Tuono Bastards Deel 21

En ik zit met nog een kwestie :)

Ik heb een gen 2 Tuono op het oog. Bij inspectie viel mij echter op dat één van de blauwe ringetjes rondom het lampje van het rechter dimlicht is losgeraakt en onderin de unit terecht is gekomen. Zie onderstaande foto's.

Het ringetje ligt op de foto zo ongeveer onder unit van het grootlicht (zie onderin de 2e foto, daar zie je 'em nog net liggen), maar voor de proefrit lag 'ie voorin de unit ter hoogte van het stadslichtje. Het ringetje stuitert dus een beetje rond in de unit.

Zelf vind ik dit wel een issue, want je wilt geen gezeik met je koplampunit. Dat is nou net zo'n onderdeel waaraan je weinig zelf kunt vervangen. En ze zijn duur. Toch wil ik dit hier nog even voorleggen. Heb ik een punt of maak ik me druk om niks?

1386466


1386467
 
Toevallig gisteren een H7 set (krijgertje van maatje) gemonteerd, geen problemen met de kapjes gehad want flexibele "koeling". Wél ontdekt dat stekker omdraaien (+ en - is belangrijk) het verschil uitmaakt tussen wel of geen licht. B|

6000 lm volgens doosje, verschil is iig goed te zien. Bekijk bijlage 1386420

Mooi man!

Mijne waren wel niet zo goedkoop.. €97 incl verzenden.

Zit dan wel een cooling fan onder aan vast.

En nog iets... maar wat het is? Denk een transformatortje?? (Zie foto, gele omcirkeling)
 

Bijlagen

  • 136CF202-097A-42C5-A0D4-AA672F01C9DF.jpeg
    136CF202-097A-42C5-A0D4-AA672F01C9DF.jpeg
    49,2 KB · Weergaven: 15
Waarschijnlijk komt mijn vraag ééns in de zoveel tijd weer op, maar toch wil ik jullie mening vragen. Welke band is momenteel (2019) een uitstekende keuze voor de Tuono v-twin? Speerpunten voor mij zijn grip en lekker makkelijk stuurgedrag op droog asfalt, maar ook op nat. Levensduur boeit mij minder, al zou ik het wel fijn vinden als de achterband +/- 5000km z'n werk blijft doen.

Vroeger reed ik altijd op Michelin Pilot Power 2CT. Ik zie dat die banden nog steeds nieuw te krijgen zijn, maar ik mag toch hopen dat de ontwikkeling sinds die introductie - 10 jaar geleden ofzo? - niet heeft stil gestaan...

Pirelli Diablo Rosso 3.

Maar volgens mij is een sport of sport toer band van 1 van de bekende merken altijd goed.
 
En ik zit met nog een kwestie :)

Ik heb een gen 2 Tuono op het oog. Bij inspectie viel mij echter op dat één van de blauwe ringetjes rondom het lampje van het rechter dimlicht is losgeraakt en onderin de unit terecht is gekomen. Zie onderstaande foto's.

Het ringetje ligt op de foto zo ongeveer onder unit van het grootlicht (zie onderin de 2e foto, daar zie je 'em nog net liggen), maar voor de proefrit lag 'ie voorin de unit ter hoogte van het stadslichtje. Het ringetje stuitert dus een beetje rond in de unit.

Zelf vind ik dit wel een issue, want je wilt geen gezeik met je koplampunit. Dat is nou net zo'n onderdeel waaraan je weinig zelf kunt vervangen. En ze zijn duur. Toch wil ik dit hier nog even voorleggen. Heb ik een punt of maak ik me druk om niks?

Bekijk bijlage 1386466

Bekijk bijlage 1386467
Dat had mijn 2de gen ook! Ik heb me er nooit aan gestoord en daarom ook nooit wat mee gedaan.
Ik heb nu de Rosso 3 echt top band.
Maar eerlijk Michelin, dunlop, Bridgestone, pirelli, continental, metzeler kies hiervan de sportiefste en je zit met alles gewoon goed! Een Duitse test op YouTube gaf heel veel duidelijk dat het niks meer uit maakt welke je neemt.
 
Dat had mijn 2de gen ook! Ik heb me er nooit aan gestoord en daarom ook nooit wat mee gedaan.
Ik heb nu de Rosso 3 echt top band.
Maar eerlijk Michelin, dunlop, Bridgestone, pirelli, continental, metzeler kies hiervan de sportiefste en je zit met alles gewoon goed! Een Duitse test op YouTube gaf heel veel duidelijk dat het niks meer uit maakt welke je neemt.
Dan ben ik toch wel benieuwd welke fiets dat was? Een wit met blauwe toevallig? ;)

Enne, welke kanaal was dat van die test? Heb je enig idee? Klinkt wel als interessante uitkomst :)
 
Waarschijnlijk komt mijn vraag ééns in de zoveel tijd weer op, maar toch wil ik jullie mening vragen. Welke band is momenteel (2019) een uitstekende keuze voor de Tuono v-twin? Speerpunten voor mij zijn grip en lekker makkelijk stuurgedrag op droog asfalt, maar ook op nat. Levensduur boeit mij minder, al zou ik het wel fijn vinden als de achterband +/- 5000km z'n werk blijft doen.

Vroeger reed ik altijd op Michelin Pilot Power 2CT. Ik zie dat die banden nog steeds nieuw te krijgen zijn, maar ik mag toch hopen dat de ontwikkeling sinds die introductie - 10 jaar geleden ofzo? - niet heeft stil gestaan...

Heb ook altijd gereden met pilot powers en pilot roads. De pilot power 3 is een prima bandje en niet te duur. Bij mij gaat ie krap 5000 mee achterop. Als je iets anders wilt dan Michelin kan ik je de Diablo rosso 3 aanbevelen. Ken meerdere luitjes die rosso 3 op de tuono hebben en allen zijn onverdeeld enthousiast. zelf ook mee gereden en stuurt fijn. Mocht je wat meer levensduur willen dan kun je kijken naar een Continental Roadattack 3, da's een sportieve toerband. Maar ach, slechte banden heb je vrijwel niet meer, en veel zit tussen de oren.. ;)

edit: reacties van hornet46 en redforce helemaal niet gezien, zat weer eens met mn reet te kijken...
 
Om even makkelijker te maken, Bridgestone S21/S22.
Geweldige band die veel grip biedt, maar ook lang mee gaat. Bij mij nooit een stap verkeerd gezet.

Heb afgelopen jaar met een set S21 ~8500km gereden op mijn RSV1000R. Dat is met 2 weekenden knallen in Duitsland + rondje nurburgring en behoorlijk wat woon werk km's. Heb ze nu vervangen omdat motor toch uit elkaar lag, maar had er nog wel 1000km mee kunnen rijden.

Nu dus gekozen voor de opvolger, de S22. Nog niet mee gereden, maar ook deze krijgt heel goede reviews.

Het mooiste vond ik toch wel van Baron von Grumble (youtuber). Die met de S22 op de 2019 S1000RR zijn ronde record op Jerez met 4 seconden verbeterde tov zijn oude record die hij had gezet met zijn HP4 Race + slicks :P Hier het berichtje
 
Om even makkelijker te maken, Bridgestone S21/S22.
Geweldige band die veel grip biedt, maar ook lang mee gaat. Bij mij nooit een stap verkeerd gezet.

Heb afgelopen jaar met een set S21 ~8500km gereden op mijn RSV1000R. Dat is met 2 weekenden knallen in Duitsland + rondje nurburgring en behoorlijk wat woon werk km's. Heb ze nu vervangen omdat motor toch uit elkaar lag, maar had er nog wel 1000km mee kunnen rijden.

Nu dus gekozen voor de opvolger, de S22. Nog niet mee gereden, maar ook deze krijgt heel goede reviews.

Het mooiste vond ik toch wel van Baron von Grumble (youtuber). Die met de S22 op de 2019 S1000RR zijn ronde record op Jerez met 4 seconden verbeterde tov zijn oude record die hij had gezet met zijn HP4 Race + slicks :PHier het berichtje

Zit ook op m'n tweede set S21, bevalt zeer goed. Uitstekende grip op t circuit, goede feel op straat, en prima vertrouwen in het nat.
 
Hier nog een liefhebber van de Pirelli Diablo Rosso III . Levensduur is bij mij zo'n 6000 km, voor het setje. Daarin 2 dagen PVI Lelystad, en een weekend Eiffel. Ga straks overstappen op de ANgel GT II, om wat meer levensduur erin te krijgen (nog een weekend EIffel en een 8 dagen Dolomieten).
 

Ik zal dat op mijn gemak eens zitten lezen(niet op de smartphone dus)
Met de s20-evo onder de SP1 was ik ook uiterst tevreden.
Voor die set had ik daar de Sportsmart onder, die heb ik halverwege vervangen voor de Bridgestone's.
De Sportsmart gaf mij geen vertrouwen en ik vond ze onstabiel of lengteribbels.
De Pirelli rosso 3 schijnt ook een interessante band te zijn.
 
Gister het eerste ritje met de S22. Eerst even voorzichtig uiteraard, maar al snel merkte ik dat de grip al goed zat.
Nog te vroeg om het verschil met S21 te herkennen, maar ze sturen lekker in ieder geval })

46903372234_e6e9aa0cf0_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
En ik zit met nog een kwestie :)

Ik heb een gen 2 Tuono op het oog. Bij inspectie viel mij echter op dat één van de blauwe ringetjes rondom het lampje van het rechter dimlicht is losgeraakt en onderin de unit terecht is gekomen. Zie onderstaande foto's.

Het ringetje ligt op de foto zo ongeveer onder unit van het grootlicht (zie onderin de 2e foto, daar zie je 'em nog net liggen), maar voor de proefrit lag 'ie voorin de unit ter hoogte van het stadslichtje. Het ringetje stuitert dus een beetje rond in de unit.

Zelf vind ik dit wel een issue, want je wilt geen gezeik met je koplampunit. Dat is nou net zo'n onderdeel waaraan je weinig zelf kunt vervangen. En ze zijn duur. Toch wil ik dit hier nog even voorleggen. Heb ik een punt of maak ik me druk om niks?

Bekijk bijlage 1386466

Bekijk bijlage 1386467
Ringetje kun je vrij makkelijk zelf weer terug krijgen op de goede plek. Koplamp eraf halen en ondersteboven houden. Dan met je pink het ringetje weer goed leggen en de pennetjes weer ombuigen. Een beetje geduld en je zult je verbazen hoe makkelijk het gaat. Ik heb het bij mijn RSV gehad en laatst ook bij mijn Tuono en bij allebei weer terug op de goede plek gekregen. Succes!
 
Als ik een flink stuk heb gereden en ik zet mijn tuono v4 2014 uit en ik wil jem gelijk weer starten lijkt het wel of hij daar meer moeite mee heeft. Zodra hij afkoelt start hij gelijk , warm draait hij een paar keer rond . Iemand hier ook ervaring mee ?
 
Dan ben ik toch wel benieuwd welke fiets dat was? Een wit met blauwe toevallig? ;)

Enne, welke kanaal was dat van die test? Heb je enig idee? Klinkt wel als interessante uitkomst :)
Nee een wit met rood, en zal het kanaal even zoeken.
Maar er zijn weer een hoop nieuwe banden bij gekomen lees ik zo
 
Als ik een flink stuk heb gereden en ik zet mijn tuono v4 2014 uit en ik wil jem gelijk weer starten lijkt het wel of hij daar meer moeite mee heeft. Zodra hij afkoelt start hij gelijk , warm draait hij een paar keer rond . Iemand hier ook ervaring mee ?
Doe je dan hem uitzetten en dan sleutel om en meteen starten? Of uitzetten sleutel om en laten uitrazen(toerenteller naar max en terug en de kerstboom verlichting uit) en dan starten? Want ik merkte bij mijn 2011 dat als ik hem niet liet uitrazen dat die dan moeilijker starten.
 
Dan ben ik toch wel benieuwd welke fiets dat was? Een wit met blauwe toevallig? ;)

Enne, welke kanaal was dat van die test? Heb je enig idee? Klinkt wel als interessante uitkomst :)


En zoals je kunt zien de test is uit 2016, en is van mopedreifen.de
Ook een goeie site voor de banden te kopen.
Is wel een goed filmpje vind ik, En de winnaar wordt bepaald door een snelle ronde op het circuit en dan zeggen ze ook dat de rijder zich het beste en vertrouwd voelde bij dat merk!
Dus daarom koop je anno 2019 geen slechte banden meer.
 
Doe je dan hem uitzetten en dan sleutel om en meteen starten? Of uitzetten sleutel om en laten uitrazen(toerenteller naar max en terug en de kerstboom verlichting uit) en dan starten? Want ik merkte bij mijn 2011 dat als ik hem niet liet uitrazen dat die dan moeilijker starten.
Ga ik even op letten Thanks
 
Doe je dan hem uitzetten en dan sleutel om en meteen starten? Of uitzetten sleutel om en laten uitrazen(toerenteller naar max en terug en de kerstboom verlichting uit) en dan starten? Want ik merkte bij mijn 2011 dat als ik hem niet liet uitrazen dat die dan moeilijker starten.

Je bedoelt de "zelf diagnose test" , het is zeker de bedoeling dat je dat afwacht voordat je start.

Maar ik heb er wel eens wat over gelezen, ander merk motor, en ik vermoed toch elektrisch, accuspanning tijdens het starten, conditie startmotor, koolborstels , massa aansluiting op het motorblok, tijdens warm.

Misschien moet de brandstofdruk eerst weer opgebouwd worden,
ik doel daarmee op het niet afwachten tot de zelf diagnosetest gereed is, de pomp draait immers ook even.
 
Je bedoelt de "zelf diagnose test" , het is zeker de bedoeling dat je dat afwacht voordat je start.

Maar ik heb er wel eens wat over gelezen, ander merk motor, en ik vermoed toch elektrisch, accuspanning tijdens het starten, conditie startmotor, koolborstels , massa aansluiting op het motorblok, tijdens warm.

Misschien moet de brandstofdruk eerst weer opgebouwd worden,
ik doel daarmee op het niet afwachten tot de zelf diagnosetest gereed is, de pomp draait immers ook even.
Heb even gezocht en idd iets over gevonden in onderstaand filmpje vanaf 4:26
 
Terug
Bovenaan Onderaan