Alles over motorbanden Deel 7

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.686
9.003
Op reis
Facebook
Nsmeijer schreef op 02 oktober 2015 @ 11:06:
Alles over Motorbanden vraag je hier Deeltje 6

(bandentests staan onderaan de OP



Wat vooraf ging:
Het grote bandentopic (voor allerlei vragen omtrent banden)
HET grote alwetende bandentopic DEEL2 (alles vind je hier)
Alles over motorhanden | deel 3 (alles vind je hier)
Alles over Motorbanden vraag je hier 4
Alles over Motorbanden vraag je hier [deeltje 5]




Hier in dit topic lezen ook de meer experts mee, ze proberen je een goed advies te geven vanuit hun beroep als bandenleverancier, of betere motorzaak, dit doen ze geheel belangeloos. er is dus geen verplichting of intentie je te verplichten bij één van deze bedrijven te kopen.

Na een succesvolle centralisatie van letterlijk honderden (relatief vergelijkbare) bandentopics naar 1 topic, nu zo'n 7.500 berichten geleden, gaan we deze trend vooral volhouden. Dit is het centrale bandentopic, waar je ongeveer alle vragen over banden kunt stellen, en er een zinnig antwoord op kunt verwachten van een aantal mensen met inhoudelijke kennis, in plaats van overspoeld te worden door relazen over persoonlijke ervaringen van mensen wiens wensen totaal niet vergelijkbaar zijn met de jouwe... Voor de duidelijkheid; ieder's wensen zijn verschillend en moeten worden meegenomen. Dit is de plek waar je het goede advies krijgt, de motivatie om alle losse topics van een rijk aan inhoud gevuld antwoord te voorzien is lang geleden overleden, waardoor daar nooit meer een volledig verhaal komt te staan. Bij deze dus ook het verzoek te zorgen dat losse topics zo snel mogelijk naar deze worden verwezen.


De FAQ is gestart in deel 2; en dat is wel een goede gewoonte. Lees die eerst eens door:


DO'S
  • Bandenspanning controleren. Houd de adviesspanning van de bandenfabrikant of het montagebedrijf aan, de spanning zoals opgegeven door de motorfabrikant hoeft niets te maken het hebben met je huidige rubber.
  • Wanneer je een combinatie van modellen binnen een merk wil gebruiken, kies dan altijd de zachtste band (meeste grip) vóór.
  • Nieuwe banden moet je inrijden. De één zal zeggen dat dit 500 kilometer kost, de ander dat het met 50 kilometer gedaan is. De waarheid ligt zoals altijd in het midden, afhankelijk van rijstijl en type band. Hoe dan ook; houd er rekening mee dat het siliconenlaagje dat voor de productie nodig is uit de band moet zweten en dit kan alleen door de band warm te rijden, dus schuurpapier helpt geen biet! Nieuwe Continental banden worden anders geproduceerd, waardoor je in theorie gelijk van leer kunt trekken. Gevaarlijk advies though, bouw het gewoon altijd rustig op, je moet toch ook aan je nieuwe banden wennen.
  • Je bandenspanning fluctueert amper met het weer. Voor elke rit controleren is onzin, maar wanneer je ook maar een klein beetje vermoed dat er iets mis kan zijn, controleer het... Doe dit in ieder geval een keer per maand. Wat deze spanning moet zijn wisselt per motor en en type band. Het meten doe je met koude banden, dus zorg dat je een eigen meter regelt, digitale meters zijn nagenoeg allemaal ruimschoots nauwkeurig genoeg.

DON'TS
  • Bandenzwart en dergelijk spul dat je band mooi laat glimmen is voor AUTO'S!! Wanneer je dit op een motor gebruikt breng je de band effectief weer terug in nieuwstaat, en moet je hem weer opnieuw inrijden. Het laagje is nog gladder dan de siliconen die er af fabriek op zitten. Gevaarlijk!!
  • Nieuwe banden kun je niet met schuurpapier of reinigingsmiddelen 'inrijden'!! Dit moet je doen door de band warm te rijden, het glibberige spul moet er letterlijk uit zweten... En dat kan alleen door te rijden. Rustig opbouwend te rijden.
  • Monteer nooit zomaar 2 verschillende merken banden!! Er zijn combinaties die wel werken, maar even zo veel die niet werken. De reden voor dit advies is dat we gewoon niet kunnen voorspellen hoe een combinatie onder jouw motor werkt. Het kan prima sturen, maar misschien ook niet... Als jij de gok wil nemen is dat aan jou, maar het komt niet van ons.
  • Meet je bandenspanning niet met warme banden! Lucht zet, net als elk gas, uit wanneer het verwarmd wordt. Een warme band is een oven waardoor de druk toeneemt. Dit hoort zo, en de basisdruk is opgegeven voor een koude band. Wanneer je een warme band op druk zet en deze koelt af, zal de druk veel lager uitvallen. Geen halszaak, maar het stuurt gek.


Hier stond voorheen ook een lijstje met combinaties van banden die wel kunnen werken... Die zet ik hier niet meer neer. Nogmaals, er zijn combinaties die (soms zelfs goed) werken maar ik raad het gewoon af, het blijft een gok. Als de ene band half op is en de ander versleten en je wil overstappen, cut your losses en wissel beiden. Of koop die band nog een keer en wacht tot de complete set versleten is. Overstappen met 1 half versleten band van het ene merk en een goede band van een tweede merk geeft je niet de verbetering die je wilde, hoe graag je dat ook wil geloven. Geen 'aha-erlebnis'. Banden zijn bedoeld om met 'hun maatje' te worden gebruikt. Een Pilot Road 3 achterband hoort bij een Pilot Road 3 voorband. Een Roadsmart voorband hoort bij een Roadsmart achterband. Dan rijden ze gewoon het beste, heel wat knappere koppen dan jij en ik hebben hier hard over nagedacht, probeer het nu niet beter te verzinnen... Soms kun je een combinatie maken tussen een sportband voor en een sport/tourband achter (van hetzelfde merk!!), om kilometrage en grip te combineren, maar denk er hierbij aan dat de sportband in de regen vaak zelfs minder grip biedt, en dan heb je een voorband met minder grip dan de achterband... Dat is wel het minst wenselijke dat je kunt bedenken wat betreft banden.



Bandenspanning
Bandenspanning is afhankelijk van vele omstandigheden en veranderingen daarin kunnen altijd weer andere reacties geven op andere vlakken. Hier twee vrij algemene adviezen, voor specifiekere verwijzingen of persoonlijk advies, stel je vraag in het topic.

Straatgebruik:
Meestal komen de adviezen van de motorfabrikant en die van de bandenfabrikant wel overeen, en die kun je dan vrij 'klakkeloos' overnemen. In de laatste paar jaar heeft de technologie van banden echter niet stilgestaan, en is het gebruikelijk geworden dat banden op 2,5 bar voor, en 2,9 bar achter worden gezet. Dit is hoger dan vroeger, en veel handleidingen van motoren vermelden nog 2,3/2,5 (v/a). Dit geeft een verhoogde slijtage en verbruik, terwijl moderne banden er geen voordeel meer bij hebben. Denk er om: de motorfabrikant heeft alleen het stuk metaal geleverd waarin de band huist, de band bepaald onder welke druk deze het beste werkt. Oók onder oude motoren kun je dus gerust de nieuwe spanning aanhouden! Je zult merken dat de motor lichter stuurt en wellicht zelfs wat zuiniger rijdt. Er zijn wat uitzonderingen zoals Pirelli, die nog steeds met 2,3/2,5 bar werken, maar dit zal je bandenmonteur dan vermelden. Toch maar met een lagere spanning rijden omdat je dat nu eenmaal zo geleerd hebt heeft eigenlijk alleen maar nadelen, in de zin dat het rijgedrag achteruit gaat en je bandenslijtage en benzineverbruik stijgen.

Wanneer je een lang stuk snelweg gaat rijden, is het de moeite de spanning in je band te verhogen met 0,2-0,3 bar. Dit verlaagt het verbruik en vermindert de slijtage, waardoor je niet met 'vierkante banden' aan komt. Wanneer je weer van de snelweg afgaat, de overvloedige druk weer afvoeren naar standaard. Je band komt beter op temperatuur en rijdt comfortabeler bij een lagere druk.

'Investeer' in een eigen spanningsmetertje... bij de ANWB kost een prima ding 10 euro, dat is de moeite niet en het scheelt veel gedoe. Je kunt zelfs je banden met een fietspomp oppompen en vervolgens goed zetten met behulp van je metertje, dit is vaak zelfs accurater dan wanneer je allerlei slecht geijkte luchtpompen van benzinestations gebruikt, die na 20x pompen duurder worden dan dat eigen metertje... En het zeker meer gedoe.


Circuitrijden:
Op het circuit wil je meer grip hebben, wat je bereikt door warmere banden. Banden worden warmer bij lagere druk. Afhankelijk van je banden en motor is op het circuit een spanning van tussen de 2,1 en 2,3 bar voor de voorband, en 2,0 en 2,2 bar voor de achterband gangbaar. Een uitzondering zijn bevoorbeeld Continental banden, die bij straatdruk op een een circuit uitstekend presteren, en zelfs sneller zijn. dit is tot een temperatuur tot 22-23 graden buitentemperatuur. Wordt de temperatuur hoger dan wel bandenspanning iets laten zakken. Warme druk kan tot 3.1-3.2 oplopen zonder nadelig effect.

Een ander geval apart zijn enkele Dunlop banden:

Qualifier H. Geen ntec, wel zachte D 211 gp racer compound.
Gewoon advies bandenspanning aanhouden. Is meestal al lager voor het lichte spul. Ktm smcr 690 2,0 rondom bijvoorbeeld.

Sportsmart. Achterband met ntec. Laagste toegestane druk 1,9 bar
D211 gp racer. Achterband met ntec. Laagste druk 1,2 bar
D211 gp (handmade)ntec 1,2 bar
D212 gp pro en kr 108 ntec 1,1 bar beide handmade

Voorband bij allemaal 2,2 a 1,9 afhankelijk van voorkeur rijder en circuit.

Dit zijn circuit spanningen!

Voor op straat geld het advies zoals op de Dunlop site staat

Wanneer je dit doet, echter, bedenk je dan dat de band een heel stuk vering van je ophanging overneemt, en je zult je ophanging hier dus op af moeten stellen voor optimaal gedrag.

uitleg over bandenspanning en grip

hier een interessant verhaal van een motorrijder met zijn bevindingen m.b.t. vering en wegligging


Overige vragen:



Bandentests
toerbanden 2013
sportbanden 2013
endurobanden 2013
circuittest Conti Sportattack2

Sportbandentest 2014

Banden info van Continental
Link naar diverse info van Conti over banden



Bandenfilmpjes
Conti road Attack EVO2 elbowdown


Bandenspanningsadvies


Wil je weten wat de producent van de band als algemeen advies geeft qua bandenspanning?

Continental
Dunlop
Pirelli
 
Laatst bewerkt:
Ik zie trouwens op jouw site de roadsmart met sp codering en zonder. Met die codering is goedkoper, maar ik neem aan dat er ook een ander verschil is? :?
Sport performance zie ik? Daarmee ben ik dus nog sneller thuis? :+
SP staat hier voor Single Ply.
Dit is dus een band voor lichtere motorfietsen, en die hebben ze dus met een slapper karkas uitgevoerd.
 
Ik heb nu 1500 km op mijn RA3 ''s gereden, als ik de vergelijk met de set mpp2 die ik er eerder op had liggen, merk ik in lange bochten geen verschil in vertrouwen dat ze geven. De slijtage is bij de RA3 duidelijk beter.

Het verschil wat ik merk is vooral in korte bochten en het diep de bocht in remmen. In die situaties vind ik de mpp's meer vertrouwen geven en rijdt ik daardoor makkelijker de juiste lijnen. Verder vind ik dat de mpp's iets eerder op temperatuur zijn. (kan voor mijn gevoel eerder op het gas de bocht uit )
Ligt dit aan het verschil tussen sport-banden en toer-banden?
Of kan dit gevoel liggen in het slappere karkas van Michelin wat ik fijne vind?
Beide antwoorden kunnen juist zijn. Welke van de 2 voor jou het meest opgaat kan een ander niet voor jou zeggen. Dan moet je eens vaker van banden wisselen.
 
Vandaag onderhoud gedaan op 50.000km, en dus de tweede keer een tussentijdse meting op de profieldiepte van mijn Michelin Pilot Road II banden uitgevoerd, waarbij ik op de volgende waarden uitkom:
full

Na de eerste 5.000km was er vooraan 1,1mm weg, na de tweede 5.000km slechts 0,7mm. Komt omdat ik nu meer achteraan rem om de slijtage zo gelijk mogelijk te trekken.
Gek genoeg is de slijtage daarbij achteraan niet toegenomen, maar nagenoeg gelijk gebleven.
Als het zo doorgaat zullen ze tóch de 20.000km halen.

Verder moet ik echter zeggen dat ik qua grip, ook bij warmer en droog weer toch redelijk wat minder vertrouwen heb dan bij de MPR III en IV. Maar zeker niet slecht gezien de lage prijs.

Een dagje circuit zou ik er persoonlijk niet mee doen, maar voor woon werk voldoen ze wel.

Of mijn volgende setje weer een MPR II wordt kan ik nu nog niet zeggen, daar is het nog wat te vroeg voor.
 
2 maanden geleden het motorrijden na een kleine pauze van 25 jaar weer opgepakt en een 1996 Honda VFR750F gekocht. Inmiddels zo'n 1100 km gereden. Dacht dat het wel leuk en nuttig zou zijn om bij Midland Circuit Lelystad een training te volgen, dus heb ik me ingeschreven.
Zag later dat ze als eis hebben dat de banden niet uitgedroogd en niet ouder dan 7 jaar mogen zijn. Aangezien ze een paar jaar ouder zijn, ben ik aan het kijken naar een paar andere. Er is zoveel mogelijk dat ik last van keuze stress krijg. Na wat lezen heb ik de volgende shortlist gemaakt.

Pirelli ANGEL GT sportief en betaalbaar, slijten snel
Dunlop Roadsmart III slijtvast, minder in regen
Bridgestone Battlax T30 EVO lange levensduur, betaalbaar
Bridgestone Battlax T31, nieuwe band
Michelin Pilot Road 4, makkelijk sturen door smalle (puntige) voorband, slijtvast
Bridgestone BATTLAX BT-023F, betaalbaar



Ik ben over het algemeen een rustige rijder, die het af en toe wel leuk vindt om een lekker bochtje te pakken. Een beetje hard optrekken vanuit stilstand is natuurlijk wel leuk. In de regen rij ik alleen als ik buienradar weer gelogen heeft.

Helaas is mijn budget beperkt, dus ben ik op zoek naar een band die goede prestaties biedt tegen een redelijke prijs?
Pb me voor een scherpe set prijs gemonteerd.
 
vorig jaar rond deze tijd, noodgedwongen naar angel gt gegaan (pirellidag) en meteen circuit op, het viel mij niet tegen op de tiger 1050 2009.
nu een jaar verder staat de vakantie weer voor de deur en wil er weer nieuwe op hebben.(zit nog 2 mm op achter en 2 voor )
is de angel Gt 2 echt beter?.....of is het allemaal lulkoek en verkoop techniek?
ik hou van pittig rijden en heerlijk in de bergen sturen.
band hoeft niet langer mee te gaan dan 1 jaar.dat is tussen de 6 en 8 duizend km schat ik (elk jaar voor vakantie gaan er toch nieuwe op)
of moet ik eens kijken naar ander merk?.
 
Van het weekend de oude PilotRoad 2's vervangen door een setje gloednieuwe S22's.
Wat een enorme wereld van verschil is dat zeg! Zelfs tijdens de inrij periode geven de banden zo'n enorm vertrouwen in de bochten *O*
Met hard terugschakelen ook veel minder glijdende achterband dan voorheen.
Nu alleen weer even wennen dat ik de motor weer gewoon de bochten in kan gooien.
 
Hallo allemaal, ik ben bezig met een project en wil er eigenlijk brute hoge, brede allroad banden opleggen. Heeft iemand een idee hoe ik kan uitzoeken wat maximaal past qua hoogte en dikte? Ik heb een Honda vt500ft zonder voorspatbord. Ik zou graag voor en achter dezelfde maat gebruiken. Foto's hieronder, mij motor en 2 voorbeelden.. alvast bedankt!!
 

Bijlagen

  • IMG-20190214-WA0030.jpeg
    IMG-20190214-WA0030.jpeg
    271,6 KB · Weergaven: 10
  • sketch-1556441529067.thumb.png.7fb90140387a7dc8f1a314ba67ff128d.png
    sketch-1556441529067.thumb.png.7fb90140387a7dc8f1a314ba67ff128d.png
    336,5 KB · Weergaven: 8
  • sketch-1556441549921.png.874fda9febb0988b9a42132d22b6d926.png
    sketch-1556441549921.png.874fda9febb0988b9a42132d22b6d926.png
    233 KB · Weergaven: 9
Hallo allemaal, ik ben bezig met een project en wil er eigenlijk brute hoge, brede allroad banden opleggen. Heeft iemand een idee hoe ik kan uitzoeken wat maximaal past qua hoogte en dikte? Ik heb een Honda vt500ft zonder voorspatbord. Ik zou graag voor en achter dezelfde maat gebruiken. Foto's hieronder, mij motor en 2 voorbeelden.. alvast bedankt!!
Ik adviseer de standaard maat wegbanden.

Ik maak graag motoren beter, niet slechter namelijk
 
Hallo allemaal, ik ben bezig met een project en wil er eigenlijk brute hoge, brede allroad banden opleggen. Heeft iemand een idee hoe ik kan uitzoeken wat maximaal past qua hoogte en dikte? Ik heb een Honda vt500ft zonder voorspatbord. Ik zou graag voor en achter dezelfde maat gebruiken. Foto's hieronder, mij motor en 2 voorbeelden.. alvast bedankt!!
is dat niet gewoon te meten?...
ik dacht wel eens tabellen gezien te hebben waarop de diameter (of omvang) staat voor elke maat band.
die zal er vast ook zijn voor de breedte?
ik denk dat de grootste beperking de maat is tussen je voorpoten.? en de breedte velgmaat die je voorwiel kan hebben.
 
ikdenk...rond de 5 a 6 K
Dat is wel aan de lage kant voor een toerband, dan ben je flink aan het gassen. Met een rustige rijstijl (voornamelijk woon-werk) haalde ik veel meer kms uit de Rosso 3. Maar met circuitdagen erbij gaat het hard. Met zo'n tempo en circuitdagen, zou je behalve de Conti RA3 misschien ook kunnen kijken naar de Dunlop Sportsmart.
 
is dat niet gewoon te meten?...
ik dacht wel eens tabellen gezien te hebben waarop de diameter (of omvang) staat voor elke maat band.
die zal er vast ook zijn voor de breedte?
ik denk dat de grootste beperking de maat is tussen je voorpoten.? en de breedte velgmaat die je voorwiel kan hebben.
Bridgestone heeft dat staan. Niet bij elke band maar b.v. bij de genopte AX41 wel: BATTLAX | BATTLAX ADVENTURECROSS AX41 | Motorcycle Tires | Bridgestone Corporation

Alle modellen: Products | Motorcycle Tires | Bridgestone Corporation
 
Dat is wel aan de lage kant voor een toerband, dan ben je flink aan het gassen. Met een rustige rijstijl (voornamelijk woon-werk) haalde ik veel meer kms uit de Rosso 3. Maar met circuitdagen erbij gaat het hard. Met zo'n tempo en circuitdagen, zou je behalve de Conti RA3 misschien ook kunnen kijken naar de Dunlop Sportsmart.
had net even goed gekeken...is 8500 km en maar 1 voorzichtige circuitdag
op de rosso corsa diablo op mijn vtr......mag ik blij zijn met 3500 km.....daar zitten dan wel circuitdagen bij en losse sessies bij de MAC zandvoort, dus die wil ik er niet op hebben ;)
 
Voor de CBR600RR wil ik bij bandenleader.nl een Metzeler 180 55 R17 Roadtec Z8 Interact aanschaffen, ligt er nu ook om schijnt goed te bevallen. (motor van mijn dochter). Voorband is van hetzelfde type en voorlopig nog niet versleten.
Nu zie ik op bandenleader voor deze band prijzen varierend van 116 tot 155 euro. Het enige verschil wat ik kan ontdekken is de DOT code, (niet eens zo dat de hoogste DOT code de duurste is), en de vermelding achterband, met een K of een O erachter. De site geeft niet aan wat deze K of O betekenen. Als snelheid heb ik W = 270 km/u bij de specs ingevoerd, dus de K of O zouden m.i. geen snelheidsaanduiding mogen zijn.

Wie weet raad?
 
Voor de CBR600RR wil ik bij bandenleader.nl een Metzeler 180 55 R17 Roadtec Z8 Interact aanschaffen, ligt er nu ook om schijnt goed te bevallen. (motor van mijn dochter). Voorband is van hetzelfde type en voorlopig nog niet versleten.
Nu zie ik op bandenleader voor deze band prijzen varierend van 116 tot 155 euro. Het enige verschil wat ik kan ontdekken is de DOT code, (niet eens zo dat de hoogste DOT code de duurste is), en de vermelding achterband, met een K of een O erachter. De site geeft niet aan wat deze K of O betekenen. Als snelheid heb ik W = 270 km/u bij de specs ingevoerd, dus de K of O zouden m.i. geen snelheidsaanduiding mogen zijn.

Wie weet raad?
type O
https://www.bandenleader.nl/motor-band/metzeler/roadtec-z8-interact/180-55-zr17-73w-283331
type k
https://www.bandenleader.nl/motor-band/metzeler/roadtec-z8-interact/180-55-zr17-73w-788857
ik zie geen verschil....zelfs de revieuws zijn identiek ;)

enige wat ik kan bedenken...Oplichting of Korting ;)....k is idd 3 euro goeiekoper
 
Voor de CBR600RR wil ik bij bandenleader.nl een Metzeler 180 55 R17 Roadtec Z8 Interact aanschaffen, ligt er nu ook om schijnt goed te bevallen. (motor van mijn dochter). Voorband is van hetzelfde type en voorlopig nog niet versleten.
Nu zie ik op bandenleader voor deze band prijzen varierend van 116 tot 155 euro. Het enige verschil wat ik kan ontdekken is de DOT code, (niet eens zo dat de hoogste DOT code de duurste is), en de vermelding achterband, met een K of een O erachter. De site geeft niet aan wat deze K of O betekenen. Als snelheid heb ik W = 270 km/u bij de specs ingevoerd, dus de K of O zouden m.i. geen snelheidsaanduiding mogen zijn.

Wie weet raad?
De "O" versie achterband was samen met de "M" versie voorband een verbetering voor het rijden op nat wegdek.
 
Voor de CBR600RR wil ik bij bandenleader.nl een Metzeler 180 55 R17 Roadtec Z8 Interact aanschaffen, ligt er nu ook om schijnt goed te bevallen. (motor van mijn dochter). Voorband is van hetzelfde type en voorlopig nog niet versleten.
Nu zie ik op bandenleader voor deze band prijzen varierend van 116 tot 155 euro. Het enige verschil wat ik kan ontdekken is de DOT code, (niet eens zo dat de hoogste DOT code de duurste is), en de vermelding achterband, met een K of een O erachter. De site geeft niet aan wat deze K of O betekenen. Als snelheid heb ik W = 270 km/u bij de specs ingevoerd, dus de K of O zouden m.i. geen snelheidsaanduiding mogen zijn.

Wie weet raad?
Ik zou voor 126€ de roadtec 01 aanschaffen...
Een betere en modernere band. De band gaat ook langer mee dan de z8 dus de meerprijs is alleen bij aankoop.
 
Voor de CBR600RR wil ik bij bandenleader.nl een Metzeler 180 55 R17 Roadtec Z8 Interact aanschaffen, ligt er nu ook om schijnt goed te bevallen. (motor van mijn dochter). Voorband is van hetzelfde type en voorlopig nog niet versleten.
Nu zie ik op bandenleader voor deze band prijzen varierend van 116 tot 155 euro. Het enige verschil wat ik kan ontdekken is de DOT code, (niet eens zo dat de hoogste DOT code de duurste is), en de vermelding achterband, met een K of een O erachter. De site geeft niet aan wat deze K of O betekenen. Als snelheid heb ik W = 270 km/u bij de specs ingevoerd, dus de K of O zouden m.i. geen snelheidsaanduiding mogen zijn.

Wie weet raad?
METZELER 180/55 ZR 17 73W ROADTEC Z8 INTERACT M TL Rear
you can use at following motorcycles:
DescriptionType
APRILIA RST FUTURAPW
APRILIA RSV MILLEME
APRILIA RSV MILLE RME
APRILIA RSV MILLE RRR
APRILIA RSV MILLE R AB 2001RP
APRILIA RSV MILLE R FACTORYRR
APRILIA RSV MILLE SPME D
APRILIA RSV MILLE TUONO RRR
APRILIA SL 1000 FALCOPA
APRILIA SMV 1200 DORSODUROTV
APRILIA SMV 750 DORSODURO 2008SM
APRILIA SMV 750 FACTORYSM
BMW F 800 R 2009E8ST
BMW R NINE T ( K21 )R1ST
BMW R NINE T AB 20161N12
BMW R NINE T PURE AB 20171N12
BMW R NINE T RACER AB 20171N12
BMW R1200 RS AB 20171R12
BUELL XB12R FIREBOLTXB1
BUELL XB12S LIGHTNINGXB1
BUELL XB12SCG LIGHTNING LOWXB1
BUELL XB12SS LIGHTNING LONGXB2
BUELL XB12STT LIGHTNING SUPER TTXB2
BUELL XB12SX LIGHTNING CITYXB1
BUELL XB12X ULYSSESXB2
BUELL XB12XT ULYSSES XTXB2
BUELL XB9R FIREBOLTXB1
BUELL XB9SX LIGHTNING CITYXB1
DUCATI 1000 SSV5
DUCATI 749 / S / RH5
DUCATI 800 SSV5
DUCATI 848H6/00
DUCATI 851 SPII888S
DUCATI 851 SPIV888S
DUCATI 851 STRADA851S3
DUCATI 888 SPV888S
DUCATI 888 STRADA888S1
DUCATI 900 SL906SC3
DUCATI 900 SS906SC2
DUCATI 900 SS IE 99V1
DUCATI 999, S, RH4
DUCATI GT 1000C1
DUCATI HYPERMOTARD 1100 EVO SPB1/04
DUCATI HYPERMOTARD 796B1/01
DUCATI HYPERMOTARD 821B2
DUCATI HYPERMOTARD 821 SPB2
DUCATI HYPERSTRADA 821B2
DUCATI M 1000M4/04
DUCATI M 1100 / SM5/02
DUCATI M 900M900
DUCATI M 900 IEM2
DUCATI M 900 IEM4
DUCATI M S2R 1000M4/16
DUCATI M S2R 800M4/14
DUCATI M S2R 800 2007M4/21
DUCATI M S4M4
DUCATI M S4 RM4/05
DUCATI M S4 RSM4/17
DUCATI MONSTER 796 ABSM5/06
DUCATI MULTISTRADA 1000A1
DUCATI MULTISTRADA 1100 / SA1
DUCATI SCRAMBLER CLASSICK1
DUCATI SCRAMBLER FULL THROTTLEK1
DUCATI SCRAMBLER ICONK1
DUCATI SCRAMBLER URBAN ENDUROK1
DUCATI SPORT 1000C1/00,01
DUCATI SPORT 1000 / BIPOSTOC1
DUCATI SPORT 1000 / PAULSMARTC1
DUCATI SPORT 1000 SC1/02
DUCATI ST 2S1
HARLEY XR 1200XR1
HARLEY XR 1200XXR1
HONDA CB1000 RSC60
HONDA CB600 F HORNET / S AB 2000PC34
HONDA CB600 F HORNET AB 2003PC36
HONDA CB600 F HORNET S AB 2007PC41
HONDA CB600 HORNET AB 2005PC36
HONDA CB600 HORNET, S AB 2004PC36
HONDA CB650 FRC75
HONDA CB650 FARC97
HONDA CB900F HORNETSC48
HONDA CBR1000 FSC24
HONDA CBR600 F 99-00PC35
HONDA CBR600 F AB 2001PC35
HONDA CBR600 F AB 2011PC41
HONDA CBR600 F SPORT 2001PC35
HONDA CBR600 RR AB 2003PC37
HONDA CBR600 RR AB 2005PC37
HONDA CBR600 RR AB 2007PC40
HONDA CBR600 RR AB 2009PC40
HONDA CBR650 F AB 2014RC74
HONDA VFR750 F 90-93RC36
HONDA VFR800 X CROSSRUNNERRC60
KAWASAKI NINJA ZX-6R AB 2013ZX636E
KAWASAKI VERSYS 1000LZT00A
KAWASAKI Z750ZR750J
KAWASAKI Z750ZR750L
KAWASAKI Z750 RZR750N
KAWASAKI Z750 SZR750J
KAWASAKI Z800ZR800A
KAWASAKI Z800 EZR800C
KAWASAKI Z900 ABS AB 2017ZR900B
KAWASAKI ZX6 RZX600G
KAWASAKI ZX6 RZX600J
KAWASAKI ZX6 RZX600P
KAWASAKI ZX6 R AB 2002ZX636A
KAWASAKI ZX6 R AB 2003ZX636B
KAWASAKI ZX6 R AB 2005ZX636C
KAWASAKI ZX6 R AB 2009ZX600R
KAWASAKI ZX6 RRZX600N
KAWASAKI ZX7 RZX750P
KAWASAKI ZX7 RRZX750N
KAWASAKI ZX9 RZX900B
KAWASAKI ZX9 R 2000ZX900E
KAWASAKI ZX9 R 2002ZX900EF
KAWASAKI ZX9 R AB 98ZX900C
KAWASAKI ZXR750ZX750H
KAWASAKI ZXR750ZX750L
KAWASAKI ZXR750 90ZX750J
KAWASAKI ZXR750R 90ZX750J
KAWASAKI ZXR750R 91ZX750K
KAWASAKI ZXR750R 93ZX750M
KAWASAKI ZXR750R AB 94ZX750L
KTM 950 SUPERMOTOLC8
KTM 950 SUPERMOTO RLC8
KTM 990 SUPER DUKELC8
KTM 990 SUPER DUKE AB 2007LC8
KTM 990 SUPER DUKE R AB 2007LC8
KTM 990 SUPER DUKE R AB 2008LC8
KTM 990 SUPERMOTO R ABS 2012LC8
MOTO GUZZI BELLAGIO 08LY
MOTO GUZZI NORGE 1200 AB 2006LP
SUZUKI GSF1200 / SWVA9
SUZUKI GSF1200 / S ohne ABSGV75A
SUZUKI GSF1200 SA ABSGV75A
SUZUKI GSR600 / ABSWVB9
SUZUKI GSXR1100 88GV73B
SUZUKI GSXR1100 90GV73C
SUZUKI GSXR1100 91/92GV73C
SUZUKI GSXR1100 WGU75B
SUZUKI GSXR1100 W ab 93GU75C
SUZUKI GSXR1100 W ab 95GU75C
SUZUKI GSXR600 2001WVBG
SUZUKI GSXR600 2004WVB2
SUZUKI GSXR600 2006WVCE
SUZUKI GSXR600 2008WVCV
SUZUKI GSXR600 2011C3
SUZUKI GSXR600 97AD
SUZUKI GSXR600 98-00AD
SUZUKI GSXR750GR7AA
SUZUKI GSXR750GR7AB
SUZUKI GSXR750 2000WVBD
SUZUKI GSXR750 2004WVB3
SUZUKI GSXR750 2006WVCF
SUZUKI GSXR750 2008WVCW
SUZUKI GSXR750 2011C4
SUZUKI GSXR750 W 92-93GR7BB
SUZUKI GSXR750 W 94-95GR7BB
SUZUKI RF900 RGT73B
SUZUKI RF900 RS 2GT73B
SUZUKI SV1000WVBX
SUZUKI SV1000 SWVBX
TRIUMPH DAYTONA 650865LX
TRIUMPH DAYTONA 675D67LC
TRIUMPH DAYTONA 675/SED67LC
TRIUMPH DAYTONA 955I 01 / ZWEIARM595N
TRIUMPH SPEED FOUR806LB
TRIUMPH SPEED TRIPLE515NJ
TRIUMPH SPEED TRIPLE 900T300B
TRIUMPH SPRINT RS / ZWEIARMT695
TRIUMPH SPRINT RS AB 2002 / ZWEIARM695AC
TRIUMPH SPRINT RS AB 2003 / EINARM695AC
TRIUMPH STREET TRIPLED67LD
TRIUMPH STREET TRIPLE R AB 2009D67LD
TRIUMPH STREET TRIPLE R,RX 675 ab 2013 - 2015L67LR
TRIUMPH TIGER 1050 AB 2007115NG
TRIUMPH TIGER 1050 SPORT AB 2013115NG
YAMAHA BT1100 BULLDOGRP05
YAMAHA FZ6RJ07
YAMAHA FZ6 FAZERRJ07
YAMAHA FZ6 S2RJ14
YAMAHA FZ8 / FAZERRN25
YAMAHA FZR1000 AB 893LE
YAMAHA FZR1000 AB 913LE
YAMAHA FZS1000 FAZERRN06
YAMAHA FZS1000 FAZERRN14
YAMAHA GTS1000 / A4BH
YAMAHA MT-07RM04
YAMAHA MT-09RN29
YAMAHA MT-09 AB 2017RN43
YAMAHA MT-09 STREET RALLY / SPORT TRACKERRN29
YAMAHA MT-09 TRACERRN29
YAMAHA XJR1300 / SPRP02
YAMAHA XJR1300 AB 2002RP06
YAMAHA XJR1300 AB 2004RP10
YAMAHA XJR1300 AB 2007RP19
YAMAHA YZF1000 R THUNDER ACE4VD
YAMAHA YZF750 R4HN
YAMAHA YZF750 SP4HT
YAMAHA YZF-R6 ab 2003RJ05
YAMAHA YZF-R6 ab 2005RJ09/095
YAMAHA YZF-R6 ab 2006RJ11
YAMAHA YZF-R6 ab 2008RJ15
 
METZELER 180/55 ZR 17 73W ROADTEC Z8 INTERACT O TL Rear
you can use at following motorcycles:

Zo ongeveer de rest.........

En m.b.v. een goede bandenleverancier had je deze informatie meteen gekregen. :+
Bandenleader is een Poolse Supermarkt.

Maar in zijn algemeenheid zou ik dus ALTIJD voor het O-type gaan.

En zoals al gezegd, de Roadtec 01 is een duidelijke verbetering t.o.v. de Z8.
 
Laatst bewerkt:
maaruhhh niemand die weet of de angel gt 2 echt beter zijn dan de 1 ?

en weet iemand leuk adresje?... zit zelf omgeving hoofddorp, tot half uurtje rijden vindt ik geen probleem, losse velgen.
Hmmm, ik ken wel een goede motorbandenleverancier in Purmerend, maar mag hier geen reclame maken.....

Volgens de eerste tests waarbij ze de "oude" GT vergeleken met de GT2 is er een (kleine) verbetering.
Kan ook nooit veel zijn, de oude was al zo goed......
 
Laatst bewerkt:
METZELER 180/55 ZR 17 73W ROADTEC Z8 INTERACT O TL Rear
you can use at following motorcycles:

Zo ongeveer de rest.........

En m.b.v. een goede bandenleverancier had je deze informatie meteen gekregen. :+
Bandenleader is een Poolse Supermarkt.

Maar in zijn algemeenheid zou ik dus ALTIJD voor het O-type gaan.

En zoals al gezegd, de Roadtec 01 is een duidelijke verbetering t.o.v. de Z8.

Allemaal leuk en aardig, maar ik zie nog nergens een antwoord op het verschil tussen de K,M of O aanduiding, en waar met namen dat prijsverschil
dan vandaan komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan