ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

mooi remmetjes!

Zadels... zowel qui uiterlijk als comfort zijn die dingen erg persoonlijk. Zelf vond ik het standard zadel best ok, maar een beetje te zacht. Heb ook even een corbin gehad, wat een verschrikkelijk chopper gevoel kreeg ik daarvan. Maar anderen zweren erbij...

van het weekend bij Jan de stuurpen overgezet even even de voorkant erop gezet. Vorkolie was nog als nieuw dus die heb ik niet gedaan, scheelde weer wat werk :]

PTef8OA.jpg


Alles ging er soepel in, binnenkort de rest er maar opschroeven :+
 
Misstaat niet eigenlijk, de blauwe wielen. Laat je 't zo of ga je de rest nog met een verfroller te lijf?
 
wil ook nog wel een nieuwe paintjob ja... weet alleen nog niet goed wat. Kleurencombi vind ik wel geslaagd eigenlijk
 
Ik dacht ook dat jouw fiets zwart was, maar op deze foto lijkt de lak donkerblauw? Past prima bij deze vellegies als je 't mij vraagt. :t
 
wil ook nog wel een nieuwe paintjob ja... weet alleen nog niet goed wat. Kleurencombi vind ik wel geslaagd eigenlijk


WAT ?een nieuwe paintjob :? alleen de velgen dan toch zeker ? ff netjes maken in dat mooie blauw als t niet netjes is:t
dat blauw staat zo gaaf bij jouw kleuren combi :}
 
ja ik vind het best aardig zo, maar de staat van de lak en dan vooral de strepen is wat slecht eigenlijk, dat moet beter kunnen :) En ja hij is niet echt zwart maar heel donker blauw/paars met een glittertje erin :t
 
Iemand ervaring met het inkorten van het ruitje? Die van mij is voor het mooie te hoog en wil hem lager hebben. Nu kan ik er natuurlijk eentje kopen, maar dat kost geld (en ik heb net remschijven besteld dus het geld is even op O-) )


 
Ik heb dat bij de V-Strom gedaan. Even met plakband een randje geplakt en daar met de Dremel langs gegaan. Later nog even met wat schuurpapier netjes gemaakt en klaar. Gaat best goed alleen is het meer wegsmelten dan echt zagen met de Dremel. :+
Scheelde flink wat turbulentie op dat ding.
 
Iemand ervaring met het inkorten van het ruitje? Die van mij is voor het mooie te hoog en wil hem lager hebben. Nu kan ik er natuurlijk eentje kopen, maar dat kost geld (en ik heb net remschijven besteld dus het geld is even op O-) )


Decoupeerzaag en anders komt mijn ruitje w.s binnenkort vrij, is de org. lage afm . maar ik wil toch weer een org ruitje|(
 
1385086



Wie weet wat de naam van dit rubbertje is, het zit over de aansluiting rem/koppelingsspotje-rem/koppelingsslang.
Op mijn ZRX zijn ze een "beetje" vergaan.
 
Ben zo bang met een decoupeerzaag dat het zaagje gaat happen en daardoor op en neer gaat klappen wat de ruit sloopt. Met een dremel zou ik meer vertrouwen, maar daar zou ik dan de slijpstukjes voor moeten kopen.

Of is het met een decoupeerzaag en een fijn metaalzaagje wel goed gaan?
 
Ben zo bang met een decoupeerzaag dat het zaagje gaat happen en daardoor op en neer gaat klappen wat de ruit sloopt. Met een dremel zou ik meer vertrouwen, maar daar zou ik dan de slijpstukjes voor moeten kopen.

Of is het met een decoupeerzaag en een fijn metaalzaagje wel goed gaan?
ik heb gewoon een fijn houtzaagje gebruikt ging:t ff met een tape een lijn plakken en zagen maar
 
mooi remmetjes!

Zadels... zowel qui uiterlijk als comfort zijn die dingen erg persoonlijk. Zelf vond ik het standard zadel best ok, maar een beetje te zacht. Heb ook even een corbin gehad, wat een verschrikkelijk chopper gevoel kreeg ik daarvan. Maar anderen zweren erbij...

van het weekend bij Jan de stuurpen overgezet even even de voorkant erop gezet. Vorkolie was nog als nieuw dus die heb ik niet gedaan, scheelde weer wat werk :]

PTef8OA.jpg


Alles ging er soepel in, binnenkort de rest er maar opschroeven :+


Dat met die zadels ben ik helemaal met je eens.. Tof project zo btw!
 
Ik heb misschien nog een kort ruitje liggen, niet in geweldige staat maar wel met een mooi glad bovenrandje :+
 
Ik had vorig jaar net een nieuw org, ruitje €300 -O-,op m n snuitje gegaan ,ruitje kaputt , nu zolang een immi ,
maar ik vind t nix-O- dus maar weer een org. bestellen *O*
 
Tijd voor een discussie, einde maand moet ik een nieuw setje banden bestellen. Vorig jaar kreeg ik de opmerking dat ik net zo goed voor 180 achter kon gaan dan de standaard 170. Mij even prima, mits het bochtenwerk maar goed is :) Wel wil ik graag een dual-compound band vanwege de vele snelwegkm'ers.

Aanraders/tips? Shoot!
 
Mijn Road5 achterband doet 't al >19K heel goed. Begint nu iets minder rond te worden maar da's echt sinds kort (ik heb een 1200 en dus sowieso 180 achter).
De voorband daarvan vind ik minder mooi... ik ben gewend 2 achterbanden te verslijten in de tijd van 1 voorband.... maar dat gaat met deze set niet lukken. -O-
 
Tijd voor een discussie, einde maand moet ik een nieuw setje banden bestellen. Vorig jaar kreeg ik de opmerking dat ik net zo goed voor 180 achter kon gaan dan de standaard 170. Mij even prima, mits het bochtenwerk maar goed is :) Wel wil ik graag een dual-compound band vanwege de vele snelwegkm'ers.

Aanraders/tips? Shoot!
Bochtenwerk is met de 170 op de org velg veel fijner.
Aan veel km met een band doe ik niet,
Dus daar heb ik geen advies voor
 
5k is 5 weken voor mij haha

Mijn Road5 achterband doet 't al >19K heel goed. Begint nu iets minder rond te worden maar da's echt sinds kort (ik heb een 1200 en dus sowieso 180 achter).
De voorband daarvan vind ik minder mooi... ik ben gewend 2 achterbanden te verslijten in de tijd van 1 voorband.... maar dat gaat met deze set niet lukken. -O-

19k, dat is wel erg netjes! Ik ga hem bekijken!
 
Kweenie. Met de MPR4 op de V-Strom haal ik ook gewoon rond de 20K. Maar dan doet de voorband dus dubbel zo lang mee...
 
Terug
Bovenaan Onderaan