OpperSnokker
Die hard MF'er
Misschien heeft hier iemand een idee of zelfde soort ervaring/oplossing voor een RSV4r '10
Laatst een stukje gaan rijden, en even gestopt voor een foto te maken. Motor wilde daarna niet meer starten: het leek alsof de accu vermogen mistte, waardoor de startmotor het geheel niet door de compressie gedrukt kreeg. Een passant heeft me geholpen met overstarten. eenmaal thuis even alles gecontroleerd: accu heeft zijn volle vermogen, geen corrosie etc.
Paar dagen erna weer een stukje gereden, gestopt en motor uit gezet. 3 minuten later weer zelfde probleem: geen vermogen, om te starten. 20 minuten gewacht, en nog eens op goed geluk, proberen te starten. En jawel hoor. geen probleem en start bij de eerste keer.
Toch maar nieuwe accu geïnstalleerd, fatsoenlijk opgeladen. Maar helaas. ook met deze nieuwe accu het zelfde probleem: als de motor op bedrijfstemperatuur uitgezet word, wil ie niet meer starten. Wacht ik 20 minuten, is er weer vol vermogen en is starten geen probleem.
iemand een helder idee waar ik het moet zoeken?
Mag ik effe invallen. Geen idee hoe dit bij een RSV4 zit (ik zit ook maar op dit forum omdat ik vanuit de Falco wil upgraden) maar dat klinkt als een krukassensor. Als die warm wordt kan die het toerental niet meer correct herkennen en slaat de motor niet meer aan. Laat je hem 20 minuten afkoelen dan doet ie het weer. Heb ik naast de motor toevallig ook een keer in mijn auto gehad, zelfde oorzaak en gevolg. Kun je dit in de computer uitlezen?