Ontevreden na servicebeurt

Desnorkelen van de luchtfilter is bij de nieuwere versie sws geen optie, de rechter is wat er nu in zit.
IMG_8170.JPG
Het lijkt mij dat de linkse een groter filter oppervlak heeft en dus meer lucht door laat.
 
Je weet een hoop af van gereedschap..maar helaas kan en heb je hier niet gelijk in.

Die plaatjes die jij bedoelt zitten alleen op de achterremblokken van oa Volvo. Voor..nimmer..never..nooit. en bij al heel wat Volvo tegenwoordig..en al bijna 10 jaar..zijn die plaatjes verdwenen. Je komt. Ze alleen tegen bij dubbelzuiger klauwen achter. Dus 1 zuiger links.. en rechts. Dat is ook al jaren uit beeld. Het zijn enkelzuiger dat de klok slaat. Veelal met elektromotoren vanwege parkeerrem.
Merken zoals brembo..Bosch.. etc etc hebben ook al jaren afgeschuinde kanten.
Je info is nogal gedateerd. Piepen k9mt steeds meer voor helaas. Heeft ie met milieu te maken ivm fijnstof. Sommige stoffen mogen niet...sommige willen ze niet meer. Oa van brembo zelf gehoord tijdens lessen van hen en andere acadamy.
Laat ik 1 ding uit de wereld helpen...er bestaan geen anti piep dingen op moderne autos. Blokken straight away in de klauw...onder druk van spanningsveren.

Zoek brake squeal van Porsche maar es op... het hoort er helaas bij. Waar je mee kan spelen is samenstelling frictiemateriaal. Dus schijf..en blok. Die plaatjes zijn 1990 tot 2000 materialen...
Irrelevant en offtopic (daarom wilde ik er al niet over beginnen). Het ging om het overbrengen van onderhoudsdetails die een betere dealer wel uitvoert, en hobby Bob niet, + de verschillen in onderdelen. Niet de introductie van het afgeschuinde remblok, maar o.a het feit dat er bijna 10 jaar imi blokken zijn verkocht met een rechte kant terwijl OEM afgeschuind is.

En nu écht on topic?
 
Heb geen ervaring met m maar ik zou m iedereen aanraden na hoeveel ik erover gehoord heb.
Ik heb wel ervaring met hem en kan hem ook aanbevelen,maar dat geld ook voor Dynojet Rotterdam en die is dichterbij.
Een K&N filter is overigens zonder afstellen geen goed idee want dan ga je de motor nog armer zetten.
 
Dat kan je onmogelijk daaruit afleiden als je niets weet van het filtermateriaal.

Ik zei ook 'het lijkt mij'. Als je van beide filters het filtermateriaal er uit haalt en je legt het naast elkaar, zul je zien dat het materiaal van de linkse een veel groter oppervlak heeft. En de TS zegt dat de motor meer brandstof gebruikt sinds het nieuwe filter.
 
Ik zei ook 'het lijkt mij'. Als je van beide filters het filtermateriaal er uit haalt en je legt het naast elkaar, zul je zien dat het materiaal van de linkse een veel groter oppervlak heeft. En de TS zegt dat de motor meer brandstof gebruikt sinds het nieuwe filter.

TS zei ook dat hij zo maar een foto van internet getrokken had om aan te geven dat hij het rechter filter had. Filters zijn dus helemaal niet van zijn motor afkomstig
 
Ik begreep dat er eerst een filter in zat als de linker en nu een als de rechter.
 
Had toch nog even gevraagd bij de garage of er zij iets van een meting (hadden) kunnen uitvoeren, om toekomstige schade door slecht mengsel uit te sluiten. Aan het botte antwoord te horen zijn ze er wel een beetje klaar mee, en hebben daar geen interesse in.

Dat snap ik wel. Er is geen enkel casuaal verband tussen de beurt en hoger verbruik aangetoond. Voertuigen hebben nou eenmaal last gebreken, die kunnen vlak voor of na de beurt ontstaan. Maar je kunt een garage daar niet verantwoordelijk voor houden.

Jij hebt opdracht gegeven om bepaalde werkzaamheden te verrichten. Een gebrek oplossen waarvan jij (of de garage) nog niet van het bestaan wist, was daar geen onderdeel van.

Zodra duidelijk is dat iets incorrect gemonteerd is, is er een casuaal verband tussen de beurt en het gebrek. Kun je dat aantonen, dan heb je iets....

Maargoed, dat heb je niet en we zijn een half jaar verder: uithuilen en accepteren. Ik snap heel goed dat die motorzaak er helemaal klaar mee is.
 
Dat snap ik wel. Er is geen enkel casuaal verband tussen de beurt en hoger verbruik aangetoond. Voertuigen hebben nou eenmaal last gebreken, die kunnen vlak voor of na de beurt ontstaan. Maar je kunt een garage daar niet verantwoordelijk voor houden.

Jij hebt opdracht gegeven om bepaalde werkzaamheden te verrichten. Een gebrek oplossen waarvan jij (of de garage) nog niet van het bestaan wist, was daar geen onderdeel van.

Zodra duidelijk is dat iets incorrect gemonteerd is, is er een casuaal verband tussen de beurt en het gebrek. Kun je dat aantonen, dan heb je iets....

Maargoed, dat heb je niet en we zijn een half jaar verder: uithuilen en accepteren. Ik snap heel goed dat die motorzaak er helemaal klaar mee is.
Dat die motor op een standaard mapping met een aftermarket demper al te arm liep toen hij werd aangeboden voor onderhoud, is de dealbreaker. Je kan dat in mijn ogen beschouwen als een potentieel defect dat al aanwezig was. Voor het zelfde geld rijdt die gozer al een jaar met een verbrande uitlaatklep rond.
 
Neem je verlies en contact Hoegee, hij is dé Suzuki specialist bij uitstek.
1 run van hooguit 5 tientjes en je weet alles.

Hij kan dmv een Yoshibox je ecu prima afstellen indien nodig. Heeft hij bij mijn V-Strom 1000 ook ooit eens gedaan en het resultaat was verbluffend.
 
hou maar op.....nu met fora op internet wordt iedere janlul wijsgemaakt dat ie alles zelf wel ff kan...._O-

Ik heb op me werk een klant gehad die een offerte kwam vragen voor revisie van zijn 4l60e automaat....
hij vond het antwoord te duur en bestelde de onderdelen bij ons om het zelf te doen....
uiteindelijk heeft ie me denk ik 4 of 5x gebeld met vragen en is ie 3x langs geweest om iets te laten zien...
de 3e keer heb ik hem netjes gezegd dat als ie het zelf wil doen dat ie het dan ook zelf moet uitzoeken....
eind van het liedje was dat ie de hele zooi gedemonteerd in een doos bij me heeft neergegooid om weer in elkaar te zetten....
Ik heb het eerst mooi ff 2 weken laten liggen.........🤣
hij had op een ami-forum gelezen dat het simpel zelf te doen was en dat is hem zuur bekomen.....

Wat heeft ie gedaan dat dat ding gereviseerd moest worden? Die dingen zijn bijna onverwoestbaar!
 
Dat die motor op een standaard mapping met een aftermarket demper al te arm liep toen hij werd aangeboden voor onderhoud, is de dealbreaker. Je kan dat in mijn ogen beschouwen als een potentieel defect dat al aanwezig was. Voor het zelfde geld rijdt die gozer al een jaar met een verbrande uitlaatklep rond.
Het plan was eerst een beurt en daarna laten afstellen, wat mij een logische volgorde lijkt. Echter heeft je vinger in een een gat tergrote van je hand steken geen zin meer.

Neem je verlies en contact Hoegee, hij is dé Suzuki specialist bij uitstek.
1 run van hooguit 5 tientjes en je weet alles.

Hij kan dmv een Yoshibox je ecu prima afstellen indien nodig. Heeft hij bij mijn V-Strom 1000 ook ooit eens gedaan en het resultaat was verbluffend.
Testrun staat al op de planning!
 
Dat die motor op een standaard mapping met een aftermarket demper al te arm liep toen hij werd aangeboden voor onderhoud, is de dealbreaker. Je kan dat in mijn ogen beschouwen als een potentieel defect dat al aanwezig was. Voor het zelfde geld rijdt die gozer al een jaar met een verbrande uitlaatklep rond.

Dus? Dat is helemaal geen dealbreaker. Als jij zo'n uitlaat onder je motor schroeft is dat jouw verantwoordelijkheid. Als je daarna die motor naar de garage brengt voor een standaard beurt, dan is de betreffende garage nooit verantwoordelijk voor verbrande kleppen. Immers is controleren op verbrande kleppen geen onderdeel van een standaard beurt.
 
Dus? Dat is helemaal geen dealbreaker. Als jij zo'n uitlaat onder je motor schroeft is dat jouw verantwoordelijkheid. Als je daarna die motor naar de garage brengt voor een standaard beurt, dan is de betreffende garage nooit verantwoordelijk voor verbrande kleppen. Immers is controleren op verbrande kleppen geen onderdeel van een standaard beurt.
Gefeliciteerd, jullie zijn het eens
 
Wat heeft ie gedaan dat dat ding gereviseerd moest worden? Die dingen zijn bijna onverwoestbaar!

nou dat onverwoestbaar valt wel mee hoor.....ik heb er al verscheidene gedaan...
er zit op het hydraulisch blok een druk sensor plaat en die gaan vaak stuk waardoor die mal en/of op verkeerde momenten schakelt.
als je dat niet doorhebt gaat ie op termijn stuk...
verder is de 3-4 clutch wat onderbemeten wat bij veel zwaar sleepwerk met aanhangers vroegtijdig verbrande platen oplevert en is de overrun clutch pack zwak.
daarnaast zijn er diverse modificaties geweest aan onder andere de 1-2 en 2-3 accumulator om het schakelen wat minder slipperig te maken en zie je vaak dat de accumulator veren door de separatie plaat tussen case en valve body heenslijten wat druk verlies oplevert.
buiten dat alles geeft de lock up plaat in de omvormer nog welleens problemen (slippen) met als resultaat dat ie geen lockup meer heeft...
moet ik nog even doorgaan?_O-.....kortom,het is best een goeie bak en beter als de 700r4 maar zeker niet onverwoestbaar te noemen...
 
nou dat onverwoestbaar valt wel mee hoor.....ik heb er al verscheidene gedaan...
er zit op het hydraulisch blok een druk sensor plaat en die gaan vaak stuk waardoor die mal en/of op verkeerde momenten schakelt.
als je dat niet doorhebt gaat ie op termijn stuk...
verder is de 3-4 clutch wat onderbemeten wat bij veel zwaar sleepwerk met aanhangers vroegtijdig verbrande platen oplevert en is de overrun clutch pack zwak.
daarnaast zijn er diverse modificaties geweest aan onder andere de 1-2 en 2-3 accumulator om het schakelen wat minder slipperig te maken en zie je vaak dat de accumulator veren door de separatie plaat tussen case en valve body heenslijten wat druk verlies oplevert.
buiten dat alles geeft de lock up plaat in de omvormer nog welleens problemen (slippen) met als resultaat dat ie geen lockup meer heeft...
moet ik nog even doorgaan?_O-.....kortom,het is best een goeie bak en beter als de 700r4 maar zeker niet onverwoestbaar te noemen...
Die dingen zitten standaard in de Holden Commodore (3.8 liter) ze schakelen niet al te soepel, maar die krengen gaan hier meestal langer mee dan de auto, en bijna alles hier is automaat..
 
Terug
Bovenaan Onderaan