Uitsteken van been voor het aansnijden van een bocht...

Desmohyper

🇮🇹Ducati addicted🇮🇹 Profiteur
3 feb 2019
6.180
6.517
Aan de goede kant van de IJssel
Volgens mij iets van de laatste jaren....maar ik vraag me af: waarom ???
1391799
 
Ik meen dat Rossi er ooit mee begonnen in zijn hoogtijdagen. En daarna was 't alleen nog maar een kwestie van kopieergedrag zeg maar.
 
Ik weet het ook niet, maar het verhoogd wel de luchtweerstand en turbulentie. Dus net iets minder remmen nodig, en daardoor heeft de band meer g-kracht over om sneller de bocht in te duiken?
 
Ik weet het ook niet, maar het verhoogd wel de luchtweerstand en turbulentie. Dus net iets minder remmen nodig, en daardoor heeft de band meer g-kracht over om sneller de bocht in te duiken?
Zou het ??? Het lijkt mij juist verstorend werken....
Maar toch doen ze het bijna allen.
Maar dan ook weer niet altijd.....

En toen ze hem vroegen waarom zei hij: "I don't know".:+

Heel apart...:X
 
Geheel naar buiten en dwars schijnt iets te helpen qua luchtweerstand. Volgens mij is t verder vooral en zoals de meeste het gebruiken gevoel en om de motor beter in balans te houden. Toen ze er mee begonnen ( als ik het goed heb ) stonden ze ook meer dwars ( voor het remmen ) en de laatste jaren meer soms een beetje naar buiten ( balans ).
 
ze gaan wel aan 200 de bocht in, waar lucht weerstand een grote factor is. En ook, net zo als gaan zitten aan de binnenkant, een poot uitsteken doet veel om gewicht aan de binnenkant te houden, en daardoor meer rechtop te kunnen remmen.
 
Zal wel komen door de cros training op singeltracks , kijk eens naar grasbaanraces en dergelijke , balans.
 
Begonnen als motorgroet bij het passeren. Rossi was gewoon vergeten dat hij op het circuit zat, op de weg rijdt ie net zo.
 
Dat is gewoon gezwam.
"I don't know" van Rossi klinkt nog bevredigender.

Inderdaad met korrel zout. Zelfs heel artikel van redbull:

The History of the MotoGP Leg Dangle

Maar hier komt het op neer:

Regardless, don't expect the leg wave to be the final word in the development of motorcycle roadracing kinematics. The dangle has risen alongside other radical body contortions, such as today's exaggerated, elbow-dragging body hangs. It's all about riders seeking any edge their body can offer them as they attempt to break beyond the seemingly black-and-white, one-and-zero-ascribed limits of today's increasingly digital race bikes.
Consider it an arms (and legs) race destined to continue its rapid evolutionary process.

Het is gewoon een "dingetje". Niets achter te zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan