMW
En toch, ik merk daar allemaal niet zoveel van. Tenminste niet met de Engine mode in Sport. Flink doorremmen zonder dat de ABS ingrijpt is voor mij geen probleem, volgens mij heb ik de ABS nog nooit aan gehad. Of ik merk/zie het niet en het ding zou nog harder kunnen remmen dan ik denk Plat in de bocht op de openbare weg ga ik sowieso niet de TC opzoeken en bocht uit probeer ik de motor zoveel mogelijk rechtop te zetten met het gas erop. Alleen in de bergen hairpin uit heb ik tot nu toe wel vaak gemerkt dat het achterwiel vrij ver uitstapt voordat de TC ingrijpt, dat is het enige waarin ik jullie verhaal herken.
Ik weet niet hoe jullie een bocht rijden. Pak je de apex in het midden of pak je 'm pas na het midden (MotoGP stijl)? Ik heb mezelf dat laatste aangewend omdat ik 4 jaar lang alleen maar in de Eifel heb gereden. Bij onoverzichtelijke bochten langs bossen en bergwanden wil je liever ietsje langer rechtdoor inremmen, vervolgens de bocht en apex iets later en wat hoekig en dan zo rechtuit mogelijk bocht uit gas erop. Ik doe dit zodat ik vrij zeker ben dat ik niet op de verkeerde weghelft kom en dan op een voertuig klap wat je niet aan kon zien komen. Tevens voordeel dat je niet verrast wordt dat de bocht ineens knijpt wat je pas op het laatste moment ziet. Deze rijstijl past overigens ook perfect bij de SDGT en daarom vrijwel nooit last van de TC denk ik
Eigenlijk rijd ik ook met het ding alsof het er niet opzit. TC opzoeken is leuk, maar dat moet je leren op het circuit en zeker weten dat ie het goed doet en doet wat je hoopt dat ie moet doen
Verreweg de meeste km's rij ik op openbare wegen en in de bergen. Ik rij dus zichtlijnen (oftewel een latere apex, zoals je beschrijft, e.e.a. geheel afhankelijk van de omstandigheden). Wat ik bedoelde met mijn relaas(je) over de tractieregeling is dat het ingrijpt op momenten dat ik dat - o.b.v. ervaring met andere motoren op dezelfde trajecten - helemaal niet verwacht. Op dat soort momenten - bijvoorbeeld als je even vlot wilt inhalen - zit het dus in de weg. En inderdaad, als je behoudender gas geeft (trager dus), dan kun je dat voorkomen, maar dan kun je net de meters tekort komen om traag verkeer achter je te laten. Keuzes, keuzes...@DucBMW
En toch, ik merk daar allemaal niet zoveel van. [...] Ik weet niet hoe jullie een bocht rijden. Pak je de apex in het midden of pak je 'm pas na het midden (MotoGP stijl)? [...]
Bij mijn weten niet, alleen een dongle waarmee je TCS en ABS permanent uit kunt schakelen. Of de Trackpack van de R past op de GT: lijkt me onwaarschijnlijk, maar zou je eens bij de dealer na kunnen vragen wat dat doet.Ander vraagje, bestaat voor de GT ook zo n trackpack dongle? zoals bij de 1290R? (sorry voor al mn vragen...)
Bij mijn weten niet, alleen een dongle waarmee je TCS en ABS permanent uit kunt schakelen. Of de Trackpack van de R past op de GT: lijkt me onwaarschijnlijk, maar zou je eens bij de dealer na kunnen vragen wat dat doet.
Klopt, dat bedoelde ik ook met "permanent"De dongle schakelt niet uit, maar houdt de gedane instellingen vast. Dus als je MTC uit zet, dan staat het normaal automatisch weer aan als je de motor opnieuw start. Met de dongle wordt dat gecorrigeerd.
MTC uit en ABS aan gaat dus ook.
Wat vindt de AIVD daarvan?Ik ga is informeren
[..]
Overigens geldt hetzelfde voor het ABS van de SDGT, dat regelt veel te behoudend af, waardoor de remweg eigenlijk best lang is in vergelijking met andere motoren met soortgelijke remmerij. Dat verschil is zodanig dat ik er aanvankelijk best wel van schrok. Het is iets beter in standje Sport (anti-duik is dan uitgeschakeld), maar met uitgeschakeld ABS is een aanzienlijk kortere remweg te realiseren. Wel kan het achterwiel dan een flink stuk omhoog komen - dus opletten is raadzaam - en dit zal ook de reden zijn dat KTM voor deze calibratie koos, denk ik.
Hoi Ron! Heb jij nog het originele windscherm? Ik vind dat je nogal wat wind opvangt.
op t 2019 model zwakt ie het inderdaad af, ik heb gister nog een ritje van 100km gemaakt, ik heb t exact 5 km geprobeerd met bochtenweggetje en acceleratie. Voor de hobby rijder heeft KTM het toegankelijk gemaakt, voor de gevorderde rijder zit t echt in de weg.Het nieuwe tc systeem zwakt de initiele gasrespons behoorlijk af, waardoor ik soms nog wat vaker doorval. Algemeen rijdt hij wel veel natuurlijker.
Binnentassen werken perfectIemand hier ervaring met de ktm binnentassen voor de koffers? Lijkt me wel handig voor vakantie, koffers laten zitten en de schoudertassen eruit halen.
KTM Binnentassen
Binnentassen werken perfect
Brembo LAop t 2019 model zwakt ie het inderdaad af, ik heb gister nog een ritje van 100km gemaakt, ik heb t exact 5 km geprobeerd met bochtenweggetje en acceleratie. Voor de hobby rijder heeft KTM het toegankelijk gemaakt, voor de gevorderde rijder zit t echt in de weg.
Die Angel GT's die zijn zo slecht niet nog niet trouwens, Kheb gister echt ff kunnen boenderen met mn oude vertrouwde rondje TT Akermaat a9 rondje, 4 jr geen knie meer aan de grond gehad en gister ging t eigenlijk meteen op de automatisch piloot.... grappig eigenlijk. Anyway, Ik had de schijven alweer blauw op mn rondje en ook op de 2019 heb je geen echte bite op de remblokken, Jullie hadden brembo LC? ofzo?
Is één zijkoffer 35 liter?Toevallig vandaan aan het proberen, ben er wel achter dat je de tassen niet te vol moet stoppen anders krijg je de koffer niet dicht.
En ik een rol van 35 liter gaat twee keer meer dan in één harde 35liter koffer