Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Na verschillende jaren Suzuki-loos te zijn geweest (met zelfs nog een overstap naar een Triumph tussendoor) vandaag maar weer nieuw speelgoed gekocht...
Weer een Bandit 1200 uiteraard...
Is nog niet helemaal naar wens, maar dat komt t.z.t. wel.
Hieronder alvast een pic.
1390017
 
Welkom (terug dus)! :W
Wat wil je er allemaal aan gaan doen?
Motor deint te veel op de achtervering naar mijn mening, dus ff kijken of dat deze strakker kan, en anders een gsx-model erin.
Spiegels zijn ruk, die die gaan er sowieso vanaf.
Zadel is ff wennen, maar heb ook de originele mee gekregen, kan dus nog omwisselen.
Nederlands kenteken erop, want hier hangt nog een BE-plaat op.
(maja, woon ook 200 meter van de grens af..)
En misschien een iets breder stuur nog.
 
Nieuwe mod *O*:
De Mickey Mouse oren vervangen voor hippe zwarte spiegels. Om de hoeveelheid zicht van de originele spiegels niet te hard te hoeven missen wel voor 'gewone' gekozen, en geen bar-ends.

Heel gaaf! Welke spiegels zijn dat als ik vragen mag? *nieuwe poster*
Na enkele jaren m'n Bandit weer uit de garage kunnen halen en de spiegels zijn hard aan vervanging toe
 
Heel gaaf! Welke spiegels zijn dat als ik vragen mag? *nieuwe poster*
Na enkele jaren m'n Bandit weer uit de garage kunnen halen en de spiegels zijn hard aan vervanging toe
Ik wilde eerst even kijken of ik het wat vond qua looks en zicht voordat ik er een berg geld aan uit zou geven dus:

https://s.click.aliexpress.com/e/c99m7bsk
O-)

Ze zijn niet geheel trillingsvrij boven de 100km/u maar het valt me niks tegen voor dat geld :t

Na enkele jaren je Bandit weer uit de garage gehaald? Ga je 'm klaarmaken voor komend seizoen of hoeft er niet zo veel aan te gebeuren?

Owja! @Vareta hoe is het met je Bandit?? :o
 
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een hoop onderdelen voor een Bandit uit 97 in de verkoop.
Diverse onderdelen Suzuki Bandit GSF 600 ‘97 standaard + aftermarket

Mocht er iets voor je bij zitten... Let me know!
Mooi spul allemaal! Zonde dat je er niet mee verder kan gaan. Ga je het echt allemaal los verkopen joh? Niemand die het in z'n geheel als project over wil nemen?

Zwarte achterbrug en vorkpoten staan bij mij ook op m'n to-do list als ze er een keer onderuit moeten voor onderhoud :9~
 
Mooi spul allemaal! Zonde dat je er niet mee verder kan gaan. Ga je het echt allemaal los verkopen joh? Niemand die het in z'n geheel als project over wil nemen?

Zwarte achterbrug en vorkpoten staan bij mij ook op m'n to-do list als ze er een keer onderuit moeten voor onderhoud :9~
Ja ik baal er zelf ook behoorlijk van, maar ik kom er gewoon niet meer aan toe. Er is zeker niet op bespaard en zitten een hoop kostbare onderdelen in/op.
Niemand durft het in z'n geheel aan, aangezien niet kan aantonen dat het blok goed is. En er is meer vraag naar de onderdelen, dus dan is de keuze makkelijk gemaakt.

Dus mocht je interesse hebben ;-)
Voorpoten zijn tevens voorzien van wilbers progressieve veren en zitten ook nog preload verstelbare caps en zijn natuurlijk voorzien.
Achterbrug is ook voorzien van nieuwe lagers.

Verder heb ik ook nog heel veel losse onderdelen die meegenomen zijn met het poedercoaten (schetsplaten, passagier steun, etc).
 
Ik wilde eerst even kijken of ik het wat vond qua looks en zicht voordat ik er een berg geld aan uit zou geven dus:
O-)

Ze zijn niet geheel trillingsvrij boven de 100km/u maar het valt me niks tegen voor dat geld :t
Na enkele jaren je Bandit weer uit de garage gehaald? Ga je 'm klaarmaken voor komend seizoen of hoeft er niet zo veel aan te gebeuren?

Ha nice, ik ga ook eens rondneuzen, thanks!
Gelukkig is de Bandit al klaar voor het huidige seizoen :D Hij heeft bijna 6 jaar in een verwarmde opslag gestaan bij m'n ouders terwijl ik aan het studeren was, maar heb hem daar wel altijd 'verzorgd'. Vorig jaar nog een grote beurt gehad, 200 km gereden, en vervolgens weer in de opslag beland.
Heb inmiddels m'n eigen huis met garage dus heb hem recentelijk mijn kant opgehaald en tot nu toe eigenlijk nog geen problemen gehad. Alleen even een nieuwe set banden scoren binnenkort. De huidige set is bijna 10 jaar oud ondanks dat er nog geen 4k mee gereden is:')
 
Ha nice, ik ga ook eens rondneuzen, thanks!
Gelukkig is de Bandit al klaar voor het huidige seizoen :D Hij heeft bijna 6 jaar in een verwarmde opslag gestaan bij m'n ouders terwijl ik aan het studeren was, maar heb hem daar wel altijd 'verzorgd'. Vorig jaar nog een grote beurt gehad, 200 km gereden, en vervolgens weer in de opslag beland.
Heb inmiddels m'n eigen huis met garage dus heb hem recentelijk mijn kant opgehaald en tot nu toe eigenlijk nog geen problemen gehad. Alleen even een nieuwe set banden scoren binnenkort. De huidige set is bijna 10 jaar oud ondanks dat er nog geen 4k mee gereden is:')
Ow mooi man!
Post maar eens een keer een fotootje, ben ik dol op :Y

Edit: Al tegengekomen in het "nieuwe gebruikers"-deel, nice!
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allemaal. Ik ga komende zaterdag proefrijden op een GSF 1250 (N)A (2011). Heb best wel wat speurwerk gedaan maar kan niet veel terugvinden c.q. lezen over deze motor. Ook op dit forum lees ik weinig terug over GSF 1250 Naked. Kan iemand mij misschien vertellen wat de hier de reden van is? Zijn er niet veel van verkocht?
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allemaal. Ik ga komende zaterdag proefrijden op een GSF 1250 (N)A (2011). Heb best wel wat speurwerk gedaan maar kan niet veel terugvinden c.q. lezen over deze motor. Ook op dit forum lees ik weinig terug over GSF 1250 Naked. Kan iemand mij misschien vertellen wat de hier de reden van is? Zijn er niet veel van verkocht?
Ik citeer uit de OP van dit topic:
Verder: echte Bandits hebben het uit duizenden herkenbare (zowel door uiterlijk en geluid als geur...) lucht/oliegekoelde SACS blok. De waterkoelers zijn geen Bandits (ok bandit 400 is wel cool :+ ), ze delen alleen de naam. 650's uit 2007+ en 1250's zijn dus nepperts, je bent belazerd. Snel inruilen die troep.
Vandaar dus, maar het zal vast een leuke fiets zijn hoor :+
 
Ach je hebt wel een beetje het voordeel van de twijfel omdat het om een Naked gaat :P
We zijn immers ook aardig tolerant ten opzichte van gekuipte versies tegenwoordig.

Maar er zit wel wat in, dat stukje uit de openingspost. Het feit dat dit type Bandit niet meer oliegekoeld was en de carburateurs vervangen werden door injectie, heeft er misschien wel voor gezorgd dat hij buiten de boot is gevallen bij een grote doelgroep (de thuisknutselaars bijvoorbeeld?).

Ik zie eerlijk gezegd ook veel meer Bandit oliegekoeld rondrijden dan vloeistofgekoelde (ik twijfel nu of ik er überhaupt wel eens één heb zien rijden), terwijl ze toch bijna evenlang geproduceerd zijn?

Wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat de motor waar je gaat kijken niet een heel fijn fietsje kan zijn.

Ik dacht dat het blok van de Bandit waar jij gaat kijken dan weer wel veel overeenkomsten vertoont (al dan niet gelijk is) met de GSX1250 F(A). Dus misschien dat je op dit topic nog wat nuttige informatie kan vinden.

In ieder geval veel succes zaterdag! :t
 
Klopt allemaal wat hierboven gezegd wordt :+

Goedenavond allemaal. Ik ga komende zaterdag proefrijden op een GSF 1250 (N)A (2011). Heb best wel wat speurwerk gedaan maar kan niet veel terugvinden c.q. lezen over deze motor. Ook op dit forum lees ik weinig terug over GSF 1250 Naked. Kan iemand mij misschien vertellen wat de hier de reden van is? Zijn er niet veel van verkocht?

Maar in alle serieusheid, kijk hier even: Suzuki GSF1250 Bandit

Het lijkt me gewoon dat je gaat kijken bij een GSF 1250 A Bandit 2009 model, bouwjaar 2011.
Je hebt een 1250 (naked) en 1250 S (kuip). Voor ABS wordt er een A bijgezet. Dus dan 1250 SA is met kuip, 1250 A is naked.
Om het duidelijk te maken staat er (N)A bij je advertentie, gok ik. Voorgaande bandits heette ook N voor de naked namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ach je hebt wel een beetje het voordeel van de twijfel omdat het om een Naked gaat :P
We zijn immers ook aardig tolerant ten opzichte van gekuipte versies tegenwoordig.

Maar er zit wel wat in, dat stukje uit de openingspost. Het feit dat dit type Bandit niet meer oliegekoeld was en de carburateurs vervangen werden door injectie, heeft er misschien wel voor gezorgd dat hij buiten de boot is gevallen bij een grote doelgroep (de thuisknutselaars bijvoorbeeld?).

Ik zie eerlijk gezegd ook veel meer Bandit oliegekoeld rondrijden dan vloeistofgekoelde (ik twijfel nu of ik er überhaupt wel eens één heb zien rijden), terwijl ze toch bijna evenlang geproduceerd zijn?

Wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat de motor waar je gaat kijken niet een heel fijn fietsje kan zijn.

Ik dacht dat het blok van de Bandit waar jij gaat kijken dan weer wel veel overeenkomsten vertoont (al dan niet gelijk is) met de GSX1250 F(A). Dus misschien dat je op dit topic nog wat nuttige informatie kan vinden.

In ieder geval veel succes zaterdag! :t

Bedankt Deeffox, heb daar al meteen een onderhoudsschema kunnen vinden. :t


Klopt allemaal wat hierboven gezegd wordt :+

Maar in alle serieusheid, kijk hier even: Suzuki GSF1250 Bandit

Het lijkt me gewoon dat je gaat kijken bij een GSF 1250 A Bandit 2009 model, bouwjaar 2011.
Je hebt een 1250 (naked) en 1250 S (kuip). Voor ABS wordt er een A bijgezet. Dus dan 1250 SA is met kuip, 1250 A is naked.
Om het duidelijk te maken staat er (N)A bij je advertentie, gok ik. Voorgaande bandits heette ook N voor de naked namelijk.

Bedankt voor de link Squishy, maar model 2009 lijkt niet op degene waar ik naar ga kijken. Model 2009 heeft een ronde koplamp en "mijn" motor een ovale zoals onder;

2010-Suzuki-Bandit-1250-N-Motorcycle.jpg
 
Goedenavond allemaal. Ik ga komende zaterdag proefrijden op een GSF 1250 (N)A (2011). Heb best wel wat speurwerk gedaan maar kan niet veel terugvinden c.q. lezen over deze motor. Ook op dit forum lees ik weinig terug over GSF 1250 Naked. Kan iemand mij misschien vertellen wat de hier de reden van is? Zijn er niet veel van verkocht?
Eén ding vooropgesteld, het zijn prima motoren. Maar de reden dat je er minder over kan vinden is domweg dat over dat model geen buzz meer is geweest. De originele Bandit was een rebels ding dat furore maakte, één van de zo niet dé eerste naked waar gewoon een die-hard racerblok ingeschroefd was, hoewel ietsje teruggeschroefd, dat vond men vet. Tuurlijk was dat alleen de 1200, maar de 600 had aantoonbaar hetzelfde DNA. Gevolg daarvan was dat ze veel verkocht werden en er een complete scene omheen ontstond. Je kunt het zo gek niet verzinnen of iemand heeft z'n early Bandit ernaar verbouwd. Maar alleen de modellen met het oliegekoelde blok hebben die "heritage" naar de eerste GSX-R, het watergekoelde blok heeft geen "streetcred" en er is nooit een hype over geweest. De tweede was afgezwakt qua looks maar in ieder geval was het blok gelijk. De eerste 650 was opgeboord maar verder hetzelfde. Er is ook nog een MkIII geweest met hét 1200 blok, maar daarna was de liniage over. Het meest brute model waarin de waterkoeler terug te vinden was, was de GSX1250F. Een toerfietsje.

Het was dus gewoon nog een naked die je kon kopen, maar dat segment was tegen de tijd dat de 1250 op kwam draven verzadigd met aanbod van alle fabrikanten, dus ja; de 1250 is domweg in veel minder grote hoeveelheden verkocht. Simpel zat. Overigens is de techniek echt wel vooruit gegaan en is de 1250 op alle meetbare manieren beter dan de 1200. Maar dat boeit niet iedereen :)
 
Eén ding vooropgesteld, het zijn prima motoren. Maar de reden dat je er minder over kan vinden is domweg dat over dat model geen buzz meer is geweest. De originele Bandit was een rebels ding dat furore maakte, één van de zo niet dé eerste naked waar gewoon een die-hard racerblok ingeschroefd was, hoewel ietsje teruggeschroefd, dat vond men vet. Tuurlijk was dat alleen de 1200, maar de 600 had aantoonbaar hetzelfde DNA. Gevolg daarvan was dat ze veel verkocht werden en er een complete scene omheen ontstond. Je kunt het zo gek niet verzinnen of iemand heeft z'n early Bandit ernaar verbouwd. Maar alleen de modellen met het oliegekoelde blok hebben die "heritage" naar de eerste GSX-R, het watergekoelde blok heeft geen "streetcred" en er is nooit een hype over geweest. De tweede was afgezwakt qua looks maar in ieder geval was het blok gelijk. De eerste 650 was opgeboord maar verder hetzelfde. Er is ook nog een MkIII geweest met hét 1200 blok, maar daarna was de liniage over. Het meest brute model waarin de waterkoeler terug te vinden was, was de GSX1250F. Een toerfietsje.

Het was dus gewoon nog een naked die je kon kopen, maar dat segment was tegen de tijd dat de 1250 op kwam draven verzadigd met aanbod van alle fabrikanten, dus ja; de 1250 is domweg in veel minder grote hoeveelheden verkocht. Simpel zat.

Heldere analyse zo Unruled. Klinkt inderdaad logisch. Liep er ook toevallig tegenaan.
 
Bedankt Deeffox, heb daar al meteen een onderhoudsschema kunnen vinden. :t




Bedankt voor de link Squishy, maar model 2009 lijkt niet op degene waar ik naar ga kijken. Model 2009 heeft een ronde koplamp en "mijn" motor een ovale zoals onder;

2010-Suzuki-Bandit-1250-N-Motorcycle.jpg

Die heb ik nog nooit gezien.
Misschien een specifiek model voor een paar landen?
Zie : 2010 Suzuki Bandit 1250 N

Suzuki has just released the 2010 version of the Bandit 1250 N in France with a restyled seat unit, headlight and clocks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan