Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Tijd om me maar weer eens voor te stellen....

Ik ben Mark uit Noord Holland, inmiddels 46 jaar oud en ben sinds 2002 in het bezit van een RSV Mille.
Wegens kinderen, werk, andere hobby's en nog veel meer excuses is het motorrijden er de laatste jaren (ik denk een jaar of 5) bij in geschoten maar afgelopen zondag mijn 'oude' RSV maar eens uit de schuur gehaald :$
Wel mooi dat het dan toch starten en lopen is bij deze Rotax blokken :9
Inmiddels staan er 55000 probleemloze kilometers op de klok en hoop ik de hobby weer op te pakken.

Gelijk maar even olie en filter besteld want dat kan geen kwaad na 5 jaar denk ik...
Ook denk ik te merken dat mijn banden en vering wat aandacht verdienen want het stuurgedrag viel me erg tegen.
Nu zal het ook wel wennen zijn na 5 jaar maar wellicht is het servicen van de voor en achtervering na 17 jaar ook geen overbodige luxe...

En wat foto's van dit oude beestje :]
Foto uit 2003
Bekijk bijlage 1385466

Foto uit 2016 .....
Bekijk bijlage 1385467

Foto nu
Bekijk bijlage 1385474

Laatste modificaties uit 2014
Bekijk bijlage 1385468Bekijk bijlage 1385469
Bekijk bijlage 1385470Bekijk bijlage 1385471
Bekijk bijlage 1385472Bekijk bijlage 1385473

Hey kijk nou dat is lang geleden, ik heb nog wel ergens foto's waar jij ook op staat toen nog RSV Mille Club, ik heb er door de jaren inmiddels 3 versleten allemaal gen 1 model en op die paarse na R typen blijft de mooiste vind ik.

Inmiddels doe ik het op een tuono gen 2, die na mn eerste eifel trip direct stuk was Dynamo is wel een puntje.
WhatsApp Image 2019-02-24 at 15.10.24.jpeg


Maar bevalt nog steeds enjoy!
 
Kijk nou eens 😁
Jaccobird ken ik inderdaad nog wel maar het gezicht ben ik effe kwijt.....
Mooie Tuono heb je, wil nog steeds een keer een proefrit maken op zo'n zelfde model.
Was je toen ook mee naar de Aprilia fabriek?
 
Kijk nou eens 😁
Jaccobird ken ik inderdaad nog wel maar het gezicht ben ik effe kwijt.....
Mooie Tuono heb je, wil nog steeds een keer een proefrit maken op zo'n zelfde model.
Was je toen ook mee naar de Aprilia fabriek?
Nee was toen op vakantie dat weet ik nog goed, erg jammer was dat.
 
Laatst bewerkt:
Ga binnenkort naar Hyperpro om ze eens naar mijn voor en achterschokbreker te laten kijken (in 15 jaar nooit onderhoud aan geweest..) en wellicht de progressieve veren te laten plaatsen.

Ik heb hier een voorvork staan van een aprilia rsv mille gen 1 waar progressieve veren inzitten. Poten moeten geserviced worden en van nieuwe seals voorzien worden. Maar als je belang hebt bij de veren of de complete poten wil omruilen stuur maar een pb.
 
Iemand hier die weet waar je een kuipruit van een rsv uit 200 vind?
Ook een buddy seat word gezocht

Na jaren zonder rsv gedaan te hebben,
Heb ik er vanmorgen weer 1 gekocht😁
 
Ik heb hier een voorvork staan van een aprilia rsv mille gen 1 waar progressieve veren inzitten. Poten moeten geserviced worden en van nieuwe seals voorzien worden. Maar als je belang hebt bij de veren of de complete poten wil omruilen stuur maar een pb.
Thanks voor het aanbod.
Ga binnenkort eerst even naar de heren van hyperpro om ze naar de huidige staat van mijn vering te laten kijken.
 
Nu had ik al geschreven dat ik al even niet gereden had maar heb zojuist mijn voor en achterband bekeken en als ik me niet vergis zijn ze respectievelijk uit 2005 en 2006 😳

Profiel ziet er nog niet slecht uit maar moet ik deze niet gewoon vervangen??

D20F4A18-A878-485C-B604-5CD52ED4E936.jpeg1D2948C1-9EAB-49F5-8A17-169900286F80.jpeg1F5E83B0-E3BF-4623-9637-821293965EED.jpeg6A055CCE-6396-4622-A9E2-3E9FE28DE0E0.jpeg
 
Ligt eraan hoe hard je van plan bent te rijden...
Mwah, maximale vertraging tijdens een noodstop lijkt mij toch ook wel prettig...

Ik zou ze gewoon vervangen. Al is het maar voor tussen de oren. Toevallig heb ik 3 minuten geleden een vraag daaromtrent gesteld in het Tuono topic :)
 
Mijn RSV had ook banden van 11 jaar oud toen ik hem kocht. Profiel hiervan was ook nog ruim voldoende.
Maar na een setje nieuwe kende ik hem toch niet weer met sturen :]
 
Lekker houden idd!

Ik had afgelopen seizoen de Bridgestone S21 eronder, wat een verschil met pilot power.
Veel meer gevoel van grip (en dus vertrouwen). Mooie band om te zien ook en ze hebben er bij mij 8,5k km onder gezeten.

Bridgestone heeft een nieuwe variant uitgebracht S22, die laat ik er toevallig vandaag onder zetten.

Ik heb altijd Pilot Power gereden, maar ga nooit meer terug nu ik gevoelt heb hoe het ook kan.
Beetje in hetzelfde straatje schijnt ook goed te zijn: Metzeler M7RR, Pirelli Rosso Corsa
Wel een flink prijsverschil met de huidige pilot powers 😳
Al positieve ervaring met de s22?
 
Wel een flink prijsverschil met de huidige pilot powers 😳
Al positieve ervaring met de s22?

Ik heb er nog niet mee gereden! Maar ik lees veel goede dingen.
Ja ze zijn wel wat prijziger, maar je kent je motor niet meer terug ;)

Je kan ook gerust voor S21 kiezen, die zijn iets goedkoper nu de S22 er is
 
Zoals bekend loopt de ketting heel dicht langs de linkeruitlaat. Ik heb het idee dat dit onderdeel (AP8158669 Chain Guide Plate) wellicht iets versleten is en dat daardoor de ketting nog iets lager hangt dan hoort. Ben ernaar op zoek, maar lastig. Vandaag maar eens bellen met wat dealers. Op plaatje onderdeel nummer 6.
Iemand dit al keer vervangen? Is het ophogen ervan wellicht een oplossing?

Screen Shot 04-18-19 at 10.13 AM.PNG
 
Hallo allemaal! Hier een nieuw lid. Rsv mille 2003 aangeschaft met wat modificaties. Oa vering aangepast bij HK. Airbox en uitlaat mod incl chip.

Fijn machientje!
 

Bijlagen

  • IMG_20190414_134659901_HDR.jpg
    IMG_20190414_134659901_HDR.jpg
    225,5 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20190414_134708761_HDR.jpg
    IMG_20190414_134708761_HDR.jpg
    247,6 KB · Weergaven: 13
Mooi apparaat geniet er van 👍

Vanmorgen mijn Michelin pilot powers uit 2005 vervangen door de s22 van Bridgestone 😳
WOW echt een kompleet andere motor. Rustig aan gereden (5 jaar niet gereden en nieuwe banden.....) maar het was genieten.
Wordt vervolgd 😎

42B4208F-4420-496A-8BF3-DB2A30099631.jpeg
 
Mooi apparaat geniet er van 👍

Vanmorgen mijn Michelin pilot powers uit 2005 vervangen door de s22 van Bridgestone 😳
WOW echt een kompleet andere motor. Rustig aan gereden (5 jaar niet gereden en nieuwe banden.....) maar het was genieten.
Wordt vervolgd 😎

Bekijk bijlage 1387846

Ik heb deze week de eerste 500km gereden met de S22 en ik vind ze top!
 
Ik heb deze week de eerste 500km gereden met de S22 en ik vind ze top!

Maar dat waren de S1's ook al, toch? 😉

Ik zit een beetje de prijzen van nieuwe banden te vergelijken. De welbekende Michelin Pilot Power 2CT's die zijn inmiddels erg goedkoop geworden. 185 euro voor een setje is zo te vinden. Ga je voor de Pirelli Diablo Rosso 3 dan ben je zo 100 euro meer kwijt. Bridgestone (met de S21) zit daar een beetje tussenin 🙂
 
Maar dat waren de S1's ook al, toch? 😉

Ik zit een beetje de prijzen van nieuwe banden te vergelijken. De welbekende Michelin Pilot Power 2CT's die zijn inmiddels erg goedkoop geworden. 185 euro voor een setje is zo te vinden. Ga je voor de Pirelli Diablo Rosso 3 dan ben je zo 100 euro meer kwijt. Bridgestone (met de S21) zit daar een beetje tussenin 🙂

Je kunt prima voor de S21 gaan. Bij mij scheelde het 2 tientjes met de S22 dus heb ik die genomen. Het verschil is klein tussen die banden. Maar tov pilot power 2ct is wel groot en die extra kosten zeker waard.

2ct’s zijn gewoon verouderde banden en alle andere types hebben dit lang en breed ingehaald. Tuurlijk vaak iets duurder, maar ook veel beter
 
58781464_2078446165537997_183667752358117376_o.jpg


Helaas liep, na een lange winter sleutelen, de racer na 5 rondes stuk.. (big end eruit waarschijnlijk) waarna ik nog een halve ronde doorgereden heb naar de pits.. dus de 1e races die ik gehad heb, op de straatfiets gemaakt (wel met de R wielen).
Nu zeer waarschijnlijk al het Öhlins spul etc overzetten en dan maar zien wat ik met de rest doe..

Öhlins vork past (in z'n geheel) ''gewoon'' in een niet-R uit '98 toch?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren weer hoop lopen poetsen en alle kappen erop gezet.

Wenslijstje is nog:

- Onbeschadigde linkerdemper/linkpijp.
- Groter tandwiel achter (icm met nieuwe kettingset, maar is nu nog heel goed). Zou wel wat soepeler willen rijden in korte bochtjes.
- Mooiere/andere boutjes voor de uitlaatsteunen.

Helaas lees ik nu pas het verhaaltje over de Michelin Pilot Powers ;), anders had ik wel wat anders genomen.

23 april 2019.jpg



23 april 2019 detail.jpg
 
58781464_2078446165537997_183667752358117376_o.jpg


Helaas liep, na een lange winter sleutelen, de racer na 5 rondes stuk.. (big end eruit waarschijnlijk) waarna ik nog een halve ronde doorgereden heb naar de pits.. dus de 1e races die ik gehad heb, op de straatfiets gemaakt (wel met de R wielen).
Nu zeer waarschijnlijk al het Öhlins spul etc overzetten en dan maar zien wat ik met de rest doe..

Öhlins vork past (in z'n geheel) ''gewoon'' in een niet-R uit '98 toch?
(interessepeiling) Aprilia RSVMille(R) '98/'00 in onderdelen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan