Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Ik heb sinds kort ook een F650 staan uit 94 met ongeveer 70.000 op de teller. Rijd als een zonnetje gelukkig maar er moet wel wat vervangen worden. Nou las ik ergens op het forum dat iemand een digitale versie van het werkplaatshandboek had. Ik zou hier graag een kopie van willen als dat mogelijk is? Dan kan ik hem snel weer op en top krijgen.
Verder nog een vraagje over het schoonmaken van de carbs. Mijn F650 rijd namelijk nu 1/16 en ik denk dat de carburateurs wel toe zijn aan een revisie, is het aan te raden om ze gelijk ultrasoon te laten reinigen of is er al genoeg verbetering met een setje?
 
Hallo,

Iemand toevallig een hoog windscherm liggen voor een F650? Of een goed adres? Ik kan er geen vinden op het net namelijk.

Cheers!
 
Hallo,

Heb sinds een paar maanden een USD swap gedaan op de Funduro. Ik dacht laat ik dit eens delen met mijn mede Funduro enthousiasten.

IMG_20190117_133809[1].jpg
 
Cool, wat voor vork is dat?
Vork is van een kawasaki KX250 1993. Ook het wiel, klauw, schijf en spatbord. Kon destijds het hele zwikje kopen op marktplaat voor 50eu van iemand met een gestrand XR project. Heb wel de vork gereviseerd; keerringen, geleidebussen etc.
 
Gaaaf!
Ik rij ook steeds meer offroad met de F. Wellicht dat ik ook maar eens een vork upgrade moet doen.
Is dit een bolt-on conversie of moet je een hoop wijzigen?
 
Ik heb trouwens een extra voorspatbord gemonteerd. GS style zogezegd.
Het werkt vooral goed bij hele diepe plassen, ik kreeg altijd een golf over me heen maar nu niet meer.
Uiteraard van AliExpress, uiteraard haast voor niks.

y4mqZQaVF-AOvLLmfNGB4unRZBdVvpJHps-rJmrdzvxvg9c9ENwrJx58Y1xS3RIpB_dM7Tp__R_L165vVXWiIulXw_JI5yrfO0GU370prNb9IMOyokFEdRtQlbWjXB44A_TxpqWvqdgft_GJPlu4qhDmElFnYnAD2RKai5dVY2ceH6uKXp5GMkyfi5a0XSftL36zDjehvcOCGUMoRa3Wi05FQ
 
Gaaaf!
Ik rij ook steeds meer offroad met de F. Wellicht dat ik ook maar eens een vork upgrade moet doen.
Is dit een bolt-on conversie of moet je een hoop wijzigen?
Heb de KX stuurpen af laten draaien naar een gelijke binnenmaat van de balhoofd lagers. Toen bijpassende lagers gezocht (All-Balls website) buitenmaat F650(52 uit men hoofd) en binnenmaat KX stuurpen. Dat is eigenlijk de enige wijziging, zelf het originele kuipwerk paste nog.
 
Ik heb trouwens een extra voorspatbord gemonteerd. GS style zogezegd.
Het werkt vooral goed bij hele diepe plassen, ik kreeg altijd een golf over me heen maar nu niet meer.
Uiteraard van AliExpress, uiteraard haast voor niks.

Ook heel nice. Ik heb met de stock Funduro nog de TET-Slovenia gereden. Incl. wild camperen*D
WhatsApp Image 2019-01-19 at 22.25.06.jpeg
 
beste mensen ik heb een bmw f650 funduro 1994 ik heb echt alles vernieuwd aan de motor ook de carbs zijn schoon gemaakt nieuwe vlotternaalde alle rubbers in de carbs vervangen kleppen gesteld bougis vervangen maar hij heefd misfires en het duurd lang voordat het toerental terug loopt na het gas open gedraaid te hebben heefd er iemand verstand van deze motor en zou mij daar iemand mee kunnen helpen??? alvast bedankt groetjes gerard
 

Bijlagen

  • IMG_20180908_104808.jpg
    IMG_20180908_104808.jpg
    135 KB · Weergaven: 11
Ik gok op valse lucht. Zijn de rubbers tussen de carburateurs en cilinderkop goed en gesloten?
Anders even kijken of de membranen netjes gemonteerd zitten en heel zijn.
 
Ik heb een rekje gemaakt zodat ik zadeltassen mee kan nemen. Gewoon van CVpijp en strip. Best goed gelukt vind ik zelf.
 

Bijlagen

  • IMG_20190331_162756.jpg
    IMG_20190331_162756.jpg
    376,7 KB · Weergaven: 25
  • IMG_20190331_163121.jpg
    IMG_20190331_163121.jpg
    266,5 KB · Weergaven: 26
  • IMG_20190331_163059.jpg
    IMG_20190331_163059.jpg
    278,8 KB · Weergaven: 22
  • IMG_20190331_163040.jpg
    IMG_20190331_163040.jpg
    339,3 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20190331_163026.jpg
    IMG_20190331_163026.jpg
    286,9 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20190331_162915.jpg
    IMG_20190331_162915.jpg
    217,4 KB · Weergaven: 21
Ik heb een rekje gemaakt zodat ik zadeltassen mee kan nemen. Gewoon van CVpijp en strip. Best goed gelukt vind ik zelf.

hey dat is nice! mooie inspiratie, hoewel mijn f650's binnenkort verkocht gaat worden...

Nog een vraagje, één van mn twee f650's heb ik gekocht van iemand die m voor zn deur had laten verrotten en heb ik opgeknapt (bijna klaar). Laatst wilde ik m starten en hij sloeg na twee keer aan op de choke, liep even en sloeg weer af. Nog een keer geprobeerd, weer het zelfde. Carbs + tank zijn schoon en nieuwe rubbers in carbs. Ook benzineleiding vervangen en in-line filter ertussen gezet. Daarnaast nieuwe bougiekabels en doppen. Iemand een idee wat het kan zijn?

edit: na alles schoonmaken en nieuw spul erop liep ie perfect, maar dat is alweer een tijdje terug
 
Laatst bewerkt:
Pas een mooie Funduro gekocht voor mijn vrouw.
Vanuit het noorden naar huis mee gereden (180km) zonder problemen. Dag daarna nog 50km gereden.
Vanmorgen rook ik een sterke benzinelucht in de schuur en bleek dat er een plasje benzine onder de motor lag. Als ik de motor recht of iets naar rechts schuin hou, loopt er benzine uit een van de overloop slangetjes.
Zelf het vermoeden dat of de vlotter blijft hangen of het rubber ringetje om de naald versleten is.
Andere suggesties?
Het zijn geen druppels die eruit kwamen, maar echt een straaltje.
Daarna niet meer starten.
Staat nu te drogen met kraantje dicht.
 
Laatst bewerkt:
Carburateur revisie setje monteren. Bekend probleem. Of heel braaf altijd je kraan dichtdraaien na iedere rit. Werkt ook goed.
 
Ik zal mijn BMW ook maar eens voorstellen.

'94 met 55000 km op de teller.
Hoog voorspatbord, voorvorkrubbers, handkappen en verstralers.

full

full


Gr Stijn
Beste stijn,

Erg gaaf gedaan jouw Funduro. Wat voor spatbord en hoe heb je deze bevestigd vooraan? Ook wil ik graag weten welke soort handkappen je hebt gebruikt!
Hoor het graag
 
Carburateur revisie setje monteren. Bekend probleem. Of heel braaf altijd je kraan dichtdraaien na iedere rit. Werkt ook goed.

Carbs eenvoudig te demonteren?...tank en zo moet er af zeker?
Is de motor van mijn vrouw, enig idee van de kosten als ik de motor naar Dealer breng?

CArbs eraf halen en zo is ok...maar opnieuw afstellen heb ik geen kaas van gegeten
 
Niet moeilijk, wel prutswerk. Afstellen hoef je normaal gesproken niet te doen, behalve dan de gasnaald op de juiste hoogte in te stellen als je die ook vervangt. Een complete revisiesetje, met pakkingen, rubbers, naald, sproeiers, enz. heeft de voorkeur boven een setje met alleen de pakkingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan