Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

de GS is één van de beste aanbiedingen in de zware all road qua sturen al ken ik wel wat machines die best daar wat tegen in kunnen brengen

We hebben hier een R1200 R in huis gehad, en daar heb ik meer op gereden dan die paar keer dat ik mijn been om een R1200 GS heb gesmeten en voor mezelf kan die "naked" versie toch niet tegen de allroad op qua sturen... Maar dat kan voor iedereen anders aanvoelen.

Ergens volg ik slijk hier wel... Heb nog niet veel motoren zo fijn weten sturen als een R1200GS...
 
10000.jpg
1385769
 
We hebben hier een R1200 R in huis gehad, en daar heb ik meer op gereden dan die paar keer dat ik mijn been om een R1200 GS heb gesmeten en voor mezelf kan die "naked" versie toch niet tegen de allroad op qua sturen... Maar dat kan voor iedereen anders aanvoelen.

Ergens volg ik slijk hier wel... Heb nog niet veel motoren zo fijn weten sturen als een R1200GS...


bijzonder, ik merk echt anders om de GS rijd geweldig ,, en heeft veel voordelen, maar heb sterk het idee dat de meerwaarde van een GS vooral als het asfalt slecht is, en fractie meer koppel bij lagere toeren, dan maakt ie sportmotoren in , vooral in de Dolomieten en anders hard core stuur gebied.
maar zal niet sneller zijn dan een R , dat is tenminste mijn indruk.
 
@D.J. Verhulst: goh dat jij na de sublieme Africatwin 750 twee k75's hebt gereden....
Ik heb na 10jaar een K100 (1984!) nu ca 6 jaar een XRV750.
Maar ik ben, heel vreemd, sinds 1maand ook naar K75's aan het kijken..... Misschien als 2e fiets....
Iig eerst aankomende zomer een week naar de Ligurische Grenzkammstrasse met de twin.

(Ik vond de k100 achteraf erg saai, beetje een automotor...)
 
@D.J. Verhulst: goh dat jij na de sublieme Africatwin 750 twee k75's hebt gereden....
Ik heb na 10jaar een K100 (1984!) nu ca 6 jaar een XRV750.
Maar ik ben, heel vreemd, sinds 1maand ook naar K75's aan het kijken..... Misschien als 2e fiets....
Iig eerst aankomende zomer een week naar de Ligurische Grenzkammstrasse met de twin.

de AT 750 is een geweldige motor , maar Honda had hem moeten door ontwikkelen , na 1996 deden ze er niks meer aan,, en toen reed ik proef op een F 800 GS,, ne vond zoiets had Honda moeten maken ,, pas vele jaren later maakte ze weer een AT ,, en een Transalp hebben ze niet meer, en die 700 was gewoon ruk.

een K75 is een geweldige motor,, BMW had die erin moeten houden en de updates die ze de K100 16v en K1100 gaven ook moeten geven.

niet iedereen heeft 1000+ cc nodig en meer dan 100 pk . maar wil wel een cardan, en een robuust doorontwikkelde motor
 
de AT 750 is een geweldige motor , maar Honda had hem moeten door ontwikkelen , na 1996 deden ze er niks meer aan

Ze zijn een tijdje terug toch weer in actie geschoten? Toch een geweldig ding, die AT 1000 (adv sports), niet?

niet iedereen heeft 1000+ cc nodig en meer dan 100 pk . maar wil wel een cardan, en een robuust doorontwikkelde motor

Volledig mee eens, ergens een beetje blij dat de R1250GS slechts 135pk heeft en geen 160pk.

Maar idd, om en bij de 100pk is eigenlijk genoeg. Een cardan zou ik niet meer willen missen... ondertussen hebben ze terug een motor die je met een beetje goede wil kan vergelijken met de oer-GS 850


2hmhmd4.jpg
 
de meerwaarde van een GS vooral als het asfalt slecht is, en fractie meer koppel bij lagere toeren, dan maakt ie sportmotoren in , vooral in de Dolomieten en anders hard core stuur gebied.

Asfalt hoeft niet eens slecht te zijn hoor... krappe bochten alleen al zijn genoeg. :)
 
Wat ligt er achter op?
Ik zou zelfde type leggen,
Als je een ander merk/type wil leggen zou ik dat doen als ze beide aan vervanging toe zijn.
Achter ook een tourance next.
Want? De Tourance Next is echt een top band, gewoon Next voorbandje erbij en je hebt het voor elkaar.
Zelf 3 sets versleten, momenteel Pirelli eronder: ook goed maar zijn wat gevoelig voor opgeplakte stepen.
Zou zo weer Next laten monteren.
De tourance next werd me afgeraden door de bmw garage. Scheen beter iets andere te kunnen nemen. Dacht check het even. Iedereen zal zo zijn redenen hebben. Ik ben zelf niet zo thuis in de banden.
Hou er rekening mee dat BMW op het conformiteitsattest eist dat banden voor en achter van hetzelfde merk dienen te zijn. In onze versie is dat 9.1 (opmerkingen) In Duitsland en de verzekeringen zouden hier lastig over durven doen.
En waarom zouden verzekeringen daar lastig over kunnen doen? De enige wettelijke eis is dat ze profiel moeten hebben en een minimum profieldiepte voor de verkeersveiligheid. Dat meen ik me te herinneren.
 
@D.J. Verhulst: goh dat jij na de sublieme Africatwin 750 twee k75's hebt gereden....
Ik heb na 10jaar een K100 (1984!) nu ca 6 jaar een XRV750.
Maar ik ben, heel vreemd, sinds 1maand ook naar K75's aan het kijken..... Misschien als 2e fiets....
Iig eerst aankomende zomer een week naar de Ligurische Grenzkammstrasse met de twin.

de AT 750 is een geweldige motor , maar Honda had hem moeten door ontwikkelen , na 1996 deden ze er niks meer aan,, en toen reed ik proef op een F 800 GS,, ne vond zoiets had Honda moeten maken ,, pas vele jaren later maakte ze weer een AT ,, en een Transalp hebben ze niet meer, en die 700 was gewoon ruk.

een K75 is een geweldige motor,, BMW had die erin moeten houden en de updates die ze de K100 16v en K1100 gaven ook moeten geven.

niet iedereen heeft 1000+ cc nodig en meer dan 100 pk . maar wil wel een cardan, en een robuust doorontwikkelde motor
 
De tourance next werd me afgeraden door de bmw garage. Scheen beter iets andere te kunnen nemen. Dacht check het even. Iedereen zal zo zijn redenen hebben. Ik ben zelf niet zo thuis in de banden.

Hadden ze ook een reden waarom? Want ik vind ze best oké, beter dan de anakee 3. (Op de weg dan. Rijdt nooit onverhard.)
 
Allemaal kift jullie....😜😜
En als die vespa symbool moest staan voor mijn phallus zou je eerder een afbeelding van een macaroni moeten plaatsen Ten C.....😁💪
Blijft je ook nog in italiaanse sferen...

Maan in de stoplicht sprint tot 100 laat ik ook op die vespa alle autos achter mij....lekker voor mijn ego.....
 
Ik heb LED Knipperlichten en achter heb ik stekkers al bij motor zitten waar ze direct in kunnen maar aan de voorkant niet, heeft iemand de contrastekker hiervoor of weet waar ik deze kan bestellen?

normaal zit deze namelijk aan de kabelboom en die wil ik niet in geheel vervangen.

Gaat dus om waar deze in kan ivm vervangen niet led versie knipperlichten

Voor BMW r1200gs bj2004

1385852
 
Allemaal kift jullie....😜😜
En als die vespa symbool moest staan voor mijn phallus zou je eerder een afbeelding van een macaroni moeten plaatsen Ten C.....😁💪
Blijft je ook nog in italiaanse sferen...

Maan in de stoplicht sprint tot 100 laat ik ook op die vespa alle autos achter mij....lekker voor mijn ego.....

Laat ze maar lachen, Maniac, wij GS-rijders, staan als één ...eh... man achter je keuze :....:Y

8CB8343A-6929-4E7B-A02F-7151B40D7AC9.jpeg
 
@DonDalton die stekkers zijn niet los te krijgen. Je moet dus knutselen. Super seal kan ook niet. Die passen niet door het gat in je frame. Zit met het zelfde probleem nl.
 
Nee, weet niet hoe ze heten we stekkers. Ik maak morgen een foto. Nu eerst een bruiloft
 
Terug
Bovenaan Onderaan