Ontevreden na servicebeurt

Ik heb thuis ook een anti piepsysteem zitten :Ydie doet regelmatig goed zijn werk als hij weer eens een muis gevangen heeft.:+
 
Hmja ik zit hier niet om Volvo advies te geven.. Ik heb bijna nooit zo'n klauw gezien die de anti-squeal plaatjes er op heeft zitten, behalve bij dealer o.h auto's. De anti squeel plaatjes zijn niet die rubber gecoate staal plaatjes achterop de blokken, maar plaatjes die IN de klauw achter de helft van een remblok zitten. Het loopvlak van het blok staat daardoor een fractie schuin t.o.v de schijf en daardoor piept het niet. Net als het afstellen van rubber blokjes op een fiets rem, die ook gaan klinken als een stervende gans als je ze exact parallel monteert. En dan hebben we de imitatie remblokken waar je zelf een schuine kant op moet vijlen (OEm heeft dat origineel al) en nog 100 "dingetjes".

1392361
 
@Motor94 kom met je probleem nog eens in het sv topic, daar zitten zat mensen die zelf sleutel ervaring hebben en de meeste problemen al wel tegengekomen zijn. De prijs is nutteloos om over te praten, oplossen van de problemen is wel handig.
Zelf rij ik met een 1gen sv 1 op 20 tot 1 op 22. Met 1op 14 praat je over een sv met veel grotere sproeiers etc
 
Laatst bewerkt:
Had toch nog even gevraagd bij de garage of er zij iets van een meting (hadden) kunnen uitvoeren, om toekomstige schade door slecht mengsel uit te sluiten. Aan het botte antwoord te horen zijn ze er wel een beetje klaar mee, en hebben daar geen interesse in.

Ook had ik gevraagd naar waarvoor ze hem evt zouden willen inkopen. Blijkt dat mijn motor eigenlijk gewoon total loss was voor de beurt! Tenminste als ik alles had laten doen waar ze op aandrongen: balhoofd vervangen, nieuwe banden (met toen nog achter 2.5mm profiel, voor nog meer) en nieuwe kettingset, plus de huidige 600 euro. Dan was de reparatie hoger dan wat ze voor de motor zouden geven.

Dus mocht je vinden dat je motor te goed loopt, heb je geld te veel en wil je niet bestaande onderdelen (in mijn geval een lambdasensor) laten controleren, kan ik Hans van Wijk in Zoetermeer van harte aanraden!

@Motor94 kom met je probleem nog eens in het sv topic, daar zitten zat mensen die zelf sleutel ervaring hebben en de meeste problemen al wel tegengekomen zijn. De prijs is nutteloos om over te praten, oplossen van de problemen is wel handig.
Zelf rij ik met een 1gen sv 1 op 20 tot 1 op 22. Met 1op 14 praat je over een sv met veel grotere sproeiers etc
Daar waren mijn eerste vragen al, maar daar kwamen de tips helaas ook niet verder dan aanlopende remmen of valse lucht. Dus ik dacht ik probeer het in een andere sectie ;)
 
Had toch nog even gevraagd bij de garage of er zij iets van een meting (hadden) kunnen uitvoeren, om toekomstige schade door slecht mengsel uit te sluiten. Aan het botte antwoord te horen zijn ze er wel een beetje klaar mee, en hebben daar geen interesse in.

Ook had ik gevraagd naar waarvoor ze hem evt zouden willen inkopen. Blijkt dat mijn motor eigenlijk gewoon total loss was voor de beurt! Tenminste als ik alles had laten doen waar ze op aandrongen: balhoofd vervangen, nieuwe banden (met toen nog achter 2.5mm profiel, voor nog meer) en nieuwe kettingset, plus de huidige 600 euro. Dan was de reparatie hoger dan wat ze voor de motor zouden geven.

Dus mocht je vinden dat je motor te goed loopt, heb je geld te veel en wil je niet bestaande onderdelen (in mijn geval een lambdasensor) laten controleren, kan ik Hans van Wijk in Zoetermeer van harte aanraden!


Daar waren mijn eerste vragen al, maar daar kwamen de tips helaas ook niet verder dan aanlopende remmen of valse lucht. Dus ik dacht ik probeer het in een andere sectie ;)
Wat voor luchtfilter zat er in. Een maat van me had tzelfde soort problemen met een oud verstopt luchtfilter. Mocht er een high flow of desnorkeled luchtfilter in hebben gezeten en nu een stock kan hij miss te weinig lucht krijgen. Al ben ik niet zo bekend met injectiefietsen.
 
Wat voor luchtfilter zat er in. Een maat van me had tzelfde soort problemen met een oud verstopt luchtfilter. Mocht er een high flow of desnorkeled luchtfilter in hebben gezeten en nu een stock kan hij miss te weinig lucht krijgen. Al ben ik niet zo bekend met injectiefietsen.
Ik weet niet wat er in zat, wel specifiek naar gevraagd. Het antwoord was dat als er een performance filter in had gezeten zouden ze die op de juiste manier schoongemaakt hebben en terug plaatsen. Nu zit er in elk geval een normaal luchtfilter in.
 
Ik weet niet wat er in zat, wel specifiek naar gevraagd. Het antwoord was dat als er een performance filter in gezeten hebben hadden ze die op de juiste manier schoongemaakt en terug geplaatst. Nu zit er in elk geval een normaal luchtfilter in.
Heb je toevallig toegang tot een colortune? Dan kun je de tijdens het lopen in de verbrandingskamer kijken naar de kleur van de vlam. Daarnaast is het hier in de buurt een paar tientjes voor een dyno dus dat zou een goede optie idd zijn.
 
Heb je toevallig toegang tot een colortune? Dan kun je de tijdens het lopen in de verbrandingskamer kijken naar de kleur van de vlam. Daarnaast is het hier in de buurt een paar tientjes voor een dyno dus dat zou een goede optie idd zijn.
Dyno + afstellen is rond de 150 euro, maar ik wacht nog op een prijsopgave van andere garage om een "algemene" controle uit te voeren met nadruk op mijn problemen. Die garage heeft ook een dyno, dus misschien meten ze dat dan ook wel mee.
 
Dyno + afstellen is rond de 150 euro, maar ik wacht nog op een prijsopgave van andere garage om een "algemene" controle uit te voeren met nadruk op mijn problemen. Die garage heeft ook een dyno, dus misschien meten ze dat dan ook wel mee.
Dyno zonder afstellen dan? Een high performance luchtfilter erin zetten kan iedereen. Dat is een kwestie van 4 schroefjes
 
Dyno + afstellen is rond de 150 euro, maar ik wacht nog op een prijsopgave van andere garage om een "algemene" controle uit te voeren met nadruk op mijn problemen. Die garage heeft ook een dyno, dus misschien meten ze dat dan ook wel mee.
Ik denk niet dat je het in de richting van mengsel afstellen moet zoeken. Er is immers niets in die richting veranderd.
 
Ik denk niet dat je het in de richting van mengsel afstellen moet zoeken. Er is immers niets in die richting veranderd.
Er is een luchtfilter veranderd. Het is bij sv's niet ongebruikelijk om de stock luchtfilters aan te passen om meer luchtflow te krijgen. Zit er dus een normale stock nu in zal dit zeker aangepast zijn
Er vanuit gaande dat het synchroniseren klopt en ze er geen verkeerde bougies ij hebben gezet dan
 
Dyno zonder afstellen dan? Een high performance luchtfilter erin zetten kan iedereen. Dat is een kwestie van 4 schroefjes
Een 'high performance" luchtfilter verschilt nauwelijks van een origineel filter.
Je gaat pas verschil merken als je wat aan de airbox verandert.
 
Testrun bij frederiks in Goes is €45,-. Die man kan in 5 minuten meer zinnigs zeggen over je motorfiets dan mensen in 6 pagina's MF volgeouwehoerd krijgen. Daarnaast, mocht hij er wat zijn en hij mag het van je oplossen, weet ik zeker dat hij je niet financieel het vel over je oren gaat trekken. Tenminste dat is in ieder geval mijn ervaring met hem.
 
Testrun bij frederiks in Goes is €45,-. Die man kan in 5 minuten meer zinnigs zeggen over je motorfiets dan mensen in 6 pagina's MF volgeouwehoerd krijgen. Daarnaast, mocht hij er wat zijn en hij mag het van je oplossen, weet ik zeker dat hij je niet financieel het vel over je oren gaat trekken. Tenminste dat is in ieder geval mijn ervaring met hem.
Heb geen ervaring met m maar ik zou m iedereen aanraden na hoeveel ik erover gehoord heb.
 
Hmja ik zit hier niet om Volvo advies te geven.. Ik heb bijna nooit zo'n klauw gezien die de anti-squeal plaatjes er op heeft zitten, behalve bij dealer o.h auto's. De anti squeel plaatjes zijn niet die rubber gecoate staal plaatjes achterop de blokken, maar plaatjes die IN de klauw achter de helft van een remblok zitten. Het loopvlak van het blok staat daardoor een fractie schuin t.o.v de schijf en daardoor piept het niet. Net als het afstellen van rubber blokjes op een fiets rem, die ook gaan klinken als een stervende gans als je ze exact parallel monteert. En dan hebben we de imitatie remblokken waar je zelf een schuine kant op moet vijlen (OEm heeft dat origineel al) en nog 100 "dingetjes".

Bekijk bijlage 1392361


Je weet een hoop af van gereedschap..maar helaas kan en heb je hier niet gelijk in.

Die plaatjes die jij bedoelt zitten alleen op de achterremblokken van oa Volvo. Voor..nimmer..never..nooit. en bij al heel wat Volvo tegenwoordig..en al bijna 10 jaar..zijn die plaatjes verdwenen. Je komt. Ze alleen tegen bij dubbelzuiger klauwen achter. Dus 1 zuiger links.. en rechts. Dat is ook al jaren uit beeld. Het zijn enkelzuiger dat de klok slaat. Veelal met elektromotoren vanwege parkeerrem.
Merken zoals brembo..Bosch.. etc etc hebben ook al jaren afgeschuinde kanten.
Je info is nogal gedateerd. Piepen k9mt steeds meer voor helaas. Heeft ie met milieu te maken ivm fijnstof. Sommige stoffen mogen niet...sommige willen ze niet meer. Oa van brembo zelf gehoord tijdens lessen van hen en andere acadamy.
Laat ik 1 ding uit de wereld helpen...er bestaan geen anti piep dingen op moderne autos. Blokken straight away in de klauw...onder druk van spanningsveren.

Zoek brake squeal van Porsche maar es op... het hoort er helaas bij. Waar je mee kan spelen is samenstelling frictiemateriaal. Dus schijf..en blok. Die plaatjes zijn 1990 tot 2000 materialen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan