Toermotor voor lange mensen, 2008 editie

Ik heb ook nog een goede vreemde-eend-in-de-bijt tip.
Ik rijd zelf een Honda VF1000F interceptor juist omdat ik zelf ook lang ben (1.98m). Het is misschien iets sportiever dan wat je zoekt maar vergeleken met moderne sportmotoren behoorlijk toerderig. Hij is behoorlijk hoog en lang en daardoor uitstekend voor lange mensen. De steps zitten wel wat hoog maar ik heb nooit last van mijn benen of knieën. De topkuip werkt perfect en houdt wind en de meeste regen bij je weg.
Grootste nadeel: een passagier zit er bij langere ritten niet lekker op (te hoge voetsteps).
Grootste voordeel: je koopt ze voor een appel en een ei *O* en een uniek motorkarakter (V4) met een fantastisch geluid. Er zijn veel nokkenasproblemen bekend bij deze blokken maar in de praktijk zijn er genoeg die vrolijk door blijven pruttelen.
 
Ik zie dat je al op de V-strom proefgereden hebt maar die te "heftig" vond. Kijk dan eens naar de Honda Varadero, zelfde concept maar veel meer op toeren gericht dan een Vstrom.
 
Ik zie dat je al op de V-strom proefgereden hebt maar die te "heftig" vond. Kijk dan eens naar de Honda Varadero, zelfde concept maar veel meer op toeren gericht dan een Vstrom.
Hey, die ziet er echt bijna uit als een v-strom.. (zo op 't eerste gezicht)

Maarre, ik heb 'm toch gekocht: de knal-oranje KLV-1000! *O*
Ik maak binnenkort ff een piccie dan kan iedereen me spotten ergens in (Noord-)Kennemerland.. :W
 
Als de Honda PanEuropean wordt overwogen, waarom staat de Yamaha FJR1300 dan niet in het rijtje? :?
Omdat ik niet alles weet! :z

Dank je voor de tip, ik zal er eens eentje proberen wanneer de gelegenheid zich voordoet!
 
Hey, die ziet er echt bijna uit als een v-strom.. (zo op 't eerste gezicht)

Maarre, ik heb 'm toch gekocht: de knal-oranje KLV-1000! *O*
Ik maak binnenkort ff een piccie dan kan iedereen me spotten ergens in (Noord-)Kennemerland.. :W
Tof ding die KLV-1000 V-strom :+ ;)

edit: schijnt namelijk een kloon te zijn. Samenwerking tussen kwam en soes.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wezen testen op
Honda CB, met 1.90 meter 'origami' met de benen in de nek, kon bij langzame slalom niet een de achterrem contstant doceren omdat de enkel teveel opgevouwen zat;
Yamaha Diversion, betere zit minder 'origami' alleen jammer van de trillingen;
K100/K75 RT, de rand van de kuip zit precies tegen de knieen (pijnlijk), viel hierom af;
BMS K1100 RS, mooie fiets, goede zit, maar voor mij te zwaar;
BMS R 1100 RS, mooie fiets, maar ook een goede zit, geen last van tillingen, en een lekker motorblok!

Deze laatste is het geworden!

Met vriendelijke groeten,

Aernout

ps. Subjectief vond ik de BMW's ook mooier dan de andere motoren, dus ik was bevooroord.....
 
Ik weet dat het een oud topic is maar zit met het zelfde probleem. Heb een FJ1200. Op zich lekkere motor maar het scherm is te laag. Ander scherm een optie?
 
BMW S1000RR zit ik met mijn 2.03 meter ook goed op hoor. Lekkere toerfiets;)

Maar zonder grappen. Laatst nog op een varadero testgereden een van de eerdere modellen. Wat een slagschip joh. Goed blok ook wel lekkere power. Maar wat een slappe vering moet echt wel wat aan gedaan worden als je er echt een beetje mee wil toeren.

edit: Wel echt heeel ruim en ik pastte er gewoon goed op! Lekker!
 
Ik weet dat het een oud topic is maar zit met het zelfde probleem. Heb een FJ1200. Op zich lekkere motor maar het scherm is te laag. Ander scherm een optie?

Kan een optie zijn, op mn ST1100 zit ik met hoge ruit zit ik behoorlijk uit de wind en bij regen maar weinig spetters regen op de helm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan