ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Vandaag bedrijf in Reeuwijk gebeld (Motopaint-Hogenboom) en die doen het voor uiterlijk 300.- (dan zit ook alles tegen).
Iemand ervaring met dit bedrijf?
Ik niet. Kijk eens naar Tank Cure. Ik heb dat ook voor mijn oude Z1000 tank gebruikt. De tankinhoud neemt dan wel af met een halve liter.
 
Ik niet. Kijk eens naar Tank Cure. Ik heb dat ook voor mijn oude Z1000 tank gebruikt. De tankinhoud neemt dan wel af met een halve liter.
Thnx Bullfrog voor je antwoord. Ik heb het daar ook over gehad maar er zijn twijfels of dat voldoende is. Eerlijk gezegd moet ik eens kijken hoeveel roest er nu daadwerkelijk in zit maar om nu een andere tank te gaan zoeken. Geen idee trouwens wat zo n ding kost. Ik heb contact gehad en hun verhaal klinkt goed maar ik check toch altijd of ik meer info kan krijgen. Maar als men zegt dat Tank Cure echt afdoende is, er geen lekkages kunnen komen dan is het het overwegen waard.
 
eerlijk gezegd geen idee, die coating is niet zo duur maar het is wel wat bewerkelijk. Krijg je er dan nog garantie op? weet ook niet hoe erg de roest is, beetje roest kan wel, gewoon wegzetten met een volle tank.

gisteren de balhoofdlagers er maar in gedrukt en wat titanium besteld. En een half uur in het postkantoor gestaan om dat pakket terug te sturen :X Echt ge-wel-dige service van zowel postnl als de douane. NOT
Hoi Guntherrex...vorig jaar is met electrolyse een poging gedaan om de roest te verwijderen en helemaal weg is het niet. Dat bedrijf zegt dat juist dat zuur funest is omdat het invreet. Zij hebben alle benodigdheden om de tank aan alle kanten te zandstralen en dan die coating toe te voegen. Bij eventuele lekkages konden ze de boel ook nog lassen. Voor mijn gevoel is het niet zo erg en zal ik waarschijnlijk op een lager bedrag uitkomen maar ja..blijft toch je ZRX hè :Y
 
Thnx Bullfrog voor je antwoord. Ik heb het daar ook over gehad maar er zijn twijfels of dat voldoende is. Eerlijk gezegd moet ik eens kijken hoeveel roest er nu daadwerkelijk in zit maar om nu een andere tank te gaan zoeken. Geen idee trouwens wat zo n ding kost. Ik heb contact gehad en hun verhaal klinkt goed maar ik check toch altijd of ik meer info kan krijgen. Maar als men zegt dat Tank Cure echt afdoende is, er geen lekkages kunnen komen dan is het het overwegen waard.


ik zou ook Startwin ff contacten , hebben er ook ervaring mee en leveren ook goed werk
 
Startwin die gebruikt een rond draaiende machiene aangedreven door een electromotor je Tank is dan gevuld met kleine slijpstenen
en dan uren laten draaien . na die klus wordt de Tank gecoat .
 
Goedendag,

Ik heb een vraag, mijn zrx 1100 houd in met hoge toerentallen rond de 10.000 rpm.

Is dit normaal? Zijn deze blokken wel gemaakt voor zo sportief rijden ...

Verder alles is vervangen, olie bougies luchtfilter benzinekraan.

Verder is de onderhouds historie niet bekend , weet niet wanneer de kleppen zijn gesteld. Alleen denk ik niet dat dit problemen geeft met hoge toerentallen

Verder loopt hij lekker goed starten enz, carburateurs misschien synchroon stellen ?

Misschien kunnen jullie mij helpen?

Mvg
Simon de Vries
 

Bijlagen

  • 20190324_140046.jpg
    20190324_140046.jpg
    264,5 KB · Weergaven: 5
Hoi Simon, welkom hier!

In principe kan je er wel sportief mee rijden hoewel ze standaard wat geknepen zijn bovenin. De toerenbegrenzer zit op 10.500 toeren als ik me niet vergis, dus je kan hem niet rijden als een 600je ;) Als ie daarvoor al begint zou ik eerst eens kijken naar de ontsteking en benzene toevoer. Verder zeker even de klepspeling meten, wanneer je ze goed gebruikt kan deze wat sneller verlopen. Werk valt wel mee!
 
Parkeer ik zojuist gewoon tegenover een andere S, bij de HvA/UvA (Weesperzijde) in de parkeergarage. Zelfde blauwe kleur als die van Leon. Geen stickertje. Misschien toch iemand van hier? :)
 
Laatst bewerkt:
kom af en toe een mooie groene R tegen rondom heerhugowaard, geen idee of dat een forumlid is.

nog steeds geen kroonplaten binnen... :(
 
hier trouwens nog mensen die interesse hebben in een voorspatbord (ok staat met carbon extender) of een complete voorvork met verse olie en keerringen/bussen?
 
Vraagje.
Alles met scotch brite schoongemaakt en weer gemonteerd.
Dot4 in koppelingsbakje. Vol tot de rand.
Hoe bouw ik druk op?
 
Hoi Simon, welkom hier!

In principe kan je er wel sportief mee rijden hoewel ze standaard wat geknepen zijn bovenin. De toerenbegrenzer zit op 10.500 toeren als ik me niet vergis, dus je kan hem niet rijden als een 600je ;) Als ie daarvoor al begint zou ik eerst eens kijken naar de ontsteking en benzene toevoer. Verder zeker even de klepspeling meten, wanneer je ze goed gebruikt kan deze wat sneller verlopen. Werk valt wel mee!

Bedankt voor je berichtje , ga ik het hier is in zoeken... :)
 
Knipperlicht relais zit in het kontje dwars onder de lamp voetjes , idd als je het niet weet kun je lang zoeken.:Y
Waar je op moet letten:? als je links af aan zet , dat dan de linker knipperlichten moeten gaan knipperen👍dat geld ook voor rechts😉
Als dat het relais is voor die knipperlichten zou het moeten werken , en anders moeten er weerstandjes tussen bij mijn weten.

Succes

GREETZ

Ach natuurlijk, ik heb niet de moeite genomenom het gereedschapskastje eruit te halen.. Thnx!!
 
pompen tot de zuiger eruit plopt? Moet ik helaas ook doen, had de boel afgetapt om de pompen te verwijderen maar de zuiger is er met geen mogelijkheid uit te krijgen :')

gisteren alweer een mooi doosje titanium op de mat *O*
 
Exact.
Gepompt tot zuiger uitviel. Met scotchbrite zuiger en houder helemaal schoongemaakt.
Toen weer alles gemonteerd.
Vervolgens ontluchtingsnippel open dicht en hendel inknijpen-truuk gehandhaaft.
Nog steeds kurkdroog na een nachtje.
Vanochtend naar werk en net ff gecheckt.

Droog.

1380997


Vanmiddag stukkie sturen :]
 
Leuk. Ik zal mijn best doen om jullie te ontwijken _O-


Ik heb dat gelijk gezegd,is ff leuker rijden met een kleine groep.t is niet bedoeld tegen iemand of zoiets.t is ook niet als meet bedoeld, alleen ff een rondje Veluwe
 
Terug
Bovenaan Onderaan