XS 750 Deel 4

Ze heeft hem gisteren opgehaald en is er helemaal blij mee. Binnenkort maar eens een beurt geven en alles goed nakijken.
Ik weet niet waarom er een blokwissel nodig was, vorige eigenaar had hem gekocht voor onderdelen voor zijn eigen triple maar zijn vrouw wilde er graag mee rijden. Heeft hem uiteindelijk toch 20 jaar gehad en niet heel veel mee gereden.
 
Onder het motto "ik vraag dit voor een vriend" heeft er iemand een Haynes boek digitaal voor de XS1100?
 
Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest. maar ik ben beetje blind gestaard op mijn probleem
ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
Dus ik had een goed draaiende xs alleen mijn accu liep altijd maar leeg. probleem was een kapotte diode in de gelijkrichter.
Nu had ik nog ergens een oude gelijkrichter liggen maar die zag er zo slecht uit dat ik maar gewoon een nieuwe heb besteld.
Dus de keuze was ene bestellen uit china voor 20 euro of een op mlm parts voor 100 euro.
de gok gewaagd en die uit china besteld. Alles netjes gemonteerd maar nu blijkt dat mijn accu niet meer bij laad.
alles gemeten en op internet gezocht. Bleek dat toch dat die chinese dingen niet zo goed waren en je soms pech kunt hebben.
Dus maar een besteld op mlm parts voor 100 euro. Ik sluit deze ook aan en nog steeds geen laad stroom.
Ondertussen alles al door gemeten. de veld spoel meet correct door. de gewone spoel ook.
de gelijkrichter krijgt 12 volt. maar de groene en bruine kabel die naar de veldspoel gaat die krijgt geen 12 volt.
Bij geen enkele gelijkrichter die ik heb liggen. ik kan het ook niet testen met mijn oude waarvan de diode stuk is want die is
weg gegooid.
dus nu is mijn vraag zie ik nog iets doms over het hoofd. heb ik echt pech dat ik nu 3 slechte gelijkrichters heb.
en heeft er iemand eventueel nog eentje liggen waarvan hij zeker weet dat deze het doet ?
 
Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest. maar ik ben beetje blind gestaard op mijn probleem
ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
Dus ik had een goed draaiende xs alleen mijn accu liep altijd maar leeg. probleem was een kapotte diode in de gelijkrichter.
Nu had ik nog ergens een oude gelijkrichter liggen maar die zag er zo slecht uit dat ik maar gewoon een nieuwe heb besteld.
Dus de keuze was ene bestellen uit china voor 20 euro of een op mlm parts voor 100 euro.
de gok gewaagd en die uit china besteld. Alles netjes gemonteerd maar nu blijkt dat mijn accu niet meer bij laad.
alles gemeten en op internet gezocht. Bleek dat toch dat die chinese dingen niet zo goed waren en je soms pech kunt hebben.
Dus maar een besteld op mlm parts voor 100 euro. Ik sluit deze ook aan en nog steeds geen laad stroom.
Ondertussen alles al door gemeten. de veld spoel meet correct door. de gewone spoel ook.
de gelijkrichter krijgt 12 volt. maar de groene en bruine kabel die naar de veldspoel gaat die krijgt geen 12 volt.
Bij geen enkele gelijkrichter die ik heb liggen. ik kan het ook niet testen met mijn oude waarvan de diode stuk is want die is
weg gegooid.
dus nu is mijn vraag zie ik nog iets doms over het hoofd. heb ik echt pech dat ik nu 3 slechte gelijkrichters heb.
en heeft er iemand eventueel nog eentje liggen waarvan hij zeker weet dat deze het doet ?
hier nog zo een; misschien kunnen jullie elkaar gaan helpen?

https://www.motor-forum.nl/threads/yamaha-xs750-1977-café-racer.439393/
3 kapotte gelijkrichters, dat zou wel heel erg toevallig zijn he?
Daarbij gaan die -bij de XS750- helemaal niet vaak kapot.
Je begint ermee dat het probleem een kapotte diode in de gelijkrichter is. Is dat wel zeker??
 
Ik had dus zowizo 1 waarvan de diode stuk was en die trok mijn accu leeg. Toen heb ik een nieuwe uit china besteld alles aangesloten en deze wou mijn accu niet meer bijladen.
ik vermoed dat er niets fout in de bekabeling zit want deze is compleet nieuw en de oude gelijkrichter deed het er op.
Ik heb nu Rood + na contact die naar de gelijkrichter gaat . zwart naar de massa . de 3 witte kabels naar mijn spoel en de groen en bruine kabel naar mijn veld spoel. Veld spoel door gemeten en die is ok . andere spoel is ook ok. Mijn massa is ook goed naar de gelijk richter. zodra het contact opstaat zou ik op de groene en bruine kabel 1.8v moeten kunnen meten maar ik meet hier niets op. Dus of ik heb toch iets verkeerd aangesloten en moeten deze nieuwe gelijkrichters toch anders aangesloten worden. Of het allemaal dezelfde rommel uit china en ze geven gewoon geen stroom door. Spanningsregelaar Yamaha XS750 XS 750 SE/ U.S. Custom 3L3 1980-1982 | mPartz.nl deze heb ik als laatste besteld. ( niet op de foto letten want deze is niet hetzelfde als welke ze hebben geleverd )
 
Zo moeilijk is dat toch niet? Met draaiende motor moet je op de drie gele draden AC spanning meten.
Meten tussen 1-2 2-3 3-1 > 30V

Op de groene en rode draad >13V DC. (2 keer want je hebt 2 keer groen en rood)
Staat ergens hier nog een prachtige How to
 
Dat is het rottige van die imitatie zooi je moet maar afwachten of de aansluitingen het zelfde zijn als het origineel.
 
Ik meet geen ac op mijn 3 witte draden want mijn field coil krijgt geen stroom dus kan er niets opgewekt worden. En inderdaad ik ben nu op zoek naar een schema van die nieuwe gelijk richters
 
Zo net het probleem gevonden. De bruine kabel die naar de field coil gaat. Die moet ook over het 12+ na contact gaan. Extra kabel bij gelegd en alles werkt nu.
 
Je was me al voor; de bruine draad moet aan de bruine draad van de bobines gekoppeld worden om geschakeld plus (12v) te krijgen.
Bruin en groen zijn de stuurdraden.
 
Hallo amice,
Heb helaas botsing moeten doorstaan met de XS750 d2.....
Zit zelf met ernstig onderbeenletstel in ziekenhuis. Maar ga absoluut weer opstappen. Zo op eerste opname zoek ik : originele uitlaat rechts, richtingaanwijzer rechtsachter en valbeugel rechts. Ook rechter zijdeksel zilverkleurig.
Wie heeft nog wat liggen en helpt mij om de motor weer kompleet te krijgen??
 
  • Verdrietig
Waarderingen: OMB
Kan je niet helpen met onderdelen maar sterkte met herstel. Zowel van jezelf als de motor
 
Dat is even schrikken Dolf, ik wens je heel veel beterschap. Voor wat betreft onderdelen, een zijdeksel vind je wel bij de slooponderdelen en knipperlichten zijn nog nieuw te leveren (Uwe Friedrich van triples.de). Originele uitlaat op de kop tikken zal niet meevallen, die worden zelden aangeboden.
 
Ai, sterkte Dolf!! Beterschap met je been, maar o wat zonde van zo'n zeldzame originele XS uitlaat.

Misschien, als je het waard vind, kan je beter een hersteller zoeken die je uitlaat weer netjes maakt, en dan opnieuw verchromen.

Vervolgens zou ik hem dan in een vitrinekast zetten en een replica uitlaat aanschaffen en die monteren ;)
 
Haha Haga, heb ik over lopen nadenken. Beide opknappen inlassen en opnieuw verchromen. Die vitrine vergeet ik hoor, moet wel geluid uitkomen......

Weten jullie adres chromerij.?..
Tnx
 
Beterschap Dolf, wat waardeloos man.
Uitlaat; probeer London eens in Hattem..
 
Beterschap Dolf, wat waardeloos man.
Uitlaat; probeer London eens in Hattem..
Jep, en verchromen daar zijn er meerdere voor maar denk aan;

G&R Chroming and Restoration
Frank van Loon
Korenbloemstraat 35
5409AX Odiliapeel
+31(0)6-51657763
info@verchromen.nl
www.verchromen.nl

Dit bedrijf is niet goedkoop, maar heeft erg goede referenties.
Verder;

Tolenaar Rotterdam
All plating in Tiel

Of google zelf nog wat. Het verchromen van een gebruikte uitlaat doet overigens niet elk bedrijf.
 
Fijn mannen , deze respons geeft mij weer moed.
Heb nog lange weg te gaan maar gaat mij lukken.
Weet iemand merk of leverancier van de valbeugels voor de xs750. Misschien nog ergens n.o.s. te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan