~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Ik heb een jaar of wat geleden mijn yamaha xt verkocht aan Arno Rouw, XT 350 met kenteken ML-13-DJ.
Ik mis de motor nog regelmatig en was benieuwd of iemand hem hier kent.

Zou geinteresseerd zijn om hem terug te kopen, of om in ieder geval te laten weten dat, mocht hij er ooit vanaf willen. Ik vooraan sta om hem over te nemen :).
Via diverse wegen al geprobeerd hem te vinden, maar kom steeds op de verkeerde persoon uit..
 
Goedenavond. Na lang stilstaan gooide ik voor de eerste keer zelf mijn carburator open van mijn ttr 600 (bouwjaar 2000) en constateerde dat er een deel afgebroken is waar de as van de vlotter wordt in vastgehouden. Stuk is spoorloos, dus al van langer geleden. Blijkt wel te werken op deze manier maar soit. . . . Iemand een idee om dit te herstellen?

Alvast bedankt! Lievin



IMG_1027.JPG
 
Goedenavond. Na lang stilstaan gooide ik voor de eerste keer zelf mijn carburator open van mijn ttr 600 (bouwjaar 2000) en constateerde dat er een deel afgebroken is waar de as van de vlotter wordt in vastgehouden. Stuk is spoorloos, dus al van langer geleden. Blijkt wel te werken op deze manier maar soit. . . . Iemand een idee om dit te herstellen?

Alvast bedankt! Lievin



Bekijk bijlage 1392276

ik meen dat ik robinjo een keer iets heb zien posten dat hij zoiets gerepareerd had, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
doet wel dingen repareren met metaal, dus je kan hem pb sturen .
 
Goedenavond. Na lang stilstaan gooide ik voor de eerste keer zelf mijn carburator open van mijn ttr 600 (bouwjaar 2000) en constateerde dat er een deel afgebroken is waar de as van de vlotter wordt in vastgehouden. Stuk is spoorloos, dus al van langer geleden. Blijkt wel te werken op deze manier maar soit. . . . Iemand een idee om dit te herstellen?

Alvast bedankt! Lievin



Bekijk bijlage 1392276
Is mij ook al eens gebeurd :(

Of je koopt een andere carburateur, of je draait een stukje aluminium in de goede maat, maakt een plat vlak iets onder de breuk en schroeft/lijmt daar dat gedraaide stuk alu op. Hierna moet je er dan een gat in boren voor de pen (kan ook van te voren, maar denk dat dat lastiger goed te krijgen is).
 
Is mij ook al eens gebeurd :(

Of je koopt een andere carburateur, of je draait een stukje aluminium in de goede maat, maakt een plat vlak iets onder de breuk en schroeft/lijmt daar dat gedraaide stuk alu op. Hierna moet je er dan een gat in boren voor de pen (kan ook van te voren, maar denk dat dat lastiger goed te krijgen is).



Wat denk je van kneedbaar aluminium om er rechtstreeks op te boetseren en daar in te boren, of wel het asje ermee in te boetseren?

Ik zou wel een nieuwe willen kopen maar vind niks nieuw noch 2dehands. Hier iemand ééntje in de aanbieding?
 
Laatst bewerkt:
Kneedbaar spul gaat niet werken. Een plaatje in een Z (2x 90 graden) buigen of uit een dikker stuk materiaal vijlen en tegen de zijkant van het gebroken deel schroeven met verzonken M3 schoef. Het korte deel komt op het gebroken deel. Onderkant rust op de carburateurbodem/ rand. Rest van het gebroken deel kun je altijd nog iets bewerken om alles goed passend te krijgen .
 
Wat denk je van kneedbaar aluminium om er rechtstreeks op te boetseren en daar in te boren, of wel het asje ermee in te boetseren?

Ik zou wel een nieuwe willen kopen maar vind niks nieuw noch 2dehands. Hier iemand ééntje in de aanbieding?

Zoals hierboven gezegd zou je @Robinjo ook eens kunnen vragen. In het GSX topic staan wel foto's hoe hij z'n carburateur vakkundig heeft gerepareerd (met een gedraaid staafje, dat op de juist plek vastgeschroeft is).
 
Hier nog iemand die een leuke XT heeft staan, budget rond de 800 a 1000 euro?
Tot heden is het nog niet gelukt om contact op te nemen met de nieuwe eigenaar van mijn oude XT, dus dan maar op zoek naar een andere!
 
Goedenavond. Na lang stilstaan gooide ik voor de eerste keer zelf mijn carburator open van mijn ttr 600 (bouwjaar 2000) en constateerde dat er een deel afgebroken is waar de as van de vlotter wordt in vastgehouden. Stuk is spoorloos, dus al van langer geleden. Blijkt wel te werken op deze manier maar soit. . . . Iemand een idee om dit te herstellen?

Alvast bedankt! Lievin



Bekijk bijlage 1392276
Komt wel vaker voor

Op allroadmaniacs staat ook een reparatie van zoiets
1392704
 
Knap gedaan, maar technisch niet eenvoudig, zeker niet voor mij %) Zou ie draad getapt hebben in dat kleine stukje?
jep, M3
(zo moeilijk is dat niet)

Maar je kan ook een gaatje door de afgebroken stift boren en het asje met een ijzerdraadje vastzetten.
In ieder geval moet je er voor zorgen dat het vlotterasje weer op 2 punten vast zit .
 
jep, M3
(zo moeilijk is dat niet)

Maar je kan ook een gaatje door de afgebroken stift boren en het asje met een ijzerdraadje vastzetten.
In ieder geval moet je er voor zorgen dat het vlotterasje weer op 2 punten vast zit .

Aha! Dat lijkt me dan weer een haalbare kaart voor mijn sleutel - bricoleer niveau! Bedankt!
 
Heeft leo van offroadcentrum vaassen geen 2de hands carb liggen?

Had ik nog niet van gehoord, net een bericht gestuurd naar Leo et voila, een incomplete carburator kunnen kopen in perfecte staat!

Met mijn andere kan ik aan de slag om wat te bricoleren.

Iedereen hartelijk bedankt voor de vele input!
 

Bijlagen

  • thumbnail.jpg
    thumbnail.jpg
    24,1 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Ook maar even een foto van mijn motor hier plaatsen:
1394637


Fijne motor die voornamelijk asfalt zal zien.

De voorvering mag wel iets stugger, en een keer een andere demper.

Eerst maar even een grotere garage bouwen, mijn huidige past de motor maar net in....
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ook maar even een foto van mijn motor hier plaatsen:

Fijne motor die voornamelijk asfalt zal zien.

De voorvering mag wel iets stugger, en een keer een andere demper.

Eerst maar even een grotere garage bouwen, mijn huidige past de motor maar net in....

Ik zou zeggen; probeer het eens in het zand.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Verschillende jaren stilstand ,heb hem onder het stof vandaan gehaald,750xtz.
Veel poets ,smeer,sleutel,....werk.
Tis gelukt hem draaiend te krijgen,met startkabels.Eens lopend,was het licht van de neutraal heel zwak ,bij het opzetten van de lichten viel de motor uit.
Misschien ergens stroomverlies ?
tips ,raad ,altijd welkom
 
Deze is ok ,vroeger was het probleem er ook , na een paar dagen stilstand kreeg hij hem moeilijk rond.Stroom verlies??
 
Terug
Bovenaan Onderaan