Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Hoe bevalt verder de overstap van RSV naar Superduke?

De bedoeling was om de Superduke naast een RSV te hebben. Een weekje weg met de mille bezorgde me 2 maanden tintelende vingers, dat was wat teveel van het goede ;) Uiteindelijk is het wat anders gelopen en mis ik het karakter van de Aprilia best. Beetje haat-liefde relatie...

De Superduke is een gooi-en-smijt fiets met behoorlijk was koppel onderin maar ik mis wat vermogen bovenin. Hij loopt ook aardig snel door de toeren in de eerste versnellingen dus het is wat meer schakelen. In korte bochten en deze uitaccelereren is de Duke echt veel makkelijker/sneller dan de RSV. In lange doordraaiers vond ik de Aprilia veel stabieler. De vering van de Superduke is wat zacht(er), maar bleek bij stevig doorrijden in Luxemburg toch aardig stabiel. Initieel veert hij vrij zacht maar daarna wordt het wat steviger. De zithouding is een beetje motorcross met de ellebogen wat omhoog en een breed stuur. Even wennen maar toch best prettig. Beide hebben een bovengemiddeld hoge zit. Qua remmen merk ik niet zoveel verschil. Beide radiaal met veel gevoel bij aanremmen en lomp veel remkracht bij doorremmen. De achterrem van de Duke doet het standaard wel en dat is soms wel prettig maar niet heel belangrijk voor mij. Een twin in zichzelf remt al behoorlijk op het blok.

Mis ik nog onderwerpen?
 
Nee hoor, perfecte uitleg :}
Ik zit te twijfelen om volgend jaar eens een Superduke te proberen voor een jaar.
Zelf ook veel last van tintelen en slaap in de handen namelijk.
Uiteindelijk is een Tuono V4 de planning maar dat duurt nog even ben ik bang... :Y
 
Dat is ook de reden dat ik laatst mijn RSV verkocht heb 😐. Rij nu een Speed Triple van 2008 en da's toch wel een feest om op te knallen 🎉
 
Iemand hier tips waar ik het “lange filter” kan krijgen voor een Gen1 mille? Als ik rondkijk bij online motorzaken vind ik vrijwel alleen het kleine standaard filter òf er staat niet (duidelijk) om welk filter het gaat..
 
Hoi, waarschijnlijk is de vraag al vaak gesteld, maar ik vind het antwoord niet zo snel: voor een RSV mille R van 2003 (dus met de radiale remklauwen), ben ik op zoek naar een 2e set velgen om slicks of regenbanden op te leggen.

Welke velgen komen hier allemaal voor in aanmerking (Tuono, rsv1000r, rsv4, ...) en welke aanpassingen hebben ze eventueel nodig? Het hoeven voor mij geen OZ gesmeede velgen te zijn, hiervoor vragen ze de goudprijs heb ik reeds gemerkt.
Bedankt alvast.
 
Iemand hier tips waar ik het “lange filter” kan krijgen voor een Gen1 mille? Als ik rondkijk bij online motorzaken vind ik vrijwel alleen het kleine standaard filter òf er staat niet (duidelijk) om welk filter het gaat..

Heb er 1 liggen maar voor het model 2004. Zou je even moeten opzoeken of die past.
 

Bijlagen

  • 20190507_202958.jpg
    20190507_202958.jpg
    52,8 KB · Weergaven: 5
De verstelmogelijkheden zijn voor mij ruim voldoende. Hoek van de clipons kun je verstellen en hoogte ook door de clipons te laten zakken op de vorkpoten. Ik heb uit mijn hoofd 70 mm verhoogde clipons. Geeft mij veel meer comfort (een toermotor zal het nooit worden maar het geeft echt een hele verbetering).

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je je remleidingen moet vervangen (langere), koppelingsleiding gaat net. Daarnaast wordt je stuuruitslag wat minder, in het begin even opletten bij krappe bochtjes op zeer lage snelheid maar voor mij nu geen enkel probleem. Ik wil niet meer terug naar de originele clipons.

Ik heb deze 70mm High Rise Clipons 48mm tot 54mm
Hoeveel langer heb jij de leidingen besteld?
7cm?
 
Gaaf, heel gaaf! Die tint rood is ook zo tof. Op de foto's komt dat niet altijd lekker over, maar het is echt knal rood. Echt zo'n Aprilia kleur.

Mooie Laser dempers ook. Staan onder een mooie hoek. Zit daar ook e-keur op?
Net wat je zegt, écht zo'n Aprilia kleurtje, matched lekker bij het fluo rood van de Spidi *D
Dempers zou ik moeten kijken, zitten geen killers in maar klinken mooi diep en netjes :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan