Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Ik heb zelf geen interesse, ik vind mijn 1098 prima voor nu. En idd wat duc of prunes zegt; de inruil-/verkoopwaarde van de 1098 is dan ook zo weinig dat ik hem liever houd. :)

Gelul over kilometerstand houd je helaas altijd idd.. zelf ook ervaring mee. Iedereen wil een motor voor niets met max 20k op de teller. Mijn vorige RSV Mille had net geen 80k op de teller en mijn huidige motor zit ook op 45k oid. Zolang ie maar goed onderhoud heeft is er weinig aan de hand.

Ik wou mijn 1008s met 25.000 op de teller inruilen op een nette tuono v4. Kreeg ik ook maar 6.000 voor hem terug. Nou daar ruil ik hem niet voor in. Begreep het bedrijf ook wel weer🤔
 
Het is wel verleidelijk die 1198s. Mooie prijs en met een beetje aandacht echt wel weer in top staat te brengen denk ik. })
 
Aankoop overweging: wat voor onderhoud heeft een 1198S uit 2009 met 26000km in de nabije en iets verdere toekomst nodig?
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek een achterlicht met geintegreerde knipperlichten voor mijn 848 maar wordt niet echt wijs uit het aanbod.

Je hebt de relatief dure TST industries die uit de VS verscheept moet worden. Voor $50 verzendkosten heb je nog een redelijke verzendtijd. Als er iets mis is moet hij weer naar de VS en in zulk gedoe heb ik weinig trek.

Wat je in Nederland kan bestellen lijkt allemaal op elkaar (helder glas en LED) maar er staat niet echt een merk bij waar ik wat mee kan.

Heeft iemand enig idee waar ik een kwaliteits achterlicht met knipperlichtfunctie kan krijgen? Ik wil geen troep met het risico op een rokende achterkant. En ook niet van mn ducati.
 
Als hij bij 24.000 km zijn befaamde desmobeurt heeft gehad (ongeveer €1500) zit je voorlopig wel goed. Dan moet hij bij 32.000 km of met een jaar weer dacht ik zo.
Als hij bij 24.000 km zijn befaamde desmobeurt heeft gehad (ongeveer €1500) zit je voorlopig wel goed. Dan moet hij bij 32.000 km of met een jaar weer dacht ik zo.

Terug een grote Desmobeurt of iets kleiner?
 
Terug een grote Desmobeurt of iets kleiner?

Gewoon een normale beurt. Elke twee jaar (of ... km, even vergeten) komen er riemen bij (€350) en elke 24.000 km moet je kleppen stellen (ongeveer €200 per kop plus €200 pakkingen)

Die 24.000 km beurt is de grootste die je kan doen, alles wordt ververst en gedaan.
 
Gewoon een normale beurt. Elke twee jaar (of ... km, even vergeten) komen er riemen bij (€350) en elke 24.000 km moet je kleppen stellen (ongeveer €200 per kop plus €200 pakkingen)

Die 24.000 km beurt is de grootste die je kan doen, alles wordt ververst en gedaan.

Thanks hier kan ik wat mee.

Verkoper zegt alle onderhoud gedaan te hebben maar ik moet facturen hier nog even van opvragen.
 
Lijst met onderhoudstabel terug gevonden in de service manual.

1381869
 
Laatst bewerkt:
Heeft er hier nog iemand een net spatbordje van de voorzijde over?

Ben voorzien
 
Laatst bewerkt:
Morgen ga ik kijken naar een 1198s van 2009 met 25000km.
Groot en klein onderhoud zou moeten in orde zijn en aantoonbaar.

Wat zeker te checken aan de motor of te vragen aan de verkoper?

2009-Ducati-1198S-2.jpg
 
Gisteren eerste circuitrondjes gereden op de 848. Zandvoort. Wat een feest zeg. Raakt een beetje buiten adem op het rechte eind met fikse tegenwind, daar kom je gewoon wat cc's tekort, maar verder echt heel erg leuk. Heb voortandwiel vervangen door eentje met 14 tanden, dat heeft 'm erg veel goed gedaan. A.s. maandag Assen met de 848, ik heb er zin in.
 
Goedenavond allen,

Ik heb een paar vraagjes die hier vast al eens voorbij gekomen zijn. Op voorbaat mijn excuus hier al voor :P

Waarom zie ik 1098S'en met zwarte en gouden wielen?

Kan je op ovi.rdw.nl aan het kenteken zien of een aangeboden 1098S wel een echte "S" is?
Is dit aan de hand van het framenummer zelf wel te zien door een herkenningspunt?
Ik heb een kleine 10 jaar geleden het framenummer bij een officieel Ducati dealer laten checken van een particuliere 748SPS. Dus die optie zou ik weer kunnen doen. Maar misschien weten jullie het verlossende antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Heb zonet bij de RDW een check gedaan op een kenteken waarvan ik zeker weet dat het een 1098S is, en jawel... ook op de RDW site staat dit onder kopje D3, Handelsbenaming, keurig vermeld. 1098S aan elkaar
 
De belangrijkste dingen van de S zitten er wel op: de gesmede wielen en de Öhlins poten.
Verder is de motor optisch wel netjes zo even snel op de plaatjes gezien.
Verder heb ik me er niet in verdiept, ook niet in de waarde/prijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan